Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرماندار کاشان گفت: ۹۰ نفر ویژه بخش برزک، ۸۵ نفر ویژه بخش برزک، ۱۴۱ نفر ویژه بخش مرکزی و ۱۱۴ نفر ویژه بخش نیاسر کاشان برای ۲۱۵ کرسی شوراهای شهر و روستا در کاشان تایید صلاحیت شدند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کاشان، حمیدرضا مومنیان پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران ضمن تبریک به مناسبت اعیاد شعبانیه در مورد انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در کاشان اظهار داشت: 430 نفر ویژه انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در کاشان تایید صلاحیت شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار کاشان در مورد بخش برزک افزود: 90 نفر برای تصاحب 46 کرسی شوراهای اسلامی شهر و روستا در این بخش تایید صلاحیت شده‌اند که 15 نفر از مجموع 20 ثبت‌نام کننده در شهر برزک و صلاحیت 75 نفر از مجموع 92 ثبت نام کننده در 11 روستای این بخش توسط هیات های اجرایی و نظارت تایید شد.

معاون استاندار اصفهان با بیان اینکه شهر برزک و چهار روستای مرق، آزران، ویدوج و ازوار دارای شورا با اعضای پنج نفر و 7 روستای دیگر بخش شوراهایی با اعضای سه نفر دارند، خاطرنشان کرد: با توجه به آخرین سرشماری نفوس و مسکن در سال 95، جمعیت بخش برزک 14 هزار و 910 نفر به ثبت رسیده است که از این تعداد 10 هزار و 322 نفر جمعیت روستایی و 4588 نفر جمعیت شهر برزک هستند.

رئیس ستاد انتخابات شهرستان کاشان در مورد بخش قمصر تصریح کرد: 85 نامزد شورا برای تصاحب 36 کرسی در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در این بخش تایید صلاحیت شدند که از مجموع 54 نفر ثبت نامی برای عضویت در سه شهر قمصر، جوشقان قالی و کامو و چوگان تاکنون 36 نفر توسط هیات های اجرایی و نظارت تایید صلاحیت شده‌اند.

وی با بیان اینکه 65 نفر برای عضویت در 7 روستای بخش قمصر ثبت نام کرده اند، ابراز داشت: در روند تایید صلاحیت‌ها، تاکنون 49 نفر تایید، 14 نفر عدم احراز صلاحیت و دو نفرانصراف داده‌اند و سه شهر بخش قمصر دارای اعضای پنج نفر و هفت روستای این بخش دارای شورا با اعضای سه نفر هستند.

فرماندار کاشان بیان کرد: طبق آخرین سرشماری نفوس و مسکن در سال 1395 جمعیت بخش قمصر 13247 نفر بوده است که بر این اساس سه شهر جوشقان قالی 4181 نفر، قمصر 3877 نفر و کامو و چوگان 2434 جمعیت داشته است.

معاون استاندار اصفهان با اشاره به اینکه جمعیت روستایی بخش قمصر 2755 نفر است، اذعان داشت: برطبق این سرشماری جمعیت قهرود 1074 نفر، قزاآن 729 نفر، جوینان 406 نفر، الزگ 248 نفر ، حسین آباد 111 نفر ، مسلم آباد 106 نفر و کلوخ 81 نفر به ثبت رسیده است.

رئیس ستاد انتخابات شهرستان کاشان در مورد بخش مرکزی تاکید کرد: صلاحیت 141 نفر برای تصاحب 75 کرسی در روستاهای این بخش توسط هیات اجرایی و نظارت تایید شده‌اند و از مجموع 23 روستا بخش مرکزی شهرستان کاشان انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی سه روستای جوشقان، سن سن و استرک برای تعیین پنج نفر عضو اصلی و 20 روستای دیگر برای سه نفر عضو اصلی برگزار می‌شود.

مومنیان با بیان اینکه شهر مشکات جزء بخش مرکزی محسوب می‌شود و 8 نفر برای تصاحب 5 کرسی این شهر تاکنون تایید صلاحیت و رقابت می‌کنند،گفت: از میان 162 داوطلب ثبت نامی برای پنجمین دوره انتخابات شوراهای روستا بخش مرکزی 45 نفر از آن‌ها در حال حاضر عضو شورای اسلامی و روستایی هستند.

وی ضمن اشاره به جمعیت بخش مرکزی شهرستان کاشان افزود: براساس آخرین سرشماری مسکن و نفوس در سال 95 جمعیت روستایی بخش مرکزی حدود 14 هزار نفر ثبت و جمعیت شهر مشکات حدود 5200 نفر است.

فرماندار کاشان در مورد بخش نیاسر خاطرنشان کرد: تاکنون 114 نفر برای تصاحب 58 کرسی شوراهای شهر و روستای بخش نیاسر تایید صلاحیت شده‌اند که 14 داوطلب از مجموع 20 ثبت نام کننده در شهر نیاسر و صلاحیت 100 داوطلب نفر از مجموع 119 ثبت نام کننده برای 17 روستای بخش نیاسر توسط هیات های اجرایی و نظارت تایید شده‌اند.

رئیس ستاد انتخاباتی شهرستان کاشان ابراز داشت: پنجمین دوره اتنتخابات شوراهای شهر و روستا در شهر نیاسر و روستای نشلج برای تعیین پنج نفر عضو اصلی و 16 روستای دیگر بخش برای انتخاب سه عضو اصلی برگزار می‌شود.

معاون استاندار اصفهان بیان کرد: با توجه به آخرین سرشماری مسکن و نفوس در سال 95 جمعیت بخش نیاسر کاشان 11 هزار و 821 نفر به ثبت رسیده است که از این تعداد 2319 نفر جمعیت شهر نیاسر و 9502 نفر جمعیت روستایی این بخش هستند.

انتهای پیام/

R7845/P1336/S6,1369/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۲۴۰۷۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۲۷ هزار شورا در کشور مشغول خدمت به مردم هستند

ایسنا/آذربایجان شرقی رئیس شورای عالی استان‌ها به شفافیت و درستکاری شورا های شهر تاکید کرد و ادامه داد: ۱۲۷ هزار شورا در سراسر کشور مشغول خدمت به مردم هستند که کوچک‌ترین کم‌ و کاستی آن‌ها مورد نقد مردم قرار می‌گیرد.

شهرام دبیری روز شنبه، هشتم اردیبهشت ماه در همایش شوراها به مقام و جایگاه شورا در نظام مردم سالاری تاکید کرد و گفت: امام خمینی(ره) در جهت ارج نهادن به مردم سالاری به شورای انقلاب دستور تدوین آئین‌نامه تشکیل شوراها برای اداره شهر و روستا ها را دادند و در این راستا نیز یک فصل از قانون اساسی مربوط به شوراها است. 

وی تصریح کرد: شوراهای شهر و روستا به تمامی مشکلات، موانع و نارسایی‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی مردم رسیدگی می‌کنند و مردم انتظارات زیادی از عملکرد صحیح و متعهدانه شوراهای اسلامی دارند.

وی بیشترین مشکل را خطاهای ناشی از عدم اشرافیت به قانون و مقررات اعضای شورا دانست و افزود: در شورای عالی استان طرحی برای آموزش تمامی اعضای شوراها و نظارت بر روند این دوره‌ها در دست بررسی است و در این راستا نیز از مجموعه و اعضای شورای فعال تقدیر و قدردانی کرده و از افرادی که در این حوزه کم‌کاری داشته‌اند مورد تذکر قرار می‌گیرند.

دبیری تصریح کرد: شوراهای عالی استان، شهر، بخش و روستا در اسرع وقت در صحنه‌های مختلف از جمله در سیل، زلزله و موارد بحرانی در کنار مردم حضور پیدا کرده و پیگیر حل مشکلات مردم از طریق شهرداری، فرمانداری و بنیاد مسکن هستند.

وی به نقش شوراهای روستا در حل مشکلات و اختلافات روستاییان تاکید کرد و افزود: در گذشته کدخدای روستا مشکلات و اختلافات را حل می‌کردند ولی امروزه شاهد تحقق این امر به وسیله‌های شوراهای روستا هستیم و همچنین شوراهای شهر نیز ۳۴ وظیفه از جمله انتخاب شهردار دارند.

رییس شورای شهر کلانشهر تبریز از نداشتن درآمد پایدار شهرداری‌ها ابراز گلایه‌مندی کرد و گفت: درآمد پایدار شهرداری‌ها حدود ۱۵ درصد است ولی در کل دنیا ۸۰ درصد درآمدهای پایدار شهرداری ها از طریق عوارض تامین می‌شود. 

وی تحقق شعار سال را وظیفه شوراها دانست و تصریح کرد: یکی از وظایف شوراها برنامه‌ریزی برای مشارکت مردم در امور اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و عمرانی است که مطابقت کاملی با تحقق شعار سال دارد و در این راستا نیز باید قدم‌هایی خوبی در این زمینه برداریم.

دبیری تاکید کرد: در برخی از موارد ابزار های اجرایی شورای شهر تعیین نشده‌ است که از مجموعه دولت و استانداری خواستار همکاری و همیاری از طریق فرمانداری‌ها هستیم.

یحیی صدیق جهانی، نماینده شورای برتر استان در این همایش با اشاره به شعار های سالیان گذشته به نقش مردمی در پیشبرد اهداف نظام اسلامی تاکید کرد و افزود: اقتدار نظام جمهوری اسلامی همواره وابسته به حضور و نقش مردم در همه عرصه‌ها است.

وی اقدامات شورای اسلامی روستای علی بیگلو شبستر تشریح کرد و افزود: آسفالت ریزی، جدول‌گذاری، تجهیز معابر ورودی و خروجی روستا به دوربین‌های مداربسته در راستای افزایش امنیت اجتماعی روستاییان، احداث شهرک‌های صنفی و واحدهای کوچک صنفی، احداث بازارچه، احداث واحدهای مسکونی و واحدهای سازمانی برای اقشار نیازمند و محروم، انتقال دامداری‌ها داخل روستا به خارج محدوده طرح هادی روستایی و مدیریت فاضلاب روستا از جمله اقدامات شورای اسلامی با مشارکت مردمی است.

باقر فلاحی، نماینده شورای برتر استان به تعامل لازم میان اعضای شورا تاکید کرد و گفت: رضایتمندی، اعتماد و اطمینان مردم شهرستان عجبشیر نسبت به شورای شهر و شهرداری مثال زدنی است و این به عنوان سرمایه اجتماعی بزرگ برای ما محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد:  دولت باید موانع و مشکلات اداری را در راستای مشارکت مردم در جهش تولید را برطرف کنند. 

وی به تدوین طرح جامع هویت شهری تاکید کرد و افزود: ما در اکثر شهرها شاهد معضلاتی همچون ترافیک و سدمعبر هستیم که با اجرای این طرح می‌توانیم از اتلاف منابع بیت‌المال جلوگیری کنیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • استان خوزستان ۴۰۳۹ روستا دارد
  • آمادگی ۲۸۷ شعبه اخذ رأی در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در خراسان جنوبی
  • شوراها به بالندگی شهر و روستا کمک می‌کنند
  • اصلاح‌طلبان درباره روند بررسی صلاحیت‌ها چه گفتند؟
  • حفظ و احیای معماری اسلامی و ایرانی در یزد ضروری است
  • تدارک ۶۴۵ شعبه اخذ رأی برای دور دوم انتخابات
  • پیام استاندار خراسان رضوی به مناسبت ۹ اردیبهشت «روز شوراها»
  • ۱۲۷ هزار شورا در کشور مشغول خدمت به مردم هستند
  • علت اصلی ساخت‌وساز غیرمجاز در مازندران چیست؟
  • علت اصلی ساخت و ساز غیرمجاز در مازندران چیست؟