Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-01@07:19:24 GMT

مردم در انتخاب، امانت الهي را به اهل‌اش بسپارند

تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۲۳۷۴۴۹

خبرگزاري آريا - رئيس مرکز فرهنگ و معارف قرآن دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم گفت: طبق آيات قرآني مردم بايد امانت الهي را به دست اهل‌اش بسپارند و براي رسيدن به اين امر بايد برنامه‌هاي کانديداها را به دقت بررسي و فرد اصلح را انتخاب کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمين محمدصادق يوسفي‌مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار ايسنا با بيان اينکه در بحث انتخابات بايد دو موضوع بسيار مهم را مد نظر قرار داشته باشيم، اظهار کرد: موضوع اول از جانب مردم رخ مي‌دهد و آن انتخاب فرد اصلح است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خداوند در آيه‌اي از قرآن مي‌فرمايد: «إِنَّ اللَّهَ يَأمُرُکُم أَن تُؤَدُّوا الأَماناتِ إِليٰ أَهلِها؛ خداوند به شما فرمان مي‌دهد که امانت‌ها را به صاحبانش بدهيد.» يعني مسئوليت‌ها و مديريت کلان کشور بايد به دست اهلش داده شود.
وي تأکيد کرد: بر همين اساس مردم در انتخاب فرد اصلح بسيار تأثيرگذار هستند و بايد بررسي جدي در اين مورد داشته باشند. کانديداها هم بايد پاسخگوي نيازها و سوالات مردم باشند و از برنامه‌هاي مدنظر خود و اقداماتي که مي‌خواهند و مي‌تواند در کشور انجام بدهند، سخن بگويند تا از اين طريق مردم بتوانند فرد شايسته و لايق‌تر را انتخاب کنند.
رئيس مرکز فرهنگ و معارف قرآن دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم يادآور شد: مسير انتخابات مسير بسيار دشواري است، چرا که در دوران تبليغات انتخاباتي گاهي شاهد جنجال‌ها و بداخلاقي‌هايي از سوي برخي کانديداها هستيم و طرفداران آن‌ها هم در فضاي مجازي گاهي رفتارهايي از خود نشان مي‌دهند که نادرست است و همين امر انتخاب را براي مردم دشوار مي‌کند.
يوسفي مقدم در ادامه با اشاره به آيه‌اي ديگر از قرآن که خداوند مي‌فرمايد: «فَبَشِّرْ عِبَادِ الَّذينَ يَسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ فَيَتَّبِعُونَ أَحْسَنَهُ؛ پس مژده به بندگان من، کساني که سخن‌ها را مي‌شنوند و سپس نيکوترين آن را انتخاب مي‌کنند.» کانديداها بايد کاملا درست و منطقي برنامه‌ريزي داشته باشند تا مردم آن‌ها را بشنوند و نيکوترين و بهترين آن را انتخاب کنند. انتخاب يک مومن براي رياست جمهوري بسيار مهم است. اين از دستورات الهي است که مردم بايد سخن را بشنوند و بهترين آن را انتخاب کنند. کانديداها بايد يک دستورالعمل جامع و کامل و قابل اجرا را در عرصه اقتصاد، فرهنگ، سياست، بين‌الملل و... براي مردم تبيين کنند.
او تأکيد کرد: از اين طريق مردم مي‌توانند فرد صاحب انديشه، منطق و با دانش را انتخاب کنند و آينده خوبي را براي کشور رقم بزنند. مردم جامعه بايد به برنامه‌هاي کانديداها رأي بدهند نه به شخص. چه خوب است که کانديداهاي رياست جمهوري علاوه بر اينکه برنامه‌هاي خود را ارائه مي‌دهند حتي اگر برايشان ممکن است اعضاي هيأت دولت خود را معرفي کنند تا مردم بدانند منابع انساني که قرار است اين برنامه‌ها و شعارها را اجرايي کنند چه کساني هستند و آيا واقعا توان اين کار را دارند.
رئيس مرکز فرهنگ و معارف قرآن دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم ادامه داد: اگر کانديداها اين حرکت را با ارائه برنامه‌هايشان انجام بدهند مردم راحت‌تر مي‌توانند انتخاب فرد اصلح را داشته باشند. کانديداهاي رياست جمهوري، شوراي شهر و ميان‌دوره‌اي مجلس همگي بايد هوشيار باشند و اميدواريم مردم با دقت و ظرافت برنامه‌هاي آن‌ها را ببينند و کسي را انتخاب کنند که در جهت منافع ملت و مملکت حرکت مي‌کند.
انتهاي پيام

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۲۳۷۴۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انهدام ۳ باند سرقت احشام در لرستان

سردار یحیی الهی  در حاشیه بازداشت و دستگیری باند سرقت احشام در لرستان اظهار کرد: در پی وقوع سرقت احشام در استان، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت که با بررسی‌های میدانی و اشراف اطلاعاتی، کارآگاهان پلیس آگاهی موفق به شناسایی سه باند سرقت و کشف ۵۱ رأس دام در استان شدند.
وی با بیان اینکه سارقان در بازجویی به ۲۶ فقره سرقت احشام اعتراف کردند، گفت: شش دستگاه خودرو از باند سرقت احشام توقیف شد، یک خودرو سرقتی هم از این باند کشف و ضبط شد.
فرمانده انتظامی لرستان بیان کرد: در اعترافات و بازجویی از سارقان متوجه شدیم یک باند از این سارقان مسلح بودند.
به گفته سردار الهی متهمان برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • انهدام ۳ باند سرقت احشام در لرستان
  • اولین کتابخانه ملی دیجیتال جهان در فنلاند راه‌اندازی شد
  • اولین کتابخانه دیجیتال ملی جهان در فنلاند راه‌اندازی شد
  • زلفی گل: انتخاب استادان نمونه در راستای تحقق مرجعیت علمی است
  • آیت الله نورمفیدی: با توجه به اهمیت تعلیم و تربیت معلمان باید از میان بهترین‌ها انتخاب شوند
  • بهشتی از ۱۶۱ هزار یار مهربان/ اینجا ملک رفاقت و اعتماد است
  • برگزاری آیین نقد کتاب لبخند آفتابی
  • حضور نماینده خانم از تهران در مجلس اهمیت زیادی دارد
  • لابی‌های سنگین در راهروهای مجلس برای صندلی ریاست
  • تلاش در راستای رفع مشکلات مردم از وظایف مهم شورا است