Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-01@18:10:47 GMT

جشن نکوداشت هنرمندان فردوسی‌شناس

تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۲۴۴۴۵۸

جشن نکوداشت هنرمندان فردوسی‌شناس

به گزارش خبرگزاری برنا، آیین گشایش دوازدهمین بزرگداشت فردوسی و پاسداشت زبان فارسی به کوشش بنیاد فردوسی با همکاری مرکز علمی کاربردی فرهنگ و هنر واحد ۳۱ تهران، گروه فرهنگی هنری یادمان و موسسه فردوسی توسی، چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت از ساعت ۱۷ به میزبانی فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود.

در این آیین، جشن نکوداشت هنرمندان فردوسی‌شناس، پری صابری (کارگردان تئاتر)، منصور وفایی (نقاش قهوه‌خانه‌ای)، اسفندیار ایمان‌زاده (تندیس‌ساز) و محسن سلیمانی (گرافیست و طراح نشان بنیاد فردوسی) برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از برنامه‌های هنری این آیین، برخوانی شاهنامه علی‌اکبر شکیب، تکنوازی حسین علی‌آبادی، نقالی پریا ماوندی و اجرای گروه موسیقی کوبه‌ای شاهین دولت‌زاده، بابک جمشیدی، پرهام کشاورزی، فرناز و فیروزه فروغیان خواهد بود.

سخنرانان آیین گشایش دوازدهمین بزرگداشت فردوسی، منصور وفایی (عضو هیئت امنای بنیاد فردوسی)، محسن سلیمانی (رییس فرهنگسرای ارسباران)، سیما چعبی ویسی‌نژاد (رییس مرکز علمی کاربردی فرهنگ و هنر واحد ۳۱ تهران) و یاسر موحدفرد (دبیرکل بنیاد فردوسی) خواهند بود.

از برنامه‌های جنبی این آیین، رونمایی تندیس و سردیس‌های اسطوره‌های شاهنامه فردوسی ساخته‌شده گروه فرهنگی هنری یادمان و رونمایی کتاب «پیشینه هنر موسیقی در تمدن ایرانی اسلامی» نشر نگارستان اندیشه، نگارش یاسر موحدفرد با ویرایش قدمعلی سرامی است.

دوازدهمین آیین بزرگداشت فردوسی در تاریخ چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت ساعت ۱۷ در فرهنگسرای ارسباران به نشانی تهران، خیابان شریعتی، بالاتر از سیدخندان، خیابان جلفا برگزار می‌شود و ورود همه فرهنگ‌دوستان آزاد است.

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۲۴۴۴۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی دانشگاه فردوسی برای پذیرش دانشجویان آمریکایی + عکس

رئیس دانشگاه فردوسی مشهد گفت: دانشجویانی که در جریان تجمعات ضد اسرائیلی و حمایت از غزه از دانشگاه‌های آمریکا اخراج شدند را با‌ روی باز پذیرش می‌کنیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، مسعود میرزائی شهرابی در نامه‌ای به نماینده هماهنگ کننده سازمان ملل در ایران  نسبت به پذیرش دانشجویان اخراج شده امریکایی که در تجمعات دانشگاهی علیه رژیم غاصب اسرائیل حضور داشتند اعلام آمادگی کرد.

در متن این پیام آمده است؛جناب پریزنر عزیز،به دنبال بازدید اخیر شما از دانشگاه فردوسی مشهد، اینجانب احساس تکلیف کردم تا حمایت شما را جهت راه‌اندازی یک ابتکار حیاتی و مهم جلب کنم. با توجه به اخراج دانشجویان آمریکایی توسط دولت آمریکا، به خاطر مشارکت آنها در تظاهرات مسالمت آمیز حمایت از غزه، دانشگاه فردوسی مشهد پیشقدم شده تا به این دانشجویان، بورسیه و پذیرش رایگان اعطا کند.

در ادامه این نامه آمده است؛ این ابتکار، نشانگر تعهد ما به آزادی اکادمیک، و پایبندی به حمایت از عدالت در بسترهای آموزشی در سراسر جهان می‌باشد. ما در نظر داریم که مواضع و اقدامات خود را از طریق یک اعلامیه رسمی به اشتراک بگذاریم.

رئیس دانشگاه فردوسی مشهد می‌افزاید: مشتاقیم طرح ما توسط یونسکو و شبکه "تأثیرگذاری دانشگاهی سازمان ملل(UNAI)" منتشر شود. مساعدت شما در راستای تسهیل انتشار این اعلامیه جهت گسترش پیام ما و تضمین بازتاب آن در سطح جهانی، حیاتی خواهد بود. از شما بخاطر در نظر گرفتن درخواست ما سپاسگزاریم. حمایت شما در این مساله حیاتی و ارزشمند است.

انتهای پیام/282/.

دیگر خبرها

  • ادعای حامیان رژیم اسرائیل: جورج سوروس پول اعتراضات دانشجویان در دانشگاه‌های آمریکا را می‌دهد!
  • یادمانی برای مرحوم غلامحسین بنان در فرهنگسرای ارسباران
  • آغاز دور جدید تمرینات پاراتکواندو با حضور ساعی و رحیمی
  • یادمان غلامحسین بنان در فرهنگسرای ارسباران
  • درخواست بهسازی و مرمت راه عشایری قره داغ اهر ارسباران
  • آمادگی دانشگاه فردوسی برای پذیرش دانشجویان آمریکایی + عکس
  • رد رشوه از سوی مامور وظیفه شناس فراجا در ریگان
  • ببینید | اعتراف عادل فردوسی‌پور به اشتباه خود در برابر امیر قلعه‌نویی
  • نکوداشت اکبر زنجان‌پور (عکس)
  • فراخوان چهارمین گروه هنرمندان واجد شرایط مسکن هنرمندان ساکن استان تهران