Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حجت‌الاسلام مرتضی آقاتهرانی ظهر امروز در جمع طلاب حوزه علمیه آخوند، با بیان اینکه یکی از آفات این است که به اشکال مختلف به ویژه در دانشگاه‌ها دین را حداقلی می‌بینند، اظهار کرد: در دانشگاه‌ها، برخی طلاب و جامعه مردمی می‌گویند دین در بحث‌های جزئی و فرعی خوب است و سکولار می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: تا زمانی که مقتدرانه ایستادید و از دین دفاع کردید مهم است، اگر حاکمیت را بردید زیرمجموعه دین و دیانت و گفتید یکی از وظایف دین این است که مرا در بحث حاکمیت روشن کند و بگوید چه کار کنم، مهم است.

دبیرکل جبهه پایداری انقلاب اسلامی با بیان اینکه سیاست بخشی از دین است، بیان کرد: متأسفانه هنوز در بین برخی از روحانیون هم جا نیفتاده که اسلام برای سیاست هم حرف دارد.

وی با تأکید بر اینکه اگر مسلمان هستیم باید تسلیم شعائر دین باشیم، افزود: این مهم نیز بخشی از دیانت ماست؛ تا دیروز غرب و شرق می‌گفتند سیاست ربطی به آخوندها ندارد، چراکه دیده بودند اگر روحانیت ورود کند چه می‌شود، بنابراین خواستند دین را از زندگی ما حذف کنند.

آقاتهرانی با طرح این سؤال که آیا وظیفه طلاب و روحانیون تنها بیان احکام شرعی است، تصریح کرد: نقص فنی ماست که در مسائل مختلف کار نکرده‌ایم؛ اگر ما و شمای طلبه کار نکنیم چه کسی باید کار کند؟

وی با بیان اینکه هدف دشمن ولی فقیه است زیرا از اثرگذاری آن مطلع است، یادآور شد: از روز اول بعد از رحلت پیامبر گرامی اسلام تاکنون همیشه دعوا بر سر اصل ولایت و شخص ولی بوده که مانع از عرض اندام آن شوند، متأسفانه در این زمینه در طول تاریخ به دشمن نیز میدان داده شد.

دبیرکل جبهه پایداری انقلاب اسلامی تصریح کرد: 38 سال پیش جوانان گفتند ولی فقیه را می‌خواهند و پیروز میدان هم شدند؛ آن زمان کسی را خواستیم که در مقام مرجعیت، تقوا و شناخت بود و جامعه به سمت امام خمینی (ره) رفت.

وی با تأکید بر اینکه امام (ره) با قدرت آمد و مردم به ویژه جوانان در آن تاریخ خوب فهمیدند چه کار بکنند، گفت: پس‌لرزه‌های آن حرکت مردم ایران هنوز هم در دنیا هست و انقلاب را بدون نام امام خمینی (ره) نمی‌شناسند.

آقاتهرانی در ادامه با بیان اینکه اکنون مقام معظم رهبری را داریم و ایشان نیز مردم را، گفت: دولت‌ها خوب یا بد می‌آیند و می‌روند، آنچه ماندنی است ولایت است.

وی با بیان اینکه در بحث ولایت همه به سمت اصلح رفتیم و هیچ وقت در جایگاه ولایت فقیه مشکل نداریم، در ادامه سخنانش به صحبت‌های غربی‌ها در خصوص صالح مقبول پرداخت و گفت: از وقتی رفتیم به سمت صالح مقبول و این‌گونه مسائل؛ مشکلاتی پیش آمد، صالح مقبول از قوطی کدام عطار درآمده است؛ امام (ره) و رهبر معظم انقلاب گفتند بروید دنبال اصلح.

دبیرکل جبهه پایداری انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: در مورد ریاست جمهوری باید دنبال اصلح رفت و حتی در بحث تعیین وزرا نیز رئیس جمهور باید اصلح‌ها را برگزیند.

وی با بیان اینکه رئیس جمهور بعد از چهار سال گفته که می‌خواهد برود دنبال جوانان که این موضوع خیلی خوب است اما خیلی دیر متوجه شده است، افزود: چهار سال از عمر ما گذشت و کسی حق ندارد حتی لحظه‌ای از عمر کسی را تلف کند.

آقاتهرانی با تأکید بر اینکه 6 نفر را شورای نگهبان پیش روی ما گذاشته و انتخاب اصلح از بین آنها راحت است، بیان کرد: اگر به دنبال صالح مقبول رفتید آمارهای الکی برای شما درست می‌کنند، آمریکا محل آمارسازی‌هاست.

وی به استقبال عجیب مردم از حجت‌الاسلام رئیسی در سراسر کشور اشاره کرد و ادامه داد: ما حجت‌الاسلام رئیسی را به دلایل مختلف اصلح می‌دانیم و از وی حمایت می‌کنیم.

دبیرکل جبهه پایداری انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: به دنبال این هستیم که بین کاندیداها چه کسی اصلح است اگرچه به نام ما و از گروه و جبهه ما باشد و یا نباشد، باید تمام افراد بررسی کنند که صالح‌تر از بین این 6 کاندیدا کدام هستند؟

وی با بیان اینکه واژه صالح مقبول را خطا می‌دانم، یادآور شد: اگر صالح مقبول درست باشد خیلی جاها باید روی شیعه خط بکشیم و اینکه اگر جایی اصلح آمد شما اصلح را می‌پذیرید یا صالح را؛ نه تجربه این را نشان داده و نه چنین اجازه‌ای داده‌ شده است.

آقاتهرانی در ادامه با تأکید دوباره بر اینکه در سراسر ایران استقبال و اقبال عمومی نسبت به حجت‌الاسلام رئیسی بسیار بالاست، اظهار کرد: البته آمارها این را نشان نمی‌دهد و این موضوع بستگی به این دارد که بگویند آمارها را چگونه درست کنند.

وی با تأکید بر اینکه باید سر بزنگاه بیاییم، گفت: گاهی سر موقع نمی‌آییم، طلاب وظیفه‌شان با سایر مردم در بیداری و آگاهی‌بخشی به جامعه متفاوت است؛ 40 سال هر برکتی از انقلاب برمی‌خیزد افراد مؤثر نیز در آن شریک هستند.

دبیرکل جبهه پایداری انقلاب اسلامی بیان کرد: درس واجب است پرداختن به بیداری مردم و آگاهی‌بخشی برای انتخاب اصلح نیز واجب است که یکی مقدم است و دیگری زمان‌دار.

وی با بیان اینکه تنها 11 روز دیگر تا انتخابات فرصت باقی است، افزود: یک رأی هم یک رأی است و نباید دیر بجنبید، باید عاقل باشیم؛ روحانی در این چهار سال چه کار که نکرد!! اما باز هم خدا را شکر که طلبه‌ها و روحانیونی با برد کلام بالا و مؤثر برای آگاهی‌بخشی هستند.

آقاتهرانی با تأکید بر اینکه اگر در این برهه انسان بی‌حالی باشید بعد نیز کاری از شما ساخته نیست، تصریح کرد: بخشی از کار ورود به مسائل سیاسی و اجتماعی است، کسانی که به معرکه می‌آیند و احساس مسؤولیت می‌کنند فرق دارند با کسانی که احساس مسؤولیت نمی‌کنند.

وی با طرح این سؤال که شما چه نمره‌ای به ساکتین در خانه امیرالمؤمنین (ع) می‌دهید، یادآور شد: اگر آن روز حضرت زهرا (س) به پا نمی‌خواست آیا می‌توانستیم قاتل را تشخیص دهیم و امروز هم این مسئله حل نمی‌شد.

دبیرکل جبهه پایداری انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: با سکوت بهترین چیز‌ها و قیمتی‌ترین چیزها را می‌برند و توهین می‌کنند، وظیفه من و شماست که بایستیم؛ این طور نیست که همیشه در راحتی کار را دست بگیریم.

وی با تأکید بر اینکه سبک کار ما لذت‌گرایی و راحت‌طلبی نیست، گفت: باید ببینیم وظیفه ما چیست و باید معیار حق و حقیقت را بدانیم.

آقاتهرانی در ادامه با بیان اینکه اکنون از آن طرف جوانان را به اشکال مختلف تشویق می‌کنند که رأی ندهند، بیان کرد: اکنون فشار اقتصادی، رکود و تورم هست اما از بالای شهرنشینان تهران می‌خواهند رأی بدهند و کافی است بچه متدین‌ها رأی ندهند، آن وقت اتفاقی که نباید می‌افتد.

وی با تأکید بر اینکه تا دیروز می‌گفتند حقمان را از کف خیابان‌ها می‌گیریم و امروز می‌گویند در صندوق‌ها حقمان را می‌گیریم، خطاب به انقلابیون افزود: وحدت کنید روی یک نفر همه با هم بیایید و محکم بیاید.

دبیرکل جبهه پایداری انقلاب اسلامی تصریح کرد: افرادی همچون جلیلی، میرکاظمی و فتاح که ثبت نام نکردند قابل تقدیر است و فکر می‌کنم برخی هم که ثبت نام کرده‌اند تا مناظره برای آگاه کردن مردم بیایند و بعد به نفع اصلح کنار بروند و از او حمایت کنند.

وی با بیان اینکه طلبه‌ها انجام وظیفه کنند که در مرحله اول مردم پای صندوق‌های رأی بیایند، یادآور شد: توجه داشته باشند به ناصالح رأی ندهند و اصلح را انتخاب کنند؛ به سمت اصلح که بروید زود وحدت می‌کنید.

آقاتهرانی در پایان خاطرنشان کرد: با بررسی وعده‌ها، راهکارها، برنامه‌ها و سوابق کاندیدا و جمع‌بندی این موارد به راحتی می‌توان به اصلح رسید.

انتهای پیام/

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۲۳۲۰۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روزنامه نزدیک به سپاه: زنان با کنار رفتن ترس و و پلیس دوباره کشف حجاب می‌کنند!

آنچه امروز در قالب معضل بدحجابی و رواج سبک زندگی غربی در جامعه مشاهده می‌کنیم محصول ضعف در عملکرد دستگاه‌های فرهنگی - تربیتی است که سهم مهمی را هم باید برای مجموعه آموزش و پرورش کنار گذاشت. بدون شک ما در مرحله تربیت با مشکلاتی مواجه بوده‌ایم که آفتی اینچنینی گریبانگیر دختران و پسران این سرزمین شده است.

روزنامه جوان نوشت: در نظام تربیتی شایسته تراز انقلاب اسلامی، فرزندان این سرزمین باید به گونه‌ای تربیت شوند که وقتی نوجوانان ما به سن انتخاب می‌رسند، بین سبک زندگی اسلامی و سبک زندگی غیراسلامی، سبک زندگی اسلامی را با اختیار و انتخاب خود برگزینند. اگر چنین نشد، فرزند ما یا به اجبار و از ترس خانواده مجبور به انتخاب پوشش اسلامی خواهد شد یا به اجبار قانون و پلیس و دستگاه قهریه مجبور به رعایت خواهد گردید که این دو اعتبار چندانی ندارد، چراکه در اولین فرصت که از جبر خانوادگی رهایی یابد، از حجاب اسلامی فاصله خواهد گرفت یا آنجا که پلیس و اجبار نباشد، قانون را زیرپا خواهد گذاشت و کشف حجاب خواهدکرد.

روزنامه جوان در ادامه نوشت:طبیعی است وقتی آموزش و پرورش و دیگر نهادها و مراجع فرهنگی از انجام وظیفه تربیتی خود آن گونه که باید سربلند بیرون نیایند، به اجبار این دستگاه انتظامی و طرح نور است که برای ایجاد نظم اجتماعی باید در جامعه محوریت یابند.

در پایان باید یادآوری کرد در حالی که دهه پنجم انقلاب اسلامی به نیمه رسیده است، همچنان مسئله تربیت فرزندانمان مبتنی بر سبک زندگی زندگی اسلامی - ایرانی اولویت اول کشور است و انتظار آن است پس از حوادث تلخ پیش آمده در سال‌های اخیر و تهاجم همه‌جانبه دشمنان انقلاب اسلامی برای تغییر ذائقه جوانان این سرزمین، نهادها و دستگاه‌های تربیتی و فرهنگ‌ساز با همه توان برای تربیت آینده‌سازان این کشور به پا خیزند و با جبران غفلت‌ها و کنار گذاشتن تغافل‌ها، جوانانی از نسل دهه نودی‌های این سرزمین تربیت کنند که فرزندان ظهور گردند.

دیگر خبرها

  • روزنامه نزدیک به سپاه: زنان با کنار رفتن ترس و پلیس دوباره کشف حجاب می‌کنند!
  • روزنامه نزدیک به سپاه: زنان با کنار رفتن ترس و و پلیس دوباره کشف حجاب می‌کنند!
  • احتمال انصراف قالیباف از ادامه حضور در مجلس
  • پایداری شبکه برق شادگان
  • مسیر اجرایی با انتخاب نماینده اصلح ترسیم می‌شود/نمایش نشاط عمومی با مشارکت مردم
  • موضع تازه و متفاوت یک روزنامه درباره گشت ارشاد
  • حضورآگاهانه مردم در انتخابات و انتخاب اصلح
  • محسن رضایی از جلسات با گروه‌های سیاسی دنبال چه هدفی است؟
  • فهرست مشترک جبهه پایداری و شانا برای دور دوم انتخابات تهران
  • جبهه پایداری به دنبال کلید زدن «طرح صیانت جدید» در مجلس دوازدهم؟