Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس‌قوه قضائیه با بیان اینکه سطح زندگی یک مسئول باید طوری باشد که مردم احساس کنند این فرد از جنس خودشان است، گفت: برهمین اساس مسئولان موظفند که از اشرافیگری پرهیز کنند و به فکر محرومان باشند.

به گزارش روابط عمومی قوه قضائیه، آیت‌الله صادق آملی لاریجانی در جلسه مسئولان عالی قضایی با تبریک اعیاد شعبانیه، با اشاره به نامگذاری روز نیمه شعبان به عنوان روز سربازان گمنام امام زمان (عج)، گفت: امروز امنیت مثال‌زدنی کشور مرهون تلاش‌های نیروهای نظامی، انتظامی، امنیتی و همچنین قوه قضائیه است، بر همین مبنا از همه این عزیزان به ویژه کارکنان خدوم وزارت اطلاعات تشکر می‌کنیم و می‌دانیم که این امنیت، ماحصل تلاش‌های جمعی است که نیروهای وزارت اطلاعات در این جمع نقشی بسیار اساسی و تعیین‌کننده دارند، اما متأسفانه گاه مورد بی‌مهری‌هایی نیز قرار می‌گیرند که امیدواریم همه مردم و مسئولان با ملاحظه تلاش‌های این عزیزان، قدردان امنیتی که از آن بهره‌مند هستیم، باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


آملی لاریجانی با اشاره به حادثه دلخراش انفجار در معدن زمستان یورت آزادشهر در استان گلستان و کشته و مجروح شدن جمعی از معدن‌کاران تلاشگر، اظهار داشت: مسئولان باید به امنیت کاری کسانی که در این مشاغل سخت فعالیت می‌کنند توجه بیشتری داشته باشند.
وی افزود: حسب برخی گزارش‌های اولیه، کوتاهی‌هایی در بین بوده که منجر به وقوع این حادثه شده است. البته دادگستری استان گلستان و دادستان مرکز این استان مشغول بررسی این موضوع هستند و سازمان بازرسی کل کشور نیز تیمی تخصصی را برای واکاوی این حادثه به منطقه اعزام کرده است. امیدواریم اگر تقصیر یا قصوری در این زمینه وجود داشته هرچه سریع‌تر رسیدگی و به مردم شریف اعلام شود و علاوه براین مسئولان با استفاده از نتایج حاصل از بررسی‌ها تلاش کنند که از وقوع مجدد چنین حوادثی پیشگیری شود.
رئیس‌قوه قضائیه با بیان اینکه معمولاً فعالان در این مشاغل سخت از اقشار ضعیف جامعه هستند، همه مسئولان و دستگاه‌های مربوطه را موظف به تأمین امنیت حرفه‌ای آنان دانست و خاطرنشان کرد: جان این عزیزان با هیچ چیز برابری نمی‌کند، اما به هرحال مسئولان موظفند که با رسیدگی به خانواده‌های آسیب‌دیدگان این حادثه و ساماندهی وضع کار و معیشت آنها، قدری از آلام آنان بکاهند.
آملی لاریجانی با اشاره به در پیش بودن دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب به صورت مکرر بر حضور مردم در انتخابات تأکید فرموده‌اند و روزگذشته (یکشنبه) نیز ایشان بار دیگر حضور مردم را موجب اقتدار کشور دانستند. نفس حضور مردم در انتخابات، فراتر از آن است که چه کسی انتخاب می‌شود. قطعاً انتخاب اصلح یک وظیفه دینی و عقلی است، اما فراتر از آن وظیفه ملی ما حضور در پای صندوق‌های رأی است.
وی تأکید کرد: حضور ما در پای صندوق‌های رأی و رأی دادن به یکی از نامزد‌ها قطعاً به معنای پذیرفتن همه اعمال و رفتار نامزد مورد نظر ما نیست. باید در زندگی سیاسی خود واقع گرا باشیم و فراموش نکنیم که به هر حال عده‌ای خود را در معرض رأی مردم قرار می‌دهند و ممکن است که منطبق با همه ایده آل‌های ما نباشند، اما موظفیم کسی را انتخاب کنیم که بتواند چرخ اجرایی کشور را بچرخاند اگر می‌خواهیم چرخ تولید و اشتغال بچرخد و از نعمت اقتدار و امنیت برخوردار باشیم باید با یک دولت مستقر به این هدف برسیم و این جز با رأی دادن و شرکت در انتخابات به دست نمی‌آید.
رئیس‌قوه قضائیه با بیان اینکه رسانه‌های غربی به دنبال القای ناامیدی و یأس در جامعه ایرانی هستند، قهر کردن مردم با صندوق‌های رأی را خواست امروز دشمنان دانست و از مردم خواست که با حضور پرشور خود، پروژه ناامید نشان دادن ملت را که از سوی کشورهای سلطه و از طریق رسانه‌های اختاپوسی آنها دنبال می‌شود، خنثی کنند.
وی با توصیه به نامزدهای انتخاباتی تأکید کرد: نامزد‌ها باید به نیازهای واقعی مردم توجه کنند و کار جهادی انجام دهند و از دادن شعارهای بی‌اساس و غیر منطقی پرهیز کنند. طرح پاره‌ای شعارهای بی‌اساس علیه قوه قضائیه و مسئولین آن از این قبیل است چنانکه شعارهایی مانند افزایش یارانه‌ها یا وعده‌هایی از این دست هم باید با مطالعه مطرح شود.
آملی لاریجانی با تأکید براینکه کاندیدا‌ها باید در نظر و عمل، همراه با محرومین باشند، تصریح کرد: مسئولان جمهوری اسلامی با مسئولان سایر کشور‌ها تفاوت دارند. ممکن است آقای ترامپ در آمریکا میلیارد‌ها دلار ثروت داشته باشد یا سایر مسئولان آنها نیز کم و بیش همین وضع را داشته باشند، اما مسئولان در جمهوری اسلامی باید با محرومان زندگی کنند. البته نمی‌گوییم که همه باید فقیر باشند، زیرا ثروت و سرمایه در اندیشه دینی، امر مذمومی نیست، اما سطح زندگی یک مسئول باید طوری باشد که مردم احساس کنند این فرد از جنس خودشان است. برهمین اساس مسئولان موظفند که از اشرافیگری پرهیز کنند و به فکر محرومان باشند. چنین رویکردی به اعتمادسازی هرچه بیشتر در بین مردم کمک می‌کند، اما متأسفانه مواردی وجود داشته که موجب سلب اعتماد عمومی شده است و باید تلاش کنیم که این اعتمادسازی صورت گیرد.
برخی اقدامات دستگاه‌های اجرایی راه را برای جرم مجرمین باز می‌کند
رئیس‌قوه قضائیه همچنین روز یکشنبه در همایش دادسراهای عمومی و انقلاب استان تهران که با موضوع نقش دادسرا در تأمین امنیت اقتصادی برگزار شد، گفت: چرا باید پرونده‌های بسیار سنگین و تأثیرگذار در اعتماد به اقتصاد کشور مانند پرونده امیر منصور آریا تشکیل شود؟ چه خلأهای قانونی و فراقانونی وجود دارد که باعث می‌شود یک شعبه بانک در یک شهرستان به خود اجازه می‌دهد دور از نظارت‌های عالی مقدار بسیاری گشایش اعتبار انجام دهد؟
وی ادامه داد: در پرونده امیرمنصور آریا و پرونده نفتی که هنوز مفتوح و در دست رسیدگی است، خلأها و نقاط ضربه‌پذیر در اقتصاد کشور را مشاهده می‌کنیم.
آملی لاریجانی افزود: گاهی اوقات دستورهایی که مقامات اجرایی در وزارتخانه‌ها صادر می‌کنند، ابهامات زیادی دارد و قوانینی وجود دارند که دارای ابهام و اجمال هستند و متأسفانه همین خلأها مورد سوءاستفاده قرار می‌گیرند.
رئیس‌قوه قضائیه تأکید کرد: در رسیدگی قضایی به پرونده‌ها و برخورد با جرم باید گلوگاه‌ها شناسایی شود و برای اصلاح و تنقیح قوانین و روش‌های اجرایی، در اختیار مسئولان قرار گیرد؛ بنابراین یک بخش قابل توجه در اقتصاد مقاومتی بحث برخورد با مفاسد است.
وی راجع به برخورد با تخلفات دستگاه‌های اجرایی گفت: ممکن است برخی اقدامات دستگاه‌های اجرایی جرم نباشد اما راه را برای جرم مجرمین باز می‌کند و همین مسئله سبب تخلفات عظیم و جرم‌های بزرگ در کشور شده است.
آملی لاریجانی تصریح کرد: یکی از مسائل مهم در اقتصاد مقاومتی که دستگاه قضایی را هم مشغول کرده بحث بانک‌ها و معوقات بانکی است؛ متأسفانه بانک‌های ما از ناحیه معوقات بانکی ضربه‌پذیر شدند که حل این مسئله نیازمند همکاری دولت، مجلس و قوه قضائیه است.
وی ادامه داد: اینکه سراغ افرادی برویم که معوقه بانکی دارند و آنها را احضار و بازداشت کنیم، شاید کار صحیحی نباشد زیرا بسیاری از افراد شریف بر اثر تلاطمات اقتصادی در کشور به‌ویژه زمانی که ارزش ارز به‌یک‌باره سه برابر شد دچار مشکلات بی‌پایان شدند بنابراین در رابطه با موضوع معوقات بانکی نباید به همه بدهکاران به‌صورت یکسان نگاه کنیم و نمی‌شود یک نوع برخورد با همه این افراد داشته باشیم.
رئیس‌دستگاه قضا افزود: نظارت بانک مرکزی بر بانک‌ها باید دقیق‌تر شود زیرا معوقات بانکی هم برای بانک‌ها به ‌لحاظ نقدینگی و هم برای تولیدکننده‌ها مشکل ایجاد می‌کند.
وی تأکید کرد: قوه قضائیه باید به کسانی که در مسیر تولید هستند کمک کند تا کارخانه‌هایشان تعطیل نشود، بنابراین دادسراها و دادگاه‌ها در مقام رسیدگی باید افراط نکنند تا تعطیلی واحدهای تولیدی پیش نیاید.
آملی لاریجانی با اشاره به بحث ورشکستگی، گفت: امروز یکی از مسائل مهم کشور و دستگاه قضا بحث ورشکستگی است زیرا بسیاری از شخصیت‌های حقوقی، شرکت‌ها و مؤسسات مالی گاهی برای فرار کردن از پرداخت دیون اعلام ورشکستگی و از این بحث سوءاستفاده می‌کنند و امروز بسیاری از بانک‌ها شاکی‌اند که شرکت‌هایی که بدون اینکه واقعاً ورشکسته باشند برای فرار از پرداخت دیون خود اعلام ورشکستگی می‌کنند لذا مسئله ورشکستگی، مسئله‌ای مهم و نیازمند دقت است.
وی توضیح داد: گاهی اوقات کارخانه‌داری تحت عنوان یک شرکت فعالیت می‌کند اما عملاً این شرکت ورشکسته است و باید ورشکستگی آن را پذیرفت اما کنار این موضوع شاهد هستیم که شرکت‌هایی صوری توسط برخی افراد تشکیل می‌شود که نمونه آن در پرونده امیرمنصور آریا وجود داشت. در این پرونده حداقل 40 شرکت صوری تشکیل شده بود و هیچ کار و اقدام واقعی انجام نمی‌شد و فقط تحت عنوان شرکت از بانک‌ها اعتبار می‌گرفتند و طبیعتاً باید با این نوع شرکت‌ها برخورد شود.
آملی لاریجانی با بیان اینکه قوه قضائیه دست دستگاه‌هایی را که برای گرفتن مجوز از سرمایه‌گذاران رشوه می‌گیرند، قطع می‌کند، افزود: به نظر می‌رسد بدون حمایت تام دستگاه قضایی از سرمایه‌گذارانی که می‌خواهند به‌نحو صحیح سرمایه‌گذاری کنند، اقتصاد مقاومتی شکل نمی‌گیرد.
وصول ۱۵ هزار میلیارد تومان ردمال و جزای نقدی
دادستان تهران نیز در این همایش از وصول 15 هزار میلیارد تومان رد مال و جزای نقدی در پرونده‌های مبارزه با فساد در سال 95 توسط دادستانی تهران خبر داد.

-----------------------------------------------------------------------------

برای ورود به گلبرگها بعنوان جامع‌ترین مجله اینترنتی در حوزه سلامت و خانواده بر روی تصویر ذیل کلیک کنید!

تذکر: کاربر محترم! انتشار مطالب دیگر رسانهها از سوی پایگاه خبری تحلیلی بی‌باک لزوما به معنای صحت و تایید محتوای آنها نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. در ضمن شما می توانید اخبار و مطالب وزین خود را که تا کنون در هیچ رسانه‌ای منتشر نشده است از طریق بخش "تماس با ما" یا پل ارتباطی این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید برای ما ارسال نمایید تا در صورت دارا بودن مولفه‌های لازم، منتشر گردد.

------------- با کلیک بر روی لینکهای ذیل تمامی روزنامه‌های کشور را رایگان مطالعه کنید -------------

روزنامه‌های عمومی | روزنامه‌های اقتصادی | روزنامه‌های ورزشی | سایر روزنامه‌ها| هفته‌نامه و ماهنامه | نشریات استانی

منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۲۳۴۸۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنسیسائو: طارمی طوری بازی کرد که انگار قرارداد ۱۰ ساله دارد

سرمربی تیم فوتبال پورتو نوع بازی مهدی طارمی برابر چاوز را مورد تمجید قرار داد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، تیم فوتبال پورتو شب گذشته در سی‌ودومین بازی‌اش در فصل جاری لیگ برتر پرتغال در خانه چاوز با 3 گل پیروز شد. مهدی طارمی، مهاجم پورتو زننده گل سوم تیمش در دقیقه 73 از روی نقطه پنالتی بود و همچنین گل دوم پورتویی‌ها در دقیقه 1+45 را ساخت.

پیروزی پورتو با گل و پاس گل طارمی

سرجیو کنسیسائو، سرمربی تیم فوتبال پورتو در نشست خبری پس از بازی برابر چاوز با اشاره به درخشش مهدی طارمی گفت: همان‌طور که در این بازی دیدید، مهدی طارمی یک بازیکن حرفه‌ای است و طوری بازی کرد که انگار قرارداد 10 ساله دارد. این برای من مهمترین چیز است. احمقانه است که از چنین بازیکن باکیفیتی تا ماه ژوئن استفاده نکنیم، زیرا فکر می‌کنم فصل آینده به تیم دیگری می‌رود.

کنسیسائو افزود: بازیکنانی دیگری هم هستند که می‌توانند بروند. آنهایی که قرارداد 4 ساله دارند اما گاهی نمی‌توانند همانند طارمی با همه توان خود بازی کنند. فوتبال امروز این‌گونه است و این فقط مربوط به پورتو نیست. فوتبالیست‌ها وقتی به یک سنی می‌رسند، باشگاه‌ها هزینه‌ها را مورد ارزیابی قرار می‌دهند و گزینه‌های آنها با بازیکنان می‌تواند متفاوت باشد که باید به آن احترام بگذاریم.

سرمربی پورتو افزود: طارمی یک بازیکن حرفه‌ای است و او را همانند دیگر بازیکنان تیمم دوست دارم، زیرا آنها بچه‌های من هستند. با این حال که هر بازیکنی که بیشترین تلاش را در تمرین دارد و می‌تواند بازیکن مهم در زمین باشد، شانس بازی خواهد داشت.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • قصور مسئولان در حادثه امام‌زاده ابراهیم شفت محرز است
  • نقش برخی مدیران ‌در آتش‌سوزی هولناک شفت ‌
  • حضور ۴ تن از مسئولان آذربایجان غربی در سامانه سامد
  • سالن چند منظوره ورزشی در سنگان اشنویه احداث میشود
  • ‌قصور برخی مدیران ‌در آتش‌سوزی امامزاده ابراهیم شفت ‌محرز شد
  • کونسیسائو: طارمی طوری بازی کرد که انگار قرارداد ۱۰ ساله دارد​​​​​​​
  • کنسیسائو: طارمی طوری بازی کرد که انگار قرارداد ۱۰ ساله دارد
  • برپایی میز خدمت در شهرستان زرندیه
  • مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: اسرائیل خاورمیانه را دچار بدترین چرخه خشونت کرده است/ تلاش‌ها برای راه حل دو دولتی باید افزایش یابد
  • داستان عجیب بازیکن مورد علاقه استقلال