Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون املاک و اراضی آستان قدس رضوی از استقبال بیش از دو هزار نفر از مصوبه مساعدتی برای منازل مسکونی در اراضی موقوفه ای آستان قدس رضوی در سراسر کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس،به‌نقل از آستان‌نیوز، غلامرضا رحمتی‌زاده با اشاره به اجرای مصوبه‌ای با عنوان مصوبه مساعدتی از 14 اسفند ماه سال گذشته اظهار داشت: این تصمیم بزرگ، نقش به‌سزایی در تعیین تکلیف منازل احداث شده مردم در اراضی آستان قدس رضوی خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون املاک و اراضی آستان قدس رضوی افزود: این مصوبه از مواردی است که در راستای تحقق موارد مندرج در منشور هفت گانه رهبر معظم انقلاب، پیگیری‌ها و تأکید تولیت آستان قدس رضوی مبنی بر سنددار کردن عرصه منازل واقع در اراضی موقوفه و در جهت مساعدت و کمک به اقشار ضعیف و نیازمند جامعه و تلاش برای حل مشکلات آنان در دستور کار این معاونت قرار گرفته است.

وی تأکید کرد: براساس مفاد این مصوبه و مطابق شیوه نامه مصوب ابلاغی، صاحبان اعیان مسکونی واقع در اراضی موقوفات آستان قدس رضوی می‌توانند متناسب با مساحت و موقعیت منطقه مورد نظر از معافیت و تسهیلات مربوط به پرداخت حق تقدیمی آستان قدس رضوی و در راستای سند دار کردن منازل خود و در جهت کمک و مساعدت به اقشار نیازمند و ضعیف بهره‌مند شوند.

رحمتی زاده اضافه کرد: به دلیل گسترش روستاها و شهرها، بخش عظیمی از مجموعه‌های مسکونی و شهری در اراضی آستان قدس رضوی قرار گرفتندو با توجه به اهتمام آستان قدس رضوی بر اجرای نیات واقفین و احقاق حقوق موقوفه و صیانت و حفاظت از موقوفات محل اختلاف بین ساکنان اینگونه منازل و آستان قدس رضوی، مقرر گردیده است که اختلافات بدون نیاز به محاکم حل و فصل شود.

وی گفت: با توجه به دستور مقام معظم رهبری در قالب منشور 7گانه و حکم تولیت آستان قدس رضوی مبنی بر اهتمام بر بهره مند ساختن تهی دستان از موقوفات بر حسب گنجایش وقف نامه ها مصوبه مساعدتی سنددار نمودن منازل مسکونی واقع در اراضی موقوفه مطابق شرایط خاص به مدیریت های تابع جهت اجرا ابلاغ شده است.

رحمتی زاده در زمینهشیوه پرداخت حق تقدیمی این منازل نیز خاطرنشان کرد: برای این منظور و در جهت رفاه حال مردم، پس از مساعدت در درصد حق تقدیمی متعلقه، یک قسط این حقوق به صورت نقد و مابقی در طی 9 سال دریافت خواهد شد و هموطنان عزیز می‌توانند در این زمینه به این مدیریت و یا دفاتر پیشخوان مشخص شده مراجعه کنند.

معاون املاک و اراضی آستان قدس رضوی خاطر نشان کرد: با توجه به استقبال صورت پذیرفته از سوی مردم بسترهای پاسخگویی سریع تر به این درخواست‌ها در معاونت املاک و اراضی پیش بینی شدهکه در اسرع وقت نسبت به تنظیم اعتبارنامه و در پی آن تنظیم سند رسمی از طریق دفاتر اسناد رسمی اقدام شود.

انتهای پیام/

R41347/P41362/S6,1188/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۲۳۱۹۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام ۴ ماموریت پلیسی در استان سمنان

سردار جلیل موقوفه‌ای  از انجام چهار ماموریت ویژه پلیسی در استان خبر داد و گفت: کشف محموله تاغ و سوخت، دستگیری سارق و بازگشت پول به حساب شاکی از مهمترین این رویدادها است.

وی ضمن بیان اینکه با اشراف اطلاعاتی پلیس بخش بسطام سارق سیم و کابل برق حین سرقت روی دکل دستگیر شد، افزود: این سارق سابقه‌دار غیر بومی به انجام ۲۰ فقره سرقت سیم و کابل با انگیزه تهیه مواد مخدر اعتراف کرده است.

 

فرمانده انتظامی استان سمنان ضمن بیان اینکه بیش از دو هزار لیتر گازوئیل قاچاق توسط مأموران انتظامی مهدیشهر شناسایی شد، ابراز داشت: این محموله از استان های شمالی بارگیری و به مقصد سیستان بلوچستان در حرکت بود که خروجی حوزه استحفاظی این شهرستان توقیف و راننده دستگیر شد.

موقوفه ای ضمن بیان اینکه ۵۰۰ کیلوگرم چوب تاغ قاچاق از خودرو سمند در حوزه شهرستان سمنان کشف شد، تصریح کرد: پس از تعقیب و گریز خودرو متوقف و راننده دستگیر شد.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • رفع خطر از منازل مسکونی فرسوده منطقه ۴ یزد
  • «مهر» در «فرانچایز ایران»
  • کاروان حرم مطهر رضوی به مناطق محروم گیلان می‌رود
  • رونمایی از نسخه برگردان روزنامه «ادب» قدیمی‌ترین روزنامه مشهد
  • نایب قهرمان وزنه‌برداری جوانان جهان مدال خود را به موزه رضوی اهدا کرد
  • توسعه و ارتقا مراکز درمانی موقوفه از اولویتهای سازمان اوقاف است
  • تولید مسکن با اخذ مالیات از اراضی بایر و رها شده رونق می گیرد/ممانعت قیمت گذاری های کاذب مسکن در سکوهای آنلاین بازار مسکن
  • آماده سازی کتیبه‌های دست نویس ایوان های صحن انقلاب و آزادی ویژه دهه کرامت
  • ۵۷۰ کیلوگرم تریاک با همکاری پلیس استان سمنان کشف شد
  • انجام ۴ ماموریت پلیسی در استان سمنان