Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - اولين لپ تاپ واقعي مايکروسافت، محصولي 300 دلاري نيست اما نبايد از ياد برد که بزرگترين شرکت نرم افزاري جهان تصميم گرفته تا قهرمان دنياي کامپيوترهاي شخصي باشد. پس از مدت ها ارائه لپ تاپ هاي ويندوزي با کيفيت ساخت پايين از سوي شرکت هاي مختلف، بالاخره خود مايکروسافت متوجه شد که حقيقت اين است: بيشتر آنها بلد نيستند چگونه بايد لپ تاپي چشم نواز با عملکرد فوق العاده بسازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اين البته قصور خود مايکروسافت بود. کارش شده بود اينکه يک سيستم عامل توسعه دهد و آن را به دست سازنده هاي مختلف بسپارد. البته مشخصاً هميشه همکاري هايي بين ردموند و شرکاي سخت افزاري اش بوده ولي مي توان حدس زد که مايکروسافت در آن زمان هم خودش را با شرايط همکارانش قانع مي کرد.

در همان زمان، استيو جابز و تيم کوک تلاش مي کردند تا وارد دوره «فرا-پي سي» شوند، حتي در زماني که اپل کامپيوترهاي شخصي خودش را مي ساخت. همين شد که در ابتداي دهه دوم از هزاره سوم، صنعت کامپيوترهاي شخصي تا حد زيادي حس رسيدن به ته خط را پيدا کرده بود.
اما مايکروسافت در سال هاي گذشته با گسترش برند سرفس، محصولاتي را با هدف قرار دادن کاربران حرفه اي و خالقين محتواي بصري توسعه داد و به فروش رساند؛ همين مسئله، حس زنده شدن دوباره ي دنياي کامپيوترهاي شخصي را به وجود آورده است.

مايکروسافت قبلاً هم در کنفرانس هايش، محصولات تازه خود را در برابر کامپيوترهاي اپل قرار مي داد و برتري هاي آنها را يادآور مي شد اما اين بار دستگاهي ساخته که مي تواند پرفروش ترين کامپيوتري که اپل مي سازد را به چالشي سخت دعوت کند.
لپ تاپ هزار دلاري مايکروسافت براي کاربران عادي توسعه داده شده و رقيبي بيش از حد قدر براي MacBook Air اپل به حساب مي آيد.
مايکروسافت، شرکتي که تا همين چند سال پيش با توسعه سيستم عاملي پر باگ، سخت افزاري بي ثابت و طراحي سردش شناخته مي شد،‌ هفته پيش ماشيني را معرفي کرد که تنها در چند ثانيه آماده به کار مي شود، باتري آن به 14 ساعت مي رسد و از نمايشگري لمسي بهره مند است. وزن آن 1.25 کيلوگرم است و نازک ترين لپ تاپ در کلاس خودش است.
اهالي ردموند اگرچه با توسعه اين لپ تاپ، قشر دانش آموز و دانشجو را هدف قرار داده اند ولي به هر حال «Surface Laptop» سخت افزاري مناسب و قيمتي تقريباً مقرون به صرفه دارد و ويژگي قابل حمل بودن بالايش باعث مي شود تا افزاد بيشتري بخواهند از آن استفاده کنند؛ حتي افرادي که عاشق کامپيوترهاي مک خودشان هستند.
خبرگزاري «بلومبرگ» مدتي قبل و پيش از رونمايي سرفس لپ تاپ، به مقر مايکروسافت دعوت شده بود تا نگاهي به اين محصول و نمونه هاي اوليه اش داشته باشد و مي گويد که مهندسان و طراحان دو سال اخير را صرف توسعه آن کرده و چندين و چند نمونه اوليه توسعه داده اند. مايکروسافت براي ساخت اين لپ تاپ از همکاران هميشگي اش هم استفاده نموده و از تجربه آنها استفاده داشته. براي مثال اينتل در مقر مايکروسافت حضور يافته تا ردموندي ها بتوانند به شکلي ساده تر کار توسعه لپ تاپشان را پيش ببرند.

نمونه هاي اوليه کيبورد سرفس لپ تاپ.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۲۳۴۶۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اراکی‌ها 3 قهرمانی را در یک فصل از پرسپولیس می‌گیرند؟

پرسپولیس برای پنجمین بار در 11 بازی گذشته برابر تیم آلومینیوم اراک تسلیم شد. این بازی هر چند با نتیجه مساوی 4-4 تمام شد اما منجر به حذف تیم پرسپولیس از جام حذفی شد.

به گزارش طرفداری، آلومینیوم اراک تنها تیم شهرستانی تاریخ فوتبال ایران است که بردهایش برابر پرسپولیس بیشتر از باخت هایش است. اراکی ها قبلا 3 بار در لیگ برتر و یک بار در جام حذفی برابر پرسپولیس برنده بوده اند و حالا با حذف کردن پرسپولیس از جام حذفی، آن ها پنجمین موفقیت خود را به دست آورده و تنها تیم فوتبال ایران هستند که در بازیهای رودررو برابر تیم پرسپولیس دست پیش را دارد.

در بازیهای دو تیم در وقت قانونی 4 برد برای پرسپولیس و آلومینیوم ثبت شده است اما با برتری در ضربات پنالتی، حالا اراکی ها دست بالاتر را در بازیهای مقابل پرسپولیس دارند. البته آمار نتایج رودررو بر اساس برد و باخت در وقت های قانونی و اضافی محاسبه می شود. به هر حال با این تساوی 4-4، پرسپولیس ناکام و آلومینیوم اراک کامیاب شده و تعداد ناکامی های پرسپولیس برابر اراکی ها 5 به 4 شده است.

حالا آلومینیوم اراک که جام حذفی را از پرسپولیس گرفته، ممکن است 2 جام دیگر را هم از پرسپولیس بگیرد. در دور برگشت لیگ برتر، تیم اراکی تنها تیم برنده برابر پرسپولیس بود و اگر پرسپولیس و استقلال در تمام بازیهای آینده خود برنده باشند، آبی ها با یک امتیاز اختلاف قهرمان لیگ برتر می شوند و پرسپولیس به خاطر باخت در بازی اول نیم فصل دوم برابر آلومینیوم اراک، قهرمانی در لیگ برتر و متعاقبا قهرمانی در سوپرجام را از دست می دهد.

از دست ندهید ????????????????????????

کری عجیب ستاره سپاهان برای پرسپولیس؛ داستان پلنگ و تمساح هالند سیبیلو؛ استایل عجیب غول نروژی تعجب بایرن مونیخ از پدرخوانده: چرا آن حرف‌ها را زدی؟  سرمربی شمس‌آذر: بین ما و پرسپولیس فرق نگذارید

دیگر خبرها

  • ۱۲ اردیبهشت در دنیای علم چه خبر؟
  • اعلام زمان اردوی تیم ملی
  • برابر شمس آذر تمرکز و انگیزه لازم را نداشتیم
  • اراکی‌ها 3 قهرمانی را در یک فصل از پرسپولیس می‌گیرند؟
  • ایران به دنبال رابطه برد-برد با آفریقا است/ نگاه برابر داریم
  • رجب‌زاده: حکم کمیته انضباطی را باور نمی‌کنم
  • هزینه‌ها کلانی که هوش مصنوعی روی دست مایکروسافت می‌گذارد
  • واقعی ترین حس یک بازی کامپیوتری قطعا همینه! (فیلم)
  • افتتاح کارگاه کامپیوتری هنرستان فنی شهید شکاری مراغه
  • اعلام ترکیب تیم ملی دختران زیر ۱۸ سال ایران برابر قرقیزستان