Web Analytics Made Easy - Statcounter

مازندمجلس: معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد دولت دهم با بیان اینکه هیات نظارت بر مطبوعات در همه دولت‌ها ثابت است، اظهار کرد: معاون مطبوعاتی در این هیات حق رای هم ندارد. حالا ممکن است شما محیطی ایجاد کنید که انگار او مسئول قلع و قمع معاونت مطبوعاتی بوده است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا  قرار بود که عصر امروز  مناظره علی شکوری راد دبیر حزب اتحاد ملت با محمد علی رامین معاون مطبوعاتی دولت احمدی نژاد در دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران برگزار شود که به گفته دبیر انجمن اسلامی دانشکده علوم سیاسی به دلیل عدم اعطای مجوز برای حضور شکوری‌راد، در این مناظره به جای او، سعید شریعتی در مقابل رامین در مناظره شرکت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ابتدای مناظره بیانیه ای از سوی دبیر انجمن اسلامی در تقبیح عملکرد یکی از دانشجویان این دانشکده در روز گذشته در برنامه تریبون آزاد و توهین او به زنان قرائت شد.

محمد علی رامین در ابتدای صحبت های خود در محل دانشکده علوم سیاسی دانشگاه تهران با بیان اینکه اگر کسی به هر علت یا ماموریتی کار خلافی انجام داد آیا باید آن را مستمسک نوشتن بیانیه کرد؟ گفت: صورت مساله را نباید تغییر داد. ما همه معتقد به نظامی هستیم که از دل انقلاب برخاسته و با آرمان‌های مشخص همه می‌خواهیم در خدمت ملت باشیم و بر اساس عقلانیت نه احساسات عمل کنیم. بیانیه برای کار کسی که غیر عقلانی برخورد کرده و توسعه آن اقدام به رقیب و جریان سیاسی مناسب نیست. کار یک نفر را نباید به یک جناح نسبت داد.   

معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد دولت دهم درباره عملکرد دولت یازدهم در برخورد با نشریات منتقد گفت: کشور ما قانون دارد و این را نمی‌شود برای دولت‌ها تغییر داد. اگر هر دولتی باشد و جمعی کشور را به آشوب بکشند دولت باید با آنها مقابله کند. فرق نمی‌کند دولت چپ است یا راست.

او با بیان اینکه برای آرامش و نظم در جامعه قانون وجود دارد و هر کس خلاف این قانون حرکت کند باید جلوی آن ایستاد، اظهار کرد: گاهی قانون جلوی دولت‌ها را هم می‌گیرد چون دولت‌ها می‌خواهند کار غیر قانونی انجام دهند. قانون گرایی یکی از معیارهای تمدن ماست و نباید دنبال این باشیم که دولت‌ها را آزادی‌خواه یا مستبد بخوانیم. ما هیچ دولت مستبدی نداشتیم. از اول انقلاب گاهی دولت‌ها کاری می‌کنند که قانون در مقابل آشوب‌ها بایستند. این قانون است که ایستاده نه دولت.

معاون مطبوعات وزارت ارشاد دولت دهم ادامه داد: در هیات نظارت بر مطبوعات، هفت شخصیت حقیقی و حقوقی داریم که اینها مسئولیت دادن و یا سلب مجوز را بر عهده دارند. این هیات نظارت در همه دولت ها ثابت است. معاون مطبوعاتی در این هیات حق رای هم ندارد. حالا ممکن است شما محیطی ایجاد کنید که انگار او مسئول قلع و قمع معاونت مطبوعاتی بوده است.

ادامه دارد

منبع: مازند مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mazandmajles.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مازند مجلس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۲۳۲۱۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر علوم: تعداد کمی از اساتید در سطح دانشگاه‌ها اخراج شدند/ هیچ اخراجی بدون دلیل و با نگاه سیاسی نبوده است

به گزارش جماران؛ به نقل از ایرنا، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: موضوع جوسازی در خصوص اخراج استادان صحت ندارد، آنها چشم‌وچراغ دانشگاه و جامعه هستند که همواره از توان علمی و تخصصی این نخبگان برای پیشرفت کشور بهره خواهیم برد.

محمدعلی زلفی‌گل روز شنبه در حاشیه کلنگ زنی یک طرح آموزشی دانشگاه یاسوج در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به طور یقین هیچ اخراجی بدون دلیل و با نگاه سیاسی و یا بدون توجه به توانمندی‌های و ظرفیت های آنها نبوده است.

وی افزود: استادان سرمایه‌های جامعه و افتخار جامعه دانشگاهی هستند و یک سری قوانین و مقررات وجود دارد که هر کسی آن را رعایت کند، هیچ مشکلی برایش پیش نمی‌آید.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تصریح کرد: برای نمونه یک عضو هیات‌ علمی باید نظم کلاس، اداری و حرفه‌ای را به طور کامل رعایت کند، چنانچه یک عضو هیات‌ علمی نتواند ترفیع سالانه‌اش را بگیرد شامل رکود علمی می‌شود.

زلفی‌گل عنوان کرد: به‌هرحال باید تبدیل وضعیت اعضای هیات‌علمی توسط مرجع ذی‌صلاح بررسی و تأیید شود.

وی ابراز کرد: تعداد کمی از اساتید در سطح دانشگاه‌ها اخراج شدند و بدون تردید مشکلاتی در زمینه آموزش، پژوهش و موارد دیگری داشتند، خیلی از این افراد بازنشسته بودند که جزو افراد اخراجی قلمداد شدند.

محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری صبح امروز شنبه (هشتم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) به شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد سفر کرده است.

حضور در دانشگاه یاسوج و افتتاح سردر دانشگاه، زیارت مقبره شهید گمنام، کلنگ‌زنی دومین خوابگاه متاهلی، بازدید از چندین پروژه فعال و در حال ساخت و مصاحبه با شبکه سراسری به صورت زنده از خبر ۱۴ و نشست با اعضای هیات رئیسه دانشگاه یاسوج از برنامه های این سفر است‌.

همچنین نشست آمایش آموزش عالی با حضور امام جمعه، استاندار، رؤسای دانشگاه ها ، نشست با اعضای هیات علمی در قالب جلسه گرامیداشت هفته معلم (استاد) و تجلیل از برگزیدگان و سرآمدان علمی از دیگر برنامه‌های این سفر یک روزه است.

دیگر خبرها

  • ضرورت همدلی بین شوراها برای رفع مشکلات مردم
  • کودتا در کاخ سفید/ تلاش‌های نافرجام برای برکناری سخنگوی دولت بایدن
  • وزیر علوم: تعداد کمی از اساتید در سطح دانشگاه‌ها اخراج شدند/ هیچ اخراجی بدون دلیل و با نگاه سیاسی نبوده است
  • زمان بندی انتخابات عضویت در کمیسیون فراقوه‌ای احزاب اعلام شد
  • تشکیل هیات ویژه نظارت در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن
  • نشست نامزدهای دور دوم انتخابات با رئیس هیات نظارت بر انتخابات خوزستان
  • اجرای طرح تعیین تکلیف پرونده‌های موجود در مراجع انتظامی کشور
  • طرح تعیین تکلیف پرونده‌های مراجع انتظامی کشور اجرا می‌شود
  • حسینی: گرایش سیاسی اکثر نمایندگان منتخب مجلس دوازدهم مشخص است / امیدواریم در مجلس دوازدهم تعامل سازنده بین نمایندگان و دولت بیشتر باشد + فیلم
  • جنبش دانشجویی ضدصهیونیستی به فرانسه رسید