خطوط موازی «اجرا» و دنیای «بازیگری»
تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۲۳۸۵۷۰
به گزارش بولتن نیوز، حضور بازیگران در عرصه های گوناگونی چون اجرا، موسیقی، ورزش و … از جمله رخدادهایی است که کم و بیش دیده می شود و در صورت موفقیت هر فردی در آن، همچنان ادامه میابد. از جمله این موارد که از فروردین ماه امسال در شبکه نسیم اتفاق افتاد، برنامه «کودک شو» با اجرای پژمان بازغی است. برنامه ای که پخش آن در قالب یک سیزن ۹۰ قسمتی همچنان ادامه دارد و تا کنون با وجود پخش تنها ۱۸ قسمت از آن، توانسته توجه مخاطبان خود را تا حدی جلب کند.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
در گفت و گویی که با او داشتیم، وی از جذابیت اجرای «کودک شو» و فضای تازه ای تعریف کرد که او را به حضور در این عرصه علاقه مند کرده. او همچنین اجرا را یکی از حوزه های مورد علاقه اش خواند اما تأکید کرد که قطعأ بازیگری برایش اولویت دارد. تلاش برای نزدیک شدن به مردم و ایجاد حس صمیمت که درخور فضای نو کودک شو باشد نیز از جمله دیگر مواردی بود که بازغی به آن اشاره کرد.***| بعد از سریال هایی که داشتید و انبوه سینمایی هایتان، شما امسال را با اجرا شروع کردید و بعد هم که نوبت به «کودک شو» رسید، کمی از این اتفاق و انگیزه ای که باعث شد بیش از پیش اجرا را تجربه کنید، بگویید.– من فکر می کنم بحث تنها اجرا نیست، بلکه این حوزه نیز برنامه ای است که با فرمت خاص، مثل فیلمنامه، که به آدم داده می شود و قرار است آن را بازی کنم. مثل نمایش هایی که بداهه گویی محور اصلی آن است و باید توانم با حضور ذهن، بازیگر و یا مخاطبی که مقابل من قرار می گیرد، آن را اجرا کنم. این فرم در کودک شو بازهم مقداری با بقیه برنامه ها تفاوت دارد، چرا که اجرا در این برنامه به این معنا نیست که هر شب وارد موضوعی شوم و درباره اش صحبت کنم، بلکه قرار است بازی شکل بگیرد که پدر و مادر های خوش انرژی و باحال در آن حضور دارند و من هم قرار است از آن ها به شکلی بازی بگیرم، به همین جهت اینجا مفهوم اجرا برایم خیلی معنا ندارد. نکته دیگری که وجود دارد، این است که من همیشه گفته ام که خواستگاه اول من تلویزیون است و با این رسانه وارد سینما حرفه ای شده ام. البته این به این معنا نیست که تلویزیون اولویت من است، بلکه هر دو برایم مهم هستند، اما شروع کارم از این رسانه بود و در سال ۹۵ هم علاوه بر تلویزیون چند فیلم در صف اکران داشتم که در کل سال خوبی را از لحاظ کاری برایم رقم زدند.
بیشتر به سراغ کودک شو برویم؛ شما این شب ها اجرای برنامه ای را عهده دار شدید، که قالب متفاوتی نسبت به اغلب برنامه های تولیدی دارد و در آن با مردم به طور مستقیم در ارتباط هستید، از وجهه تمایزی که این برنامه برای خود شما دارد، صحبت کنید.-بله درست است. این برنامه برای من هم متفاوت است و خیلی خوشحال هستم که یک برنامه صمیمی را در دست گرفته ام. چرا که در آن پدر و مادرها با عشق می آیند و زوج هایی حضور دارند که تازه در حال تجربه زندگی با کودکانشان هستند و می خواهیم که به بقیه زوج هایی که شاید تا الان جرأت نکردند بچه دار شوند، بگوییم که این اتفاق آن قدرها هم سخت نیست. در «کودک شو» قرار است یکسری از فرهنگ ها و بازی های قدیمی را یاد دهیم و آن ها را دوباره زنده کنیم. همچنین صحبت از دنیای مدرن مثل پس انداز کودک از جمله دیگر مواردی است که به آن می پردازیم، چرا که هر بچه ای از زمانی که متولد می شود صاحب یک شخصیت مستقل است و قرار است که خودش کارهایش را انجام دهد، یادآوری این موضوعات از جمله اهداف این برنامه است.
این همکاری با کودکان و هدایت خانواده ها و فرزندانشان، طبق برنامه، مشکل نیست؟-چرا، قطعأ دشواری هایی دارد، اما من از حضور در این پروژه خوشحال هستم. در اصل باید بگویم که خیلی کار طاقت فرسایی است، ضبط برنامه چندین ساعت طول می کشد اما همه با جان و دل در حال کار کردن هستند.
جدا از تفاوت هایی که با برنامه های دیگر در «کودک شو» وجود دارد، جذابیت اصلی و عاملی که موجب شد تا این اجرا را بپذیرید، چه بود؟-همانطور که گفتم، در این برنامه، قرار است با بازیگرانی همکاری کنم که هیچ شناختی نسبت به آن ها ندارم. در یک فیلم شما با بازیگری کار می کنید که مقداری با او آشنایی اما این جا برعکس است و من در حال گفت و گو با خانواده ای هستم که هیچ آشنایی با دیالوگ ها، واکنش و رفتارشان ندارم و این کار را برایم جذاب می کند.
می شود اینجا گفت بازیگری سخت تر است یا اجرا؟-طبیعتأ این نوع اجرا برای من سخت تر است، اما در پی آن تجربیات خوبی چون واکنش هایی که باید دهم، جمع کردن موضوعات ، مواردی که از حرف های آن ها برداشت می کنم و … را کسب کرده ام. این ها باعث می شوند تا ذهن خودم ورزیده تر شود.
می توان گفت ما تا کنون مسابقه این چنینی نداشتیم…-بله، تا الان برنامه ای مثل «کودک شو» نداشتیم.
خوب فکر می کنید چه قدر جای چنین برنامه ای خالی بود؟ اصلأ تا چه حد این برنامه در راستای اهدافی که ذکر کردید، روی خانواده ها تأثیر می گذارد و به قول معروف جواب می دهد؟-به نظرم تا الان با وجود این که هنوز به نیمه برنامه نرسیدیم، کار، پربیننده شده و این را می شود از صفحات مجازی که برنامه دارد، کامنتهای مردم، استقبال آن ها برای حضور و شرکت در آن، مشاهده کرد. این جا جوایز چندان عجیب نیستند که بگوییم برخی ها به خاطر جایزه می آیند، بلکه جوایز تنها بهانه ای برای دورهم بودن و این است که یادآوری کنیم که باید به فکر آتیه بچه ها بود. به عقیده من «کودک شو» توانسته مخاطب خودش را جذب کند و بیننده اش را داشته باشد و رضایت مطلوبی هم برای خود سازمان دارد.
پژمان بازغی در «کودک شو» اجرای راحت و صمیمی را رقم زده که می توان آن را یکی از عوامل اصلی جذابیت برنامه خواند. این راحتی و نرمش از کجا می آید؟ چه قدر برای آن تلاش کردید؟-واقعیت این است که از خود شرکت کننده ها نشأت می گیرد، چرا که آن ها آنقدر خوب و صمیمی اند که من هم سعی می کنم مثل خود آن ها، این صمیمیت را داشته باشم. هیچ وقت تلاش نکرده ام که خودم را به یک سری کلام آشنا و نوع اجراهای تجربه شده، محدود کنم البته من مجری نیستم بلکه آقایان سلوکی، حیدری، حسنی و… خیلی مجریان بهتری هستند، اما من قرار نیست مثل آن ها باشم. فرمت برنامه من صمیمی است و اگر خانواده ها این احساس را نکنند، نمی شود با آن ها ارتباط برقرار کرد. به همین جهت سعی کردم تا از آن واژه ها، الفاظ و نوع اجرایی که اغلب در تلویزیون وجود دارد، فاصله بگیرم.
شما اشاره کردید که اجرا هم برای شما نوعی از بازیگری است…-بله دقیقأ بازی است…
اما ما در حین «کودک شو» بیشتر خودتان را می بینیم، تا پژمان بازغی که بازیگر است-درست است، من در «کودک شو» سعی می کنم بیشتر خودم باشم، چرا که مردم خود واقعیم را کم تر دیده اند. به هرحال این هم بخشی از لایه های پنهان پژمان بازغی بازیگر است که شاید در قالب مجری کسی او را ندیده باشد. در کل تجربه به من نشان داده که هر چه قدر آدم راحت تر، صمیمی تر و در عین حال با احترام با مردم برخورد کند، اتفاقات بهتری می افتد. مثلأ در این برنامه به جهت همان فضایی که وجود دارد، گاه اتفاقاتی می افتد که با خانواده ها شوخی می کنیم و این داستان دنباله دار است، ولی تایم برنامه محدود است و در آخر ناچار می شوند که در تدوین بخشی از آن شوخی ها را حذف کنند. البته به نظرم حیف است، و کاش جا داشت که زمان بیشتری داشتیم، چون آن قدر تقابل صمیمی با خانواده ها داریم که هم برای من لذت بخش است و هم مطمئنأ برای بیننده ها، چرا که شرکت کننده ها نیز به غیر از این که به خاطر فرزندشان آمده اند، دلیل دیگری ندارند. این ها نکات مثبتی اند که قابل توجه هستند. من فکر می کنم در این سال ها جای «کودک شو» واقعا خالی بوده و امیدوارم بیش از این ها جایش را باز کند.
چه قدر از فضای صمیمی که به واسطه حضور مردم در برنامه ایجاد شده، وام گرفتید؟-پیش از این هم اشاره کردم که من هر آن چه که اجرا می کنم را از خود شرکت کننده ها می گیرم، بیش از آن نیست. در این راستا معتقدم که اگر شرکت کننده ها با من راحت باشند، من هم می توانم این راحتی را داشته باشم. سعی من در «کودک شو» بر این بوده که فاصله بین پژمانی که همیشه در تلویزیون و سینما دیده اند را کم کنم و خواستم تا آن ها احساس صمیمت بیشتری با من کنند، و من را به عنوان یک پدر خانواده و دوست ببینند تا بتوانند حرف هایشان را راحت بزنند. شاید ما یکسری بحث هایی را اینجا مطرح کنیم که بقیه خانواده ها دوست نداشته باشند، اما باعث می شود که کدورت های بین آن ها کمتر شود.
از اتفاقاتی که قرار است در «کودک شو» شاهد آن باشیم بگویید، چون پیش از این بحث اضافه شدن آیتم های جدید به برنامه مطرح بود.-بله، به هر حال طراحی برنامه توسط سردبیر و اتاق فکرش به این شکل است که در قسمت های آتی قرار است آیتم ها و موضوعات جدیدی را اضافه کنیم و این گونه نیست که همین روند را برای۹۰ قسمت در نظر بگیریم، زیرا در این صورت هم برای من، هم عوامل و هم مخاطبان خسته کننده می شود. در نتیجه بعد از حدود ۳۰ قسمت قرار است تغییراتی در دکور، لباس، نوع بازی ها صورت بگیرد، شاید آدم هایی اضافه شوند و به سراغ چهره های شناخته شده ای برویم که در قالب بازی های طراحی شده با هم رقابت می کنند. این ها تغییراتی اند که در روند بهتر شدن برنامه کمک می کند. در همین قسمت های ابتدایی نیز ما به سمی رفتیم که در آن بازی های قدیمی را بین تماشاچیان برگزار کنیم و این اتفاق جای امیدواری دارد که یادآوری می شود ما چه قدر نسبت به فرزندانمان در حوزه بازی کم کاری کرده ایم.
خیلی اوقات وقتی بازیگری وارد حرفه دیگری می شود، در کنار بازخوردهای مثبتی که وجود دارد، گاه مورد انتقاداتی هم واقع می شود. می خواهم بدانم برای شما این اتفاق چه طور بود؟ آیا با آن مواجه شدید؟-نه، تا الان که چنین مسئله ای نبوده است. حتی به تازگی کامنت های مثبتی از این که مردم اجرایم را دوست داشته اند دریافت کرده ام. به همین جهت خوشحال هستم که این اتفاق افتاده و امیدوارم این برنامه با قدرت هر چه بیشتر پیش رود. خود من هم طرح هایی برای «کودک شو» دارم که حتمأ آن را ارائه می کنم. من امیدوارم این صمیمت با مردم بیشتر شود، مهربان تر باشیم و همانطور که گفتم در آینده اتفاقاتی می افتد که باعث می شود، کسانی که کودک شو را دوست دارند، به آن بیشتر علاقه مند شوند.
من فکر می کنم اجرای یک برنامه نود قسمتی و روتین، با توجه به مشغله های دیگری که در حوزه بازیگری دارید، کار را برایتان مقداری دشوار کرده است، کمی از انتخاب «کودک شو» و روندی بگویید که موجب گزینش شما برای این برنامه از سوی خودتان و مسئولین شبکه شد.-بله، درست است. قاعدتأ اگر تهیه کنندگان برنامه و سیاستگذاران تلویزیون می خواستند یک مجری را بیاورند، راحت تر می توانستند با او ارتباط برقرار کنند. من خیلی ساده نیامده ام، چرا که در حال حاضر سر دو کار هستم و در عین حال هماهنگی هایی انجام شده تا به کودک شو هم برسم. یعنی این طور نبوده که من با اولین صحبت ها کار را بپذیرم. در این مسیر تحقیق کردم، کلی گفت و گو با تهیه کننده و شبکه داشتیم تا بعد به این نتیجه رسیدیم که من اجرا کنم. به نظرم همه چیز در کنار هم شکل می گیرد، یعنی اتفاقی نبوده و انتصابی هم نبوده است.
در کل با چه معیاری اجرا یک برنامه را می پذیرید؟ چرا که جدا از «کودک شو» شما امسال مجری برنامه سال تحویل شبکه دو هم بودید، فضایی که آن هم جدید بود و مورد استقبال قرار گرفت.– اجرای برنامه نوروزی بیشتر دلایل شخصی داشت، چرا که من محله گل و بلبل را دوست داشتم و در این پروژه آقای آقاجان زاده، فرضیایی و سایر دوستان هنرمندم که همه از بازیگران خوب تلویزیون و سینما هستند، خواهش کردند که با هم این برنامه را در قالب یکی از آیتم های محله گل و بلبل نه ویژه برنامه سال تحویل شبکه دو، اجرا کنیم.
و بهترین برنامه سال تحویل هم شد…-بله، بهترین برنامه شد. علت آن هم این نبود که مثلأ من اجرای خوبی داشتم، بلکه توانایی آن پروژه و بچه ها باعث شد که برنامه از آن فضای راکد و ساکن هرساله و یک دکور معمولی درآید، بازی و آیتم داشته باشیم، کاراکترهای نمایشی محله با چهره واقعیشان به همراه مادرانشان به تلویزیون آمدند و باز فردا آنها به همان شکل درآمدند یعنی بعضا پدر و مادر پورنگ شدند و این دست موارد که همه از ویژگی هایش محسوب می شد. حتی در معرفی برنامه هایمان هم طراحی شده بود که اگر جایی قرار است توضیحی درباره گردشگری، تاریخ و… دهیم همزمان با آیتم باشد، نه اینکه خشک و خالی تنها حرف بزنیم چرا که این گونه از آن جایی که کلی از این برنامه ها داریم، دیگر جذابیتی وجود نداشت. در مورد «کودک شو» هم دلیل آن واقعأ نوع تفاوت و ریتم سریع برنامه با سایر تولیدات بود. اصولأ مسابقات خسته کننده اند، اما بخش های مسابقه ای کودک شو آن قدر سریع و متنوع پیش می رود،که اصلأ خسته کننده نیست. به نظرم این قالب نو مخاطب خودش را دارد، یعنی بیننده بدون آن که فکر کند، می بیند که شصت دقیقه پای تلویزیون نشسته، کلی خندیده، لذت برده و با بچه ها همراه شده است. این جذابیتی است که در مورد کودک شو صدق می کند.
کمی هم به سراغ سینما برویم، حوزه ای که در سال گذشته به شدت در آن فعال بودید.– بله من سال گذشته ۶ فیلم کار کردم که برخی از آن ها در انتظار نمایش هستند. «شاخ کرگدن»، «فصل نرگس»، «نیوکاسل»، «اسرافیل»، «خانه دیگری»، «هلن»، «توچال» و …
در تلویزیون هم که مشغول بازی در سریال هستید؟-درست است، در حال حاضر دو مجموعه تلویزیونی با عنوان «گمشدگان» کار آقای رضا کریمی و تهیه کنندگی آقای حجازی فر و سریال «در جست و جوی آرامش» به کارگردانی سعید سلطانی و تهیه کنندگی علی آشتیانی پور دارم. مجموعه های متفاوتی که هر کدام حرف هایی برای گفتن دارند.چون بعد از حدود ۲۴ سال کار کردن در تلویزیون، من دیگر نه شهوت شهرت دارم و نه پول، بلکه بیشتر دوست دارم نسل آینده ای که تلویزیون نگاه می کند یا به سینما می رود، بازهم جزو طرفداران من باشد و با من پیر نشوند، یعنی دلم می خواهد وقتی من پیر شدم، طرفدارانم همچنان جوان باشند.
با همه این ها، در سال گذشته حضورتان در سینما نسبت به قبل پررنگ تر شده بود….– حدود سه سال است که من این گونه در سینما حضور دارم، منتهی دیده نمی شود.
چه شد که این مدت در این حد در سینما متمرکز شدید.– هر کسی معیاری برای خودش در انتخاب حوزه کاری و نقشش دارد. به عنوان مثال خیلی از فیلم هایی که در جشنواره امسال بود، من فیلمنامه آن ها را خوانده بودم و رد کردم، نه اینکه فیلم بد بوده، بلکه شاید به شرایط زمانیم نمی خورده یا در آن لحظه از لحاظ روحی نمی توانستم به نقش نزدیک شوم. در کل من برای خیلی از فیلم هایی که امسال بود، کاندید نقش هایی در آن ها بودم ولی آنهایی که انتخاب کردم علاوه بر زمان، از لحاظ روحیاتم درآن تایم به من میخورده وگرنه سینما و تلویزیون برایم فرقی ندارد. به نظر من هر فیلمنامه خوب یک بار به بازیگر پیشنهاد می شود و هیچ یک از آن ها شبیه هم نیستند و این ما هستیم که با توجه به شرایط باید بتوانیم بهترین ها را انتخاب و بازی کنیم. همه در این عرصه تلاش می کنند که یک کار خوب بسازند و کسی دنبال تولید بی کیفیت نیست، اما گاهی شرایط طوری پیش می رود که ممکن است بعضی کار ها خوب نباشد.
یکی از رخدادهایی که در مورد بازیگرانی که بیشتر در تلویزیون حضور دارند، اتفاق می افتد، کمرنگ شدن پیشنهادات سینمایی برای آن ها است، اما در مورد شما این ماجرا فرق می کند و تا امروز تقریبأ به طور یکسان حضور در هر دو فضا را به طور فعال حفظ کرده اید.-به نظر من این اتفاق که به آن اشاره کردید غلط است، چون تلویزیون یک رسانه بسیار بزرگ و ملی است و سینما تنها شاید حدود ۳۰۰سالن را برای نمایش فیلم دارد. خیلی از مردم حق دارند، امثال مایی را که سال ها در تلویزیون دیده اند و الان به سینما دسترسی ندارند، را در تلویزیون ببینند. در خیلی از نقاط کشور و نه حتی نقاط محروم، بلکه جایی مثل شهر کرج با دو میلیون و دویست هزار نفر، تنها ۵ سالن سینما وجود دارد و این از نظر فرهنگی جزو نقاط محروم محسوب می شود، یا مواردی از این دست. به همین جهت دلیل نمی شود چون در سینماییم در تلویزیون کار نکنیم و برعکس یا اینکه مخاطب سینمایی نداشته باشیم چون در تلویزیون بودیم. کسی که مخاطب پژمان بازغی باشد به من اطمینان می کند و فیلمم را در سینما هم می بیند. مهم این است که من چه طور انتخاب می کنم تا این اطمینان از بین نرود.
از سریال هایی که دارید بیشتر بگویید. در جست و جوی آرامش و گمشدگان…– در جست و جو آرامش کار پر بازیگری است و در آن افرادی چون داریوش فرهنگ، مهدی هاشمی، حدیث میر امینی، کمند امیرسلیمانی، عطا عمرانی، محمد متوسلانی و …. حضور دارند. سریال گمشدگان نیز با لوکیشن های ویژه ای که دارد در تهران و شیراز تصویربرداری می شود. این مجموعه موضوعات اجتماعی را بررسی می کند و راجع به یک دختر و برادرش است که از شیراز به تهران می آیند و ماجراهایی رقم می خورد که کار را شکل می دهند. اتفاقی که در هر دوسریال رخ داده منفی بودن نقش من در آن ها است. چراکه امسال تصمیم گرفتم مقداری در تلویزیون فرمم را تغییر دهم و این نقش های منفی نیز واقعا برایم جذاب بودند. لازم است که بگویم این دو کاراکتر منفی هم با هم متفاوت هستند، یعنی در یکی از آن ها شما نمی گویید نقشم منفی است و شاید تا بخشی از داستان به او حق دهید اما بعد مشخص می شود که همه چیز زیر سر او بوده است.
و همراهیتان با «کودک شو» و اجرا تا کجا ادامه دارد؟-فعلأ که نود قسمت هستیم و اگر مردم استقبال کنند می تواند تا ۹۰ قسمت دیگر هم ادامه پیدا کند. آن هم بستگی به مخاطبان دارد که مثل این روزها همچنان حمایتمان کنند.
منبع: بولتن نیوز
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.bultannews.com دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «بولتن نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۲۳۸۵۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
سری جدید برنامههای «مهمانی» و «برمودا» ساخته میشود
بنا به آمار جدید مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) که با ۱۷۱۵ نفر در فروردین سال جاری به شیوه تلفنی مصاحبه شده، به ترتیب ۳۶.۹ درصد از مصاحبه شوندههای ایرانی برنامه «مردان آهنین»، ۳۴.۷ درصد برنامه «زندگی پس از زندگی»، ۳۴.۲ درصد برنامه «محفل»، ۳۲.۳ درصد برنامه «شب خوش»، ۳۱.۸ درصد برنامه «فوتبال برتر»، ۲۹.۷ درصد برنامه «پانتولیگ» و ۲۶.۵ درصد برنامه «معرکه»، ۲۴.۵ درصد برنامه «مهمانی»، ۲۱.۳ درصد برنامه «ماه خدا»، ۱۸.۸ درصد برنامه «ماه من»، ۱۷.۲ درصد برنامه «ایران دوست داشتنی»، ۱۶ درصد برنامه «پاورقی» و ۱۲.۱ درصد برنامه «برمودا» را دیدهاند.
سید محمدرضا خوشرو، مدیر شبکه نسیم در گفتگو با خبرنگار ما از ساخت جدید برنامههای «مهمانی»، «برمودا» و حضور فرزاد حسنی در یک برنامه مسابقهای خبر داد.
مدیر شبکه نسیم درباره رویکرد شبکهها مبنی بر استفاده از چهرهها در برنامههای تلویزیونی توضیح داد: تلویزیون بخاطر ماهیت تصویریاش مبتنی بر چهره است. از آنجایی که ذات تلویزیون تصویری بودنش است، چهرهای که ناشناخته است، به چهره شناخته شده تبدیل میشود. میزان همذات پنداری مخاطب هم با چهره شناخته بیشتر است. البته در مقاطع گذشته میدیدیم تلویزیون خودش را تسلیم برخی از چهرهها کرده است و در مقاطعی سلبریتی محوری رایج بوده است.
خوشرو ادامه داد: آنچه که در سند تحول سازمان صداوسیما اشاره شده، استفاده از ظرفیت چهرهها و چهرهسازی جدید است. حتماً باید از ظرفیت چهرهها در جای خودش استفاده کرد. بنا به سیاستهای هر پلتفرم، شبکههای تلویزیونی و استودیوهای بزرگ دنیا چهره یکی از عنصرهای برنامه تلویزیونی یا سینمایی است. بسته به میزان تمایل چهرهها که بخواهند در چارچوب تلویزیون ادامه همکاری داشته باشند، امکان بکارگیری آنها مهیاست.
بازگشت فرزاد حسنی در قالب یک برنامه مسابقه محور
وی در پاسخ به این سوال که آیا آقای فرزاد حسنی، بازیگر و مجری تلویزیون را دوباره در قاب شبکه نسیم و نه فقط به صورت ویژه برنامه خواهیم دید؟ گفت: بله، انشاءالله در قالب یک مسابقه حضور خواهند داشت.
مالکیت عروسکهای «مهمونی» به عهده صاحبان آنهاست
مدیر شبکه نسیم در پاسخ به این سوال که از آنجایی که هر تولیداتی در صداوسیما انجام شود، مالکیتش با صداوسیماست، مالکیت عروسکهای «مهمونی» به چه صورت است؟ آیا تمایل دارید فصل دوم مجموعه تلویزیونی «مهمانی» ساخته شود؟ گفت: مالکیت عروسکهای مجموعه «کلاه قرمزی» با صداوسیماست. در مجموعه تلویزیونی «مهمانی» از ترکیب عروسکهای «مهمونی» شبکه نمایش خانگی و «کلاه قرمزی» استفاده شده است. تهیهکننده و کارگردان «مهمونی» که مالکیت بر عروسکها داشتند تصمیم گرفتند از عروسکهای متعلق به خودشان در برنامه تلویزیونی استفاده کنند. مثلاً وقتی تلویزیون حق پخش یک فیلم سینمایی را میخرد، مالکیت فیلم متعلق به صداوسیما نیست. بنایمان ادامه دادن «مهمانی» است.
برنامه «برمودا» ادامه مییابد
خوشرو در پاسخ به این سوال که بنا به ساخت فصل دوم برنامه «برمودا» با اجرای کامران نجفزاده را دارید؟ بیان کرد: بله.
مدیر شبکه نسیم در تشریح گفتههای خود مبنی بر اینکه درهای تلویزیون به روی طنزپردازان باز است، گفت: ما در شبکه نسیم متناسب با سند سازمان صداوسیما موظف هستیم که بسترهای متفاوتی ایجاد کنیم، تا استعدادهای طنز بتوانند در گوشه و کنار کشور ظهور و بروز داشته باشند. چندین برند در حوزه طنزپردازی طراحی شد، که برخی موفق و تعدادی کمتر موفق شدند. مثلاً برنامه «بگو بخند» در حوزه شعر، نمایش طنز و استنداپ فعالیت میکند. این برنامه میتواند به محفلی برای طنزپردازان و آکادمی طنز تبدیل شود.
وی ادامه داد: در فصل جدید برنامه «خوش نمک» شاهد رقابت بین کسانی هستیم که خودشان را بانمک میدانند. افراد و گروههایی که خودشان را بانمک میدانند میتوانند خودشان را در معرض قضاوت تماشاچیها و داوران برنامه قرار دهند. برنامههای «خط رو خط» و «جورچین» هم جزو برندهای طنز آیتمی شبکه است.
مدیر شبکه نسیم در پاسخ به این سوال که حضورتان در هشتمین جشنواره «طنز پهلو» میتواند نوید استفاده از ظرفیت طنزپردازان در شبکه نسیم را بدهد؟ گفت: بله، ما مدام رصد میکنیم تا استعدادهای طنز را شناسایی کنیم. سالهای سال بود که فقط مدل خاصی از طنز در تلویزیون حضور داشت. در برنامه «خندوانه» مسابقهای برای استعدادیابی به نام «خنداننده شو» تعبیه شد، تا استعدادهای جدید بتوانند بروز یابند. ما الان مسابقه «خنداننده شو» را در قالب برنامهای مجزا به نام «بگو بخند» ایجاد کردیم، تا یک برنامه اختصاصی استعدادیابی در حوزه طنز باشد. ما معتقدیم هزاران نفر در کشور هستند، که استعداد طنز دارند.
باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری رادیو تلویزیون