Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@08:08:02 GMT

«خانه کاراته» قولی که چشم انتظاران زیادی دارد

تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۲۳۶۰۱۶

شاید حداقل انتظار جامعه کاراته داشتن سالنِ تمرین باشد تا ملی‌پوشان بدون دغدغه، خود را برای حضور در رقابت های مختلف آماده کنند، قولی که وزیر پیشین داده و تحققش چشم‌ انتظاران فراوانی دارد.

به گزارش ایسنا، تیم‌های ملی مردان و زنان کاراته، خود را برای حضور در رقابت‌های همبستگی کشور های اسلامی آماده می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تیم مردان در مجموعه آزادی و تیم بانوان در سالن کبکانیان و با حداقل امکانات تمرینی خود را برای حضور در رقابت‌های باکو مهیا می‌کنند. برای تیمی که عنوان جهانی دارد و ملی‌پوشانی که عنوان جهانی را یدک می‌کشند و همیشه عصای دست کاروان ایران در رقابت‌های بازی‌های آسیایی هستند، خانه کاراته شاید حداقل انتظار باشد تا با خیالی آسوده‌تر خود را برای حضور در میادین مختلف آماده کنند، به ویژه حال که کاراته المپیکی شده و می‌تواند در کنار سایر رشته های مدال آور برای ایران در میدان بزرگ المپیک افتخار آفرین باشد.

پنج ملی پوشِ تیم بزرگسالان بانوان عازم رقابت های باکو هستند و این تیم به همراه تیم امید در سالن کبکانیان تمرینات خود را دنبال می کنند چراکه کاراته سالن اختصاصی برای تمرین های خود ندارد. تیم امید برای حضور در رقابت‌های قهرمانی آسیا و تیم بزرگسال برای حضور در کشورهای اسلامی با یکدیگر تمرین می‌کنند. علاوه بر تمرین رده های سنی با یکدیگر، نبود سالن بدنسازی در سالن کبکانیان مشکل دیگر است و بانوان ملی پوش مجبور هستند تمرینات بدنسازی خود را در آکادمی ملی المپیک پیگیری کنند.

محمود گودرزی وزیر پیشین ورزش، نوید خانه دار شدن کاراته را به ملی پوشان داد اما زمان فرصت عمل وعده نداشت و حال با آمدن مسعود سلطانی فر، چشم امید کاراته کاران به اوست. گودرزی در پی درخواست ملی پوشان، به اعضای تیم قول حمایت بیشتر از این رشته و تخصیص بودجه برای ایجاد خانه کاراته را داده بود.

حضور گودرزی در اردوی تیم ملی کاراته بانوان

مسعود سلطانی فر نیز پیش از سال 96 در گفت و گو با ایسنا بیان کرد: "ما موظف هستیم به همه قول هایی که مسئولان گذشته از جمله وزرا داده اند عمل کنیم البته با توجه به امکانات و منابع است. اگر دست ما باز شود و گره‌های کاری گشایش یابد حتما قول های گودرزی را در عرصه‌های مختلف پیگیری خواهیم کرد. برای مثال دو هفته گذشته در مازنداران که قول سالن جویبار را داده بودند که خوشبختانه پیگیری کردیم و با وجود مشکلات فراوانی که داشتیم عملیات اجرایی آغاز شد و من نیز بازدید کردم. این حق کاراته کاران است ولی محدویت های اعتباری نیز وجود دارد. درباره خانه کاراته نیز بررسی و اقدام خواهد شد".

سمانه خوش قدم، مربی تیم ملی کاراته بانوان نیز بیان کرد: زمانی که وزیر ورزش اعلام کرد خانه کاراته قرار است ساخته شود بسیار خوشحال شدیم و واقعا فکر می کردیم این حرکت، حرکت بسیار خوبی است و ما نیز صاحب خانه می‌شویم و در اردوهای خود با فراغ بال بیشتری تمرینات خود را ادامه خواهیم داد. نمی‌دانم با آمدن وزیر جدید این اتفاق رخ خواهد داد یا خیر؟ ولی با توجه به قول وزیر قبل فکر می‌کنم سلطانی فر نیز روی قول او باشد و جامعه کاراته صاحب خانه شود.

رزیتا علیپور دیگر ملی‌پوش کاراته با اشاره به اهمیت خانه کاراته بیان‌ کرد: خانه کاراته مساله بسیار مهمی است و حداقل انتظار بچه‌های کاراته این است که با توجه به مدال آوری در مسابقات مختلف یک سالن اختصاصی برای تمرین خود داشته باشند. اکثر رشته‌های ورزشی سالن اختصاصی برای تمرین دارند و تنها کاراته است که سالن تمرینی مشخصی ندارد. مهم‌ترین مساله این است که اردوهای تیم‌های نوجوانان، جوانان، امید و بزرگسالان در تمامی رده‌های سنی در کنار یکدیگر برگزار می‌شود و ساعتِ تمرین‌ها با هم تداخل پیدا می‌کند که این موضوع کار را برای تمرین کردن سخت می‌کند،مخصوصا در زمانی که نزدیک به رقابت‌ها هستیم. امیدوارم این مسائل و مشکلات حل شود و این حداقل انتظار جامعه کاراته است و امید تمام ورزشکاران این رشته حل این مشکل است تا دغدغه‌ای نداشته باشند.

بهنوش نجفی دیگر ملی پوش کاراته بانوان نیز درباره خانه کاراته بیان‌ کرد: دوست داریم کاراته صاحب خانه شود و مانند سایر رشته ‌ها سالنی اختصاصی برای تمرین داشته باشیم. شنیده‌ام که قول خانه کاراته را داده‌اند، ولی در حال‌ حاضر انجام نشده است.

شهرام هروی سرمربی تیم ملی مردان، پس از تاریخ‌سازی تیمش در رقابت‌های جهانی کاراته اظهار کرد: پیش از حضور در رقابت‌های جهانی به وزارت ورزش و جوانان قول دادیم تا بهترین نتیجه را در تاریخ کاراته ایران کسب کنیم و به قول خود عمل کردیم. ان‌شاءالله وزارت ورزش هم توجه خاصی به ورزش کاراته کند و به قولی که برای احداث خانه کاراته داده، عمل کند تا کاراته صاحب خانه شود و بتواند برای المپیک بدون دغدغه برنامه‌ریزی کند.

رختکن ملی پوشان کاراته در سالن کبگانیان

تمرین دو تیم امید و بزرگسالان در کنار یکدیگر

آیا تیمی که عنوان دار جهان است، همیشه عصای دست کاروان ایران در بازی های آسیایی است و می‌تواند در رقابت های المپیک نیز عصای دست کاروان باشد و مدال های خوشرنگی را برای ایران به دست آورد نباید دارای خانه کاراته و حداقل یک سالن اختصاصی با شرایط مناسب برای تمرین های خود باشد تا با آسودگی و بدون دغدغه خود را برای حضور در میادین مهیا کنند؟

مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی‌کند.
فایل آن‌را از اینجا دانلود کنید: video/mp4

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۲۳۶۰۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ نشان برنز، سهم کاراته کا‌های جوان استان همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ در وزن منهای ۵۹- کیلوگرم رده سنی جوانان سارینا نوری از استان سیستان و بلوچستان و فرناز عادلی دهنوی از استان اصفهان قهرمان و نایب قهرمان شدند و محیا نادری از استان همدان و هلیا کماسی از استان تهران مشترک به مقام سوم رسیدند.

همچنین در وزن منهای ۴۸- کیلوگرم غزل فتحی چشمه از استان لرستان و فاطمه جعفرنژاد از استان تهران در رده‌های نخست و دوم ایستادند و یسنا زرین از استان آذربایجان غربی و دنیا نوروزی عین القاضی از استان همدان مشترک مقام سوم را به خود اختصاص دادند.

رقابت‌های کاراته قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی بانوان در رده‌های سنی مختلف دختران و پسران تا ۶ اردیبهشت به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان در حال برگزاریست.

دیگر خبرها

  • سریال ناکامی کاراته خوزستان ادامه دارد!
  • رقابت دو هزار و ۳۰۰ کاراته کار خانم در همدان
  • رقابت ۲۳۰۰ دختر کاراته‌کا در همدان+فیلم
  • سارا پاداش برای قم تاریخ ساز شد
  • بانوی قمی در رقابت های قهرمانی کشور به مدال طلا رسید
  • مروری بر خبر‌های ورزشی ششم اردیبهشت استان قزوین 
  • بازسازی ساختمان بلدیه با کاربری فرهنگی
  • ۲ نشان برنز، سهم کاراته کا‌های جوان استان همدان
  • ببینید | روایت ملی‌پوش کاراته نابینایان از برخورد عجیب مردم در یک مورد خاص: انگار در روز روشن بی‌حیا شده‌ایم!
  • جشن قهرمانی کاراته همدان در مسابقات قهرمانی کشور