Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@06:05:57 GMT

غرب مازندران نیاز به هنرستان علوم دریایی دارد

تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۲۴۱۵۱۴

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش مازندران گفت: مازندران نیاز به هنرستان علوم دریایی دارد.

به گزارش ایسنا، اسفندیار نظری در همایش گرامیداشت مقام معلم در نوشهر که در مجتمع شهید رسولی برگزار شد با بیان اینکه آموزش و پرورش مسیر اصلاح و توسعه در جامعه است، اظهار کرد: امروز نقش اصلی آموزش و پرورش تربیت است به ایجاد رفتار مطلوب و پایدار در دانش آموز گفته می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تربیت را دارای چهار بخش دانست و تصریح کرد: تغییر در دانش دانش آموز یکی از این لایه ها است که اگر نتوان آن را ایجاد کرد نمیتوان در افق ۱۴۰۴ حرفی برای گفتن در جهان داشت.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش مازندران تغییر در نگرش دانش آموز را یکی دیگر از این لایه ها دانست و خاطرنشان کرد: امروز کشور نیاز به نیروی ماهر کار دارد و این امر با توسعه متوازن، کیفیت بخشی و پژوهش محوری امکان پذیر است.

نظری با بیان اینکه تربیت در رفتار شاگرد و تغییر در رفتار گروهی و اجتماعی از دیگر لایه های تربیت است، تصریح کرد: امسال ۹۲۵ هزار نفر در کنکور سراسری حاضر بودند که حدود ۶۰۰ هزار نفر در رشته تجربی ثبت نام کردند و تنها ۱۶ درصد دانش آموزان به رشته ریاضی رفتند.

وی توسعه متوازن را یکی از راهکارهای برون رفت از این مشکل عنوان کرد و یادآورشد: باید مهارت‌آموزی از ابتدایی آغاز شود و در دستور کار سند تحول بنیادین قرار گیرد.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش مازندران خاطرنشان کرد: ماموریت اصلی آموزش و پرورش انتقال فرهنگ از نسل گذشته به جدید و ایجاد شرایط مطلوب یادگیری و تربیت نیروی انسانی برای ورود به جامعه و ایجاد رضایت در جامعه و والدین و دانش آموزان است.

نظری اظهار کرد: آنچه به عنوان چالش در آموزش و پرورش باید به آن پرداخت واژه ترحم است در حالیکه معلم آنقدر اقتدار دارد که همه باید در برابرش سرتعظیم فرود آورند.

وی تاکید کرد: نخستین چالش اجرای سند تحول بنیادین بدون آماده بودن زیرساخت ها، تکیه بر دانش محوری و عدم پرداختن به مهارت ورزی، هدایت نامتوازن دانش آموزان به شاخه ها و رشته ها، نبود اعتبار در نوسازی ناوگان آموزش و پرورش ویژه شاخه فنی حرفه ای و کار و دانش، ورود بی اندازه کتب کمک اموزشی از سوی موسسه‌ها و فاصله معلم و شاگرد و کتاب‌های درسی، حقوق و مزایا و معیشت فرهنگیان و مقام و منزلت و جایگاه معلم است.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش مازندران تکیه بر دانایی محوری به جای پرداختن به مهارت آموزی را از دیگر چالش ها دانست و گفت: امروز ظرفیت فراوانی در غرب استان وجود دارد و منطقه ویژه بنادر و کشتیرانی و اداره کل گمرکات نیز نیاز به هنرستان علوم دریایی برای ورود به بازار کار هنرستان تربیت بدنی و بهیاری دارد.

نظری هدایت نامتوازن رشته تحصیلی را از دیگر چالش ها عنوان کرد و اظهار کرد: برچیدن آزمون برای استعداد درخشان و نمونه دولتی در متوسطه اول نیاز است.

وی افزود: هدف در ابتدایی شایستگی و در متوسطه اول هویت یابی و در متوسطه دوم استقلال طلبی و در کار و دانش و فنی و حرفه ای مهارت یابی است.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به اینکه در مورد توانمندسازی معلمان باید تلاش شود تا وضع معیشت آنها بهبود پیدا کند، تاکید کرد: مشکل امروز آموزش و پرورش مازندران مبنی بر اینکه نیرو کم جذب می‌کند این است که در سال ۹۰ اعلام کردند نیرو نیاز ندارند.

نظری از کسب رتبه یک کشوری مازندران در پروژه مهر خبر داد و تصریح کرد: مازندران رتبه چهارم کنکور سراسری، سوم امتحانات نهایی سال سوم دبیرستان، 100 درصد پوشش تحصیلی در ابتدایی، رتبه برتر جشنواره تدریس در زیست و شیمی را کسب کرد.

به گزارش ایسنا، یکی از ابتکارات اداره آموزش و پرورش نوشهر در برگزاری همایش گرامیداشت مقام معلم، دعوت از روسای اداره آموزش و پرورش نوشهر طی ادوار گذشته بوده است.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۲۴۱۵۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیمی از بازماندگان تحصیل در زنجان توانایی ذهنی و جسمی ندارند

به گزارش خبرنگار مهر، حسین قاسمی ظهر سه‌شنبه در نشست خبری اظهار کرد: ۷۹۰ دانش‌آموز بازمانده از تحصیل در سطح استان شناسایی شد اما زنجان رتبه اول در جذب دانش‌آموزان را دارد.

وی ادامه داد: ۵۰ درصد این دانش‌آموزان دارای مشکلات شدید جسمی و ذهنی بوده و آموزش‌پذیر نیستند و برخی نیز با ممانعت خانواده‌ها برای تحصیل مواجه هستند.

معاون ابتدایی آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه در بین این ۷۹۰ نفر ۳۰ دانش آموز فوتی داریم، عنوان کرد: علاوه بر این تعدادی هم در خارج از کشور هستند که سامانه همه این افراد را جزو بازمانده از تحصیل به حساب می‌آورد.

وی تعداد مدارس تک دانش‌آموزی استان زنجان را ۹ واحد برشمرد و گفت: اولیای ۵۵ دانش‌آموز به دلیل جسه کوچک اجازه تحصیل در پایه اول ابتدایی را به آن‌ها ندادند و دیرتر وارد سیستم آموزشی شدند.

قاسمی تصریح کرد: هیچ دانش‌آموزی را به دلیل عدم دسترسی آموزش از دست ندادیم و آموزش و پرورش حق قانونی افراد برای حضور در چرخه آموزش را فراهم کرده است.

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان نیز در ادامه این نشست اظهار کرد: سال گذشته حدود ۳.۸۵ درصد از مشمولان، بازمانده از تحصیل در دوره اول متوسطه داشتیم که در کشور این رقم بیش از ۵ درصد بود.

وهاب ادیبی افزود: امسال میزان بازماندگی در دوره اول متوسطه به ۳.۲۴ درصد رسیده است و در دوره دوم متوسطه نیز یک درصد نسبت به سال قبل کاهش داریم.

کد خبر 6093188

دیگر خبرها

  • مازندران رتبه های برتر المپیادهای دانش آموزی را دارد
  • شرکت ۴۴هزار دانش‌آموز در امتحانات نهایی در چهارمحال وبختیاری
  • معلم خط اول تحول در تعلیم و تربیت و میراث‌دار انبیا در انسان‌سازی
  • خودآگاهی و شناخت اجتماعی برای هدایت تحصیلی نیاز است
  • مهمترین دغدغه‌های معلمان نمونه کشور در دیدار با رهبری
  • ۴۵ درصد دانش‌آموزان مازنی در فنی و حرفه‌ای تحصیل می‌کنند
  • نیمی از بازماندگان تحصیل در زنجان توانایی ذهنی و جسمی ندارند
  • ۱۴۰ نیروی فنی جذب هنرستان‌های زنجان می‌شوند
  • جذب اعضای تیم والیبال دانش‌آموزان به عنوان معلم
  • بعضی معلمان استان نذر خدمت انجام می‌دهند