Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@05:55:49 GMT

شناسایی پنجمین فرد دارای گروه خونی خیلی نادر در استان یزد

تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۲۴۳۹۴۷

پنجمین فرد گروه خونی خیلی نادر با گروه خونی O مثبت P NULL در استان یزد شناسایی و لوح آموزشی و پلاک شناسایی وی از سوی مدیر کل انتقال خون استان اهدا شد.

به گزارش ایسنا، این بانوی یزدی سال گذشته برای عمل جراحی به یکی از بیمارستان‌های یزد مراجعه کرد که پس از آزمایش‌های به عمل آمده روی گروه خونی وی مشخص می‌شود که گروه خونی او با هیچ کدام از گروه‌های خونی سازگاری نداشته و برای شناسایی، نمونه گروه خونی وی به انتقال خون یزد ارسال شد که پس از آزمایش‌های انجام گرفته، مشخص شد که از گروه های خونی خیلی نادر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از ارسال نمونه برای آزمایشگاه تخصصی سازمان انتقال خون در تهران مشخص شد که گروه خونی این بانوی یزدی P NULL O مثبت است که از هر 10 هزار نفر یا بیشتر، یک نفر دارای این نوع گروه خونی هست که تا بحال تعداد نفرات شناسایی شده با این گروه خونی در ایران انگشت‌شمار هستند.

درسال‌های گذشته سه شهروند یزدی و یک شهروند هرمزگانی دارای گروه خونی نادر( O بمبئی) توسط این اداره کل شناسایی شدند و این بانوی یزدی، پنجمین فرد شناسایی شده با گروه خونی خیلی نادر در استان است.

دکتر «نقی تقوایی» مدیر کل انتقال خون یزد در مراسم اهدای لوح آموزشی و پلاک شناسایی گروه خونی نادر به این بانوی یزدی، اطلاعاتی در رابطه با گروه خونی مذکور ارائه داد و از وی خواست با توجه به داشتن شرایط جسمی مناسب برای اهدای خون مراجعه کند تا در موقع ضرورت بتواند از آن استفاده کند.

به گفته‌ی وی، خون‌های اهدایی از سوی افراد گروه خونی نادر توسط پایگاه‌های انتقال خون به صورت مخصوص به تهران ارسال می‌شود و در بانک خون‌های نادر تا 10 سال نگهداری می‌شود.

در دسته‌بندی این نوع گروه‌های خونی، از هر یک در هزار تا پنج‌هزار نفر به نام گروه خونی کمیاب و از هر پنج تا 10 هزار نفر به نام گروه خونی نادر و از هر 10 هزار نفر به بالا به نام گروه خونی خیلی نادر نامیده می‌شوند.



انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۲۴۳۹۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکریم خانواده شهدا کمک به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است

به گزارش خبرنگار مهر، تیمور پورحیدری ظهر چهارشنبه همزمان با روز معلم در دیدار با خانواده معلم شهید ترور «نادر تقی پور» که فرزند این شهید بزرگوار از کارکنان اداره کل صمت است با گرامیداشت یاد و خاطره ۵۵ شهید ترور گیلان اظهار کرد: زنده نگه داشتن یاد شهدا پاسداری از ارزش‌های انقلاب است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گیلان با اشاره به اینکه تکریم خانواده شهدا کمک به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است، گفت: خانواده‌های شهدا با ایثارگری‌هایی که در حق ما انجام داده‌اند تکیه گاه معنوی جامعه ما به شمار می‌روند.

وی ضمن تکریم صبر و صلابت خانواده متدین شهید تقی پور تصریح کرد: حفظ شأن شهدا و جایگاه رفیع آنها در درجه اول توسط خانواده‌های ریشه‌دار و اصیل آنها انجام می‌شود که به حق ستودنی است و تربیت فرزندان صالح توسط همسر مومنه شهید نیز افتخار آفرین و شایسته تحسین است.

پورحیدری با آرزوی سلامتی و سعادت خانواده مکرم شهید تقی‌پور ادامه داد: مهمترین درس معلم شهید خلوص ایمان و آزادگی است یادشان همواره گرامی و نامشان در تاریخ ایران ثبت و جاودانه است.

گفتنی است، شهید معلم نادر تقی‌پور در روز ۱۰ اردیبهشت ۱۳۶۵ توسط منافقین کوردل در شهر آستانه اشرفیه مورد سو قصد قرار گرفت و با اصابت گلوله به فیض شهادت نائل شد.

کد خبر 6094187

دیگر خبرها

  • راه های افزایش گلبول های قرمز
  • پادکست| تحلیل بازار طلا و ارز در هفته دوم اردیبهشت/ روند بازار‌ها در هفته آینده چگونه است؟
  • شناسایی ۳۳ مورد سه قلوزایی در لرستان
  • خشم خطر حمله قلبی را افزایش می‌دهد
  • هویت شهید «مجتبی نادر طهرانی» شناسایی شد
  • میزان ذخیره خون استان اصفهان چند روز است؟
  • حمله ناگهانی دو پاندا به مربی باغ وحشی در چین + ویدیو
  • تکریم خانواده شهدا کمک به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است
  • انتقال نادر: فروش پزشک فرانکفورت با ۲۰۰ هزار یورو!
  • کشف تکنیکی جدید برای تغییر گروه خونی اهدایی