Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-05-03@21:14:42 GMT

هرگز مرغ خام را قبل از پختن نشویید

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۲۳۲۹۰۸

هرگز مرغ خام را قبل از پختن نشویید

به گزارش سرویس گوناگون جام نیـوز، شستن مرغ خام، به دلیل گسترش عفونت، می تواند خطر ابتلا به مسمومیت غذایی را افزایش دهد. کارشناسان تأکید کردند که شستشوی مرغ قبل از پخت و پز باکتری مرگبار به نام «کمپیلوباکتر» پخش را می کند. این باکتری چیزهای اطراف مانند سطوح کار، لباس و تجهیزات پخت و پز از طریق پاشیده شدن قطرات آب، آلوده می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برخی از اشتباه ها چنان میان افراد رایج هستند که اثبات اشتباه بودن آن‌ها دشوار می‌شود. یکی از این اشتباه‌های رایج شستن مرغ خام است؛ با انجام این کار نه تنها مرغ تمیز بلکه آلوده‌تر نیز می‌شود زیرا شما با شستن آن باکتری‌ها و میکروب‌های موجود در سطح آن را پراکنده و پخش می‌کنید.

طبق بررسی جدید آژانس استانداردهای غذایی، باکتری مضر « کمپیلوباکتر » اغلب در سطوح و سرامیک آشپزخانه و وسایل آشپزی پخش می شود و در صورتی که این باکتری روی گوشت مرغ باقی بماند این امکان هست که در طول فرآیند طبخ از بین برود.

بررسی ها نشان می دهد افراد برای از بین بردن این باکتری از روی گوشت مرغ آن را پیش از طبخ شست و شو می دهند اما این کار در عوض باعث پخش شدن باکتری و انتقال آن به وسایل و سطوح آشپزخانه و مسمومیت های غذایی می شود. این در حالی است که پختن گوشت مرغ خود عامل از بین بردن این باکتری است.

علاوه بر این، شستن مرغ خام خطر سمی شدن آن را نیز افزایش می‌دهد به طوری که سالانه ۷۶ نفر بر اثر استفاده از این مرغ‌های عفونی‌شده جان خود را از دست می‌دهند. بنابر گزارش سازمان استاندارد مواد غذایی انگلستان، شستن مرغ خام سبب پراکنده شدن باکتری کمپیلوباکتر می‌شود که می‌تواند به راحتی سبب سمی شدن غذا و ابتلا به بسیاری از بیماری‌های عفونی شود. شستن مرغ خام، به دلیل گسترش عفونت، می‌تواند خطر ابتلا به مسمومیت غذایی را افزایش دهد.

این باکتری معمولا در مواد غذایی خام و نپخته به خصوص گوشت و مرغ وجود دارد و بر اثر شستن و دست کشیدن بر سطح آن‌ها بیشتر پراکنده می‌شود. همچنین توصیه می‌شود که قسمت‌های زائد مرغ را جدا سپس آن را در پایین ترین قسمت فریزر بسته‌بندی کنید.

نحوه شستن مرغ,نکاتی برای شستن مرغ

حتی دست زدن به مرغ خام هم خطرناک است و باید افراد بلافاصله دست‌های خود را خوب بشویند.

تحقیقات جدید هشدار داده است که شستن مرغ خام، به دلیل گسترش عفونت، می‌تواند خطر ابتلا به مسمومیت غذایی را افزایش دهد.

کارشناسان تأکید کردند که شستن مرغ قبل از پخت و پز باکتری مرگبار به نام «کمپیلوباکتر» پخش را می‌کند.

این باکتری از چیزهای اطراف مانند سطوح کار، لباس و تجهیزات پخت و پز از طریق پاشیده شدن قطرات آب، آلوده می‌کند.

باکتری کمپیلوباکتر، به عنوان رایج‌ترین نوع مسمومیت غذایی در انگلیس است که در یک سال بر ۲۸۰ هزار نفر تأثیر گذاشته است.

از آنجایی که این نوع باکتری‌ نسبت به سالمونلا و باکتری ای-کولی کمتر شناخته شده است، در مورد آن و علائم آن که دیگران را تحت تأثیر قرار می دهد، مردم اطلاعات ضروری ندارند.

به گفته محققان، حتی دست زدن به مرغ خام هم خطرناک است و باید افراد بلافاصله دست‌های خود را خوب بشویند.

آژانس استانداردهای غذایی انگلیس توصیه کرد که افراد بعد از دست زدن به مرغ نپخته، دست‌های خود را خوب بشویند مرغ را خوب بپزند و از شستن آن قبل از پختن، صرف نظر کنند.

اگر می‌خواهید قسمت درون روده مرغ را تمیز کنید، دستانتان را کاملا بشویید و سپس آن قسمت‌ها را زیر آب بگیرید و از دست کشیدن بر روی سطح مرغ به منظور تمیز کردن آن جلوگیری کنید.

قبل از مصرف، مرغ را از یخچال بیرون بیاورید و در آب داغ بپزید و آب آن را بیرون بریزید و هرگونه که می‌خواهید آن را سرو کنید.

شایع ترین علائم در افرادی که این باکتری به بدن آنان وارد می شود دردهای شکمی، اسهال شدید و استفراغ، درد معده و گرفتگی عضلات، تب و به طور کلی احساس ناخوش است. هرچند می تواند در کودکان و افراد بالای ۶۰ سال پیامدهای شدیدتری داشته باشد.

کودکان زیر پنج سال و افراد مسن، بیشتر در معرض خطر این بیماری هستند؛ آلوده شدن افراد ممکن است فقط برای چند روز به نظر برسد اما می تواند به مشکلات سلامتی طولانی مدت منجر شود.

آژانس استانداردهای غذایی توصیه کرد که افراد بعد از دست زدن به مرغ نپخته، دست های خود را خوب بشویند مرغ را خوب بپزند و از شستن آن قبل از پختن، صرف نظر کنند.

2024

منبع: جام نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۲۳۲۹۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خورشید را هرگز از این زاویه ندیده‌اید/ فیلم

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، شما می‌توانید ساختارهای پردار و مو مانند ساخته شده از پلاسما را ببینید که خطوط میدان مغناطیسی را در جو پایین‌تر خورشید دنبال می‌کنند و به تاج بیرونی بسیار داغ‌تر تبدیل می‌شوند. این ویدئو از حدود یک سوم فاصله زمین و خورشید گرفته شده است.

ویدیوی زیر را ببینید که ویژگی‌های غیرعادی خورشید از جمله خزه‌های تاجی، اسپیکول‌ها و باران تاجی را نشان می‌دهد. مدارگرد خورشیدی این ویدئو را در 27 سپتامبر 2023 با استفاده از ابزار تصویربرداری فرابنفش شدید (EUI) خود ضبط کرد.

ESA گفت دمای روشن‌ترین مناطق حدود یک میلیون درجه سانتیگراد است، در حالی که نقاط سردتر تیره‌تر به نظر می‌رسند، زیرا تابش را جذب می‌کنند.

خزه تاج چیست؟

چیزی است که در اینجا به خورشید ظاهر کرکی می‌دهد. این ساختارهای عجیب و غریب روی خورشید شبیه خزه‌هایی هستند که ما در زمین می‌یابیم، زیرا به نظر می‌رسد ویژگی‌های ظریف و توری دارند.

اما در خورشید، آنها را معمولا می‌توان در اطراف مرکز گروه‌های لکه‌های خورشیدی یافت، جایی که شرایط مغناطیسی قوی است و حلقه‌های تاجی بزرگی در حال تشکیل هستند. خزه آنقدر داغ است که اکثر ابزارها نمی‌توانند آنها را تشخیص دهند. خزه دو لایه اتمسفر، کروموسفر و تاج را می‌پوشاند.

اسپیکول‌ها، همانطور که از نامشان پیداست، مناره‌های بلند گازی هستند که در افق خورشیدی دیده می‌شوند و از کروموسفر خورشید به بالا می‌رسند. اینها می‌توانند تا ارتفاع 10000 کیلومتر برسند.

در زمان 30 ثانیه این ویدئو، باران تاجی را خواهید دید. این ماده سردتر از بقیه سطح خورشید است. باران از توده‌های پلاسما با چگالی بالاتر تشکیل شده است که تحت تأثیر گرانش به سمت خورشید می‌بارد.

مأموریت‌هایی مانند مدارگرد خورشیدی، کاوشگر خورشیدی پارکر و رصدخانه دینامیک خورشیدی به ما مناظر بی‌سابقه‌ای از خورشید می‌دهند و به اخترشناسان کمک می‌کنند تا درباره توپ گازی دینامیکی که کل منظومه شمسی ما را تامین می‌کند بیشتر بیاموزند.

منبع: SCIENCE ALERT

227227

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902390

دیگر خبرها

  • خورشید را هرگز از این زاویه ندیده‌اید/ فیلم
  • از استخر‌های بزاق تا وجود میلیون‌ها باکتری در دهان
  • ساخت پلاستیک زنده‌ای که خود را تخریب و تجزیه می‌کند
  • ساخت پلاستیک زنده‌ای که خود را تخریب می‌کند
  • مرگ به دلیل شستن دست با تینر
  • سریع‌ترین راه‌های از بین بردن بوی سیر دهان
  • شستن دست با تینر جان مرد کهنسال مهابادی را گرفت
  • هواداران دورتموند و سردادن شعار تو هرگز تنها قدم نخواهی زد، سرود معروف هواداران لیورپول / فیلم
  • شستن دست با ماده مشتعل تینر جان مرد کهنسال مهابادی را گرفت
  • دنیای بدون معلم، هرگز