Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول کمیته دانشجویی ستاد دولت کار و کرامت گفت: دانشگاه‌ها با رشد قارچ‌گونه تشکل‌های یک بارمصرف هم پرنشاط نشد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، علی عبدی مسئول کمیته دانشجویی ستاد دولت کار و کرامت در نشست خبری که امروز در خبرگزاری تسنیم برگزار شد با اشاره به اینکه ارتباط با جوانان و دانشجویان از مهمترین برنامه‌های آقای رئیسی است، اظهار داشت: اتکای اصلی آقای رئیسی برای امور کشور به جوانان، دانشجویان و فارغ‌التحصیلان کشور است، به همین دلیل جوانان بسیاری در ستادهای ایشان فعالیت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه متأسفانه در دولت فعلی با بیکاری 25 درصدی جوانان روبرو شدیم، افزود: فارغ التحصیلان و دانشجویان زیادی که به امید کار تحصیل کردند، در حال حاضر بیکارند و شغلی ندارند. اشتغال جوانان در دولت کار و کرامت، اولویت اساسی است.

مسئول کمیته دانشجویی ستاد دولت کار و کرامت با اشاره به رکود علمی حاکم بر فضای دانشگاه‌ها یادآور شد: شاهد رکود علمی بر فضای دانشگاهی و علمی کشور هستیم و می‌بینیم دیگر از رشد پرشتاب گذشته خبری نیست. لذا یکی دیگر از برنامه‌های آقای رئیسی در حوزه دانشگاه بازگرداندن دانشگاه به مسیر پرشتاب گذشته وپرشتاب‌تر از قبل است.

عبدی همچنین به مسئله ارتباط صنعت و دانشگاه اشاره کرد و افزود: عدم ارتباط بین صنعت و دانشگاه از نقاط ضعف کشور به شمار می‌رود. دولت یازدهم ادعا می‌کرد در این زمینه برنامه‌هایی دارد اما شاهد این هستیم جوانان کشور با تحصیل در حوزه‌های فنی به دلیل نیافتن کار در کشور به خارج از کشور می‌روند.

وی ادامه داد: ایجاد شور و نشاط در فضای دانشگاه‌ها از دیگر اولویت‌هایی است که دولت در فضای دانشگاه به آن توجه خواهد داشت. متأسفانه در شرایط فعلی، دانشگاه‌ها به حیات خلوت و تشکیل تشکل‌های دانشجویی یکبار مصرف تبدیل شدند. می‌بینیم رشد قارچ‌گونه این تشکل‌ها نیز ذره‌ای به فضای شور و نشاط دانشگاه‌ها نیافزود.

مسئول کمیته دانشجویی ستاد دولت کار و کرامت با اشاره به مقایسه فضای دانشگاهی در دولت در گذشته و امروز، گفت: شعار دولت مبنی بر فضای آزاد در دانشگاه‌ها و حضور تشکل‌های منتقد در دانشگاه‌ها دیده نمی‌شود؛ تشکل‌های منتقد در این دولت با محدودیت‌های فراوانی روبرو بودند.

عبدی گفت: دولتمردان از حضور در دانشگاه‌ها و پاسخگویی به سوالات دانشجویان ابا دارند و رئیس دولت تلاش می‌کند با استفاده از سخنان دانشجویان منتقد در ابتدای فیلم تبلیغاتی‌اش به نوعی مظلوم نمایی و اعلام کند که وی پاسخگوی دانشجویان بوده و در برابر انتقادات آنها صبوری به خرج داده است.

وی با اشاره به اینکه دولت کار و کرامت در حوزه عدالت آموزشی فعال خواهد بود، گفت: در شرایطی که برخی دانشگاه‌ها بحث پولی شدن را مطرح می‌کنند این دولت با توجه به مسئله عدالت آموزشی تلاش می‌کند فضای علمی عادلانه‌ای را در مجامع دانشگاهی فراهم سازد.

انتهای پیام/

R1011173/P1360/S1,14,12/CT11 موضوعات مرتبط سیدابراهیم رئیسی

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۲۲۹۹۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نامه رئیس دانشگاه فردوسی به روسای دانشگاه‌های آمریکا در حمایت از تجمعات ضداسرائیلی دانشجویان

ایسنا/خراسان رضوی رئیس دانشگاه فردوسی مشهد در نامه‌ای به روسای دانشگاه‌های آمریکا از دانشجویانی که شجاعانه علی‌رغم سرکوب شدید پلیس آمریکا، با تحصن و تجمع صدای مردم مظلوم غزه شدند، حمایت کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فردوسی مشهد، متن نامه مسعود میرزایی به شرح زیر است:

به نام خدا

همکاران محترم؛ دانشگاه‌های ما به عنوان حافظان آموزش عالی و آزاداندیشی، باید به عنوان سنگری جهت تبادل آزاد نظرات و ایده‌ها عمل کنند. ما در دانشگاه فردوسی مشهد، عمیقاً احساس می‌کنیم که باید نگرانی خود را نسبت به سرکوب تظاهرات مسالمت‌آمیز دانشگاه‌ها علیه جنگ غزه، و به طور مشخص‌تر، اقدامات و سیاست‌های بی‌رحمانه اسرائیل ابراز کنیم.

اقدامات خشنی که برای خفه کردن گفتمان آکادمیک در مورد این مسائل مهم حقوق بشری انجام شده، عمیقاً نگران‌کننده است. این نه تنها قداست و حرمت آزادی آکادمیک را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد، بلکه مانع تلاش جمعی‌ ما برای دستیابی به حقیقت و عدالت می‌شود.

با توجه به تأثیر مخرب جنگ بر زندگی انسان‌های بی‌گناه از جمله کودکان، این وظیفه اخلاقی ماست که اقداماتی که حقوق بشر را نقض می‌کند، محکوم و در مورد این نگرانی‌های فوری و حیاتی جهانی، گفت‌وگوی باز را تشویق کنیم. به عنوان آموزگاران، ما باید از آرمان صلح و عدالت دفاع و اطمینان حاصل کنیم که جوامع دانشگاهی ما فضای امنی برای طرح انتقاد و حمایت از آرمان‌ صلح و عدالت هستند.

ما از همه دست‌اندرکاران می‌خواهیم که قاطعانه از این اصول حمایت کنند تا بر تعهد خود نسبت به آزادی اندیشه و کرامت انسانی مجدداً تاکید کنیم.

با احترام و دعوت به اقدام، مسعود میرزایی شهرابی، رئیس دانشگاه فردوسی مشهد

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • توسعه مدیریت در نظام سلامت مبتنی بر جوان‌گرایی
  • دانشجویان معترض در آمریکا آقازاده‌های این کشور هستند
  • چالش‌ تشکل‌ها عدم اطمینان مسئولان به قشر جوان است
  • مهم‌ترین چالش‌ و مشکلات تشکل‌ها عدم اطمینان مسئولان به قشر جوان است
  • افول تشکل‌های دانشجویی، بدنه اجرایی کشور را تضعیف می‌کند
  • نامه رئیس دانشگاه فردوسی به روسای دانشگاه‌های آمریکا در حمایت از تجمعات ضداسرائیلی دانشجویان
  • ساخت ۸۲ طرح خیری در چهارمحال و بختیاری
  • نشست هم اندیشی روسای دانشگاه‌ها و تشکل‌های دانشگاهی گیلان
  • تلاش سازمان سنجش برای تحقق عدالت آموزشی در کشور
  • تظاهرات دانشجویان در آمریکا یادآور اعتراض‌ها به جنگ ویتنام است