Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-03-19@02:39:28 GMT

مانور امدادی هلال احمر در کرمان

تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۲۳۷۲۳۹

مانور امدادی هلال احمر در کرمان

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،علی گنج کریمی گفت: این مانور به منظور نمایش توانمندی های این نهاد در حوادث و رویدادها در سطح شهر برگزار شد.

وی با بیان اینکه امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر همیشه در تمام صحنه ها حضور به موقع دارند ،افزود : یکی از برجستگی های امدادگران و نجاتگران هلال احمر قدرت تصمیم گیری و چابکی آن هاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



گنج کریمی گفت : برگزاری کلاس های آموزشی، بازآموزی و مانورهای امدادی مختلف جهت این عزیزان بسیار مهم و ضروری است.

محمد حیدری پور معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان کرمان نیز در حاشیه برگزاری مانور امدادی و رژه خودرویی بیان کرد: در این مانور نجات فرد گرفتار از ارتفاع با بسکت و ایجاد کارگاه و تیرول، شناسایی و رهاسازی افراد گرفتار در زیر آوار توسط تیم آنست ، حمل و انتقال مصدوم و صعود و فرود امدادگران به نمایش گذاشته شد.

وی افزود : در این مانور 50 نفر از پرسنل کادر و نجاتگران جمعیت توانمندی های عملیاتی و خودرویی خود را در معرض دید عموم قرار دادند.

گفتنی است رژه خودرویی از پایگاه امدادی جنوبشرق آغاز شد و با عبور از بلوار جمهوری و چها راه امام جمعه در محل ساختمان ستادی جمعیت هلال احمر خاتمه یافت.
انتهای پیام /ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۲۳۷۲۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خدمت‌رسانی ۳۹ پایگاه امدادی هلال احمر خراسان رضوی به زائران نوروزی

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی گفت: ۳۹ پایگاه امداد ثابت و موقت، ۱۱۰ خودرو عملیاتی و امدادی در استان مستقر شده اند و  با فعال بودن بالگرد هوایی و حدود ۱۰ هزارنفر نیروی امدادی آماده خدمت‌رسانی به مسافران و زائران نوروزی هستیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، محسن ذاکریان در افتتاحیه طرح ملی خدمات جمعیت هلال احمر در نوروز 1403 اظهارداشت: باتوجه به اینکه امروز در آستانه طرح نوروز هستیم ،بنابراین یکی از رسالت‌های ما امدادرسانی جاده‌ای است ، استقرار 39 پایگاه امداد ثابت و موقت، 110 خودرو عملیاتی و امدادی در گستره استان با فعال بودن بالگرد هوایی و حدود 10 هزارنفر نیروی امدادی آماده خدمت، به این منظور حضور پیدا کرده‌اند.

وی ادامه داد: در سالی که گذشت جمعیت هلال‌احمر فعالیت‌هایی مانند معاینات پرحجم حجاج، ارائه خدمت در اربعین، حج، خدمت به زائرین مشهدالرضا(ع) در دهه آخر صفر، طرح قدم به قدم، طرح همسفران خورشید، خدمت‌رسانی در حوزه اسکان زائر، اردو راهیان نور انجام داده است.

ذاکریان افزود: در حوزه امدادرسانی کارنامه درخشانی مخصوصا در جاده‌ها داشته‌ایم، امدادرسانی در زلزله افغانستان و رساندن خدمات امدادی که بالای 600 تن اعزام صورت گرفت، کمک به غزه که در طی آن 20 تریلی از مشهد ارسال و سبب بهبود روابط دیپلماتیک دو کشور شد و همچنین در سیل اخیر چابهار خراسان‌رضوی جزو اولین استان‌های حاضر در منطقه بود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی خاطرنشان کرد: در حوزه آموزش‌های عمومی، تخصصی رشد خوبی داشته‌ایم، طرح‌هایی که در شهرستان‌های استان اجرا شد، جهش در حوزه آموزشی ایجاد کرده است.

ذاکریان در پاسخ به سئوال خبرنگاران در خصوص جوانان جمعیت هلال احمر گفت: با وجود محدودیت‌ها، در 30 ایستگاه نوروزی جوانان در مبادی ورودی و نقاط پرتردد زائرین حضور خواهند داشت و همچنین در فضاهای جانبی مانند بوستان کودک و خیمه‌های نماز از 8 صبح تا 10 شب خدمت‌رسانی می‌کنند.

وی درباره تجهیزات امدادی از لحاظ عمر ناوگان تاکیدکرد: تجهیزاتی وجود ندارد که توان امدادرسانی ما را مخدوش کند. خودروی امدادی توسط هلال‌احمر امسال خریداری شده که پروسه طولانی داشته و در مراحل پایانی تجهیز هستند، امکان دارد در طول طرح نوروزی به ناوگان خودرویی اضافه شود یا نهایت تا هفته هلال احمر تقویتی در حوزه خودروهای عملیاتی داشته باشیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی در ارتباط با همکاری هلال احمر در اسکان نوروزی یا شب‌های قدر گفت: با توجه به مصوبه کارگروه ملی زیارت در این حوزه، آمادگی برای همکاری وجود دارد.

ذاکریان افزود: مردم با شماره 112 می‌توانند درخواست کمک از جمعیت هلال‌احمر داشته باشند.

در پایان این مراسم از شرکت‌کنندگان نیروهای هلال‌احمر در زلزله افغانستان و سیل سیستان و بلوچستان تقدیر شد.  

انتهای پیام/282/.

دیگر خبرها

  • خدمت‌رسانی ۳۹ پایگاه امدادی هلال احمر خراسان رضوی به زائران نوروزی
  • آماده باش امدادگران جمعیت هلال احمر خوزستان
  • پایان عملیات امدادی در سیل سیستان و بلوچستان
  • تمهیدات هلال احمر خراسان رضوی برای نوروز
  • ۱۰ هزار نفر روز امدادگر به زائران نوروزی خراسان رضوی خدمت می‌کنند
  • پایان عملیات امدادی در سیل سیستان و بلوچستان/ امدادرسانی به بیش از ۷۰ هزار نفر
  • طرح نوروزی جمعیت هلال احمر در میناب آغاز شد
  • هشدار و آماده‌باش هلال احمر برای مداخلات جوی ۵ استان در آخرین روز سال
  • پایان عملیات امدادی در سیل سیستان‌وبلوچستان
  • ۲۷ پایگاه امدادی در استان بوشهر فعال است