Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل معماری و ساختمان شهرداری تهران از برگزاری پنجمین گردهمایی نما و منظر شهری تحت عنوان مهندسی نوین طراحی و اجرای نما : با حضور اساتید معماری و شهری و صاحب نظران داخلی و خارجی در 20 اردیبهشت در تالار فرخی یزدی مجموعه باغ موزه قصر خبر داد .

مهندس سهیلا صادق زاده مدیرکل معماری و ساختمان شهرداری تهران با اشاره به سابقه برگزاری چهارمین گردهمایی در حوزه معماری ، نما و منظر شهری در ادوار گذشته گفت : با حضور اساتید کمیته های نما و طراحان مباحث بسیاری در این حوزه ها مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و نتایج مطلوبی هم حاصل شد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود : مشارکت بالای متخصصان و معماران و طراحان سبب شده تا در بحث نما و منظر شهری و همچنین ساماندهی نمای ایرانی – اسلامی حرفی برای ارایه داشته باشیم بر این اساس با رهنمود های مهندس پشمچی زاده معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران ، مقرر شد تا در بحث اجرای نما نیز مباحث جدید و اقدامات روز دنیا مورد بحث و بررسی قرار گیرد .

مدیرکل معماری و ساختمان شهرداری تهران در ادامه افزود : براین اساس مقرر شد تا در مباحث اجرای نما به روش های نوین و تکنولوژی روز نیز اهتمام صورت گیرد و گروه های دخیل در اجرا نما را نیز درگیر کنیم .

وی افزود : توجه به فنون جدید طراحی اجرای نما در دنیا همچون اتصالات مصالح ساختمانی ، صرفه جویی در انرژی ، ایمنی و هم چنین کاهش هزینه در بحث مهندسی طراحی و اجرا نما صورت خواهد گرفت .

مهندس صادق زاده تاکید کرد : به منظور استفاده از تجربیات و روش های جدید روز دنیا از دو گروه آلمانی (گروه معماری شوبان و پیردمان )که تجربه های جدید در این زمینه دارند دعوت بعمل آمد تا در پنجمین گردهمایی نما و منظر شهری مهندسی اجرای نوین نما حضور یافته و ارایه گزارش کنند .

مدیر کل معماری و ساختمان شهرداری تهران هم چنین خبر از رو نمایی از سامانه ثبت اطلاعات بناهای ارزشمند شهر تهران تحت عنوان سامانه ثابا خبر داد و گفت : با راه اندازی این سامانه مردم می توانند در بحث حفظ و ثبت بافت های دارای ارزش تاریخی و معماری با شهرداری تهران مشارکت فعال داشته باشند .

وی افزود : این گردهمایی در 20 اردیبهشت ماه در تالار فرخی یزدی باغ موزه قصر و با حضور اساتید و صاحب نظران حوزه های معماری و شهرسازی و با سخنرانی مهندس پژمان پشمچی زاده معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران برگزار می شود .

مدیرکل معماری و ساختمان شهرداری تهران ارایه گزارش اقدامات در حوزه ساماندهی نما ، مباحث معماری اسلامی ، نما در معماری اسلامی ، مروری بر معماری روز اروپا ، مهندسی نما و معرفی تکنولوژی روز دنیا ، ایمن سازی و ایمنی در کاربرد شیشه در نما ، جایگاه نما در مدیریت و مقرارت شهری را از جمله مباحث اصلی پنجمین گردهمای نما و منظره شهری بیان کرد .

منبع: افکارنيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۲۴۲۶۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معیار تعرفه خدمات مهندسی نباید قیمت ماست باشد

دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان با تاکید بر این‌که نباید معیار تعرفه خدمات مهندسی، قیمت ماست باشد، اقدام وزارت راه و شهرسازی در نحوه ابلاغ تعرفه‌های جدید را هوشمندانه دانست. - اخبار اقتصادی -

فرشید پورحاجت در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم با اشاره به تعیین تعرفه حق‌الزحمه مهندسان، اظهار کرد: افزایش 27 درصدی اعلام شده در واقع با بدیهیات اقتصاد و حقوق مهندسان و فعالان صنعت ساختمان و تورم کشور تورم هم‌خوانی ندارد.

وی افزود: بارهای گفته‌ام که بنیان این رویه در خصوص اتصال نرخ خدمات مهندسی به هزینه ساخت ایراد دارد، چراکه همواره هزینه‌های ساخت و سازها با تورم در ایران رقابت تنگاتنگی دارد و استفاده از این الگو مناسب حق‌الزحمه خدمات مهندسی نیست.

وی با تاکید بر این‌که لازم است شورای مرکزی نظام مهندسی ساختمان رویه جدیدی را برای تعیین تعرفه مهندسان به وزارت راه و شهرسازی اعلام کند، گفت:‌ البته با توجه به رویه موجود، این کار در اولویت شورای مرکزی نیست و اولویت آن رسیدگی به مسائل دیگری است که گاها در شان نزول این شورا و فعالیت‌های مهندسی نیست.

مصوبات کمیته 4 نفر برای افزایش نرخ خدمات مهندسی متوقف شد

دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان در عین حال در خصوص عملکرد وزارت راه و شهرسازی بیان کرد: این وزارتخانه یک اقدام هوشمندانه در رابطه با ابلاغ تعرفه خدمات مهندسی انجام داده است.

پورحاجت توضیح داد: این اقدام وزارتخانه حاوی نکات مثبتی برای قانون‌مداران و نکات تنبیهی است. در واقع وزارت راه  وشهرسازی سازمان‌های نظام مهندسی استان‌ها که بر مدار قانون بوده را تشویق کرده و اجازه اعمال این 27 درصد را داده که رقم قابل توجهی است. اما برخی سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان که خود را فراتر از قانون می‌بینند فقط 5 تا 6 درصد اجازه افزایش تعرفه را دارند.

وی یادآور شد: مرداد سال گذشته وزیر راه و شهرسازی طی ابلاغیه‌ای دستور توقف مصوبات کمیته 4نفره استان درخصوص افزایش نرخ خدمات مهندسی ساختمان را صادر کرد. سازمان‌هایی که مصوبات را متوقف کردند امسال می‌توانند 27 درصد تعرفه خدمات مهندسی را افزایش دهند.

وی در ادامه با تاکید بر این‌‌که معتقدیم باید نرخ خدمات در نقاط کشور شناورتر شود، اضافه کرد: قطعاً هزینه خدمات مهندسی در شمال تهران و در جنوب تهران متفاوت است. قطعاً هزینه‌های دفتری و ستادی مهندسان در شمال و جنوب تهران با هم خیلی تفاوت دارد. به‌عنوان مثال هزینه دفتر مهندسی در شمال تهران ماهانه 60 تا 100 میلیون تومان است که در  مناطق جنوبی این هزینه به مراتب کمتر است. این موضوع برای کل جغرافیای کشورمان صادق است.

دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان اظهار کرد:‌ این در حالی است که به‌نظر می‌رسد برای شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی تعیین نرخ خدمات مهندسی ساختمان اهمیتی ندارد.

وی اضافه کرد: هفته گذشته با رئیس شورای نظام مهندسی ساختمان جلسه‌ای داشتم و گفتم تعیین تعرفه خدمات مهندسی یکسان برای کل کشور عادلانه نیست که وی در پاسخ اعلام کرد نرخ ماست در سراسر کشور یکسان است. این‌که معیار تعیین تعرفه خدمات مهندسی، ماست باشد کار درستی نیست.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اجرای عملیات لای‌روبی و پاکسازی رودخانه اراک
  • بوستان رازی به محیط ویژه برای نوجوانان تبدیل می شود
  • بوستان رازی، بوستانی ویژه نوجوانان می‌شود
  • ۱۴ سال از بلاتکلیفی بزرگترین پروژه شهرداری می‌گذرد؛ برج‌های دو قلو چالش مدیران شهرکرد
  • ۱۴ سال از بلاتکلیفی بزرگ ترین پروژه شهرداری می گذرد برج های دو قلو چالش مدیران شهرکرد
  • برگزاری جشن کارگری شهرداری سمنان با نام «سپاس کارگر»
  • مصوبات شورای شهر تهران قابل ردیابی شد
  • ماجرای کاشت ساختمان در پارک‌های تهران
  • معیار تعرفه خدمات مهندسی نباید قیمت ماست باشد
  • کاشت ساختمان در پارک‌های تهران؛ ممنوع یا مجاز؟