Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، به نقل از روابط عمومی دفتر امام جمعه اصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد در دیدار صمیمانه علمای اهل سنت و شیعه مهاجرین افغانستانی با تأکید بر وحدت مسلمانان اظهار کرد: گاهی غریب بودن موجب وحدت می‌شود و این می‌تواند یک نعمت باشد، موضوع وحدت از مسائلی است که اسلام به آن بسیار تأکید داشته است و روایات فراوانی از پیامبر اکرم(ص) و ائمه معصومین(ع) ذکر شده است که همگی در رابطه با وحدت مسلمانان هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تأکید بر اهمیت وحدت مسلمانان، به موضوع تقیه اشاره کرد و افزود: مسأله تقیه موضوع مهمی در زمینه وحدت است، برخی تقیه را بد معنا کرده‌اند زیرا تقیه به معنای ترس نیست بلکه به معنای وقایه و حفظ وحدت است.

امام جمعه اصفهان با بیان روایتی از امام صادق(ع) که می‌فرمایند«تقیه دین من و اجداد من است»، گفت: علمای اهل سنت نیز اختلاف را خط قرمز می‌دانند و تلاش می‌کنند همواره در مسیر وحدت گام بردارند.

وی خاطرنشان کرد: در روایات شیعه ذکر شده است که اگر کسی در صف نماز جماعت اهل تسنن حضور پیدا کند خداوند به او ثواب نماز در صف نماز جماعت پیامبر اکرم(ص) را عطا می‌کند، این به معنای عدول ائمه ما از حقانیت شیعه نیست، بلکه به این معنا است که ائمه معصومین(ع) بر موضوع وحدت تأکید دارند و نگاه ویژه‌ای به حفظ وحدت میان شیعه و سنی دارند.

طباطبایی‌نژاد با بیان اینکه تشیع از ابتدا برای مسأله وحدت ارزش قائل بوده است، عنوان داشت: زمانی که قرآن به اهل کتاب می‌گوید بیایید در مشترکات با یکدیگر علیه کفار متحد باشیم، این طبیعی است که توسط اهل سنت و شیعه که در 90 درصد مسائل با هم اتفاق نظر دارند اتفاق و اتحاد جدی و بسیار زیاد در میان مسلمانان شکل بگیرد ، البته این موضوع منافاتی با بررسی مسائل دینی به صورت علمی ندارد.

وی وحدت در شرایط کنونی را بسیار مهم ارزیابی کرد و یادآور شد: در قرون گذشته کسی کمر همت را برای تفرقه بین مسلمانان نبسته بود اما امروزه دشمنان تمام تلاش خود را به کار گرفته‌اند که ایجاد تفرقه کنند.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان اذعان داشت: زمانی که اجماع و اتحاد وجود داشته باشد دشمن نمی‌تواند کاری از پیش ببرد ولی اگرتفرقه در میان امت اسلامی شکل بگیرد دشمنان می‌توانند بر آنها مسلط شوند، به طور مثال اگر تفرقه باشد دشمنان می‌توانند با یک کشور وارد جنگ شوند اما اگر این کشورها متحد باشند کسی نمی‌تواند با آنها وارد جنگ شود.

وی در ادامه با بیان اینکه دشمن با ترفندهای مختلف می‌خواهد از نظر زبان، جغرافیا، منش و روش و مذهب جدایی میان مسلمانان ایجاد کند، متذکر شد: دشمنان تلاش می‌کنند تا کشورهای اسلامی را هم به صورت جغرافیایی و هم قومیتی تجزیه کنند و از هیچ تلاشی در راه ایجاد اختلافات قومی و قبیله‌ای فروگذار نیستند.

طباطبایی‌نژاد با اشاره به شدت گرفتن تلاش دشمنان اسلام برای ایجاد تفرقه در میان مسلمانان پس از پیروزی انقلاب اسلامی، تأکید کرد: تفرقه‌افکنی در میان مسلمانان موجب رشد و شکل‌گیری جریانی نظیر داعش که فاقد عالم و رهبر دینی هستند، شده است.

وی وهابیت را ساخته انگلیس ابزار دست برای دشمنان دانست و با تأکید بر مقابله شدید با آن‌ها بیان داشت: جمعی شیعه نما نیز در انگلیس و با هزینه آن‌ها شبکه تلویزیونی در اختیار دارند و برای هتاکی به مقدسات و بزرگان اهل سنت فعالیت می‌کنند، که بارها رهبر معظم انقلاب آن‌ها را به عنوان شیعه انگلیسی معرفی کرده‌اند و آن‌ها را در کنار وهابیت قرار داده‌اند.

عضو مجلس خبرگان رهبری توهین به مقدسات اهل سنت را بنابر فتوای رهبر معظم انقلاب حرام دانست و تصریح کرد: کسانی که علیه اتحاد سنی و شیعه اقدام می‌کنند نه سنی هستند و نه شیعه، تدبر و تعمق علمی، لازم و صحیح است اما صحیح نیست افراد به مقدسات یکدیگر هتاکی و بی‌احترامی کنند.

وی ادامه داد: ایجاد تفرقه در میان مسلمانان و دشمنی مسلمانان با یکدیگر را هدف مهم و اصلی کفار دانست و افزود: بنابر آیات قرآن کریم یهود و نصارا هرگز از مسلمانان دست برنمی‌دارند تا زمانی که از آنها تبعیت کنید، قرآن می‌فرماید کفار از کوچکترین خیری که به مسلمانان برسد ناراحت می‌شوند و اگر بلایی بر مسلمانان بیاید خوشحال خواهند شد، این درحالی است که وهابیت و آل سعود در حال ایجاد جنگ در کشورهای اسلامی هستند و موجب شادی دشمن شده‌اند و به همین دلیل است که نمی‌توان آن‌ها را مسلمان دانست.

انتهای پیام/ح

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۲۳۰۶۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امام جمعه رشت: بسیاری از مردمان دنیا امروز دلداده سپاه هستند

نماینده، ولی فقیه در استان گیلان با تبریک سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد: بسیاری از مردمان دنیا امروز دلداده سپاه هستند و به قدرتمندی سپاهی که از دل مردم و با مردم است، باور دارند.

به گزارش ایسنا؛ آیت‌الله رسول فلاحتی امروز، دوم اردیبهشت‌ماه در دیدار با جمعی از اعضای شورای تأمین و کارکنان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شهرستان صومعه‌سرا به‌مناسبت سالروز تأسیس سپاه، وحدت میان نیرو‌های مسلح و قوای سه‌گانه کشور و همچنین حمایت امام امت را سبب رقم خوردن شاهکار عظیم عملیات وعده صادق دانست و اظهار کرد: اوایل انقلاب، شاهد اتفاقات و درگیری‌های داخلی بسیار از سوی منافقان بودیم که به امنیت کشور صدمه زده بود.

وی افزود: منافقانی که دست‌پرورده آمریکا و حتی از داعش بدتر بودند و جنایات بسیاری را علیه این مردم مرتکب شدند و در کوچه پس کوچه‌ها علیه بزرگانی همچون شهید بهشتی شعار می‌دادند و به او توهین می‌کردند، اما خداوند روزگارشان را در عملیات مرصاد سیاه کرد و امروز روزگارشان سیاه‌تر از قبل شده است.

نماینده، ولی فقیه در استان گیلان با بیان اینکه هم‌آوایی میان مسئولان و پیشرفت‌های امروز کشور با اوایل انقلاب قابل مقایسه نیست، افزود: در بحران جنگ تحمیلی با دست خالی مقابل دشمن ایستادیم، اما خداوند ما را به جایگاهی رساند تا امروز در برابر قدرت‌های نظامی دنیا بایستیم و نه‌تن‌ها در عرصه نظامی بلکه در تمام زوایای مربوط به امور کشور رشد کرده‌ایم و امکانات و خدمات حتی به روستاهایمان رفته است.

آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه بعضی افراد با هر بهانه‌ای فقط درصدد حمله غیرمنصفانه به ارکان نظام هستند و در زمین دشمن بازی می‌کنند، تصریح کرد: کار دشمن هجمه وارد کردن و بزرگ‌نمایی لکه‌های سیاه است.

امام جمعه رشت با اشاره به نیرو‌های توانمند و سالمی که در سراسر کشور در حال نقش‌آفرینی هستند، گفت: باید قدر داشته‌هایمان را بدانیم، امروز بیش از ۹۰ هزار دانشجو داریم که در حال تحصیل هستند و دانشجو‌های علوم پزشکی و نظامی قوی هم داریم که مایه افتخارند.

وی به حضور حماسه‌ساز مردم در راهپیمایی روز قدس و صفوف نماز عید فطر در شهرستان‌ها اشاره و بیان کرد: این مردم بصیر با درک شرایط می‌دانند کجا باید در راه رضای خدا قیام کنند؛ رهبر معظم انقلاب هم با تأکید بر مسئله جهاد تبیین خواستار گفتن موفقیت‌ها و یادآوری ایام‌الله برای مردم شده بودند.

نماینده، ولی فقیه در استان گیلان خطاب به مسئولان گفت: مطالبات مردم، زیاد و به‌حق است که با توجه به امکانات قطعا نمی‌توان پاسخگوی همه مطالبات مردم بود، اما باید تمام تلاش خود را به‌کار گیرید و در هرحال با چهره گشاده و نیکو با مردم روبه‌رو شوید.

آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه همه مشکلات با هماهنگی و هم‌آوایی میان مسئولان در شهرستان‌ها قابل برطرف شدن هستند، گفت: حضور میدانی مسئولان بین مردم باعث خوشحالی و رضایت مردم خواهد شد و باید جدی گرفته شود.

امام جمعه رشت با اشاره به روایتی درباره برطرف کردن غم‌های دیگران افزود: در روایات آمده است هرکس غمی را از چهره‌ای بزداید، خداوند غم‌های دنیا و آخرت او را برطرف خواهد کرد.

دیگر خبرها

  • تاکید امام جمعه کیش بر التزام به حجاب و عفاف و رعایت قوانین کشور
  • توسعه بدون وحدت بین مسئولان و مردم امکان‌پذیر نیست
  • وحدت در بین مردم شیعه و سنی گلستان مثال زدنی است
  • هدف صهیونیسم بین الملل ایجاد فاصله میان کشورهای اسلامی است
  • تأکید امام جمعه اردبیل بر افزایش تولیدات هنری برای رفع نیازهای روز جامعه
  • قدرت امت اسلامی در تحقق امت واحده و ایجاد جبهه واحد در مقابل صهیونیسم جهانی است
  • ایجاد توازن در ارائه خدمات عادلانه بین محلات از اهداف شورای شهر ارومیه
  • امام جمعه رشت: بسیاری از مردمان دنیا امروز دلداده سپاه هستند
  • تأکید بر ارتباط ستاد نماز جمعه و جامعه علمی و نخبگانی
  • "وعده صادق" آرزوی مسلمانان را محقق کرد/ جدا بودن شیعه و اهل سنت را دشمنان اسلام ایجاد کردند