Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-01@05:32:58 GMT

بانکها در امارات و ترکیه چه کردند؟

تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۲۳۶۹۷۴

رئیس پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی با بیان اینکه شعب بانکهای ایرانی در ترکیه و امارات روزنه‌های انجام معاملات بانکی در دوران تحریم بودند، از گسترش شعب بانکی ایران در خارج کشور خبر داد.

خبرگزاری مهر: رئیس پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی با بیان اینکه شعب بانکهای ایرانی در ترکیه و امارات روزنه‌های انجام معاملات بانکی در دوران تحریم بودند، از گسترش شعب بانکی ایران در خارج کشور خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


علی دیواندری در خصوص ایجاد شعب بانکی ایران در خارج از کشور گفت: شعب خارجی بانکهای ایرانی، ابزار خوبی برای توسعه تبادلات مالی کشور به شمار می‌روند و در واقع، ارایه سرویس و خدمات به بخش بازرگانی بین‌المللی کشور را به عهده دارند، بر همین اساس است که ایجاد شعب بانک‌های ایرانی در خارج از کشور باید مورد توجه قرار گیرد.

رئیس پژوهشکده پولی و بانکی افزود: اهمیت شعب خارجی بانکهای ایرانی را زمانی متوجه شدیم که تنگناهای بین المللی بوجود آمد و در این شرایط، بانکهای مهم دنیا حاضر نبودندن با ایران کار کنند؛ این شعب امکان خوبی بودند که برخی امور بانکی را تسهیل نمایند؛ این در حالی است که در دوران تحریم، هیچ وقت شعب بانکی ایرانی تعطیل نشده و به بخش تجاری کشور سرویس دادند.

وی تصریح کرد: شعب بانکهای ایرانی در کشورهای همسایه مثل ترکیه و امارات، روزنه امیدی برای انجام امور بانکی ایرانی بودند؛ در مجموع، حضور بانکهای ایرانی در خارج از کشور مثبت ارزیابی می‌شود و یک نیاز برای کشور است؛ ولی کفایت نمی‌کند؛ بنابراین اگر ما چند شعبه در خارج از کشور داشته باشیم، به این معنا نیست که بی نیاز از سایر روش ها مثل بانکهای خارجی بوده یا نیازی به توسعه روابط کارگزاری نداشته باشیم.

به گفته دیواندری، حجم تجارت ایران و مبادلات مالی کشور اکنون بالا است و برخی اوقات این حجم، با شعب بانکی ایران در خارج از کشور همخوانی ندارند؛ در عین حال، برخی از ریسک هایی که آن شعب یا بانکهای مستقل ما در خارج از کشور به لحاظ حجم سرمایه و نسبت های مالی دارند، این امکان را فراهم نمی کند که بسیاری از پروژه های بزرگ کشور، مورد حمایت قرار گیرند؛ بنابراین نیاز است که با بانکهای بزرگ سایر کشورها هم، تبادلاتی داشته و در این زمینه کار کنیم.

وی اظهار داشت: شعب بانکهای ایرانی در خارج از کشور می تواند مکمل روابط کارگزاری و سایر ابزارها باشد.

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۲۳۶۹۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گلزنی مهدی قایدی در شب تلخ اتحاد کلباء

به گزارش قدس آنلاین، اتحاد کلباء در جام ریاست‌جمهوری امارات به مصاف تیم آماده و سرحال الوصل رفت. همچنان که پیش بینی می‌شد این الوصل بود که توانست پیروزی آسانی را در این بازی به دست آورد. الوصل با نتیجه چهار بر یک در این بازی به پیروزی دست پیدا کرد.

مهدی قایدی، ستاره ایرانی اتحاد کلباء، در این بازی در ترکیب اصلی تیمش به میدان رفت و در دقیقه ۶۸ در حالی که بازی با یک گل به سود الوصل دنبال می‌شد گل تساوی را به زیبایی به ثمر رساند اما در ادامه اتحاد کلباء سه گل دیگر را دریافت کرد تا شکست سنگینی را پذیرا شود.

قایدی در دقایق پایانی تعویض شد. این بازیکن ایرانی در فصل جاری عملکرد بسیار خوبی در لیگ امارات داشته و از بهترین بازیکنان تیمش بوده است. او به احتمال خیلی زیاد در ترکیب تیم منتخب فصل قرار گیرد.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • نقش جاده ابریشم ترکیه در معادلات خاورمیانه/ اردوغان پروژه آمریکا را دور زد؟
  • ◄ وزیر راه و شهرسازی عازم ابوظبی شد
  • گلزنی مهدی قایدی در شب تلخ اتحاد کلباء
  • برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات بعد از ۱۰ سال
  • تیم دانش‌آموزی ایران ۵ طلا در رویداد ایده و فناوری ترکیه کسب کرد
  • بانک مرکزی از خرداد ماه بانک ها را کنترل می کند
  • امارات ولش کن، ما اماراتش کردیم | کدام کشورهای همسایه را آباد کردیم؟ | فیلم
  • بازدید هیئت‌های تجاری قطر و ترکیه از دستاورد‌های دانش‌بنیان ایرانی
  • بازدید هیئت‌های تجاری قطر و ترکیه از دستاورد‌های صادراتی شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی
  • شگفتی هیات‌های تجاری قطر و ترکیه از توانمندی صادراتی دانش بنیانها