Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-30@09:31:08 GMT

مصلحی: استکبار می‌خواهد انتخابات را ابزار براندازی کند

تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۲۳۵۶۲۳

وزیر سابق اطلاعات گفت:‌ استکبار می‌خواهد از انتخابات به عنوان ابزاری برای براندازی استفاده کند. در فتنه ۸۸ هم به وضوح شاهد این موضوع بودیم.

خبرگزاری فارس: حیدر مصلحی وزیر سابق اطلاعات در همایش «نظام ولایی، حوزه انقلابی» که در مدرسه عالی شهید مطهری برگزار شد، گفت: در مسیر انقلاب، پستی و بلندی‌های زیادی اتفاق افتاده و برخی از این پستی بلندی‌ها برای انقلاب فوایدی داشته است، البته ممکن است هزینه‌هایی را هم ایجاد کرده باشد، ولی فواید آن بیشتر بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: در دوره‌ای که یک عده به دنبال این بودند اصلاح‌طلبی آمریکایی را در کشور پیاده کنند، شاید برخی از ما نگران بودند، ولی وقتی جلو آمدیم دیدیم که اگر این اتفاقات رخ نمی‌داد، دست برخی‌ها رو نمی‌شد و چهره واقعی برخی افراد را روشن نمی‌کرد.

مصلحی تأکید کرد: ما قطعاً حوادث دیگری را هم پیش رو خواهیم داشت، اما آنچه مهم و مسئله اصلی است، ثبات قدم و پایداری در مسیر انقلاب است که البته خیلی‌ها در این مسیر کم می‌آورند.

وی در ادامه با اشاره به انتخابات پیش رو تأکید کرد: شرکت در انتخابات از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و یک وظیفه و تکلیف است و اگر این وظیفه را انجام ندهیم، آسیب آن به همه لطمه خواهد زد.

وزیر سابق اطلاعات در ادامه با اشاره به تلاش بازیگران در انتخابات برای ضربه زدن به نظام گفت: بازیگران ما در انتخابات دو دسته‌اند، یکی دسته داخلی و دیگری دسته خارجی. در بحث بازیگران خارجی هم دو بخش داریم، بازیگران منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای. بخشی که حوزه منطقه‌ای فعال هستند دو قسمت دارد، یک قسمت تکفیریون و قسمت دیگر عربستان است.

وی افزود: امروز تکفیریون در برنامه‌های کشور ما به شدت فعال هستند و دقیقاً هم از روشی استفاده می‌کنند که شیعه و در طول تاریخ برای ترویج داشته است و آن هم تبلیغ چهره به چهره است.

مصلحی با بیان اینکه یهود صهیونیست برای مقابله با اصلاح به طور جدی تلاش می‌کند، گفت: ایجاد شهرک سینمایی هالیوود توسط صهیونیست‌ها هم در این راستا است، اینها در بحث انتخابات در کشور ما هم تلاش می‌کنند. تکفیریون را صهیونیست ها با دلارهای عربستان فعال کرده‌اند و حرفشان هم این است که ایران برای ماست و هدف اصلی آنها انقلاب اسلامی است.

وزیر سابق اطلاعات تأکید کرد: عربستان هم از طریق ضدانقلاب، منافقین و سلطنت‌طلب‌ها علیه انقلاب اقدام می‌کند و تلاش دارد در انتخابات ما تأثیرگذار باشد.

وی افزود: در بخش فرامنطقه‌ای هم اتحادیه اروپا و آمریکا از کسانی هستند که سعی دارند در انتخابات ما تأثیرگذار باشند. اینها در مقابله با انقلاب شریک هستند.

وی خاطرنشان کرد: تأثیر انقلاب اسلامی در دنیا باعث شده تا آمریکا در آستانه فروپاشی قرار گیرد، کافی است مناظرات کلینتون و ترامپ را مرور کنید، آنها مجبور شدند واقعیت‌های کشورشان را بیان کنند و بن‌بست‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی خود را مطرح کردند.

وی ادامه داد: 13 میلیون مقاله توسط اندیشمندان در رابطه با فروپاشی آمریکا نوشته شده است و جالب اینجاست که بخش عمده‌ای از این مقالات منشأ فروپاشی آمریکا را انقلاب اسلامی ایران می‌دانند. در اروپا همچنین وضعیتی وجود دارد و ان‌شاءالله آینده اروپا برای اسلام است.

وی افزود: مستکبران علیه انقلاب مشترک هستند، ولی در مسائل جزئی با هم اختلاف‌نظرهایی دارند و این اختلاف‌ها باعث شده برای مقابله با انقلاب تقسیم کار کنند.

وزیر سابق اطلاعات تصریح کرد: در رابطه با برجام دیدیم دشمن به دنبال این بود که مردم ما را در مسائل مختلف شرطی کند که موفق نشد، امروز هم سعی می‌کند در عرصه انتخابات، این وضعیت را ایجاد کند. دشمن می‌خواهد اینگونه مردم را به کف خیابان بکشد و متأسفانه برخی‌ها هم در داخل با آنها همراهی می‌کنند.

مصلحی با بیان اینکه فرانسه در مذاکرات نقش پلیس بد را بازی کرد، گفت: فرانسه دید کلاهش سرش رفته، اولین کشوری بود که بعد از مذاکرات به ایران آمد ولی آمریکا با راه انداختن انفجارهایی در فرانسه، به آنها هشدار داد.

وی افزود: استکبار می‌خواهد از طریق نفوذ در بدنه نظام به اهداف کوتاه‌مدت خودش برسد. هدف میان‌مدت آنها نیز مشروعیت‌زدایی از نظام است. اینکه شنیده می‌شود یکی از مسئولان درگیر فساد شده است، هم در همین راستاست.

وزیر سابق اطلاعات در ادامه با اشاره به نقش شبکه‌های ماهواره‌ای در مقابله با اسلام و انقلاب گفت: هم‌اکنون 50 درصد جمعیت کشور شبکه‌های ماهواره‌ای را می‌بینند و استکبار به طور سنگین در این شبکه‌ها به مشروعیت‌زدایی از نظام پرداخته است و البته هم کاری هم ندارد که جریانی همسو با آنها سر کار است.

وی خاطرنشان کرد: استکبار می‌خواهد از انتخابات به عنوان ابزاری برای براندازی استفاده کند. در فتنه 88 هم به وضوح شاهد این موضوع بودیم. در رابطه با صوتی که از منتظری هم پخش شد سندی وجود دارد که پشت این قضیه استکبار است.

مصلحی ادامه داد: در ماجرای فتنه 88 دیدید که کسی که خودش جایگاه ریاست‌جمهوری داشت و می‌دانست در کشور تقلب می شود یا نمی‌شود، یک دفعه بیانیه می‌دهد و می‌گوید تقلب شده است، اینها نشان‌دهنده تلاش استکبار است.

وی افزود: استکبار برای از بین بردن انقلاب تاکتیک هایی دارد، یکی از این تاکتیک‌ها اختلال در انتخابات است که این مسئله را هم با القای ناکارآمدی نظام، القای ناتوانی نظام در حل مشکلات و از طریق ایجاد جو رسانه‌ای مبنی بر نبودن فضای آزاد، زیر سؤال بردن سلامت انتخابات و متهم کردن نهادهای حاکمیتی در دخالت در انتخابات و ایجاد شبهه مهندسی در انتخابات دنبال می‌کند.

وی افزود: یکی از تاکتیک‌های دیگر استکبار هم مدییت ابزار تحریم است، به همین دلیل است که اخیرا صحبت از تحریم‌های جدید نمی‌شود، البته این مسئله تا بعد از انتخابات است و اینها تلاش می‌کنند تحریم‌ها را ابزاری کنند برای اینکه جریان همسو با خودشان انتخاب شود، ولی بعد از انتخابات هر کسی سر کار بیاید تحریم‌ها را سنگین‌تر ادامه خواهند داد.

وزیر سابق اطلاعات گفت: تنها 30 درصد مشکلات اقتصادی ما به تحریم‌ها برمی‌گردد. اینکه می‌گویند با تحریم‌ها ایران را به زانو درآوردیم به هیچ وجه درست نیست. مگر نمی‌گویند تحریم است و پول جابجا نمی‌شود؟ پس این ماشین‌های آخرین سیستم و چند میلیاردی چگونه وارد کشور شده است و این کالاهای قاچاق چگونه به داخل کشور راه پیدا کرده‌اند.

مصلحی خاطرنشان کرد: تاکتیک سوم استکبار برای نابودی انقلاب ایجاد ناامنی در فضای داخلی است، آنها تلاش می‌کنند طوری القا کنند که ایران ناامن است، در صورتی که امنیت ایران را هیچ جای دنیا ندارد.

وی افزود: در سه سال و نیم گذشته مسئولان به جای کلمه استکبار گفته‌اند قدرت‌های بزرگ یا ایالات متحده آمریکا و این بسیار حساب‌شده است، اینها می‌خواهند القا کنند برای رفع مشکلات باید با کدخدا کنار بیاییم.

وزیر سابق اطلاعات تأکید کرد: دشمن در بحث نفوذ به دنبال این است که مردم نخبگان و مسئولان را در تصمیم‌گیری‌های کلان دچار اشتباه محاسباتی کنند. تهدید، وعده دادن دروغ، ایجاد فضایی برای خیال‌پردازی و زیبا جلوه دادن عملکرد نادرست، شایعه‌‌پردازی و دروغ‌سازی، القای یأس و روحیه ما نمی‌توانیم، خیرخواه نشان دادن دشمن و تحریف سخن حق و تفسیر باطل از آن، هم از مسائلی است که دشمن در این رابطه دنبال می‌کند.

وی افزود: امروز نیروهای ارزشی یکی دو تا کاندیدای خوب را به عرصه انتخابات فرستادند و همه باید دعا کنیم احساس تکلیف‌ها کار دست ما ندهد.

مصلحی گفت: حرکت خوبی که دنبال شده باید تقویت و پیگیری شود تا آنچه مصلحت نظام است پیش آید و ما شاهد یک تحول جدی در بحث انتخابات باشیم تا بتوانیم با آن مشکلات کشور را حل کنیم.

مصلحی در خاتمه گفت: اگر روند گذشته ادامه پیدا کند هزینه نظام زیاد می‌شود و اینطور نیست که دشمن بتواند با این روش در مقابل انقلاب بایستد.

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۲۳۵۶۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گفت‌وگو پیش‌نیاز و ابتدایی‌ترین ابزار تجارت است

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان گفت: گفت‌وگو پیش‌نیاز و ابتدایی‌ترین ابزار تجارت بوده و تجارت علاوه بر مبادله کالا و سرمایه، تبادلات فرهنگی را نیز به دنبال دارد بنابراین می‌تواند عاملی برای توسعه گفت‌وگو و بستری برای صلح و ثبات باشد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، امیر کشانی ضمن خوشامدگویی به مهمانان، رؤسا و نمایندگان اتاق‌های بازرگانی کشورهای آسیایی، اعضای هیئت‌رئیسه اتاق ایران، رؤسا و نمایندگان اتاق‌های بازرگانی ایران، مسئولین کشوری و استانی که مهمان اصفهان هستند، اظهار کرد: پیش‌نیاز رشد و پیشرفت در تمام عرصه‌های اجتماعی، فرهنگی، علمی و اقتصادی در هر جامعه‌ای صلح و آرامشی است که از راه گفت‌وگو بین جوامع و فرهنگ‌های مختلف محقق می‌شود.

وی اصفهان را «شهر صلح خاورمیانه» نامید و با بیان اینکه اصفهان از دیرباز محل هم‌زیستی مسالمت‌آمیز بین ادیان بوده است، افزود: قرن‌هاست مسلمانان، مسیحیان، یهودیان و زرتشتیان در کنار یکدیگر در اصفهان زندگی کرده و تاریخ هیچ منازعه‌ای بین ادیان را در این شهر ثبت نکرده است.

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان با بیان اینکه کشورهای عضو مجمع گفتگوی همکاری آسیا ۵۶ درصد جمعیت و ۳۵ درصد تولید ناخالص داخلی (GDP) جهان را در اختیار دارند، تصریح کرد: این آمار و ظرفیت نشان می‌دهد که با همکاری اتاق‌های بازرگانی و همراهی دولت‌ها می‌توان امیدوار بود ملت‌های آسیایی با هم‌افزایی به توسعه همه‌جانبه دست یابند.

کشانی ادامه داد: گفت‌وگو پیش‌نیاز و ابتدایی‌ترین ابزار تجارت بوده و تجارت علاوه بر مبادله کالا و سرمایه، تبادلات فرهنگی را نیز به دنبال دارد بنابراین می‌تواند عاملی برای توسعه گفت‌وگو و بستری برای صلح و ثبات باشد.

وی خاطرنشان کرد: دومین اجلاس اتاق‌های بازرگانی عضو مجمع گفتگوی همکاری آسیا با شعار «آسیایی توانمندتر و منسجم‌تر از طریق فناوری‌های نوین» امروز (۲۹ آوریل ۲۰۲۴) به‌منظور گفت‌وگو بین اتاق‌های بازرگانی کار خود را آغاز می‌کند.

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان با اشاره به برگزاری نشست رؤسا و نمایندگان اتاق‌های بازرگانی و نشست ارتقای سرمایه‌گذاری در آسیا در روز اول این اجلاس، تصریح کرد: در روز دوم نیز چهار میزگرد پیرامون «فناوری نو»، «گردشگری»، «امنیت غذایی و کشاورزی» و «توسعه پایدار» برگزار می‌شود که از مهمانان اجلاس برای حضور در این میزگردها و ارائه نظرات خود برای توسعه آسیا دعوت می‌کنم.

کشانی با بیان اینکه در اختتامیه نیز بیانیه و گزارش کار این اجلاس به‌عنوان سند نهایی منتشر خواهد شد، از مهمانان دعوت کرد از نمایشگاه توانمندی‌های استان اصفهان بازدید کنند. رئیس اتاق بازرگانی اصفهان از تلاش‌های وزارت امور خارجه در برگزاری این اجلاس و حضور مهمانان خارجی تقدیر کرد.

مجمع گفتگوی همکاری آسیاAsia Cooperation Dialogueبا هدف ارتقای همکاری و همگرایی منطقه‌ای بین دولت‌ها و سازمان‌های منطقه‌ای آسیا در ژوئن ۲۰۰۲ در چاآم تایلند تأسیس شد و اکنون ۳۵ کشور در آن عضویت دارند. ایران در ژوئن ۲۰۰۴ به این مجمع پیوست و در سال ۲۰۰۹ به عنوان کشور پیشگام همکاری فرهنگی انتخاب شد. در حال حاضر ریاست این مجمع بر عهده ایران است. کشورهای بحرین، بنگلادش، برونئی دارالسلام، کامبوج، چین، هند، اندونزی، ژاپن، کره جنوبی، لائوس، مالزی، میانمار، پاکستان، فیلیپین، قطر، سنگاپور، تایلند، ویتنام، قزاقستان، کویت، عمان، سیریلانکا، بوتان، مغولستان، امارات، روسیه، عربستان، تاجیکستان، ازبکستان، قرقیزستان، افغانستان، ترکیه، نپال و فلسطین عضو مجمع گفتگوی همکاری آسیا ACD هستند.

کد خبر 749117

دیگر خبرها

  • غزه چگونه جهان را ضد استکبار و اشغالگری متحد کرد؟
  • انتخابات به نظام مشروعیت می‌بخشد
  • نحوه ساخت یک ابزار ساده و کارآمد برای تیز کردن چاقو در خانه (فیلم)
  • وزیر تعاون: کارگر از منظر اسلام ابزار نیست
  • برگزاری نشست رویداد خلیج فارس در خرمشهر
  • گفت‌وگو پیش‌نیاز و ابتدایی‌ترین ابزار تجارت است
  • روحیه دینی مقاومت تنگستانی‌ها را در برابر استکبار رقم زده است
  • توسعه کانال های ارتباط با مشتریان بیمه تعاون
  • به‌زودی تشخیص سه نوع خطرناک سرطان با یک قطره خون ممکن می‌شود
  • شورا‌ها مظهر انتقال قدرت متمرکز دولتی به مدیریت مردمی