Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-28@15:54:59 GMT

۶۷ نوعروس اردکانی راهی خانه بخت شدند

تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۲۳۸۴۸۱

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآنی(ایکنا) از یزد، یدالله مروتی، مدیر کمیته امداد شهرستان اردکان با اشاره به رشد ۲۰ درصدی نوعروسان بهره مند از کمک هزینه تامین جهیزیه در سال ۹۵ اظهار کرد: یکی از اقدامات موثر و ارزشمند کمیته امداد در جهت حفظ کرامت و عزّت خانواده‌های تحت حمایت پرداخت کمک هزینه‌ ازدواج آنان است، خیران شهرستان اردکان می توانند با مشارکت در طرح کوثر نسبت به تامین بخشی از جهیزیه مورد نیاز نوعروسان تحت حمایت کمیته امداد در قالب نقد و کالا اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: طی سال ۹۵ بیش از یک میلیارد ریال برای تامین جهیزیه ۶۷ نفر از نوعروسان تحت حمایت به همت کمیته امداد و مساعدت خیران و مدیران بخش صنعت شهرستان اردکان پرداخت شد.
مدیر کمیته امداد شهرستان اردکان در ادامه با با بیان اینکه بیش از ۳۲ درصد از مددجویان تحت حمایت کمیته امداد در مناطق روستایی و مابقی در مناطق شهری ساکن هستند، افزود: سال گذشته بیش از شش میلیارد ریال کمک معیشت به ۷۸۹ خانوار تحت حمایت با جمعیت یک هزار و ۱۲۵ نفر پرداخت شده است، در طول سال کمک هایی در قالب بن نقدی، کالا و مساعدت موردی نیز به جامعه هدف تحت پوشش ارائه می شود.
وی پرداخت کمک معیشت به خانواده‌های تحت حمایت را برای کمک به اقتصاد خانواده‌های مددجو و یکی از فعالیت‌های اصلی این نهاد در حوزه حمایتی عنوان کرد و افزود: ۵۳۷ خانوار تحت حمایت این شهرستان به تعداد۷۷۰ نفر شهری و ۲۵۲ خانوار با جمعیت ۳۵۵ نفر ساکن مناطق روستایی هستند، علاوه بر پرداخت کمک معیشت به مددجویان تحت حمایت، کمک‎های دیگری نیز در قالب موردی، اطعام، کفاره غیر عمد، کفاره عمد و اکرام ایتام نیز افراد تحت پوشش پرداخت می شود، طی سال ۹۵ یک هزار و ۳۸ خانوار با جمعیت یک هزار و ۸۷۵ نفر از خدمات مختلف (تک و چند خدمتی) این نهاد استفاده کردند.
مروتی گفت: مددجویان کمیته امداد پس از بررسی وضعیت معیشتی آنان توسط مددکاران و تشکیل پرونده، علاوه بر دریافت مستمری از سایر خدمات حمایتی این نهاد همچون وام های اشتغال،ساخت مسکن،خدمات درمانی، بیمه های تامین اجتماعی و خدمات فرهنگی هم بهره‌ مند می شوند.
همکاری خیران اردکانی در 45 طرح مشارکتی
وی در ادامه با بیان اینکه مردم نیکوکار اردکان در بیش از ۴۵ طرح مشارکتی این نهاد همکاری دارند، افزود: طی سال گذشته بیش از ۱۲ میلیارد ریال زکات توسط کشاورزان شهرستان اردکان پرداخت شده است که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۵۵ درصدی داشته است، زکات جمع‌آوری شده بیشتر در بین فقرا و نیازمندان همان محل توزیع می‌شود.
مدیر کمیته امداد شهرستان اردکان تصریح کرد: زکات مورد تاکید دین مبین اسلام و از اهمیت خاصی برخوردار است، فرهنگ‌سازی در زمینه ترویج پرداخت زکات در جامعه یکی از اقدامات ضروری است که باید با همکاری ادارات، ارگان ها و مشارکت مردمی انجام شود، روحانیون با آگاهی‌بخشی و بیان مسائل اعتقادی و شرعی به کشاورزان می‌توانند به رشد زکات جمع‌آوری شده کمک کنند .
وی با بیان اینکه ۳۸۵ خیر اردکانی در طرح محسنین(حمایت از خانواده های نیازمند غیر یتیم) با این نهاد همکاری می کنند، افزود: ۸۱۷ خانواده نیازمند از خدمات کمیته امداد شهرستان اردکان استفاده می کنند که از این تعداد ۸۷ خانوار در قالب ۱۲۷ نفر از حمایت مادی و معنوی حامیان در طرح محسنین بهره مند هستند.
مروتی اذعان کرد: مشکلات اقتصادی، آسیب‌های اجتماعی ناشی از فوت سرپرست، مشکلات تحصیلی و درمانی از مهم‌ترین مشکلات خانواده‌های ایتام بوده که خیران این طرح با حضور در عرصه محرومیت زدایی بستر توانمندی ایتام را فراهم کرده اند، هم اکنون ۸۹ یتیم از حمایت ۸۲۵ حامی نیکوکار در قالب طرح اکرام ایتام بهره مند هستند، این در حالی است که بیش از سه میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال توسط حامیان به ایتام تحت حمایت این نهاد در سال ۹۵ پرداخت شده است، طرح اکرام ایتام و محسنین از طرح های مشارکتی کمیته امداد به شمار می رود که با هدف جذب کمک های مردمی برای ایتام و فرزندان خانوارهای مشمول طرح که به طور معمول دارای سرپرست بیمار صعب العلاج و از کارافتاده هستند اجرا می شود.
وی یادآور شد: مردم شهرستان در جشن نیکوکاری سال ۹۵ بیش از یک میلیارد و ۳۷۰ میلیون ریال به دانش آموزان و خانواده‎های نیازمند کمک کرده اند که این میزان مساعدت نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۲۰ درصدی را نشان می دهد.
نصب و توزیع 13 هزار صندوق صدقه در اردکان
مدیرکمیته امداد شهرستان اردکان با بیان اینکه ۱۳ هزار صندوق صدقه در این شهرستان نصب و توزیع شده است، افزود: نیکوکاران اردکانی در کمک به نیازمندان خصوصا پرداخت صدقات مشارکت مناسبی دارند که در این زمینه خیران در سال گذشته بیش از پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال صدقه پرداخت کرده اند، صندوق های صدقه کمیته امداد یکی از راه های جذب مشارکت های مردمی به شمار می آید که در اماکن مختلف شهری و روستایی، ادارات و نهادها نصب و توزیع شده است و کمک‌های جمع‌آوری شده مردم برای رفع مشکلات و نیازمندی‌های محرومان در سرفصل‌های مختلف از جمله تأمین مسکن، هزینه‌های درمانی، اشتغال، تحصیل، تأمین جهیزیه و کمک به امر ازدواج جوانان نیازمند و سایر امورات مددجویان هزینه می‌شود.
منبع: کمیته امداد یزد

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۲۳۸۴۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۳۵۷ میلیارد تومان کمک معیشت به مددجویان و نیازمندان ایلام

به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب، ناصر مرادی پویانی در گفت‌وگویی با اعلام این خبر اظهار کرد: این میزان مستمری به تعداد بیش از ۲۵ هزار و ۸۶۰ هزار  خانواده  در قالب حدود ۶۲ هزار نفر پرداخت شده است.

وی همچنین با بیان اینکه مستمری مددجویان این نهاد امسال نسبت به سال گذشته حدود ۳۰ درصد افزایش  داشته است، گفت: مستمری امسال مددجویان پس از افزایش ۳۰ درصدی برای خانوار های یک نفره یک میلیون تومان ، دونفره یک میلیون و ۴۲۰ هزار تومان ، سه نفره ۲ میلیون تومان، چهار نفره ۲ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان و پنج نفره به بالا ۳ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان است.

مدیرکل کمیته امداد استان همچنین گفت: پرداخت مستمری تنها یکی از خدمات کمیته امداد به خانواده های مددجو بوده و این خانواده‌ها در طول سال خدمات متنوع دیگری از این نهاد دریافت می‌کنند.

مرادی‌پویانی تصریح کرد: هم اکنون تعداد ۶۱هزار و ۸۰۸  نفر در قالب ۲۷ هزار و ۵۲۰  خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان ایلام هستند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پرداخت ۶۰ درصد بودجه مصوب اشتغال مددجویان کمیته امداد اردبیل
  • افزایش ۳۰ درصدی مستمری مددجویان ایلام در سال جاری
  • پرداخت حق بیمه تأمین اجتماعی برای ۲۰۱۰ مددجوی گلستانی در سال ۱۴۰۲
  • پرداخت سه هزار و ۵۷۰ میلیارد ریال مستمری و کمک معیشت به مددجویان ایلامی
  • پرداخت ۶۰درصد بودجه مصوب اشتغال مددجویان کمیته امداد اردبیل
  • پرداخت ۳۵۷ میلیارد تومان کمک معیشت به مددجویان و نیازمندان ایلام
  • کمک هزینه ۱۸ میلیاردی برای درمان مددجویان کمیته امداد هرمزگان
  • پرداخت بیش از ۱۸ میلیارد کمک هزینه درمانی به بیماران هرمزگانی
  • نبود زمین برای ساخت مسکن، چالش این روزهای مددجویان و کمیته امداد
  • توانمندسازی مددجویان راهبرد اصلی کمیته امداد است