Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-27@06:57:32 GMT

ایجاد اشتغال برای 15 هزار ایثارگر در کشور

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۲۳۰۲۷۸

ایجاد اشتغال برای 15 هزار ایثارگر در کشور

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ محمداسماعیل هاشم لو معاون اداره کل اشتغال و کارآفرینی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور گفت: پارسال برای 15 هزار نفر از ایثارگران کشور شغل ایجاد شده است که از این تعداد 10 هزار نفر در دستگاههای دولتی و غیر دولتی استخدام شده اند و برای 5 هزار نفر نیز فرصت های خوداشتغالی از محل پرداخت اعتبارات خود اشتغالی ایجاد شده است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: هم اکنون 61 هزار نفر از ایثارگران کشور بیکار و متقاضی شغل هستند که بیش از 41 هزار نفر از این افراد را فارغ التحصیلان دانشگاهی شامل می شود.


این مقام مسئول در حاشیه کارگاه آموزشی اشتغال وکارآفرینی بنیاد شهید و امور ایثارگران منطقه جنوب کشور در شیراز اظهار کرد: تا زمانی که رشد اقتصادی کشور پایین است تولید و اشتغال پایدار نیز متناسب با آن کاهش می یابد و این موضوع بر وضعیت اشتغال در بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز تاثیر گذاشته و ما با محدودیت های شغلی و استخدامی در این زمینه مواجه هستیم.

معاون اداره کل اشتغال وکارآفرینی بنیاد شهید و امور ایثارگران اضافه کرد: در راستای اشتغالزایی، در استان های مختلف باید ابتکار و نوآوری در برنامه ها داشته باشیم و این برنامه ها متناسب با شرایط اقلیمی هر استان تنظیم و اجرا شود .

هاشم لو بیان کرد: از آن جا که آموزش به عنوان یکی از ارکان اساسی هر سازمان مورد توجه قرار می گیرد به منظور ارتقاء سطح مهارت های کارکنان اشتغال بنیاد، به روز رسانی اطلاعات شغلی ایثارگران، تبادل اطلاعات میان کارکنان و رفع ابهامات در بخشنامه ها، اداره کل اشتغال و کارآفرینی بنیاد شهید وامور ایثارکران از نیمه دوم پارسال اقدام به برگزاری کارگاه های آموزشی در کشور کرده است که تاکنون 525 نفر از کارکنان حوزه اشتغال در 30 استان کشور از آن بهره مند شده اند.

وی تصریح کرد: اداره کل اشتغال و کارآفرینی بنیاد شهید و امور ایثارگران به منظور ایجاد اشتغال پایدار برای ایثارگران در سال جاری 19 برنامه اجرایی را دنبال می کند که به روز رسانی- اصلاح و صحت سنجی آمار بیکاران، نظارت ستادی از عملکرد استان ها، اجرای برنامه مشاوره شغلی، فنی و تخصصی، پیگیری اجرای تفاهم نامه، پیگیری استخدام نهایی ایثارگران از محل آزمون استخدامی سال گذشته و پیگیری استخدام های جدید از مهمترین عناوین این برنامه ها است .

این مقام مسئول ادامه داد: این اداره کل علاوه بر اجرای برنامه های جاری خود، چهار برنامه تحولی را نیز در دست اقدام دارد که مهمترین آن ها هدف گذاری در ارائه خدمات الکترونیک، توسعه آموزش های مهارتی ، شناسایی واحیاء بنگاه های غیر فعال ایثارگران و برگزاری شورای سیاست گذاری اشتغال بنیاد به صورت فصلی است .

هاشم لو به مسائل مطرح شده در این کارگاه آموزشی نیز اشاره و اظهار کرد: آشنایی با سامانه سجایا ، کارگاه توانمند سازی و خوداشتغالی و استخدام و مقررات استخدامی از مهمترین موضوعات این کارگاه آموزشی بود که در بحث توانمند سازی مقرر شد امسال اطلاعات همه ایثارگران شاغل و بیکار در سیستم سجایا به روز رسانی شود و در زمینه مشاوره شغلی نیز ایثارگران علاقمند به استخدام در دستگاه ها و ایثارگران علاقه مند به کارآفرینی از یکدیگر تفکیک شده و زیر نظر مشاوران شغلی مجرب از مشاوره های فردی و گروهی بهره مند شوند.

ایجاد یک هزار و 400 شغل در مناطق محروم و روستایی کشور

این مقام مسئول همچنین گفت: اداره کل اشتغال و کارآفرینی بنیاد شهید و امور ایثارگران پارسال موفق به ایجاد یک هزار و400 شغل در مناطق روستایی و محروم کشور شده و 84 درصد از تعهد شغلی خود را اجرا کرده است.

وی افزود: پیش بینی می کنیم امسال نیز 2 هزار شغل در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی در این مناطق ایجاد کنیم .

هاشم لو افزود: سامانه برخط تنها سامانه ثبت نام ایثارگران بیکار در سایت ایثار است و این افراد می توانند با ورود به سامانه برخط با درج کد ملی و رمز عبوری که از مرکز هاتف دریافت کرده اند نسبت به اعلام بیکاری خود در این سامانه اقدام کنند و پس از تائید کارشناس اشتغال بنیاد تحت پوشش، بیکاری فرد مورد نظر در سامانه سجایا ثبت می شود.

انتهای پیام/ن

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۲۳۰۲۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خانواده‌های شهدا سنگربان انقلاب هستند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در دیدار با مدیر کل و اعضای شورای معاونان بنیاد شهید امور ایثارگران قم با بیان اینکه خانواده معظم شهدا در ادامه راه شهدا سنگربان انقلاب اسلامی هستند، صیانت از این عزیزان صیانت از خون شهداست گفت: دشمن برای همه آحاد جامعه در بعد فرهنگی به ویژه برای نسل ایثارگر برنامه دارد، وقتی دشمن نتوانست رزمندگان را از حضور در جبهه‌های حق باز دارد، امروز به دنبال این است تا نسل ایثارگر را از مسیر شهدا دور سازد.

وی افزود: در فضای غبار آلود امواج هجمه‌های دشمن باید از این الگو‌های عزت و پایداری مراقبت کرد، خانواده‌های معظم شهدا مایه عزت جامعه اسلامی هستند، کلام این عزیزان نافذ و اثرگذار است.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان اینکه جنگ امروز هویت ملی، مذهبی و فکر‌ها را نشانه گرفته است گفت: باید هیاتی باشد تا آگاه سازی و اطلاع رسانی را در جبهه فرهنگی در بین نسل امروز پیگیری نماید و توطئه‌های دشمنان را نمایان سازد.

وی افزود: از دیگر اقدامات بنیاد تکریم و احترام به خانواده معظم شهدا در کنار خدمت رسانی است. با توجه به اینکه این خانواده‌ها از عزت نفس بالا و مناعت طبع برخوردارند از طریق دیدار با این عزیزان و ارتباطات غیر رسمی مسائل بازماندگان شهدا مورد پیگیری قرار گیرد.

مدیر کل بنیاد شهید امور ایثارگران استان قم نیز در این دیدار گفت: بنیاد شهید دو رسالت مهم خدمت رسانی همراه با تکریم و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را عهده‌دار است، دیدار از خانواده معظم شهدا، ملاقات با این عزیزان با حضور مدیرکل معاونان و مدیران بنیاد، اجرای برنامه‌های اردویی و ورزشی که سال گذشته ۶ هزار اعزام بوده، برگزاری ۱۱۰۰ یادواره شهدا تنها در مدارس استان، پیگیری حل مشکلات مسکن ایثارگران تا شهریور ماه، احراز جانبازی بیش از ۱۰۰۰ نفر از ایثارگران، به روز رسانی کمیسیون پزشکی، بخشی از خدمات بنیاد به این عزیزان بوده است.

حسن هنرمند افزود این عزیزان با قطع تعلقات از دنیا راه شهادت را برگزیدند و اگرچه امروز به ظاهر در بین ما نیستند، اما زنده جاویدان هستند.

وی تاکید کرد: هرگونه خدمتی به بازماندگان شهدا با مقام صبر، ایثار و پایداری این عزیزان قابل مقایسه نیست.

دیگر خبرها

  • واگذاری زمین به خانوار‌های ایثارگر در آذربایجان شرقی
  • زمین به ۱۷۷ خانوار ایثارگر آذربایجان شرقی واگذار شد
  • واگذاری زمین به ۱۷۷ خانوار ایثارگر آذربایجان شرقی
  • واگذاری زمین به خانوارهای ایثارگر در آذربایجان شرقی
  • کارگران؛ صف اولی‌های جبهه تولید
  • پرداخت ۹۰۷ میلیارد ریال تسهیلات خود اشتغالی به جامعه ایثارگری
  • پرداخت ۹۰۷ میلیارد ریال تسهیلات خود اشتغالی به جامعه ایثارگری آذربایجان غربی
  • خانواده‌های شهدا سنگربان انقلاب هستند
  • پرداخت ۹۰۷ میلیارد ریال تسهیلات خود اشتغالی به جامعه ایثارگری آذربایجان‌غربی
  • پیگیری مشکلات جامعه هدف بنیاد شهید و امور ایثارگران