Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-28@01:53:52 GMT

شأن مادی زنان باید در زندگی خانوادگی رعایت شود

تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۲۴۰۸۹۵

شأن مادی زنان باید در زندگی خانوادگی رعایت شود

کارشناس مسائل خانواده با بیان اینکه شان مادی زنان باید در زندگی خانوادگی رعایت شود گفت: خداوند آموزش‌های فراوانی را برای انسان‌ها پیرامون داشتن رابطه بهتر در زندگی زناشویی در قرآن و روایات متعدد بیان کرده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان،حجت‌الاسلام حسین دهنوی دوشنبه شب در جشن ازدواج طلاب استان اصفهان پیرامون وجود آرامش در زندگی زناشوییاظهار داشت: آسایش در زندگی امری بسیار مهم بوده و به معنای فراهم بودن مادیات در زندگی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باید توجه داشته باشیم که وجود آسایش در زندگی به تنهایی کافی نبوده و وجود آرامش همراه با آسایش به زندگی معنای مطلوبی می‌بخشد.

وی افزود: خداوند در زندگی هدف اصلی ازدواج را کسب آرامش افراد در کنار یکدیگر می‌داند. در زندگی‌های امروزی مردان توجه بیشتری به فراهم کردن آسایش در زندگی برای همسران خود دارند ولی وجود آرامش در زندگی زناشویی برای هر دو طرف اهمیت بیشتری دارد. تلاش‌ آقایان برای فراهم کردن اسباب زندگی امری بسیار مهم و قابل ستایش است ولی وجود آسایش برای داشتن زندگی مطلوب کافی نیست.

کارشناس مسائل خانواده با بیان اینکه شان مادی زنان باید در زندگی خانوادگی رعایت شود، گفت: خداوند آموزش‌های فراوانی را برای انسان‌ها پیرامون داشتن رابطه بهتر در زندگی زناشویی در قرآن و روایات متعدد بیان کرده است. با مشاهده روایات و احادیث به خوبی متوجه می‌شویم که در اسلام به شان مادی خانم‌ها توجه فروانی شده است.

وی افزود: خداوند مردانی را که برای ابرار معاش خانواده خود تلاش می‌کنند مانند مجاهدان در راه خود می‌داند. در زندگی‌های مشترک امروزی خانم‌ها در منزل و بیرون از خانه برای ایجاد آسایش تلاش می‌کنند که خداوند نیز پاداش دنیوی و اخروی بسیاری به آن‌ها عطا می‌کند. فرشتگان برای زنی که لیوان آبی را به دست شوهرش بدهد تا یک سال از خداوند طلب مغفرتکرده و همین‌طور عبادت‌های بسیاری را برای وی نزد خداوند می‌نویسند.

دهنوی با بیان اینکه خداوند بسیار از مساعدت زن و مرد در زندگی زناشویی خرسند می‌شود، تصریح کرد: خداوند جهاد زن را اهمیت دادن به شوهر در زندگی می‌داند. از دیدگاه خداوند کمک کردن به یکدیگر در زندگی زناشویی هیچ تفاوتی میان زن و مرد بودن ندارد و برای داشتن زندگی مطلوب و سرشار از محبت انجام دادن چنین کارهایی بسیار مهم است.

وی افزود: برخی از افراد ثروت و مادیات را از مهم‌ترین مسائل برای خوشبختی در زندگی دانسته ولی داشتن آسایش در زندگی نشانه خوشبختی نیست. افراد زیادی به من مراجعه می‌کنند که همسرانشان ثروت‌های مادی بسیاری را در زندگی آن‌ها فراهم کرده‌اند ولی به دلیل وجود همه وسایل و امکانات دچار افسردگی شده‌اند. افراد بسیاری نیز وجود دارند که باتوجه به کمبود‌های مادی در زندگی خود ولی به دلیل وجود عشق و آرامش به خوبی در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند.

دهنوی با اشاره به اهمیت محبت در زندگی زناشویی، بیان کرد: در قرآن کریم به ایجاد محبت و عشق در میان زن و شوهر اشاره دارد. در زندگی‌های زناشویی باید محبت در خانه‌ها سرشار باشد در صورتی که مردان و زنان تنها به مسائل مادی توجه داشته باشند معنای واقعی زناشویی را به خوبی متوجه نمی‌شوند.

وی افزود: کتاب‌های بسیاری از نویسندگان بزرگ دنیا وجود دارد پیرامون مهارت‌های زناشویی برای داشتن زندگی بهتر، نویسندگان این کتاب‌ها مدعی هستند که در صورت مطالعه چنین کتاب‌هایی می‌توان تغییرات را در زندگی مشترک احساس کرد. من با مطالعه کتاب‌های دینی و روایات اسلامی به تمام مهارت‌های موجود در کتاب‌های خارجی دست‌ یافتم.

انتهای پیام/

R41346/P1357/S6,51/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۲۴۰۸۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

 سومین دوره ملی مهارت‌های زندگی و بالندگی فرزندان دانش‌آموز به کار خود پایان داد

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور  در آیین اختتامیه این دوره که عصر پنجم اردیبهشت‌ماه در محل تالار شیخ طبرسی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار شد، عنوان کرد: وقتی دشمن در جنگ نرم تصمیم دارد هویت و معنویت ما را از ما سلب کند، باید آماده و مسلح به جنگ افزار معنوی شویم. زیرا جنگ نرم، جنگ دشواری است و تلفات آن قابل مقایسه با جنگ سخت نیست.

انسیه خزعلی تصریح کرد: این دوره های آموزشی با همکاری آستان قدس رضوی و آموزش و پرورش در راستای مهارت آموزی مشاوران و معلمان استان ها، با دلسوزی تمام برگزار شد و امیدواریم به نتایج مطلوب و با سرافرازی به سرانجام برسد.

وی ادامه داد: چند رویداد به همت معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری در حال اجراست که یکی از آنها خانواده و فرهنگ خانواده است که با  محورهای خانواده، رسانه مد و لباس و ... طراحی شده است و تلاش داریم الگوی ایرانی، اسلامی را به مردم ارائه دهیم.

خزعلی ادامه داد: طرح  پیشگیری از طلاق، از دیگر طرح های اجرایی این معاونت است که ویژه زوجین جوان طراحی شده است که ضمن حل مشکلات زوجین، آموزش های لازم برای تحکیم خانواده به آنان ارائه می‌شود.

به گفته وی والدین نقش اساسی و اصلی در حفظ امنیت کودکان در برابر آسیب‌ها و تهدیدات فضای مجازی برعهده دارند، براین اساس آنها باید سطح دانش و آگاهی خود را بالا ببرند و با آگاهی‌بخشی به کودکان و همراهی آنها در این محیط، از آسیب‌های این حوزه پیشگیری کنند.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور ادامه داد: یکی از مسائل مهم ما تعهد به خانواده است و از همین رو جنبش تعهد به خانواده را مطرح کردیم با امید به اینکه  سبک زندگی خانواده ایرانی اسلامی هر چه بیشتر در جامعه رواج یابد.

منبع: آستان نیوز

دیگر خبرها

  • آیا می‌دانید قدیمی‌ترین مقابر صخره‌ای ایران کجاست؟
  • خشونت علیه زنان در خانه / زنان چه کنند؟
  • یاس و ناامیدی موجب از هم پاشیدگی بنیان خانواده می شود
  • حج آغاز راهی طولانی برای گسترش معنویت در جامعه است
  • سکوت مجامع بین المللی نسبت به کشتار مسلمانان از حد وجدانی فراتر رفته است
  • باید قدر و منزلت معلمان را به خوبی دانست/ لزوم رعایت عفاف و حجاب در جامعه
  • روز جهانی سلامتی زنان + تاریخچه و پوستر World Women’s Wellness Day
  • نتایج جالب از پژوهشی درباره حس پیری/ زنان درباره سن پیری مردان چطور فکر می‌کنند؟
  •  سومین دوره ملی مهارت‌های زندگی و بالندگی فرزندان دانش‌آموز به کار خود پایان داد
  • قدردانی بانوان آستارایی از عوامل پلیس در اجرای طرح نور