Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا محمدحسن کردستانی روز سه شنبه در نشست شورای اداری این اداره کل افزود: صدور این میزان سند مالکیت در راستای ایجاد زیرساخت‌های سرمایه‌گذاری و تحقق سیاست‌های اجرایی سازمان جنگل‌ها صورت گرفته است.
وی با اشاره به اینکه در قالب طرح هفت و یک بزرگتر از چهار، 2 میلیون و 164 هزار و 325 هکتار سند مالکیت نیز اخذ شده است بیان کرد: با توجه به تثبیت اسناد مالکیت دولتی دیگر مشکلی برای برخورد با متخلفان و کسانی که به عرصه‌های منابع طبیعی تعرض و تجاوز می‌کنند، وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی درباره تعیین تکلیف اراضی اختلافی گفت: طی 2 سال گذشته یکهزار و 538 فقره و در قالب این 2 طرح 714 فقره پرونده تعیین تکلیف شد.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان با بیان اینکه نقشه‌های استعداد یابی 121 هزار و 994 هکتار از اراضی ملی در قالب طرح هفت تهیه شده است افزود: در راستای طرح حفاظت مشارکتی برای 3 میلیون و 235 هزار و 155 هکتار با جوامع محلی تفاهمنامه منعقد شده است.
وی با بیان اینکه حدود 12 هزار و 230 فقره پرونده در بانک اطلاعات جامع زمین ثبت شده است گفت: سوخت فسیلی 350 خانوار جنوب کرمان برای جلوگیری از تخریب، تصرف، بوته‌کنی و قطع اشجار تامین شده است.
کردستانی ادامه داد: برای تعیین مرز اراضی ملی و مستثنیات قانونی مردم کمربند حفاظتی به طول 31.5 کیلومتر ایجاد شده است.
وی افزود: در راستای طرح حامی به منظور حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی بیش از 70 اکیپ شامل نیروهای یگان حفاظت این اداره کل و همیاران طبیعت در سطح شهرستان‌های جنوب کرمان سازماندهی شده‌اند.
وی با قدردانی از تلاش‌ و حمایت‌های دستگاه قضایی، انتظامی و اداره‌های ثبت اسناد و املاک جنوب کرمان گفت: اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب استان کرمان در 2 سال متوالی در راستای حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی حائز رتبه‌های برتر کشوری شده است.
اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب استان کرمان هفت شهرستان جیرفت، عنبرآباد، فاریاب، رودبار جنوب، کهنوج، قلعه گنج و منوجان را زیر پوشش دارد.
خبرنگار: هادی شفیعی مجاز ** انتشار: رسول محمدحسنی
7450/3028

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۲۴۲۳۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خلع ید بیش از ۳۳ هزار متر مربع از اراضی ملی سوادکوه شمالی

عباس پوریانی رئیس کل دادگستری مازندران گفت: در راستای حفظ حقوق بیت المال و انفال عمومی خصوصاً منابع طبیعی، با پیگیری‌های مستمر دادگستری حوزه قضایی و همکاری یگان حفاظت اداره منابع طبیعی شهرستان سوادکوه شمالی، در راستای تبصره ذیل ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل‌ها و مراتع کشور، ۳۳ هزار و ۶۷۵ متر مربع از اراضی ملی تصرف شده توسط متجاوزین خلع ید و به بیت المال بازگشت.

او با بیان اینکه طبیعت ارزشمند شمال کشور و مواهب خدادادی استان مازندران نیازمند توجه ویژه است، افزود: حفاظت از منابع طبیعی، انفال، اراضی دولتی و ملی، وظیفه‌ای شرعی و قانونی است و باید این ثروت خدادادی ارزشمند برای نسل‌های بعدی حفظ شود.

پوریانی گفت: برخورد دستگاه قضایی با متعرضین به منابع طبیعی و اراضی ملی، قاطع و بازدارنده خواهد بود.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • رفع تصرف بیش از ۲۱۰۰ هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی، در سال ۱۴۰۲ با ورود دستگاه قضایی آذربایجان غربی
  • رفع تصرف و بازپس گیری ۳هکتار از اراضی ملی اشنویه
  • آزادسازی ۱۵ هزارمترمربع اراضی جنگلی در توسکستان/ ۳ اعیانی غیرمجاز تخریب شد
  • خلع ید ۳۳ هزار متر مربع اراضی سوادکوه شمالی
  • خلع ید بیش از ۳۳ هزار متر مربع از اراضی ملی سوادکوه شمالی
  • ۳۳ هزار مترمربع اراضی ملی در سوادکوه خلع ید شد
  • ۳۳ هزار مترمربع اراضی ملی در سوادکوه شمالی خلع ید شد
  • بیش از ۳۳ هزار متر مربع از اراضی ملی سوادکوه شمالی خلع ید شد
  • بی‌هویتی اراضی به یک ابرچالش تبدیل شده است
  • رفع تداخلات ۲۳ هزار هکتار اراضی ساری