Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سابق شورای فرهنگی و اجتماعی زنان کشور با اشاره به اینکه سند ۲۰۳۰ هیچ دستاوردی به جز حقارت و خسران محض برای کشور ندارد گفت: پشت پرده این اسناد، نابودی کشورهای اسلامی بوده و این موضوع یکی از سیاست‌های بلند مدت آمریکاست.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، کبری خزعلی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان کرمان که به میزبانی دفتر تسنیم در کرمان برگزار شد با تبریک روز جوان اظهار‌داشت: در این برهه زمانی امتحان بزرگی پیش رو داریم که امیدواریم مردم ما با انتخاب فردی شایسته و پایبند به اصول نظام و اسلام از این امتحان سربلند بیرون آیند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه متاسفانه در بحث نفوذ و نفاق در جامعه و به جوانان روشنگری نکردیم گفت: نفوذ در تمامی ابعاد شخصی و مهمتر از آن به صورت شبکه‌ای در حال ضربه‌زدن به نظام، اسلام و بنیان‌های اعتقادی ما است و همه دستگاه‌ها باید در مقابل نفوذ دشمنان توجه ویژه داشته باشند.

رئیس سابق شورای فرهنگی و اجتماعی زنان کشور با اشاره به اینکه در برخی از قراردادها قانون اساسی و مصالح اسلام و نظام زیر پا گذاشته شده تصریح کرد: امضای سند 2030 عوارض زیادی برای ما به دنبال دارد و در صورتی که قانونی شود و بر خلاف آن عمل کنیم تحریم‌ها تشدید می‌شود.

وی با اشاره به هدف پنجم از سند 2030 که درباره برابری جنسیتی و توانمندسازی زنان و دختران است گفت: ما با لفظ برابری مخالفیم و معتقدیم که باید بین زنان و مردان با رعایت نیازهای جنسی عدالت رعایت شود.

خزعلی با اشاره به اشکالاتی که در این سند وجود دارد گفت: بررسی عملکرد و اظهارات مسئولان در حوزه زنان و خانواده نشان می‌دهد که به اسناد بالادستی نظام در این موضوع کم‌توجهی شده و توجه بیشتر برای عمل به رهنمودهای سازمان ملل دارند.

وی با انتقاد به بندی از این سند که طی آن مسئولان نظام باید تمامی اقدامات اجرایی را برای پیشگیری از ازدواج دختران در پیش از 18 سالگی به عمل آورد گفت: در این سند آمده دختران باید دسترسی به اطلاعات جنسی و وسائل پیشگیری از بارداری در این سن داشته باشند.

رئیس سابق شورای فرهنگی و اجتماعی زنان کشور با بیان اینکه این سند توسط وزیر آموزش و پرورش در شهریور 95 در اجلاس اینچئون امضاء می‌شود و بلافاصله وارد دستور دولت قرار گرفته است تصریح کرد: بر اساس اسناد موجود هیئت وزیران و معاون اول ریاست جمهوری طی یک جلسه، هماهنگی‌های لازم را به عمل آورده و راهکارهای تحقق اهداف و تعهدات آموزش 2030 را ارائه کرده‌اند.

وی با بیان اینکه30 کارگروه تخصصی این سند با مدیریت دفتر یونسکو در ایران بدون اطلاع‌رسانی به مجلس یا شورای عالی انقلاب فرهنگی سند ملی آموزش توسعه 2030 را آماده کردند گفت: از این سند به طور ناگهانی در تاریخ 20 آذر 95 در مجموعه فرهنگی تلاش رونمایی شد.

خزعلی با اشاره به اینکه برخی از مسئولان نظام بیرون از مجموعه هیئت وزیران از آن زمان متوجه این اقدام مهم شدند افزود: البته از شهریور 1395 تاکنون برخی دستگاه‌ها فعالانه مشغول برنامه‌ریزی برای تحقق کامل این سند در سطوح ملی و استانی هستند.

وی با تاکید بر اینکه سند توسعه پایدار متنی به شدت تعهدآور است گفت: این سند، رؤسای دولت‌ها را ملزم به اقدام عملی در کشور خویش می‌کند.

رئیس سابق شورای فرهنگی و اجتماعی زنان کشور با بیان اینکه این اقدام قانونی نیست گفت: طبق اصل 77 قانون اساسی، کلیه عهد‌نامه‌ها، مقاوله‌نامه‌ها، قراردادها و موافقتنامه‌های بین‌المللی باید به تصویب مجلس شورای اسلامی برسد، حال آنکه این سند به مجلس ارائه نشده است.

وی با بیان اینکه هیچ تعهد نامه‌ای بدون تصویب مجلس نباید اجرا شود گفت: در اجرای این سند قانون را دور زده‌اند و این سند هیچ دست‌آوردی به جز حقارت و خسران محض برای کشور نداشت.

خزعلی با بیان اینکه پشت پرده این اسناد هدفی جز نابودی کشورهای اسلامی نیست گفت: یکی از سیاست‌های بلند مدت آمریکا نابودی کشورهای اسلامی است که یکی از این کشورها ایران است.

وی با بیان اینکه براساس اصل 170 قانون اساسی هر فرد می‌تواند در برابر این قراردادها مخالفت کند و هر قاضی می‌تواند این قرارداد را لغو کند گفت: امروز جامعه و مردم نیازمند روشنگری هستند تا از خطر نفوذ دشمنان آگاهی یابند.

رئیس سابق شورای فرهنگی و اجتماعی زنان کشور با بیان اینکه از گذشته با دنیا تعامل داشتیم و در دولت قبل هم با آمریکا مذاکره داشتیم گفت: هیچ‌گاه قطع رابطه با دنیا نداشتیم اما باید بازیگر فعال باشیم نه اینکه ما را بازی بدهند.

به گزارش تسنیم نشست خبری کبری خزعلی رئیس سابق شورای فرهنگی و اجتماعی زنان کشور با حضور خبرنگارانی از خبرگزاری‌های رسمی کشور و رسانه‌های مکتوب و سایت‌های خبری فعال در استان کرمان برگزار شد.

انتهای پیام/

R7860/P1377/S6,67/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۲۳۱۸۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسانه‌های صهیونیستی: نتانیاهو از ترس نمی‌تواند تصمیم بگیرد

همزمان با ورود جنگ غزه به دویست و دهمین روز خود، رسانه‌های صهیونیستی امروز (جمعه) به شکست رژیم اشغالگر در دستیابی به اهدافش و ناتوانی نخست‌وزیر این رژیم برای تصمیم‌گیری اذعان کردند.

 شبکه المیادین در این باره به نقل از رسانه‌های صهیونیستی اعلام کرد: هفت ماه جنگ، صد‌ها افسر و سرباز کشته شدند و دستاورد‌ها ناپدید شد؛ دلیل این اتفاق این است که تصمیم‌گیرنده (بنیامین نتانیاهو) از وحشت فلج شده و نمی‌تواند یک تصمیم مهم بگیرد و حتی در شهر غیر مرکزی فلسطین (رفح) «پیروزی کامل» در انتظار ما نیست.

این رسانه‌ها اعتراف کردند که هیچ تصویری از پیروزی در رفح قابل تصور نیست.

رسانه‌های صهیونیستی همچنین گزارش دادند: حکم‌های بازداشتی که انتظار می‌رود از سوی دیوان بین‌المللی کیفری علیه مقام‌های [رژیم]اسرائیل صادر شود، بی‌اهمیت نیستند، بلکه امنیت آن را هدف قرار می‌دهد و ما در نقطه حیاتی و تعیین کننده‌ای قرار داریم.

 پس از گذشت ۲۱۰ روز از تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به نوار غزه، این رژیم روزبه‌روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی خود فرو می‌رود.

رژیم اشغالگر طی این مدت دستاوردی غیر از قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهاد‌های امدادرسان و قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است.

رژیم صهیونیستی این جنگ را بدون در نظر گرفتن هر دستاوردی در آینده، باخته و حتی پس از ۲۱۰ روز نتوانسته گروه‌های مقاومت را در یک منطقه کوچک که سال‌ها در محاصره بوده، به تسلیم وادارد و حتی همراهی افکار عمومی جهانی را به خاطر ارتکاب جنایت‌های آشکار در غزه، از دست داده است.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • ارتقای سه درصدی سهم فرهنگ از بودجه عمومی کشور از موفقیت‌های مجلس یازدهم
  • رسانه‌های صهیونیستی: نتانیاهو از ترس نمی‌تواند تصمیم بگیرد
  • تشکل‌های دانشجویی در شناسایی مسائل و اعتباربخشی سیاست‌ها کمک کنند
  • وزیر آموزش‌وپرورش: مرگ سند ۲۰۳۰ در این دولت رقم خورد، اما...
  • پیام دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی به مناسبت گرامیداشت روز معلم و استاد
  • انتصاب عاطفه خادمی به‌عنوان دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور
  • دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور تغییر کرد
  • دبیر شورای فرهنگ عمومی تغییر کرد
  • عاطفه خادمی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور شد
  • هنرنمایی زنان عشایر در ۳۰ رشته صنایع دستی