Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی ربیعی در جریان نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی که به طرح سوال محمدرضا پورابراهیمی نماینده اصولگرای کرمان و راور در مجلس درباره دلائل عدم پرداخت مستمری بازنشستگان صندوق فولاد و تعیین‌تکلیف دراین خصوص، گفت: این صندوق از سال ۱۳۴۴ آغاز به کار کرد که اولین اشتباه در ایجاد چنین صندوق کوچکی بود، متاسفانه یکی از مشکلات موجود ایجاد صندوق‌های کوچک بجای صندوق‌های بزرگ است؛ زیرا چنین صندوق‌هایی با تحولات مختلف از بین می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به اینکه دومین اشتباه در صندوق بازنشستگی فولاد مربوط به دهه ۶۰ است، اظهار کرد: متاسفانه این صندوق را براساس یک روش روسی تاسیس و اداره کرده اند که مبتنی بر روش کار در این کشور است نه براساس اصول کشورمان که این امر اتفاق ناخوشایندی است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه متاسفانه در مقطع مذکور ۵۰ هزار کارگر به این صندوق اضافه شده اند، تصریح کرد: این در حالی بود که شرایط این کارگران از نظر مالی نامشخص بود و صندوق هم همچنان دچار زیان دهی می شد.

ربیعی خاطرنشان کرد: صندوق بازنشستگی فولاد به‌دلیل قرار گرفتن زیرمجموعه وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت صرفاً کارپردازی می‌کرد و این درحالی است که صنایع فولاد و معادن کشورمان در آن دوره درآمد خوبی داشتند و دوره طلایی‌شان را به سر می‌بردند بنابر این تا سال ۹۰ هر وقت با کمبود اعتبار مواجه می‌شدند از شرکت‌های فولاد این اعتبار را دریافت و به کارگران پرداخت می‌کردند.

او اجرای خصوصی‌سازی را منجر به ایجاد مصیبت در صندوق بازنشستگی فولاد دانست و گفت: کارخانه‌ها و صنایع فولاد در این زمان به بخش خصوصی واگذار شدند و اولین بحران در وزارت صنعت، معدن و تجارت شکل گرفت.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد: از سال ۹۱ به بعد برای رفع مشکلات تلاش شد که این صندوق زیرمجموعه وزارت کار قرار بگیرد اما مسئولان وقت زیر بار نرفتند.

او ادامه داد: این روند تا پذیرش مسئولیت بنده در این وزارتخانه ادامه یافت که متاسفانه کارگران این صندوق در این زمان با ۵ ماه حقوق عقب‌افتاده مواجه بودند.

عضو کابینه تدبیر و امید تصریح کرد: عموماً در روند کاری صندوق‌ها باید ۳۵ نفر کار کنند و یک نفر بازنشسته وجود داشته باشد که این امر در شرایط بحرانی تبدیل به ۷ نفر می‌شود؛ در حالی که در این صندوق ۱۰ نفر بازنشسته وجود داشت و یک نفر کار می‌کرد.

ربیعی همچنین با اشاره به اینکه در آن زمان منابع ورودی صندوق قطع شده بود و این صندوق زیان‌ده تلقی می‌شد، اعلام کرد: تلاش شد تا مشکلات عقب‌افتادگی پرداخت حقوق کارگران رفع شود و خوشبختانه هم اکنون هیچ کارگری حقوق معوقه‌ای ندارد بنابر این در شرایط نسبتاً پایداری به سر می‌بریم.

او یادآور شد: درباره کسورات این صندوق از بنده سوال شد که باید به این نکته اشاره کنم که این کسورات به صندوق واریز نمی‌شد بلکه صرف هزینه شرکت‌ها می‌شد؛ من مسئول پاسخگویی به دوران فعالیت خودم هستم و باید به این نکته بپردازم در زمانی که فعالیت خود را آغاز کردم، تلاش کردم تا عملکرد این صندوق رضایت بخش باشد اما حال بر این باورم که نیاز است اقدامات بیشتری انجام گیرد.

عضو کابینه دولت یازدهم خاطرنشان کرد: صندوق فولاد در ۳ دوره سرمایه‌گذاری‌هایی داشت که هر سه زیان‌بار بودند و همه این موارد مشکلاتی را برای صندوق ایجاد کرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: واقعیت آن است که اکنون مطالبات پرداخت شده و آنچه که به‌عنوان بدهی باقی‌مانده از سال‌های قبل است که باید ابتدا این صندوق کمی جان بگیرد تا مطالبات سال‌های قبل احیا شود.

او با یادآوری مشکل درمان کارگران صندوق فولاد گفت: در این زمینه نیز دغدغه‌هایی جدی وجود دارد که من تلاش خود را به کار گرفتم تا برای این افراد بیمه تکمیلی در نظر گرفته شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی یادآور شد: باید برای صندوق شرکت‌های سود ده در نظر گرفته شود تا شاهد ساماندهی آن باشیم.

او همچنین با یادآوری حادثه معدن آزادشهر افزود: این واقعه تاسف‌بار بود و ما نیز بر این باور هستیم که باید زندگی این افراد بهتر شود بنابر این در تلاش هستیم تا برنامه‌ریزی برای بهبود زندگی آن‌ها صورت گیرد در این راستا گام‌هایی نیز برداشته شده که به اندازه ۲۰ سال گذشته است.

ربیعی در پایان اعلام کرد: باید شرایطی ایجاد کرد تا منابع و مصارف صندوق احیا شود و کارگران بتوانند دوره بازنشستگی بهتری داشته باشند لذا درصدد هستیم تا صندوق را از بحران بیرون آورده و مطالبات را پرداخت کنیم.

ایلنا

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۲۴۰۴۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراض صنفی کارگران کاغذسازی پارس خاتمه یافت و پیمانکار حذف شد

آنطور که منابع کارگری در کارخانه کاغذسازی پارس گزارش داده‌اند؛ بیش از ۵۰۰ کارگر این کارخانه از حدود دو هفته پیش به دلیل تبعیض و نابرابری از لحاظ دستمزد، حقوق و مزایا و پاداش اندک در نتیجه حضور شرکت‌های پیمانکاری تامین نیرو در این واحد تولیدی و برخی مطالبات صنفی دیگر اعتراض کردند.

این کارگران اعلام کردند: روز پنجشنبه هفته گذشته؛ با مسئولان کارخانه جلسه‌ای برگزار کردیم که در نتیجه آن کارفرما با کنار گذاشتن پیمانکار تامین نیرو و عقد قرارداد سه ماهه به حقوق هریک از کارگران یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان اضافه کرد.

به گفته آن‌ها، مطالبات ما کارگران؛ حذف پیمانکار و نزدیک کردن حقوق کارگران کارخانه به دیگر شرکت‌های منطقه بود که کارفرما از چندین سال پیش وعده انجام آن را به کارگران می‌داد.

طبق اظهارات آن‌ها؛ کارگران برای راه‌اندازی این کارخانه که در شهرستان شوش واقع شده، زحمات بسیاری کشیده‌اند و طی سالهای گذشته با نادیده گرفتن مطالبات خود سعی در حفظ محل کار خود داشتند. لذا این درست نیست که کارفرمای این کارخانه به مشکلات و پرداخت مطالبات آن‌ها بی‌توجه باشد.

کارگران تصریح کردند: خواسته ما وصول مطالباتی بود که از سال‌ها پیش پیگیر آنها بودیم بنابراین با برآوردن این مطالبات، به اعتراضات صنفی خود خاتمه داده و همه کارگران مشغول کار شدند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903111

دیگر خبرها

  • اعتراض صنفی کارگران کاغذسازی پارس خاتمه یافت و پیمانکار حذف شد
  • سنگین‌ترین جریمه تاریخ برای سرمربی فولاد!
  • ویسی نقره داغ شد؛ ۲ میلیارد تومان، ادامه فعالیت به شرط پرداخت در یک هفته!
  • پروژه‌ی «دولتی‌سازیِ دستمزد»
  • رشد ۵۰ درصدی اجرای طرح طبقه بندی مشاغل برای عدالت مزدی
  • کارگران شهرداری رودبار به عدم تحقق مطالبات خود اعتراض دارند
  • مجلس از همسان‌سازی حقوق بازنشستگان حمایت می‌کند
  • کار کارگران باید پیوست ایمنی داشته باشد
  • چند درصد بودجه آموزش و پرورش صرف پرداخت حقوق می شود؟ | بیشترین جهش بودجه ای در این وزارتخانه
  • ثبت دستمزد واقعی در لیست‌های بیمه‌ای حق کارگران است