Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار ایلام ضمن تقدیر از جهاددانشگاهی به خاطر برگزاری موفق مناظره‌های دانشجویی، گفت:  برگزاری مناظره بهترین راه برای رشد افکار و ارتقاء فرهنگ گفت‌وگو است.

به گزارش ایسنا، مهندس «محمدرضا مروارید» در مراسم اختتامیه مرحله استانی ششمین دوره مسابقات دانشجویان ایران نشان خواجه نصیرالدین طوسی که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام برگزار شد، ضمن تبریک ولادت حضرت علی‌اکبر (ع) و روز جوان، اظهار کرد: خوشحالم از اینکه این مناظرات برای چندمین سال است که در ایلام و آن هم در بین دانشجویان استان برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در اسلام از همان زمان روی مناظرات تاکید شده و حتی پیامبر مکرم اسلام (ص) با یاران خود همواره صحبت و مناظره می‌کردند، افزود: استفاده از فکر و نظر دیگران و مناظره با سایرین در سیره ائمه معصومین (ع) بود که با تشکیل حکومت ائمه (ع) در دوره عباسیان مناظراتی برگزار می‌شد و در قرون اخیر بحث‌ها و مناظرات یک پایه کار دولت‌ها بوده است.

استاندار ایلام اضافه کرد: امروز در انتخابات‌ها در کشورهای مختلف، مناظره‌ها رایج شده‌اند و ما باید از پیشینه تاریخی خود استفاده کنیم چراکه حوزه‌های علمیه‌ی ما، منشاء مناظره و مباحثه در بین طلاب بوده است.

مروارید با تاکید بر اینکه مناظره باعث پرورش ذهن و فکر انسان‌ها می‌شود، تصریح کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی مناظره‌هایی برگزار می‌شد و افکار جناح‌های مختلف از قبیل توده‌ای‌ها، چریک‌های فدایی خلق و روحانیون مطرح می‌شد و مدتی دانشگاه‌ها را تعطیل کردند و دوباره باز شد تا اینکه در دوره اصلاحات حرکات خوبی در دانشگاه‌ها هم از نظر علمی و هم از نظر سیاسی و فرهنگی صورت گرفت اما هم‌اکنون نیازمند نشاط‌ افزایی بیشتر در دانشگاه هستیم.

وی با اشاره اینکه دانشگاه محل کرسی‌های آزاد اندیشی است، گفت: آزادی بیان باید در دانشگاه‌ها وجود داشته باشد البته باید در این مناظره‌ها و خط قرمزها که می‌تواند کمک کار ما باشد.

استاندار ایلام در پایان تاکید کرد: برگزاری مناظرات بهترین تمرین در رشد افکار انسان‌ها تلقی می‌شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام از جهاددانشگاهی به خاطر برگزاری موفق مسابقات مناظره ملی دانشجویان تقدیر کرد.

دکتر «شهریار عباسی» در مراسم اختتامیه مرحله استانی ششمین دوره مسابقات مناظره دانشجویان ایران نشان خواجه نصیرالدین طوسی که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام برگزار شد، با تاکید بر اینکه مناظرات دانشجویی و کرسی‌های آزاد اندیشی مورد حمایت مسئولان کشوری است، اظهار کرد: در سه سال گذشته رتبه علمی دانشگاه آزاد در رنکینگ جهانی از 800 به 150 رسیده که یکی از دلایل این پیشرفت توسعه تحصیلات تکمیلی است.

وی با اشاره به موضوع گزاره مناظره فینال این دوره از مسابقات با عنوان « افزایش دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی نشان دهنده پیشرفت علمی کشور است» ادامه داد: رتبه علمی کشور در بحث تولید علم بدون حضور دانشگاه آزاد اسلامی 22 بود که خوشبختانه در حال حاضر به رتبه 16 رسیده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام با بیان اینکه دو نوع علم داریم، اولی علمی که منجر به تولید دانش می‌شود و دومی علمی است که منجر به تولید فناوری و ثروت می‌شود، تصریح کرد: یکی از شاخه‌هایی که در تولید علم در کشورمان تاثیرگذار است علم شیمی است و تاثیر تولید علم در دنیا انکار ناپذیر است و همیشه توسعه تحصیلات تکمیلی منجر به تولید علم نمی‌شود.

عباسی ادامه داد: اگر در عنوان گزاره یکی از مناظرات نسبت تولید علم به نسبت دانشجویان تحصیلات تکمیلی مطرح می‌شد می‌توان به بهترین شکل به آن پرداخت چرا که شاخصه‌هایی که در دنیا رتبه‌های علمی را می‌سنجند متفاوت است.

وی با اشاره به اینکه گزینه‌های زیادی در توسعه علم موثر هستند و یکی از آنها میزان هزینه‌هایی است که یک جامعه برای پژوهش هزینه می‌کند، عنوان کرد: متاسفانه اکثر ادارات بودجه پژوهشی را در جای دیگر هزینه می‌کنند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام یادآور شد: ما اگر بخواهیم در زمینه‌های علمی پیشرفت کنیم باید سرمایه‌گذاری کنیم و در دانشگاه آزاد اسلامی بودجه پژوهشی از 600 میلیارد تومان به 1 هزار میلیارد تومان افزایش یافته است.

عباسی حمایت از شرکت‌های دانش بنیان را از سیاست‌های دانشگاه‌های آزاد اسلامی اعلام و اظهار کرد: توسعه شرکت‌های دانش بنیان منجر به تولید ثروت از علم خواهد شد.

«ذبیح‌الله مهری‌پور» رئیس جهاددانشگاهی واحد استان ایلام نیز در مراسم اختتامیه‌ی مرحله استانی ششمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویی نشان خواجه‌نصیرالدین طوسی، با اشاره به تقارن برگزاری این برنامه با برنامه مناظره نامزدهای ریاست جمهوری اظهار کرد: آنچه در مناظره مهم است منطق و استدلال است و افشاگری و اغواء در مناظره جایی ندارند.

وی با بیان اینکه برگزاری موفق این مناظره‌ها در سراسر کشور نویدبخش جا افتادن فرهنگ گفت‌وگو در جامعه است، تصریح کرد: هدف این برنامه‌ها شکل‌گیری جامعه مدنی در قالب جمهوری اسلامی ایران است.

رئیس جهاددانشگاهی واحد استان استان ایلام ضمن تقدیر از مجموعه استانداری ایلام و دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان ، مخصوصا دانشگاه آزاد ایلام که میزبانی این مسابقات را بر عهده داشت، گفت: خوشبختانه هر سال سطح مناظرات قوی‌تر می‌شود.

«علی حیدربیگی» معاون فرهنگی جهاددانشگاهی واحد استان ایلام نیز در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه ایلام، با اعلام این خبر اظهار کرد: اختتامیه این دور از مسابقات دوشنبه ساعت 21 در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام با حضور استاندار ، روسای دانشگاه‌ها ، معاونان فرهنگی برگزار شد.

وی با بیان اینکه این دور از مسابقات در 6 روز و با حضور 18 تیم از دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان برگزار شد، گفت: فینال بین تیم‌های «اخا» از دانشگاه ایلام و «رسا» از دانشگاه آزاد اسلامی ایلام برگزار شد که در پایان بر اساس رای هیئت داوران تیم «رسا» اول و تیم «اخا» دوم شد.

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی واحد استان ایلام با بیان اینکه مسابقه رده‌بندی هم بین تیم‌های «اعتدال» تیم مشترک دانشگاه ایلام و دانشگاه پیام‌نور و تیم «هانا» از دانشگاه ایلام برگزار شد که بر اساس رای هیئت داوران هانا در رتبه سوم قرار گرفت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۲۴۰۵۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلألو اردوی جهادی در روستای «زاری» اسفراین + فیلم و عکس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، مجموعه بسیج دانشجویی با حمایت دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسفراین اقدام به برگزاری اردوی جهادی یک‌روزه در مناطق محروم روستای «زاری» از توابع شهرستان اسفراین کرد.

در این اردوی جهادی چند تن از مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسفراین، استادان و ۲۰ دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسفراین به مدت یک روز در کارگروه‌های تعلیم و تربیت، فرهنگی و بهداشت با هدف توسعه فرهنگ محرومیت‌زُدایی بین جوانان و ایجاد روحیه سازندگی و امید در مردم و پویاسازی مدارس مشغول به فعالیت شدند.

دانلود فیلم اصلی کد ویدیو

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بابل قهرمان مسابقات بدمینتون منطقه ۳ دانشگاه آزاد شد
  • تلألو اردوی جهادی در روستای «زاری» اسفراین + فیلم و عکس
  • نوسازی و بهسازی ۱۰۰۰ تاکسی فرسوده نیازمند حمایت مستقیم استاندار است
  • جلوگیری از تخلفات ساختمانی نیازمند هم‌افزایی دستگاه‌های مسئول است
  • مشارکت دانشگاه آزاد در ایجاد پایانه صادراتی مهران
  • جلوگیری از تخلفات ساختمانی نیازمند هم افزایی دستگاه‌های مسئول است
  • معاونان و مدیران فرهنگی سفیران دانشگاه در معرفی دستاورد‌ها هستند
  • اجرای طرح‌های اقتصادی باید از مسیر دانشگاه بگذرد
  • ترویج اهدای عضو نیازمند فرهنگ سازی بیشتر است
  • لزوم تقویت برنامه‌های فرهنگی و معنوی در بنیاد شهید استان ایلام