Web Analytics Made Easy - Statcounter

اخبار دانشگاهی را از«کانالاخبار دانشگاهیSNN.ir»دنبال کنید

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو،حسن رحیم پور ازغدی در مراسم جشن میلاد حضرت مهدی(عج) که صبح امروز در دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد، گفت: مسئله مهدویت و انتظار و انقلاب بزرگ آخرالزمان یک مقوله شیعی است؛ نه شیعه و نه اسلامی و نه فقط دینی.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بلکه مسئله مهدویت در نگاه همه مذاهب به لحاظ کلامی جزء ضروریات مذاهب است. هیچ اهل سنتی وجود ندارد که مهدویت و قیام آخرالزمان را قبول نداشته باشد؛ اگر غیر از این باشد خلاف مذهب سنت است.

وی افزود: روایات زیادی از مذاهب اهل سنت در خصوص ظهور حضرت مهدی(عج) وجود دارد. حتی این روایات از صدر اسلام ، آغاز غیبت امام زمان(عج) و حتی قبل از غیبت بوده است. کتاب‌های مشهور و معتبر از اهل سنت که در مورد غیبت امام زمان(عج) و ظهورش روایت کرده است. شاید اکثر اهل سنت نیمه شعبان را قبول نداشته باشد، اما در میان اهل سنت علمایی هستند که به صراحت قبول دارند که حضرت مهدی(عج) فرزند امام حسن عسگری(ع) است. حتی در جزئیات هم نظر شیعه را قبول دارند. برخی بزرگان اهل سنت کتاب‌های مخصوص حضرت مهدی(عج) نوشته‌اند.

رحیم پور ازغدی افزود: مسیحیان معتقدند که حضرت مسیح زنده است و بیش از ۲ هزار و ۱۷ سال است که زندگی می‌کند. آن‌ها حتی می‌گویند او نمرده است.

این استاد دانشگاه با اشاره به دو روایت از معتبر از حضرت مهدی(عج) در کتاب‌های شیخ طوسی و شیخ مجلسی گفت: بر اساس روایاتی در این کتاب‌ها در غیب صغری، حضرت مهدی(عج) سال‌ها زندگی زیرزمینی و از آن جا حضرت شبکه انقلابیون را هدایت می‌کردند. بنی عباس قوی‌ترین قدرت نظامی جهان اسلام بود که با شعار شیعه و با شعار انتقام اهل بیت قیام کردند و حتی بر اساس شعار این‌ها بنی‌امیه به دست ایرانیان سرنگون شد و وقتی بنی عباس مسلط شد گفتند منظور ما از اهل بیت، خودمان بودیم.

وی ادامه داد: در زمان حکومت بنی عباس حکومت اسلامی، بزرگ‌ترین قدرت جهان بود که حضرت مهدی(عج) را بزرگ‌ترین خطر برای خودشان می‌دانستند. دوران غیب صغری دوران کوتاهی بود که در این دوران، یک عده از اصحاب امام حسن عسگری(ع) دچار انحراف شدند و حتی بسیاری از علمای اهل شیعه را نیز با خود همراه کردند. آن‌ها می‌گفتند که اصلاً حضرت مهدی(عج) را ندیده‌ایم که متولد شده است و به شک افتادند و شک کردند که حضرت کشته شده است؛ اما حضرت به آن‌ها نامه‌ای می‌نویسد که خدا، من و شما را از فتنه دور نگه دارد. شما دارید وارد یک فتنه می‌شوید که باید از آن دور شوید.

رحیم پور در ادامه با اشاره به فتنه‌ای که در کشور اتفاق افتاد، گفت: فتنه‌ای که در کشور ما اتفاق افتاد، همین بود. افرادی بودند که ده‌ها سال خدمت مجاهدانه کردند، اما در مسائلی مثل قدرت، مال و کم فهمی تحت فشار بمباران دشمن و ضعف آخرش خراب شدند. طرف سی سال مبارزه کرد و آخر هم در جبهه دشمن قرار گرفت؛ در فتنه ما هم این اتفاق افتاد.

وی افزود: همین افراد حالا نظرات امام را نقد می‌کنند و می‌گویند اگر دهه ۶۰ افراطی گری کردیم، اشتباه کردیم. این یک سوء تفاهم بین ما و آمریکا بوده که باید حل شود .

این استاد دانشگاه خاطر نشان کرد: مگر امام نبود که گفت ما هرگز با آمریکا کنار نمی‌آییم، به خارج تکیه نکنید و به خود تکیه کنید؛ مگر امام نگفت که مسئولین ما باید ساده زیست باشند نه اشرافی و کاخ نشین. مگر نگفت که پشتیبان ولایت فقیه باشید. همه این‌ها را می‌گویند و می‌شوند، اما توجهی نمی‌کنند .

رحیم پور با اشاره به جناح چپ و راستی که در کشور مطرح می‌شود، گفت: اصل چپ و راست از انقلاب فرانسه شروع شد و کسانی که نماینده شاه بودند، در طرف راست و نماینده‌های جمهوری خواهان نیز در طرف چپ قرار گرفتند که این گونه جناح چپ و راست تفسیر شد. این‌ها همه برگرفته از غرب است. این اصطلاحات با مبانی انقلاب ما تضاد دارد. به معنای محترمانه آن این احزاب یا حزب چپ و راست شیر تو شیر است. تقسیم بندی افراد و جناح‌ها مبانی شان کم‌کم تغییر کرد و حالا به محافظه کارها می‌گویند راست. همین سیستمی که حالا در کشور حاکم است، ضد تغییر و محافظه کار هستند و محافظ تغییر هستند .

وی اضافه کرد: یک عده هم هستند که تندرو محسوب می‌شوند. زمانی که همه خوشحال هستند، این‌ها ناراحت هستند؛ این ملاک‌ها و جناح بندی‌ها برای ما اصلاً ملاک نیست؛ چون نه علمی و نه اسلامی است. این که جریان‌ها و آدم‌های کشور را به چپ و راست تقسیم می‌کنند، قبول نداریم ملاک ما باید ملاک و معیارهای اسلامی باشد.

این استاد دانشگاه ادامه داد: ما انقلابیونی را داریم و داشتیم که خودشان با سیستم غرب درافتادند و ۳۰ سال با آن‌ها مبارزه کردند و بعد از ۳۰ سال که خودشان سر کار آمدند، دیکتاتور شدند و در حوزه کاری خودشان دیکتاتوری می‌کنند. برخی از مسئولین جمهوری اسلامی بعد از سی سال میلیارد شدند و ثروت‌های میلیاردی دارند. این ثروت‌ها از کجا آورده‌اند. مگر می‌شود کسی در حکومت اسلامی باشند میلیاردها ثروت داشته باشد. همین افراد در ابتدای دهه ۶۰ یک فرد ساده زیست بودند و حالا خانه‌های معمولی شان تبدیل به ویلاها و آپارتمان‌های هزار متری شده است و سالی ۷ یا ۸ سفر خارجی تفریحی می‌روند. جوری حرف می‌زنند که ضد نظام این گونه حرف نمی‌زند. این افراد سی سال است که در کشور مسئول هستند .

رحیم پور اضافه کرد: با رئیس و مسئول شدن که سواد آدم اضافه نمی‌شود. در این مناظرات کاندیدا به گونه‌ای صحبت می‌کنند که ما احساس گناه می‌کنیم که چرا مسئولین از دست ما ناراحت هستند. برخی‌ها ۴ ساله هستند و باید ۴ سال بشود ۸ سال؛ و بعد از ۸ سال حرف‌هایشان را لای در می‌گذارند که بسته نشوند و بتوانند دوباره مسئولیت بگیرند.

وی با انتقاد از اظهارنظرهایی که در مورد امنیتی بودن می‌شود، گفت: اغلب مسئولین ما در وزارت اطلاعات بودند، اما همه این‌ها این جور وقت‌ها پروفسور و استاد دانشگاه می‌شوند. به این‌ها می‌گویم اگر امنیت پدر کشور در می‌آید، چرا شرمنده هستید از اینکه در وزارت اطلاعات کار کرده‌اید. اگر امنیت نبود که ما از افغانستان و سوریه و عراق بدتر بودیم. اگر جوانان ما در سوریه کشته نمی‌شدند، باید الآن در شهرهای ما روزی ۶ تا ۷ بمب منفجر می‌شد و داعش ناموس‌های شما را به برده داری می‌بردند؛ به جای این که از جوانان تشکر کنید طلبکار هم هستید .

این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: این که این مسئولان دم از جبهه و جنگ می‌زنند، خط مقدم آن‌ها فقط اهواز بود. این‌ها جنگ را ندیدند. می‌آمدند در اتاق‌هایی که کولر داشت می‌نشستند و برمی گشتند و حالا علیه نظامی، جنگ و جنگ طلبان صحبت می‌کنند و می‌خواهند آرای کسانی که نه دین دارند و نه انقلاب را قبول دارند، جمع کنند؛ این‌ها همان رشوه سیاسی است.

رحیم پور گفت: طرف از دهات‌های قم بلند شده و به سواحل ایتالیا رفته است. همین آدم زمانی ضد آمریکایی و ضد صهیونیست بوده و حالا مدافع آمریکا شده است. معلوم است که این‌ها نمی‌توانند مثل قبل باشند. کسانی که سالی ۶ یا ۷ بار سفر تفریحی خارجی می‌روند، نمی‌توانند مدافع انقلاب باشند و حالا به جای این که از انقلاب دفاع کنند، مدافع آمریکا می‌شوند.

وی با توصیه‌ای به کاندیداهای ریاست جمهوری گفت: برای این که در یک رقابت پیروز شوید، آبروی همدیگر را به دروغ نبرید.

استاد حوزه و دانشگاه اضافه کرد: متأسفانه به جای اینکه برخی از مسئولین اهل مقاومت باشند، جلوی دشمن خنده‌هایشان بیشتر می‌شود و وقتی جلوی انقلابیون قرار می‌گیرند، اخم خود را نشان می‌دهند.

رحیم پور با اشاره به انتقاد رهبر معظم انقلاب از امضای سند ۲۰۳۰ گفت: ما در اسلام قرارداد محرمانه نداریم . می‌روند با غربی‌ها قرارداد می‌بندند و بعد می‌گویند محرمانه مانند این قضیه سند ۲۰۳۰ که اتفاق افتاد. این‌ها سندی را بر خلاف اخلاق و شئونات اسلامی امضا کرده‌اند و به هیچ کس نگفتند و می‌گویند این سند محرمانه ست. محرمانه بودن باید برای خارجی‌ها باشند، نه برای مردم .

وی با انتقاد از گسترش اشرافی گری در کشور گفت: برخی از مسئولان که در اقلیت بودند، کم‌کم تعدادشان زیاد شده است و در کاخ‌ها ساکن شده‌اند و می‌گویند حیف است کاخی که شاه ساخته بلااستفاده بماند. حتی حالا مسئولینی داریم که حاضر نیستند در خانه‌های معمولی زندگی کنند. بروید و قیمت این خانه‌هایشان ببینید. دم انتخابات مسئولین ما مهربان شده‌اند. برای همین است که من همیشه دلم می‌خواهد انتخابات باشد. اگر مشکلی دارید می‌توانید در همین ایام انتخابات خودتان را به مسئولین برسانید و امضایشان را بگیرید.

استاد حوزه و دانشگاهدر پایان با اشاره به این که دائم کاندیدا حرف از حمایت از جوانان می‌زنند، گفت: متأسفانه در ایام انتخابات جوانان ما بازیچه می‌شوند؛ البته همه وقت‌ها هم همین گونه است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۲۴۲۷۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کیفیت هوای مشهد قابل قبول است

به گزارش قدس خراسان، بر اساس داده‌های مرکز پایش آلاینده‌های زیست محیطی مشهد شاخص لحظه‌ای هوای مشهد امروز جمعه چهاردهم اردیبهشت ماه با ثبت عدد ۶۳ در شرایط قابل قبول قرار دارد.

همچنین کیفیت هوای شهر مشهد در ۲۴ ساعت گذشته نیز با عدد شاخص کلی ۷۲ در شرایط قابل قبول قرار داشته است.

‌کیفیت هوای در ایستگاه هفت حوض با شاخص ۱۱۳ آلوده‌ترین ایستگاه و ایستگاه آوینی با شاخص ۵۰ پاک‌ترین هوا را دارند، سایر ایستگاه‌ها نیز در وضعیت قابل قبول قرار دارند.

دما در حال حاضر ۱۷ درجه سانتی‌گراد و آسمان ابری و بارانی است.

دیگر خبرها

  • فاشیسم با یک سلاح جدید بازگشته است: نظریه توطئه!
  • گل تماشایی: طلسم براهیم شکست (عکس)
  • عیدی علیه آبی‌ها در بازی سرنوشت‌ساز
  • هوای تهران پاک است
  • کیفیت هوای مشهد قابل قبول است
  • قبول شدگان ماده ۲۸ پس از قبولی در آزمون استخدامی آموزش و پرورش باید چه کنند؟
  • حقایق جالب درباره چپ دست‌ها که احتمالا نمی دانستید
  • مردم تقسیم‌بندی‌های سیاسی مجلس را مشخص می‌کنند
  • کیفیت هوای مشهد «قابل قبول» است
  • فوتبالیستی که 90 دقیقه برای تراکتور دوید (عکس)