Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-05-06@20:08:39 GMT

شهادت یکی از شجاع ترین خلبانان هلی کوپتر کبرا + عکس

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۲۳۳۱۷۶

شهادت یکی از شجاع ترین خلبانان هلی کوپتر کبرا + عکس

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از مشرق، سال های قبل در شروع اخبار شبانگاهی تلویزیون شبکه یک، شلیک موشک ماوریک از هلیکوپتر کبرا را نشان می داد و خلبان هلی کوپتر کسی نبود جز شهید والامقام نصراله تفضلی یکی از شجاعترین خلبانان کبرا در جهان.

در عملیات فتح خرمشهر 12 اردیبهشت 1361 هلی کوپتر کبری به خلبانی نصرالله تفضلی و نصیر رادفر، مورد اصابت گلوله قرار گرفت و حین سقوط، شعله ور شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در چنین شرایطی، وقتی هلی کوپتر دچار حریق می شود کاری از دست کسی بر نمی آید، با این حال، آن روز آقای فرجی خودش را داخل آتش کرده بود و توانست پیکر سوخته شده تفضلی را که بیش از 60 درصد صدمه دیده بود، از میان آتش بیرون بکشد و به بیمارستان برساند. متاسفانه به دلیل شدت برخورد هلی کوپتر به زمین، رادفر در همان لحظه اول به شهادت رسیده بود و البته با توجه به حجم شعله های آتش و احتمال بروز انفجار، نتوانسته بودند جسدش را به همان موقع بیرون بکشند و ساعاتی بعد با فروکش کردن آتش دشمن و خاموش شدن شعله های هلی کوپتر، توانستند جسد سوخته اش را به پشت خط تخلیه کنند.

به اشتراک گذاری کد خبر : 2835114093029666037 برچسب‌ها : خلبان هلی کوپتر خلبان شهید نصرالله تفضلی جام جم آنلاین شهادت یکی از شجاع ترین خلبانان هلی کوپتر کبرا + عکس لینک کوتاه :

ارسال نظر

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید: 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید. 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود. 3- نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود. تصویر امنیتی : پربازدیدها حمله شبانه روباه زامبی به یک مرد + عکس جزیره‌ای که ورود زنان به آن ممنوع است+عکس بهترین زمان برای حمام کردن، صبح یا شب؟ مرد ترکیه‌ای قربانی نیت شیطانی ترسناک ترین عکس دنیا + فیلم تفریح بحث‌برانگیز پسران ترامپ + عکس پراید کُره‌ای صفر کیلومتر! +عکس سقوط سالار عقیلی به همراه گروهش از روی سن+فیلم پیرزن 109 ساله از راز طول عمرش پرده برداشت!+عکس نبرد تن به تن با کوسه گرسنه به سبک وسترن+عکس لیست همه پربازدیدها برگزیده ها ورود جدی مجلس به موضوع سند آموزشی یونسکو / سند 2030 مبنای اومانیستی دارد حمله برق آسا شیر نر برای شکار قاچاقچی بسته‌‌های تریاک را بلعید+عکس هواپیمای فوق‌سری آمریکا پس از 700 روز در فضا به زمین بازگشت+عکس خارج شدن مار زنده از معده مرد چینی! خودروی جدید اسپانیایی که بزودی در ایران خواهد بود +عکس قانون مجازات خشونت علیه کودکان در آستانه تحول جنجال خانم شیک پوش هندوانه فروش!+فیلم باند فرود هلیکوپتر روی وانت پیکان!+عکس بررسی توقف تأثیر30 درصدی سوابق تحصیلی در کنکور / انتصابات در دانشگاه سیاسی است آخرین مطالب همه سایت 19:20 شهادت یکی از شجاع ترین خلبانان هلی کوپتر کبرا + عکس 19:12 ایران حریف ژاپن در فینال شد 19:00 ماهرترین خلبان فانتوم + عکس 18:55 وقتی پلک‌هایتان گل می‌دهد 18:45 پوتین به دیدار معلم خود رفت+ عکس 18:42 رونمایی از 4 محصول دفاعی توسط وزیر دفاع+عکس 18:35 اولین بمب آبی در آستانه انفجار 18:31 ورود جدی مجلس به موضوع سند آموزشی یونسکو / سند 2030 مبنای اومانیستی دارد 18:20 حمله برق آسا شیر نر برای شکار 18:06 رونمایی از Sony Xperia X Ultra و تصاویر آن فهرست همه مطالب جام جم آنلاین © 2015 | کلیه حقوق این وب سایت متعلق به موسسه فرهنگی مطبوعاتی جام جم است. ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

منبع: جام جم آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۲۳۳۱۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چشمک تراکتور به سهمیه آسیا با سوپرگل شجاع

تیم فوتبال تراکتورتبریز موفق شد در چارچوب هفته بیست‌وششم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال با نتیجه ۲ بر صفر فولاد خوزستان را مغلوب کند.

به گزارش تابناک ورزشی، دیدار تیم‌های تراکتور تبریز و فولادخوزستان در چارچوب هفته بیست‌وششم لیگ فوتبال از ساعت ۱۹:۳۰ دقیقه در ورزشگاه شهدای فولاد برگزار شد که در نهایت با برتری ۲ بر صفر تراکتور به پایان رسید.

فولاد برای جدا شدن از منطقه سقوط نیاز به ۳ امتیاز کامل این دیدار خانگی داشت و در مقابل حمید مطهری به دنبال کسب اولین برتری با تراکتور بود تا با توجه به توقف سپاهان اصفهان، بتواند به رتبه سوم جدول و کسب سهمیه آسیایی نزدیک‌تر شود.

شاگردان حمید مطهری خیلی زود در دقیقه ۱۴ موفق شدند گل اول را به ثمر برسانند. ارسال آلوز از روی نقطه کرنر در محوطه جریمه فولاد با ضربه قیچی برگردان تماشایی شجاع خلیل‌زاده وارد دروازه میزبان شد.

در دقیقه ۷۸ جفرسون باهیا با دریافت کارت زرد دوم از زمین بازی اخراج شد تا کار برای فولاد در ادامه دیدار سخت‌تر شود. در حالی که فولاد به دنبال گل تساوی بود این تراکتور بود که در دقیقه ۸۷ گل دوم را به ثمر رساند. روی یک ضد حمله سجاد آشوری که تازه به میدان آمده بود در موقعیت تک به تک قرار گرفت و با یک پاس در عرض ریکاردو آلوز را در مقابل دروازه خالی فولاد قرار داد تا این هافبک پرتغالی به راحتی دروازه کنت را باز کند.

با این نتیجه تیم تراکتور ۴۴ امتیازی شد و در رتبه چهارم قرار گرفت و در مقابل فولاد با ۲۲ امتیاز در رتبه پانزدهم ماند تا یک قدم دیگر به سقوط نزدیک‌تر شود.

ترکیب ابتدایی فولاد خوزستان: کریستوفر کنت، موسی کولیبالی، جفرسون باهیا، علی شجاعی، حمید بوحمدان، سینا مریدی، احسان پهلوان، محمد علی‌نژاد، ساسان انصاری، محمد عسکری و لوسیانو پریرا.

سرمربی: عبدالله ویسی

ترکیب ابتدایی تراکتور تبریز: حسین پورحمیدی، مهدی شیری، عارف آقاسی، شجاع خلیل‌زاده، محمد نادری، ریکاردو آلوز، سید مهدی حسینی، گوستاوو واگنین، مهدی هاشم‌نژاد، رحمان جعفری و امیرحسین حسین‌زاده.

سرمربی: حمید مطهری

تیم داوری: بیژن حیدری، علی احمدی، یوسف مغروری و مسعود حقیقی/ ناظر: حسن کامرانی فر

دیگر خبرها

  • چشمک تراکتور به سهمیه آسیا با سوپرگل شجاع
  • گل قیچی برگردان زیبای شجاع خلیل زاده مقابل فولاد (فولاد - تراکتور)
  • تام کروز از خلبانان ایرانی الهام گرفت
  • سرمربی پرسپولیس: شجاع، جوان، پرانرژی!
  • روایت اوکراینی‌ها از آموزش خلبان‌های ایران برای هدایت 24 سوخو 35
  • «آذرخش و رقص فانتوم‌ها» به نمایشگاه می‌رسد
  • آغاز فروش هواپیمای برقی عمود پرواز ارزان تر از هلی کوپتر
  • شجاع، الگوی جوان‌های تراکتوری (عکس)
  • تصاویر هوایی یافتن یسنا از مزارع کشاورزی توسط خلبان پلاگلایدر + ویدئو
  • عمارت «شجاع‌السلطنه» بهار در دو قدمی تخریب