Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@20:46:41 GMT

تمدید انحصار اپراتور فیبر نوری

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۲۳۱۴۶۵

مدیرعامل شرکت ایرانیان‌نت با اشاره به سرمایه‌گذاری شرکت خارجی MTN در پروژه فیبر نوری این شرکت، از تمدید انحصار این اپراتور فیبر نوری برای یک دوره چهار ساله خبر داد.

به گزارش ایسنا، محسن باقری چناری در جمع خبرنگاران در حاشیه امضای تفاهم‌نامه بین وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و شرکت MTN برای سرمایه‌گذاری در پروژه فیبر نوری شرکت ایرانیان‌نت به عنوان اپراتور فیبر نوری کشور گفت: یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان حجم کل سرمایه‌گذاری ایرانیان‌نت برای هشت شهر در چهار سال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایرانیان‌نت در دو شهر تهران ۴.۷ میلیارد و کرج ۴۷ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری خود را عملیاتی کرده است، بقیه در حد تهیه طرح و برآورد است.

وی همچنین درباره تمدید انحصار پروژه فیبر نوری برای ایرانیان‌نت اظهار کرد: طبق قاعده باید از زمانی که انحصار تمام شده، تمدید آن آغاز شود البته سرمایه‌گذار خارجی می‌خواهد که این تمدید انحصار از امروز آغاز شود. مدت زمان این تمدید انحصار نیز برای یک دوره چهار ساله است.

مدیرعامل شرکت ایرانیان‌نت ادامه داد: حجم اولیه سرمایه‌گذاری برای این پروژه ۵۶۰ میلیون دلار است. شرکت MTN به صورت مستقیم ۳۰۰ میلیون می‌آورد. اگر ایرانیان‌نت بتواند منابع دیگری را بیاید که از تسهیلاتی که MTN می‌دهد، ارزان‌تر باشد از آن استفاده می‌کند و در غیر این صورت با MTN تمدید می‌کند.

باقری تهران، کرج، قم، تبریز، شیراز، اصفهان، اهواز و مشهد را شهرهایی اعلام کرد که با سرمایه‌گذاری MTN تحت پوشش فیبر نوری قرار می‌گیرند و گفت: پروژه مشترکی که قرار است با MTN‌ انجام شود، در این هشت شهر است که حوزه جغرافیایی این مشارکت هم در آن مشخص است. مجموعا ۳۱ مرکز استان و بر اساس آخرین اعلام شهرداری‌های کشور ۱۵۹ منطقه شهرداری داریم که از مجموع اینها بر اساس بررسی سه مشاور خارجی، ۶۵ منطقه شهرداری در حال حاضر وجود دارد که اگر FTTH‌ در آنها انجام شود اقتصادی است.

وی ادامه داد: بقیه مناطق در حال حاضر با توجه به ۱۷ پارامتری که اتحادیه جهانی ارتباطات تعریف کرده است، برای میزان اقتصادی بودن یک طرح، اقتصادی نیست. البته ممکن است پس از عرضه فیبر نوری در این ۶۵ منطقه تقاضاهای دیگری نیز ایجاد شود و شرکت MTN در این هشت شهر به عنوان شریک آمده و ۴۹ درصد سهام را دارد و مختار است وارد این طرح برای سایر شهرها شود یا خیر.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۲۳۱۴۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمدید زمان ارسال درخواست تسهیلات حمایتی شرکت های دانش بنیان

تین نیوز

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: مدت زمان ارسال درخواست شرکت های دانش بنیان برای دریافت تسهیلات حمایتی سازمان هواپیمایی کشوری تمدید شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از سازمان هواپیمایی کشوری، جعفر یازرلو از تمدید مدت زمان ارسال درخواست شرکت های دانش بنیان برای دریافت تسهیلات حمایتی سازمان هواپیمایی کشوری خبر داد و گفت: با عنایت به منویات مقام معظم رهبری درخصوص راهبرد حمایت از شرکت های دانش بنیان، سازمان هواپیمایی کشوری به عنوان نماینده حاکمیت در هوانوردی غیر نظامی کشور، در راستای مقابله اثربخش تر با محدودیت های ناشی از تحریم های ظالمانه و غیرقانونی این صعنت ابرفناورانه و پیشران، در نظر دارد افزون بر راهبری، پشتیبانی و مشاوره های فنی ارائه شده، بستر حمایتی هدفمند جدیدی را برای گسترش فعالیت های آنان ایجاد کند.

یازرلو افزود: در این راستا اعطای تسهیلات حمایتی به شرکت های دانش بنیان در دستور کار سازمان هواپیمایی کشوری قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: از شرکت های دانش بنیان فعال در صنعت هوانوردی واجد شرایط لازم دعوت می شود برای دریافت تسهیلات، جهت انجام پروژه های مورد نظر در این حوزه درخواست خود را مطابق توضیحات مندرج در پورتال سازمان هواپیمایی کشوری B2n.ir/caa1 ارائه کنند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • پیام اپراتور ایتالیایی برای صهیونیست‌ها: به فلسطین خوش آمدید
  • برنامه ریزی برای ایجاد ۲۰ میلیون پورت فیبر نوری در کشور
  • پوشش کامل فیبر نوری قم ظرف یک هفته آینده انجام می‌شود
  • مذاکره وزارت ارتباطات برای ارتقای کیفیت مودم‌های داخلی + فیلم
  • تمدید زمان ارسال درخواست تسهیلات حمایتی شرکت های دانش بنیان
  • مذاکره وزارت ارتباطات برای ارتقا کیفیت مودم‌های داخلی + فیلم
  • اجرای پروژۀ فیبر نوری در هرمزگان تسریع می‌شود
  • اجرای پروژه فیبرنوری در هرمزگان تسریع می‌شود
  • دولت تا سال ۱۴۰۸ از حق‌السهم فیبر نوری چشم‌پوشی می‌کند
  • جریمه 200 میلیون دلاری بزر‌گترین اپراتور بی‌سیم آمریکا به دلیل فروش اطلاعات کاربران