Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر بنیاد مهدویت استان البرز با بیان اینکه از نخستین نرم‌افزار جامع کشوری مهدویت و غرب در نیمه شعبان سال جاری در البرز رونمایی می‌شود،گفت: این نرم‌افزار توسط بنیاد مهدویت استان البرز تهیه شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، محمدرضا عسگری در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه بحث ظهور امام زمان(عج) جز موضوعاتی است که در قرآن و روایات به آن اشاره شده است، اظهار داشت: در قرآن کریم 300 آیه به موضوع مهدویت و امام‌ زمان(عج) به صورت مستقیم و غیرمستقیم اشاره شده و 2 هزار حدیث بیان شده که 560 حدیث فقط از سوی پیامبر(ص) است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر بنیاد مهدویت استان البرز با بیان اینکه در روز غدیر خم هم بحث مهدویت اعلام شده است، افزود: مهدویت از نظر تاریخی پشتوانه دارد و از جمله موضوعاتی است که شیعه با اهل سنت دارای وجه مشترکات زیادی است و سبب تقویت وحدت بین شیعه و سنی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در طول تاریخ حاکمیت‌های مختلف تلاش داشته‌اند که با اسم مهدویت بین شیعیان اختلاف و فقره گرایی ایجاد کنند، عنوان کرد: در حال حاضر غرب در تلاش است که تفکر مهدویت را تحریف و تخریب کند که این امر در آثار سینمای هالیوود دیده می‌شود.

عسگری با بیان اینکه در سال 79 بنیاد فرهنگی حضرت موعود(عج) راه‌اندازی شده است، اضافه کرد: بنیاد در 3 حوزه کاری، فعالیت دارد که شامل آموزش معارف ناب مهدوی، پژوهش در عرصه ناب مهدویت و عرصه فرهنگی است.

وی با اشاره به بیش از 300 فارغ‌التحصیل در حوزه علمیه قم در بحث مهدویت، بیان کرد: در حوزه پژوهش بیش از 200 عنوان کتاب مهدویت در سطوح مختلف سنی است، 10 عنوان نرم افزار مهدویت و پایان نامه مهدویت نیز در این راستاوجود دارد.

مدیر بنیاد مهدویت استان البرز بیان اینکه بنیاد استان البرز در سال 89 راه‌اندازی شده است، افزود: در این مدت بیش از 6 هزار نفر در بنیاد مهدویت آموزش دیده‌اند و بیش از 200 نفر دوره تربیت مربی شرکت کرده‌اند که 100 نفر برای آموزش به مدارس اعزام می‌شوند.

عسگری با اشاره به رونمایی از نخستین نرم‌افزار جامعکشوری تحت عنوان مهدویت و غرب در نیمه شعبان سال جاری در استان البرز، بیان کرد: این نرم‌افزار توسط بنیاد مهدویت استان البرز تهیه شده است و برای کل دفاتربنیاد مهدویت در استان‌هایکشور ارسال می‌شود.

وی با بیان اینکه در بنیاد استان البرز در حوزه پژوهش 3 پایان نامه و یک رمان با موضوع مهدویت چاپ شده است، اضافه کرد: نزدیک به 500 کارمند دولت در 20 ساعت در استان البرز در زمینه مهدویت آموزش دیده‌اند.

عسگری با اشاره به برنامه‌های نیمه شعبان سال جاری در استان البرز، اظهار داشت: 3 نفر از کارشناسان تخصصی مهدویت که از قم به البرز اعزام شده‌اند از روز 20 اردیبهشت ماه سال جاری برنامه‌های خود را شروع می‌کنند و به برخی از مساجد و دانشگاه خوارزمی می‌روند.

وی با بیان اینکه از این اساتید برای سخنرانی‌های قبل از نماز جمعه در 4 شهرستان استفاده می‌شود، اضافه کرد: در شب نیمه شعبان مراسم در مدرسه علمیه بقیه الله اعظم(عج) خواهران و مصلی نماز جمعه کرج با سخنرانی حجت‌الاسلام میلانی نژاد برگزار می‌شود.

عسگری با اشاره به اینکه در 5 مصلی نماز جمعه، هیئت رزمندگان و 2 امامزاده به مدت 3 روز تا روز نیمه شعبان محصولات تخصصی مهدویت عرضه می‌شود، بیان کرد: به مناسبت نیمه شعبان 3 برنامه برای کودکان و نوجوان تحت عنوان جشن بزرگ مهدی یاوران کوچک در مصلی ماهدشت و اداره ارشاد البرز برگزار می‌شود و برای مساجد استان، مهدیه‌ها، ادارات و دانشگاه‌ها بسته‌های فرهنگی ارسال می‌شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 2 دوره تربیت مربی مهدویت و دوره تربیت گری مهد و پیش دبستانی با رویکرد مهدویت در بنیاد البرز در حال برگزاری است، خاطر نشان شد: جشنواره فصل انتظار در مهر ماه سال جاری برگزار می‌شود که روز 9 ربیع‌الاول در سطح مدارس کل استان البرز برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

R41451/P41362/S6,50/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۲۳۰۹۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور نخستین سند اعیانی قانون جهش تولید دانش‌بنیان در البرز

نخستین سند اعیانی توسط سازمان ثبت در اجرای قانون جهش تولید دانش‌بنیان به نام صندوق پژوهش فناوری غیردولتی استان البرز صادر شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، حسن بابایی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک با اشاره به برنامه‌ها و اقدامات این سازمان در راستای تحقق شعار سال «جهش تولید با مشارکت مردم» گفت: سازمان ثبت اسناد و املاک در راستای تسهیل سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، تقویت زیست‌بوم فناوری و حمایت از شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان و همچنین توسعه اقتصاد دانش‌‎بنیان، صدور سند برای ساختمان‌هایی که توسط بخش خصوصی و تعاونی در اراضی پارک علم و فناوری احداث می‌شوند را در دستور کار خود قرار داده است.

وی از صدور اولین سند اعیانی توسط این سازمان در اجرای بند چ ماده 4 قانون جهش تولید دانش‌بنیان به نام صندوق پژوهش فناوری غیردولتی استان البرز خبر داد و گفت: اجرای این تکلیف قانونی، علاوه بر تشویق سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، روند دریافت تسهیلات برای شرکت‌های دانش‌بنیان را همواره خواهد کرد.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به فرآیند‌های طی شده در سال گذشته در زمینه الکترونیکی شدن امضا‌ها و پرداخت‌ها در ثبت و تغییرات شرکت‌ها، اظهار کرد: در پایان سال 1402 شاهد 64 هزار و 832 امضا و پرداخت الکترونیک برای تاسیس شرکت‌ها و 352 هزار و 275 امضای الکترونیک برای آگهی تغییرات شرکت‌ها بودیم؛ در نتیجه اجرای این فرآیند طی سال گذشته، مراجعه حضوری مردم به مراکزثبت شرکت‌ها، 417 هزار و 103 فقره کاهش داشت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فیلم| رونمایی از نخستین موتور بنزینیِ ۶ سیلندر؛ ساخت ایران
  • وضعیت مقاوم‌سازی ۱۳ شهرستان کرمانشاه بالاتر از میانگین کشوری
  • کیوسک‌های دیجیتال نخستین اپراتور سلامت کشور رونمایی و نصب شد
  • هوآوی از نرم‌افزار جدید خودروی هوشمند رونمایی کرد
  • تعیین و اختصاص ردیف اعتبار ملی برای طرح جامع آبرسانی البرز
  • نیاز ۲۹۰ همتی برای حل مشکلات خانواده ایثارگران
  • «وعده صادق» یاس و ناامیدی را بیش از پیش بر دل دشمنان افکند
  • رونمایی از سامانه جامع انتظامی سازمان نظام پزشکی
  • صدور نخستین سند اعیانی قانون جهش تولید دانش‌بنیان در البرز
  • البرز رتبه هشتم کشوری در صدور مجوزهای برخط کسب و کار در کشور است