Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسکانیوز، فرهاد تجری با اشاره به بررسی شکایات کاندیداهای رد صلاحیت شده انتخابات شوراها، اظهار داشت: در مجموع تا به امروز ۵ هزار و ۳۸۹ شکایت نسبت به رد صلاحیت‌ها در کل کشور ثبت شده است که استان آذربایجان شرقی با ۶۳۰ مورد بیشترین و استان سمنان با ۹ مورد کمترین آمار شکایات ثبت شده را دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی هیات مرکزی نظارت بر انتخابات کل کشور درخصوص جزئیات شکایات مطرح شده در هیات‌های عالی استان گفت: از این تعداد شکایت، دو هزار و ۱۶۰ پرونده مورد رسیدگی مجدد قرار گرفتند که ۶۹۲ مورد تایید صلاحیت و ۶۰۹ مورد، رد صلاحیت شدند. همچنین این پرونده‌ها در ۱۰۹ جلسه مورد بررسی مجدد قرار گرفتند.

تجری با بیان اینکه بیشترین تایید صلاحیت بعد از بررسی مجدد، در استان البرز اتفاق افتاد که ۱۱۰ مورد بود، ادامه داد: در مجموع ۲۵۸ شکایت در این استان ثبت شد که از این تعداد، ۱۹۴ پرونده مجددا بررسی شدند و ۸۴ مورد رد صلاحیت شدند.

وی با بیان اینکه بیشترین رد صلاحیت در استان خوزستان ثبت شد، افزود: در این استان ۶۰۳ مورد شکایت به ثبت رسیده بود و در رتبه سوم بیشترین شکایات ثبت‌شده قرار گرفت، بعد از بررسی مجدد پرونده‌ها، ۱۴۴ مورد رد و ۹۹ مورد تایید صلاحیت شدند، این استان ۱۶ هزار و ۸۰۶ نفر نامزد انتخاباتی داشت.

سخنگوی هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی با اشاره به آمار تعداد شکایات ثبت شده در استان فارس که بیشترین داوطلب را در کل کشور داشته است، گفت: ۲۸۵ مورد شکایت در این استان ثبت شده است.

وی با بیان اینکه استان اصفهان با وجود ۴۴۴ شکایت ثبت شده، تعداد تایید صلاحیت‌ها بعد از بررسی مجدد تنها ۳۲ مورد بوده است،گفت: همچنین در چهارمحال و بختیاری نیز با وجود ۳۲ شکایت ثبت‌شده، ۲۲ مورد به تایید صلاحیت ختم شد.

تجری همچنین درباره استان سمنان که با ۹ مورد، کمترین تعداد شکایت ثبت‌شده را داشته است، گفت: از این تعداد، ۳ مورد تایید صلاحیت شدند، این استان ۲ هزار و ۶۹۷ نامزد انتخاباتی داشته است.

سخنگوی هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی با بیان اینکه در استان آذربایجان شرقی هم که بیشترین شکایت ثبت‌شده را داشته است تنها ۷۴ پرونده‌اش به تایید صلاحیت رسیده است، بیان کرد: این استان هم ۱۳ هزار و ۹۳۶ داوطلب انتخابات شوراها داشته است.

تجری با اشاره به اینکه در استان تهران ۴۴۹ مورد شکایت ثبت شده است، گفت: بیشترین جلسات برای رسیدگی مجدد به پرونده‌ها در استان تهران تشکیل شد که ۲۰ مورد بوده که هنوز آمار نهایی تایید و رد صلاحیت‌هایش اعلام نشده است، بعد از تهران، آذربایجان غربی قرار دارد که ۸ جلسه برای رسیدگی به پرونده‌ها تشکیل شده است و از ۲۴۱ شکایت این استان، ۱۰۶ مورد به تایید صلاحیت و ۱۳۵ مورد به رد صلاحیت منجر شده است.

تجری در گفت‌وگو با خانه ملت، افزود: استان قم که با یک هزار و ۵۸۳ نفر، کمترین داوطلب انتخابات کل کشور را داراست، ۶۷ مورد شکایت ثبت‌شده داشته که در بررسی‌های مجدد، ۱۵ مورد به تایید صلاحیت منجر شده است.

302/302

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۲۳۳۵۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فهرست کاندیداهای مورد حمایت جامعه اسلامی مهندسین اعلام شد

جامعه اسلامی مهندسین با انتشار بیانیه‌ای فهرست کاندیداهای مورد حمایت خود در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تهران را اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، در این بیانیه آمده است: «خدای متعال را شاکریم که علیرغم تمامی جوسازی ها در مایوس کردن ملت ایران از حضور در پای صندوق های رای، مردم بصیر و هوشیار ایران عزیز، چشم طمع دشمنان را کور کردند و دیگر بار حضور خود را در صحنه انتخابات به نمایشی تحسین برانگیز مبدل ساختند. جامعه اسلامی مهندسین پس از بررسی نفرات راه یافته به دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر، و به دنبال مباحث عمیق در شورای مرکزی و هیات اجرایی این تشکل، و ضمن احترام به همه کاندیداهای منتخب برای دور دوم، فهرست زیر را به مردم عزیز حوزه انتخابیه تهران معرفی می نماید.

امید است با حضور پرشور واجدان شرایط در مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی و لبیک به ندای رهبر معظم انقلاب اسلامی و تجدید بیعت با آرمانهای امام راحل عظیم الشان و شهدای گلگون کفن، شاهد انتخاباتی پرشور و دشمن شکن باشیم.

اسامی به ترتیب بالاترین آراء ماخوذه در دور اول عبارتند از: احمد نادری، سمیه رفیعی، حسین نجابت، عبدالحسین روح الامینی، ابوالقاسم جراره، زهره سادات لاجوردی، علیرضا سلیمی، صالح اسکندری، محمدحسین حسین زاده بحرینی، سمیه گلپور چمرکوهی، علی اصغر پورمحمدی، علی طهرانی مقدم، سیدنظام الدین موسوی، مجتبی رحماندوست، مهدی شریفیان، غلامحسین رضوانی.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اعلام فهرست کاندیداهای مورد حمایت «خانه انقلاب» برای دور دوم انتخابات
  • لیست حمایتی جبهه مطالبه مردمی تبریز اعلام شد
  • اعلام فهرست کاندیداهای شورای وحدت اصولگرایان برای دور دوم انتخابات مجلس
  • رای کمیته استیناف در مورد پرسپولیس: رد اعتراض و تایید حکم قبلی!
  • آماده سازی ۴۰۰ نقطه در کرمانشاه برای تبلیغات کاندیداهای مجلس
  • اسامی کاندیداهای مرحله دوم انتخابات مجلس تهران
  • آمادگی ۴ حزب برای دور دوم انتخابات مجلس
  • اصلاح طلبان در کدام حوزه های انتخابیه کاندیدا دارند؟
  • با کاندیداهای راه‌یافته به دور دوم انتخابات مجلس دو حوزه انتخابیه فارس آشنا شوید
  • فهرست کاندیداهای مورد حمایت جامعه اسلامی مهندسین اعلام شد