Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشهد- نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: شهید آیت الله مطهری، راه او اندیشه امام خمینی(ره) را وارد محیط دانشگاه کرد و اندیشه های ناب اسلامی و معارف اهل بیت(ع) را دربین دانشجویان بسط داد.

به گزارش قدس آنلاین، آیت الله سید احمد علم الهدی در مراسم عمامه گذاری طلاب دانشگاه علوم اسلامی رضوی در سالن اجتماعات این دانشگاه، اظهار کرد: تقدس به لباس روحانیت، لباس خدمت در عرصه دین مداری و اسلام است؛ این امر را به شما تبریک عرض می‌کنم بدان جهت که به این افتخار نائل می‌شوید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در جریان تحول دانش تجربی در کشور ما، عوامل وابسته به غرب و استکبار اصرار داشتند جامعه دانشگاهی را از حوزه نفوذ روحانیت و دین خارج کنند.

آیت الله علم الهدی با بیان اینکه این جریان تنها عاملی که برای اجرای هدفش انتخاب کرد، بهانه تقابل مدرنیته و سنت بود، تصریح کرد: اندیشمندان دنیای غرب به مدت چهار قرن این هدف را به مردم تحمیل کرده و گفتند عامل عقب افتادگی وابستگی به دین و کلیساست.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با تاکید بر اینکه غرب بر این عقیده بود «دین عامل رکود است»، گفت: جریان سوسیالیسم و لیبرالیسم هدف مشترکشان مقابله با دین بود و توانستند با وارد آوردن این فشار در ایران ساختار جریان دانشگاهی کشور و حرکت‌های علمی و فناوری را از حوزه دین و روحانیت خارج کنند.

وی با بیان اینکه روزی دانشگاه‌های ایران مقابل روحانیت بود، گفت: این تقابل فکری و ساختاری بود، در آن زمان جامعه روحانیت و متدین دغدغه‌مند بودند که ساختار آکادمیک همچون دژی در مقابل دین قرا می‌گیرد و دین را براندازی می‌کند.

امام جمعه مشهد اذعان کرد: با ساختار سازی‌ای که‌ توسط این جریان‌ها در محیط دانشگاه ها انجام شده بود، ‌ هیچ گونه نفوذی از جانب روحانیت در جامعه دانشگاهی تصور نمی‌شد.

آیت الله علم الهدی با بیان اینکه جریان آکادمیک در آن زمان جریانی ضد دینی بود، تصریح کرد: تنها عاملی که توانست در حوزه آکادمیک نفود کرده و دین را بسط دهند افرادی همچون شهید مطهری، شهید مفتح، شهید باهنر و شهید بهشتی بودند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی اذعان کرد: این افراد نوابغ روحانیت بودند که با ورود به عرصه دانشگاه، دین و روحانیت را به دانشگاه نفوذ دادند؛ این افراد انقلاب، راه امام(ره) و روحانیت را در محیط دانشگاه بسط و توسعه دادند.

وی با بیان اینکه دانشگاه زمینه قوی انقلاب بود، گفت: در زمان شاه به هیچ عنوان انقلاب و اندیشه‌های امام خمینی(ره) قابل نفوذ در دانشگاه نبود که اگر این امر ادامه پیدا می‌کرد در دو جبهه دانشگاه و شاه بایستی می‌ایستادیم.

آیت الله علم الهدی عنوان کرد: در جریان ۱۶ آذر سال ۳۲ برخی از علمای تهران در مراسم ختمی که برای شهدای دانشجو گرفته شده بود شرکت نکرده و این مراسم را تحریم کردند این در عین حالی بود که تنها بخشی از روحانیت که تحت تاثیر عقاید شهید آیت الله کاشانی بودند در مراسمات شرکت کرده و این افراد را شهید می‌دانستند.

امام جمعه مشهد گفت: با ورود آیت الله مطهری و آیت الله مفتح به دانشگاه کار به جایی رسید که دانشگاهی که پایگاه مارکسیسم بود به پایگاه انقلاب و نهضت گاه امام خمینی(ره) مبدل شد.

آیت الله علم الهدی افزود: شهید مطهری و شهید مفتح به عنوان روحانیت، دانشگاه و فضای آکادمیک را فتح کردند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی خاطر نشان کرد: امروز در عرصه روحانیت نیرویی جامع لازم است تا بتواند در موقعیت‌های خاص در مردم و دانشجویان نفوذ کرده و بر آن‌ها اثر گذارد، این در شرایطی است که امروز دانشگاه‌های ایران به صورت مسجد در آمده است.

وی با تاکید بر اینکه ما نیروی نابغه در روحانیت لازم داریم، گفت: اگر فرد روحانی در دانشگاه تدریس می‌کند بایستی اندیشه‌ها را رهبری کند و اگر در مسجدی پیش نماز است نیز باید مردم را راهبری کند؛ در این صورت است که ما می‌توانیم در مبانی فکری و انقلابی پیشرفت کرده و به فتح و گشایش در جامعه برسیم.

آیت الله علم الهدی خاطر نشان کرد: حرکت در مسیر هدایت مردم و دانشگاهیان به نفع انقلاب و اسلام است؛ لباس روحانیت لباس کار و خدمت و نوکری پیامبر(ص) است.

منبع: قدس آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۲۳۸۹۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیت‌الله جنتی: معلمان مجاهدان عرصه علم و فرهنگ هستند

آیت‌الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان در ابتدای جلسه امروز (چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) این شورا ضمن گرامیداشت روز معلم و سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری (ره) اظهار داشت: برای معلمان عزیز که مجاهدان عرصه علمی و فرهنگ هستند، آرزوی توفیق دارم.

وی سپس در خصوص شهید مطهری اظهار داشت: در کنار آثار شهید مطهری که حقیقتا سرمایه فرهنگی و علمی جامعه ماست، باید سیره علمی اثرگذار ایشان نیز تبیین شود.

دبیر شورای نگهبان افزود: ویژگی ممتاز شهید مطهری (ره) نیازشناسی علمی و فرهنگی جامعه بود و، چون حرکت خود را براساس این نیازشناسی دقیق ساماندهی کرد در بیداری جامعه نقش تاثیرگذار داشت.

وی با بیان اینکه شهید مطهری معلم طراز انقلاب اسلامی بود، عنوان کرد: محتوای آثار شهید مطهری سرمایه‌ای عظیم برای مقابله با شبهات دشمنان امت اسلام است.

آیت‌الله جنتی همچنین تاکید کرد که معلمی از نگاه معارف اسلامی یک شغل نیست، بلکه یک مجاهدت است و هرچه این مجاهدت کامل‌تر انجام شود، جامعه سعادتمندتر خواهد شد.

امام صادق (ع)؛ جهادگر بزرگ فرهنگی

دبیر شورای نگهبان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به در پیش بودن سالروز شهادت امام صادق (ع) و عرض تسلیت بدین مناسبت، بیان داشت: ایشان در روزگاری که جهان اسلام با نفوذ افکار بیگانگان و همچنین تحریف معارف اسلامی مواجه بود، با تعیین درست اولویت‌ها، دست به جهاد بزرگ فرهنگی زدند.

وی بیان کرد: ثمرات ارزشمند آن جهاد بزرگ فرهنگی از سرمایه‌های ماندگار امت اسلام است.

آیت‌الله جنتی این نکته را هم یادآور شد که امام صادق (ع) همزمان با تدریس و تربیت شاگردان، نظام و ساختار آموزشی جامعی طراحی کردند که قابلیت الگوبرداری در همه زمان‌ها دارد و هرچه نظام آموزش و پرورش ما به این نظام آموزشی نزدیک‌تر شود، توفیقات بیشتری کسب خواهد کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • انتقادات و توصیه‌های علی مطهری به روحانیون
  • دنیای امروز نظاره‌گر پیاده شدن اسلام ناب محمدی در دانشگاه‌های غرب است
  • آیت‌الله جنتی: معلمان، مجاهدان عرصه علم و فرهنگ هستند
  • اندیشه‌های الهی به دانشگاه‌های آمریکا رسید
  • آیت‌الله جنتی: معلمان مجاهدان عرصه علم و فرهنگ هستند
  • آیت الله مطهری مسایل مربوط به حجاب را عالمانه بیان می کرد
  • توازن قدرت جدید در جهان برخاسته از تئوری‌های امام راحل است
  • مطهری امام
  • همایش عقیدتی سیاسی سپاه روح‌الله استان مرکزی
  • برگزاری همایش حکمت مطهر در مراغه