Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبر آنلاین و به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری البرز، فتح الله حقیقی در بازدید از روند مانور انتخابات تمام مکانیزه در مشکین دشت با اشاره به اینکه در 6 شهر استان البرز انتخابات تمام مکانیزه شورای اسلامی برگزار می شود افزود: بر این اساس برای آشنایی مردم و کاربران با روند اخذ رای و همچنین رفع نواقص و موانع احتمالی، مانور انتخابات تمام مکانیزه برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: سقف زمان اخذ رای با صندوق های مکانیزه 2 دقیقه است که افراد معمولی تا یک دقیقه و افراد کم سواد و بی سواد زمان بیشتری را نیاز دارند.
حقیقی گفت: مانور انتخابات تمام مکانیزه تا 26 اردیبهشت ماه در 6 شهر کمالشهر، محمدشهر، نظرآباد، هشتگرد، مشکین دشت و ماهدشت ادامه خواهد داشت، تا شهروندان در زمان اخذ رای در 29 اردیبهشت با مشکل مواجه نشوند.
وی همراه داشتن کارت ملی و شناسنامه را برای اخذ رای ضروری دانسته و افزود: شهروندان باید پیش از حضور در پای صندوق های رای کد کاندیداهای مورد نظر را یادداشت کرده و به سرعت وارد کنند.
معاون استاندار اضافه کرد: صندوق های مکانیزه برای افراد کم سواد نیز بسیار کمک کننده است چراکه نیازی به نوشتن نام کاندیداها نیست و با ثبت کد، تصویر داوطلب نیز نمایش داده می شود و افراد می توانند از انتخاب خود اطمینان حاصل کنند.
وی گفت: افراد کم سواد و یا بی سواد، فرد مورد وثوق خود را برای مساعدت همراه داشته باشند چراکه افراد مسئول در شعب، اجازه دخالت در این امر را ندارند.
حقیقی افزود: نتایج انتخابات مکانیزه در 6 شهر البرز در مدت یک ساعت احصا شده و قابلیت اطلاع رسانی دارد.
پیش از بازدید از روند انتخابات تمام مکانیزه، اعضای ستاد انتخابات استان البرز، در مزار شهدای گمنام مشکین دشت حضور پیدا کردند.

46

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۲۳۲۰۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شصت و دومین جایزه نوبل ایرانی ۶۲ منتخب خواهد داشت/ جایزه البرز(جایزه نوبل ایرانی) قدیمی‌ترین جایزه علمی کشور است

نشست خبری مدیرعامل بنیاد فرهنگی البرز و دبیرکل جایزه البرز پیرامون جزییات برگزاری آیین شصت و دومین سال جایزه البرز در بخش نخبگانی صبح امروز با حضور جمعی از اصحاب رسانه در بنیاد فرهنگی البرز برگزار شد.

حیدر ارشدی مدیرعامل بنیاد فرهنگی البرز ضمن تشکر از حاضران جمع گفت: تشکیل جلسه ما در راستای جایزه البرز است. جایزه البرز به عنوان قدیمی ترین جایزه ما در کشور شناخته شده است که بیش از شصت سال پیش پایه گذاری شد. در این سالیان بیش از ۶ هزار نخبگان ما در کشور را شناسایی کرده ست.

وی ادامه‌داد: بر اساس مستندات نتیجه تلاش‌های جایزه البرز باید در راستای سه محور ممتاز تعریف شود و این محور را آقای البرز در بیش از شصت سال گذشته مشخص کرده اند. 

وی افزود: بنابر این امسال شاهد برگزاری شصت و دومین جایزه البرز هستیم. جایزه البرز قدیمی ترین و تنها جایزه علمی کشور است که بر سنت حسنین اعتا می‌شود و در این بنیاد بنا بر این بوده است تا کمک هیچ خیر یا نهاد دولتی را نداشته باشیم. جایزه البرز تنها جایزه غیر دولتی است که از شرکت کنندگان هیچ هزینه‌ای برای حضور در این جایزه گرفته نمی‌شود.

مدیر عامل بنیاد فرهنگی البرز بیان کرد: از سال ۱۳۴۲ شمسی تا به امروز بیش از ۳ هزار دانشجو در این بنیاد از طریق وام مورد حمایت قرار گرفته و بیش از ۴ هزار و ۶۵۰ نفر جایزه البرز را دریافت کردند. 

وی تصریح کرد: مراسم جایزه به صورت مشخص و سالانه در قالب یک مراسم برگزار می‌شود. ۱۳ همایش ملی در تهران و ۸ همایش استانی را برای مخترعان، دانشجویان، طلاب و دانش آموزان برگزار کرده‌ایم.

وی افزود: جایزه البرز در قالب برگزاری دو مراسم در طول سال و با فاصله شش ماه در سال است. یک مراسم که مرسوم به نخبگانی است در اردیبهشت ماه و همایش دیگر با عنوان دانش آموزی در ۶ ماه بعد برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: جایزه البرز در سال ۱۴۰۳ با هدف تکریم اهالی علم و تقدیر از فناوران، حوزویان و دانشگاهیان مراسم در تاریخ ۱۷ اردیبهشت‌ ماه سال جاری در مرکز همایش‌های صداوسیما برگزار خواهد شد.

مدیر عامل بنیاد فرهنگی البرز گفت: در آذر ماه سال گذشته فراخوان این جایزه به مراکز علمی و نخبگان اعلام شد. وزارت علوم نقش به سزایی در پخش فراخوان این جایزه داشتند. در نهایت در پایان آذر ماه مهلت ثبت‌نام به پایان رسید و در نتیجه در اسفند ماه سال گذشته آیین داوری برندگان جایزه البرز برگزار شد و نفرات نهایی و ممتاز برای این جایزه انتخاب شدند. همه رشته‌های پزشکی و غیر پزشکی واجد شرایط حضور در قدیمی ترین جایزه علمی جایزه البرز بودند.

وی بیان کرد: در روز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت سال ۱۴۰۳ راس ساعت ۱۶ میزبان اهالی علم و اصحاب رسانه در مرکز همایش صدا و سیما خواهیم بود. این مراسم با هدف تقدیر از ۶۲ نفر از دانشجویان، فناوران و طلاب را خواهیم داشت. ریاست سازمان اوقاف، معاون علمی بنیاد دانشگاه، وزیر علوم، وزیر بهداشت و قائم مقام بنیاد نخبگان از دیگر عزیزانی هستند که در این مراسم حضور دارند. 

وی ادامه داد: تعداد منتخبین هم ۶۲ نفر به‌مناسبت شصت و دومین سالگرد جایزه البرز است و بنابراین است که این مراسم از شبکه دو پخش زنده داشته باشد.

در ادامه این مراسم پرفسور امیرعلی حمیدی از اساتید به نام دانشگاه علوم پزشکی تهران بیان کرد: جایزه البرز روز به روز بیشتر مطرح خواهد شد و اسم آن بلند آوازه‌تر خواهد شد. تعریف نخبه کمی باید تغییر کند، سوال اینجاست که نخبه چه کسی است؟ 

وی ادامه داد: بنیاد البرز تعاریف والایی دارد. تعریف نخبه کوچک شده است و استاد، پرفسور و دانشمند کلمات زیبایی است اما دو چیز را در زندگی متوجه شده ام. یکی پول و دیگری تحصیلات. این دو الزاما شما را انسان وارسته‌ای نخواهد کرد. بنیاد البرز در تعاریف خود کار شرافت را به ضریب علمی خود اضاف می‌کند. 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

پرفسور حمیدی افزود: من جایزه های بسیاری از خارج از کشور گرفته‌ام اما جایزه البرز برایم‌چیز دیگری بود. نوشته‌های آقای البرز باعث می‌شود شرافت و انسانیتم را بیشتر کنم. امیدوارم جایزه البرز بیش از سال‌های گذشته دیده شود و پیشرفت کند.

در ادامه این مراسم مدیر عامل بنیاد فرهنگی البرز در پاسخ به خبرنگاران گفت: در طی جلساتی که با عزیزان امورخارجه داشتیم، موفق شدیم فراخوان جایزه البرز را در تمامی سفارت‌خانه‌های جمهوری اسلامی ایران در سراسر دنیا منتشر کنیم. فراخوان جایزه البرز از استرالیا تا آمریکا در سایت سفارت‌خانه های ما منتشر شد و تعدادی از دانشجویان و اعضای علمی آنجا شرکت کردند. این جایزه صرفا و تنها برای ایرانیان است و در ادامه نفراتی از چین و کانادا منتخب شدند اما حضور نخواهند داشت.

وی افزود: رقم جایزه نسبت به سال گذشته تقریبا پنجاه درصد رشد داشته است و جایزه البرز قریب به ۹ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است. 

وی بیان داد: امسال به یک دانشمند جوان با مبلغ سیصد میلیون تومان جایزه نقدی، تندیس و نشان اهدا خواهد شد.

حیدر ارشدی بیان کرد: ۲هزار و ۳۴۸ نفر تعداد نفراتی بودند که در بازه زمانی یک ماهه ثبت نام کردند و از این بین ۵۴ درصد این آمار مربوط به دانشجویان در رشته‌های غیر پزشکی، ۱۵ درصد از این نفرات در بخش طلاب و علوم دینی، ۱۱ درصد در بخش علوم پزشکی و ۸ درصد به شرکت دانش بنیان و مخترعان اختصاص داشت. شرط ورود به این جایزه معدل بالا و شرط بعدی رزومه بالا در بخش‌های مختلف فرهنگی، فناوری، پزشکی و... بوده است. 

شایان ذکر است که حسین علی البرز بنیان گذار بنیاد فرهنگی البرز و جایزه البرز بوده است و جایزه البرز از محل درآمد خود این بنیان تامین می‌شود و بر اساس آیین سنت حسنین هیچ وابستگی دولتی و حکومتی ندارد.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری ساير حوزه ها

دیگر خبرها

  • شصت و دومین جایزه نوبل ایرانی ۶۲ منتخب خواهد داشت/ جایزه البرز(جایزه نوبل ایرانی) قدیمی‌ترین جایزه علمی کشور است
  • اسلامی: تمام مولفه‌های انتخابات دور دوم با دقت انجام می‌شود
  • پیش‌بینی ۶۶۹ صندوق در أخذ رأی برای حوزه انتخابیه کرج
  • معتمدی: انتخابات کاملاً بی‌طرف را در دوومیدانی برگزار می‌کنیم
  • معتمدی: در انتخابات دوومیدانی بی‌طرف هستیم
  • مرحله دوم انتخابات در البرز به صورت نیمه الکترونیک برگزار می‌شود
  • اجاره خانه به این افراد ممنوع شد
  • دمنوشی مناسب و متعادل برای تمام افراد مبتلا به سینوزیت (فیلم)
  • استاندار البرز از پروژه ادامه بلوار ماهان بازدید کرد
  • برگزاری انتخابات تمام الکترونیک در پنج حوزه انتخابیه تهران