Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشهد- کارخانه آساک دوچرخ در سال ۸۳ بر اساس اصل ۴۴ قانون خصوصی سازی به بخش خصوصی واگذار شد ودر سال ۸۵ مدیر این واحد صنعتی به همراه رئیس جمهور وقت به ونزوئلا سفر می‌کند که در این سفر قراردادی بین مدیر آساک دوچرخ قوچان و شرکت کور پیونسا ونزوئلا منعقد می‌شود که شرای رکود در حال حاضر بازی دیگری برای این کارخانه رقم زده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هادی زهرایی: مدیر کل صنعت، معدن و تجارت خراسان در خصوص آخرین وضعیت این کارخانه بیان می کند: کارخانه آساک دوچرخ در سال ۸۳ بر اساس اصل ۴۴ قانون خصوصی سازی به بخش خصوصی واگذار شد ودر سال ۸۵ مدیر این واحد صنعتی به همراه رئیس جمهور وقت به ونزوئلا سفر می‌کند که در این سفر قراردادی بین مدیر آساک دوچرخ قوچان و شرکت کور پیونسا ونزوئلا منعقد می‌شود.

راضیه علیرضایی در گفت‌وگو با قدس افزود: قراردادی که بین آساک دوچرخ قوچان و شرکت ونزوئلایی منعقد شده است به ارزش دو میلیون دلار بوده است که ۴۹ درصد سهام آن در اختیار آساک دوچرخ و ۵۱ درصد سهام نیز از آن شرکت ونزوئلایی بوده است.
به گفته وی مدیر آساک دوچرخ از محل درآمد این کارخانه در قوچان، ۹۸۰ هزار دلار را در کشور ونزوئلا سرمایه گذاری می‌کند و پس از انعقاد این قرارداد در سال ۱۳۸۵ در ونزوئلا، مدیر آساک دوچرخ در سال ۸۶ سهم آورده خود را به آن کشور منتقل می‌کند.
وی ادامه داد: با سرمایه‌گذاری آساک دوچرخ در ونزوئلا فعالیت تجاری آن‌ها آغاز می‌شود اما متأسفانه با بروز مشکلات داخلی در کشور ونزوئلا در سال ۸۸، مدیر ونزوئلایی اقدام به توقیف اموال آساک دوچرخ در کشور خود می‌کند و به دلیل اینکه کل نقدینگی آساک دوچرخ به کشور ونزوئلا منتقل شده بود، روند نزولی تولید دوچرخه این واحد صنعتی آغاز می‌شود.
علیرضایی در خصوص تولیدات این واحد پس از خصوصی سازی نیز گفت: سال ۱۳۸۴ تولید ۲۲ هزار و ۳۰۰ دستگاه دوچرخه توسط ۱۴۰ نفر نیرو، سال ۸۵ بیش از ۱۵ هزار دستگاه دوچرخه با ۱۴۰ نفر، سال ۸۶ بیش از ۳۸ هزار دستگاه دوچرخه با ۱۲۰ نفر نیرو، سال ۸۷ تولید ۲۶ هزار دستگاه دوچرخه با ۱۲۵ نفر نیرو، سال ۸۸ تولید ۱۷ هزار دستگاه دوچرخه با ۱۲۱ نفر نیرو، سال ۸۹ تولید ۱۸ هزار دستگاه دوچرخه با ۱۱۷ نفر نیرو، سال ۹۰ تولید ۴۴۰۰ دستگاه دوچرخه با ۱۱۲ نفر نیرو، سال ۹۱ تولید ۱۰۰۰ دستگاه دوچرخه با ۱۰۵ نفر نیرو، سال ۹۲ تولید ۷۴۰ دستگاه دوچرخه با ۵۰ نیرو، سال ۹۳ بیش از ۴۵ نفر نیرو بدون تولید، سال ۹۴ تولید ۱۰۲۰ دستگاه دوچرخه با ۳۹ نفر نیرو و عملاً این کارخانه از سال ۱۳۹۰ تعطیل بوده است.
مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان تصریح کرد: مدیر آساک دوچرخ برای پیگیری مصادره اموال خود در ونزوئلا قصد سفر به این کشور را نیز داشته است اما سفارت ونزوئلا ویزای سفر مدیرعامل به این کشور را صادر نمی کند و باید شرکت‌های بیمه سرمایه گذاری به کمک این واحد صنعتی بیایند تا بتواند اموال توقیف شده خود را احیا کند.
گفتنی است کارخانه آساک دوچرخ سال ۱۳۷۷ با ظرفیت تولید ۳۰۰ هزار دستگاه دوچرخه در سال راه اندازی شده و این واحد در وسعت ۲۰ هکتار و زیربنای چهار هکتار با اشتغال ۱۹۲ نفر و سرمایه گذاری ۵/۵ میلیون دلار با مشارکت بانک صنعت و معدن فعال شده بود. این کارخانه تا سال ۱۳۸۳ فعالیت خود را ادامه داد و در همین سال در دوران اوج فعالیت اشتغال ۱۴۳ نفر و تولید ۴۳ هزار و ۵۰۰ دستگاه دوچرخه را در کارنامه خود ثبت کرد. از آذر سال ۱۳۸۳ که واحد به بخش خصوصی واگذار شد در حوزه تولید و نیرو دچار روند نزولی بود و با گذر زمان این وضعیت بدتر شد.

منبع: قدس آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۲۳۸۵۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرکت چدن خوسف، نقش بسزایی در رونق خراسان جنوبی دارد

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی گفت: شرکت چدن خوسف، نقش بسزایی در رونق این استان دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان‌جنوبی، مهدی جعفری، امروز_ پنجشنبه ششم اردیبهشت _ در جلسه‌ای که برای بررسی و رفع موانع تولید در کارخانه چدن خوسف صورت گرفت، اظهار کرد: کارخانه چدن با تولید چهار محصول کک، آگلومره، شمش چدن و فولاد، نقش مؤثری در تولید و رفع نیازهای کشور دارد.

وی با اشاره به اینکه این واحد تولیدی، زمینه اشتغال بیش از ۳۰۰ نفر از جوانان بومی را فراهم آورده است، افزود: هیچ مسئله‌ای نباید مانع فعالیت در این کارخانه شود.

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری خراسان‌جنوبی با بیان اینکه کارخانه چدن با تولید روزانه ۲۰۰ تن شمش چدن از واحدهای تولیدی مطرح کشور بوده است، تأکید کرد: به جهت اهمیت موضوع و نقشی که این واحد در فرآوری ذخایر معدنی استان دارد، طرح‌های توسعه آن باید با جدیت دنبال شود.

وی با اشاره به زیرساخت‌هایی که برای فعالیت این کارخانه در شهرستان خوسف فراهم شده است، تصریح کرد: این واحد تولیدی از پشتیبانی‌ها و حمایت‌های دولت بهره‌مند بوده است.

به گزارش ایمنا، ساخت کارخانه چدن کویر خاوران خوسف با حضور سرمایه‌گذاران چینی از سال ۹۳ شروع شد و در سال ۹۷ به فاز اول و تولید رسید و سپس با اضافه شدن سرمایه‌گذار بومی به مجموعه به کار خود ادامه داد.

کد خبر 747786

دیگر خبرها

  • روسیه واشنگتن را به کاهش سطح روابط تهدید کرد
  • فرآیند تولید و بسته بندی میلیون‌ها همبرگر مرغ در کارخانه (فیلم)
  • احیای بیش از ۳۰۰ کارخانه از ابتدای دولت در خراسان رضوی
  • طی دو سال گذشته، ۳۰۸ کارخانه در خراسان رضوی احیا شده است
  • احیای ۳۰۸ کارخانه از ابتدای دولت در خراسان رضوی
  • توسعه اجتماعی شاخص‌ترین دارایی نظام است
  • شرکت چدن خوسف، نقش بسزایی در رونق خراسان جنوبی دارد
  • نخستین کارخانه تولید سیمان کربن صفر ساخته شد
  • افزایش خط تولیدِ شیرآلات ساختمانی در گرمی
  • دست رد سوئیس به استفاده از سود اموال مصادره شده روسیه