Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@11:20:26 GMT

شکسته شدن رکورد احداث خط لوله در کشور

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۲۳۲۵۹۶

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز با بیان اینکه رکورد احداث خط لوله در کشور شکسته شد افزود: علی‌رغم این‌که میانگین اجرای خصوصی لوله ۱۰۰ کیلومتر بوده، سال گذشته توانستیم ۷۰۰ کیلومتر خط لوله اجرا داشته باشیم. همچنین ۲۴ تربو کمپرسور، ۵ ایستگاه تقویت فشار و ۵ واحد تقطیر نصب شد.

به گزارش ایسنا، حسن منتظر تربتی در حاشیه سومین روز بیست و دومین نمایشگاه نفت با بیان اینکه سال گذشته شرایط مطلوبی از لحاظ اجرایی داشتیم، اظهار کرد: در اجرای خطوط لوله و احداث ایستگاه‌های تقویت فشار وضعیت مطلوبی داشتیم زیرا بخشی از نگرانی‌های ما از نظر مسایل مالی کم شد و توانستیم زیرساخت‌های اجرایی و نیازهای تربو کمپرسور را برطرف کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر مسایل مربوط به انتقال پول حل شده و می‌توانیم ال‌سی باز کرده و مراودات پولی داشته باشیم، تصریح کرد: سال‌ جاری به لحاظ تامین لوله‌های مورد نیاز شرایط مطلوبی داشتیم و در کل همه چیز مهیا بود که بتوانیم پروژه‌ها را اجرایی کنیم.

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز افزود: علی‌رغم این‌که میانگین اجرای خصوصی لوله ۱۰۰ کیلومتر بوده، سال گذشته توانستیم ۷۰۰ کیلومتر خط لوله اجرا داشته باشیم. همچنین ۲۴ تربو کمپرسور، ۵ ایستگاه تقویت فشار و ۵ واحد تقطیر نصب شد. شرایط برای امسال و سال آینده نیز بهتر شده و علی‌رغم اینکه نگرانی‌های مالی داشتیم بدهی به پیمانکاران نداشتیم و به فاصله یک هفته مطالبات‌شان را پرداخت کردیم.

تربتی با بیان اینکه توانستیم نیاز به لوله‌ها را قبل از اجرای پروژه‌ها برطرف کنیم، افزود: اکنون نیاز کشور به لوله‌های ۵۶ اینچ برطرف شده و سعی می‌شود در قطرهای دیگر نیز نیاز خود را قبل از شروع پروژه برطرف کنیم. همچنین در نظر داریم رکورد اجرای ۷۰۰ کیلومتر خط لوله را در سال‌جاری به هزار کیلومتر برسانیم و طراحی ۷ ایستگاه تقویت فشار را نیز آغاز کنیم.

وی ادامه داد: از جمله مزیت‌های اجرای این پروژه‌ها و افزایش خطوط این است که معمولا برای هزار کیلومتر خط لوله می‌توانیم به‌طور همزمان ۳۰۰۰ نفر را به‌صورت دائم و به مدت سه سال درگیر کار کنیم که علاوه بر شغل‌های ثابتی که ایجاد می‌شود به مشاغل ثانویه نیز خواهیم داشت.

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز با تاکید بر اینکه پروژه‌ها هم راستا با محیط زیست است ،گفت: در سه سال گذشته به طبع به جایگزین گاز با سوخت مایع ۵۰ میلیارد لیتر فرآورده کمتر مصرف شد.

تربتی با اشاره به طرح موفق اتصال زاهدان به شبکه گاز کشور افزود: در حال حاضر هیچ استانی بدون گاز وجود ندارد و پروژه خط لوله گاز ایرانشهر به چابهار نیز باعث توسعه پتروشیمی و فولاد خواهد شد.

وی پروژه تامین گاز شمال کشور را نیز از جمله پروژه‌های مثبت عنوان کرد و گفت: در سال‌های گذشته کشور ترکمنستان به بهانه افزایش قیمت و با تهدیداتی اقدام به قطع گاز ایران می‌کرد اما امسال ما با اجرای پروژه ۱۱۰ روزه توانستیم تامین گاز مناطق شمالی کشور را به بهترین نحو انجام دهیم.

وی با اشاره به اجرای پروژه صادرات گاز به عراق از نفت‌شهر اظهارداشت: این پروژه باعث شد هیچ‌گونه قطعی گاز در کرمانشاه و کردستان نداشته باشیم و اکنون نیز بسترهای لازم برای صادرات گاز به بغداد فراهم شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۲۳۲۵۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح پروژه حرم تاحرم و پمپاژ آبرسانی به ۸ روستای بردسکن

همزمان با سفر رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور به بردسکن دو پروژه بزرگ حرم تا حرم و اجرای طرح پمپاژ آبرسانی به ۸ روستای بخش شهرآباد بردسکن با ارزش ۲۰۰ میلیارد ریال افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بردسکن، سردار محمد زهرایی در آیین افتتاح پروژه حرم تا حرم ( آسفالت بلوار رسالت از مزار شهدای گمنام تا گلزارشهدای شهرآباد) که با حضور مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد اظهارداشت: پروژه آسفالت مزار شهدای گمنام شهرآباد تا گلزار شهدای این شهر به طول 3 کیلومتر با 120 میلیارد ریال هزینه به صورت مشارکتی از محل اعتبارات بسیج سازندگی وشهرداری شهرآباد اجرا شده است، موجب سهولت افراد برای زیارت گلزار شهدا وشهدای گمنام در این منطقه شد.

بهره برداری از 1100 مسکن محرومین توسط بسیج سازندگی در خراسان رضوی

وی افزود: پروژه آبرسانی خط انتقال به روستاهای فیروزآباد و از این روستا تا روستاهای عبدل آباد و چراغچی به طول 7.5 کیلومتر که هرساله در ایام تابستان با مشکل کم آبی مواجه بودند از محل اعتبارات محرومیت زدایی سپاه پاسداران به ارزش 80 میلیارد ریال با تقویت مخزن و ایستگاه پمپاژ از امروز وارد مدار می شود، و دیگر اهالی این روستاها مشکل کم فشاری آب را نخواهند داشت.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور با بیان اینکه 6 هزار گروه جهادی در سطح استان خراسان رضوی سال گذشته بالغ بر 2950 پروژه به سرانجام رساندند گفت: ان‌شاءالله در هفته بسیج سازندگی بیش از 1100 مسکن محرومین با همکاری کمیته امداد به بهره برداری می رسد.

اجرای 2 هزار و 680 پنل خورشیدی خانگی توسط بسیج سازندگی

سردار زهرایی از اجرای پنل های خورشیدی خانگی توسط بسیج سازندگی کشور خبرداد و گفت: سال گذشته بسیج سازندگی 2 هزار و 680 مورد پنل های خورشیدی خانگی را به سرانجام رساند که در خراسان رضوی هم تعداد خوبی اجرا شد و 30 مورد در منطقه بردسکن انجام شده است که امروز به بهره‌ برداری رسید.

وی گفت: اجرای طرح پنل‌های خورشیدی برای حمایت از روستاییان در اولویت بسیج سازندگی کشور است. طرح ملی جهش تولید با مشارکت مردم توسط بسیج تهیه و به زودی تحویل دولت و مجلس می‌شود.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور با اشاره به شعار سال جهش تولید با مشارکت مردم گفت: طرح ملی جهش تولید با مشارکت مردم را بسیج طی یک ماه آینده به دولت و مجلس ارائه می‌کند که طرح های اشتغال زایی و تولیدی است.

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • احداث بزرگترین پارک نوری موضوعی کشور در مجتمع گردشگری صفه اصفهان
  • انتقال آب خام به جیرفت تا ۲ سال آینده
  • رکورد مسابقات فری استایل اسکیت شکسته شد
  • افتتاح پروژه حرم تاحرم و پمپاژ آبرسانی به ۸ روستای بردسکن
  • پیاده‌راه‌های همدان از زیباترین پیاده‌راه‌های کشور است
  • ۴۳ روستای محروم خراسان رضوی از آب پایدار برخوردار شدند
  • انتقال ۱۳۷ میلیارد لیتر نفت و فرآورده در ۱۴۰۲/ طول خطوط لوله انتقال نفت ایران ۱۰۰۰ کیلومتر افزایش می‌یابد
  • افزایش یک‌هزار کیلومتری طول خطوط لوله انتقال نفت در سال جاری
  • طول خطوط لوله انتقال نفت ایران ۱۰۰۰ کیلومتر افزایش می‌یابد/ انتقال ۱۳۷ میلیارد لیتر نفت و فرآورده در ۱۴۰۲
  • احداث متروی رباط کریم؛ اجرای طرح بعد از تملک اراضی