Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصاد>اقتصاد‌ ایران - همشهری آنلاین:
گمرک ایران در بخشنامه ای، واردات قراضه آهن و ضایعات فلزات را از کشورهای عراق و افغانستان ممنوع اعلام کرد.

به گزارش ایرنا، بر اساس این بخشنامه که سوم اردیبهشت به تصویب اداره کل مقررات صادرات و واردات رسیده، از این پس ترخیص این کالاها از مبداء عراق و افغانستان به هر صورت ممنوع است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه اینکه این دو کشور درگیر جنگ داخلی هستند، قراضه‌های آهن در این کشورها اغلب ادوات نظامی منهدم شده است؛ از این رو ممکن است به مواد شیمیایی و تشعشعات هسته‌ای آلوده باشند.

از این رو اداره کل مقررات صادرات و واردات به منظور حفظ سلامتی مردم، ورود این کالاها را از مبداء این دو کشور ممنوع کرده است.

قراضه آهن و ضایعات فلزات در صنایع بزرگی همچون ذوب آهن مورد استفاده قرار می‌گیرد.

پیشتر واردات قراضه از همه کشورها مجاز بود اما واردات آن از مرزهای عراق نیازمند اخذ مجوز از نهادهای مرتبط از جمله سازمان انرژی اتمی بود.

آمارها بیانگر آن است که سالانه نزدیک 5 میلیون تن آهن قراضه در صنایع ایران مصرف می‌شود که حدود نیمی از آن باید از طریق واردات تامین شود.

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۲۳۳۳۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظری: دشمنان به دنبال تضعیف و تجزیه افغانستان هستند

معاون وزارت اقتصاد حکومت طالبان در نشستی با اشاره به منافع غربی‌ها اظهار داشت دشمنان به‌دنبال تضعیف و تجزیه افغانستان هستند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «عبداللطیف نظری» معاون وزارت اقتصاد طالبان حکومت طالبان در نشست اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری افغانستان گفت: دشمنان مردم افغانستان می‌خواهند یک افغانستان ضعیف و چندپارچه وجود داشته باشد.

وی افزود: ما وظیفه داریم یک افغانستان متحد و قوی را برای نسل‌های آینده خود به میراث بگذاریم؛ این مهمترین رسالت همه ماست.

 معاون وزارت اقتصاد طالبان پیش از این در یک گردهمایی در «غزنی» گفته بود مردم افغانستان از جنگ حمایت نمی‌کنند و حامی نظام اسلامی هستند.

نظری با اظهار اینکه طی 20 سال گذشته حضور نظامیان آمریکایی و ناتو در افغانستان مردم مالک سرزمین خود نبودند، تاکید کرده بود: در حال حاضر این کشور آزاد و مستقل است.

«انس حقانی» برادر سرپرست وزارت کشور طالبان چندی قبل با مسئول دانستن آمریکا برای دو دهه جنگ در افغانستان گفته بود  سازمان سیا برای تجزیه «امارت اسلامی افغانستان» تلاش می‌کند.

یادداشت| از تهییج به جنگ تا حمایت از تجزیه افغانستان؛ «شرق» آرام خواهد ماند، فکری به حال خود کنیدطالبان: سازمان سیا به‌دنبال تجزیه افغانستان استطالبان: به هیچکس اجازه تجزیه افغانستان را نمی‌دهیم

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • لهستان عبور خودروهای نظامی اوکراین از خاک خود را ممنوع کرد
  • افغانستان و قرقیزستان در شانس مجدد جام جهانی
  • افغانستان با شکست عراق در یک قدمی صعود به جام جهانی فوتسال
  • برد تاریخی افغانستان بر عراق در جام ملت‌ها
  • تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال افغانستان و عراق در انتخابی جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴
  • پیروزی تیم فوتسال افغانستان در برابر عراق
  • دشمنان به دنبال افغانستان ضعیف و چندپارچه هستند
  • عراق، قرقیز و افغانستان در انتظار برد ازبک‌ها
  • همدان استانی ممنوعه برای اشتغال اتباع
  • نظری: دشمنان به دنبال تضعیف و تجزیه افغانستان هستند