Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@16:31:21 GMT

نکوداشت هنرمندان فردوسی شناس در آیین بزرگداشت حکیم فردوسی

تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۲۴۴۵۸۲

نکوداشت هنرمندان فردوسی شناس در آیین بزرگداشت حکیم فردوسی

به گزارش سه شنبه ایرنا از بنیاد فردوسی آیین گشایش دوازدهمین بزرگداشت فردوسی و پاسداشت زبان فارسی به کوشش بنیاد فردوسی با همکاری دانشگاه علمی کاربردی فرهنگ و هنر واحد 31 تهران، گروه فرهنگی هنری یادمان و موسسه فردوسی توسی برگزار می شود.
این آیین روز چهارشنبه 20 اردیبهشت از ساعت 17 آغاز می شود.
جشن نکوداشت استادان هنرمند فردوسی‌شناس برای پری صابری (کارگردان تاتر)، منصور وفایی (نقاش قهوه‌خانه‌ای)، اسفندیار ایمان‌زاده (تندیس‌ساز) و محسن سلیمانی (گرافیست و طراح نشان بنیاد فردوسی) تدارک دیده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


برخوانی شاهنامه علی اکبر شکیب، تکنوازی حسین علی‌آبادی، نقالی پریا ماوندی و اجرای گروه موسیقی کوبه‌ای شاهین دولت‌زاده، بابک جمشیدی، پرهام کشاورزی، فرناز و فیروزه فروغیان برنامه های این جشن خواهد بود.
سخنرانان آیین گشایش دوازدهمین بزرگداشت فردوسی، منصور وفایی (عضو امنای بنیاد فردوسی)، محسن سلیمانی (رییس فرهنگسرای ارسباران) سیما چعبی ویسی‌نژاد (رییس مرکز علمی کاربردی فرهنگ و هنر واحد 31 تهران) و یاسر موحدفرد (دبیرکل بنیاد فردوسی) خواهند بود.
از برنامه‌های جنبی این آیین، رونمایی تندیس و سردیسهای استوره‌های شاهنامه فردوسی ساخته شده در گروه فرهنگی هنری یادمان و رونمایی کتاب پیشینه هنر موسیقی در تمدن ایرانی اسلامی نشر نگارستان اندیشه، نگارش یاسر موحدفرد با ویرایش قدمعلی سرامی است.
دوازدهمین آیین بزرگداشت فردوسی در تاریخ چهارشنبه 20 اردیبهشت ساعت 17 در فرهنگسرای ارسباران به نشانی تهران، خیابان شریعتی، بالاتر از سیدخندان
خیابان جلفا برگزار می‌شود و ورود همه فرهنگ‌ دوستان آزاد است.
فراهنگ* 9338* 1823
دریافت: آذین آقاجانی * انتشار: طاهره نبی اللهی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۲۴۴۵۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای حامیان رژیم اسرائیل: جورج سوروس پول اعتراضات دانشجویان در دانشگاه‌های آمریکا را می‌دهد!

به گزارش جماران؛ یورونیوز گزارش داد: با گسترش تجمعات در دانشگاه‌های مختلف ایالات متحده در تقاضای آتش‌بس در غزه و اعتراض به اسرائیل، اکنون پای جورج سوروس کارآفرین و میلیاردر یهودی به این حرکت‌ها باز شده است.

در حالی که منتقدان از طیف راست در آمریکا عموما اساتید چپ‌گرای دانشگاه‌ها را به «شستشوی مغزی» دانشجویان متهم می‌کنند، نشریه نیویورک پست فراتر رفته و این هفته با انتشار مطلبی نوشت: «جورج سوروس به دانشجویان افراطی پول می‌دهد تا آن‌ها به اعتراضات نفرت‌انگیز علیه اسرائیل دامن بزنند».

این ادعا که بودجه دانشجویان توسط سوروس تأمین می‌شود در جاهای دیگر نیز تکرار شده است. شاید بخشی از این مسئله از اینجا ناشی می‌شود که بسیاری، و به ویژه بخشی از پایگاه‌های مروج تئوری توطئه، جورج سوروس را موتور پشت جنبش‌های سیاسی یا اجتماعی در کشورها می‌دانند.

اما آیا جورج سوروس پشت صحنه اعتراضات بوده است؟ او چگونه هزینه می‌کند و آیا برای مثال در پرداخت شهریه دانشجویان معترض کمک می‌کند؟

نشریه نیویورک پست ادعا کرده است آقای سوروس و همراهانش از «پول نقد» برای تقویت اعتراضات دانشگاه‌ کلمبیا استفاده کرده‌اند. بخشی از این پول به ادعای این نشریه، صرف تامین ساندویچ‌های رایگان به ارزش ۱۲.۵ دلار، چیپس تورتیلای ارگانیک و مرغ ۱۰ دلاری شده است.

مقاله این نشریه نمی‌گوید که پول نقد ادعایی چقدر بوده است. در همین حال مدرکی وجود ندارد که نشان دهد این اقلام خوراکی توسط یک فرد میلیاردر تهیه شده باشد.

یکی دیگر از ادعاهای مطرح شده این است که یک گروه دانشگاهی به نام «دانشجویان حامی عدالت در فلسطین» از بنیاد سوروس بودجه دریافت کرده است. بررسی این ادعا نشان می‌دهد که این گروه دانشجویی توسط بنیادی به نام «وسپاک» (WESPAC) تامین مالی می‌شود که این بنیاد به نوبه خود در مقطعی از بنیاد «تایدز» (Tides) مبلغ ۱۳۲ هزار دلار دریافت کرده است.

هرچند بنیاد تایز ۱۱ میلیون دلار بودجه در سال‌های اخیر از بنیاد سوروس دریافت کرده است، با این حال اسناد مالی نشان می‌دهد که کمک بنیاد سوروس به این بنیاد در بازه پنج‌ساله ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۲ کمتر از «۰.۳ درصد» از درآمد کل بنیاد تایدز بوده است.

این در شرایطی است که «دانشجویان حامی عدالت در فلسطین» دریافت هرگونه پولی از وسپاک را انکار می‌کند و هیچ نشانه علنی نیز از پرداخت این مبلغ وجود ندارد. این گروه در بیانیه‌ای گفت: «بنیاد نه سرمایه‌گذاری‌ای کرده و نه بر فعالیت سیاسی سازمان ما تأثیر گذاشته است.»

نشریه نیویورک پست گروه «صدای یهودی برای صلح» را نیز متهم کرده است که از بنیاد سوروس بودجه دریافت کرده است.

بررسی مدارک مالی این گروه نشان می‌دهد که این گروه در سال‌های اخیر از بنیاد متعلق به جورج سوروس بودجه دریافت کرده است. با این حال نسبت به هزینه ۱۹.۶ میلیون دلاری این سازمان در بازه پنج‌ساله، مبلغ ۸۷۵ هزار دریافتی این سازمان از بنیاد سوروس کمتر از ۵ درصد از هزینه‌های آن را شامل می‌شود.

نیویورک پست در ادامه ادعاهای خود، می‌گوید که سه تن از شرکت‌کنندگان در تجمعات دانشجویی از برنامه کمک هزینه تحصیلی «کارزار آمریکایی‌ها برای حقوق فلسطینیان»، تحت حمایت بنیاد جورج سوروس، استفاده کرده‌اند.

در یک تصویر منتشره از سوی این روزنامه این سه نفر تحت عنوان «معترضین پولی» معرفی شده‌اند که نشان می‌دهد انگیزه آنها برای مشارکت پول است و نه دیدگاه‌های اجتماعی و سیاسی‌شان.

ریز مدارک مالی مشخص می‌کند که بنیاد جورج سوروس در سال‌های اخیر به سازمان «کارزار آمریکایی‌ها برای حقوق فلسطینیان» مبالغ ۳۰۰ هزار، ۱۵۰ هزار و ۲۵۰ هزار دلار کمک کرده است. از آنجا که هزینه کل این سازمان طی این سال‌ها ۲.۴ میلیون دلار بوده است، مبلغ کمک‌ها بخش قابل توجهی را شامل می‌شود و می‌تواند نقش بنیاد سوروس در حمایت از این سازمان را برجسته کند.

با این حال یک سخنگوی این سازمان در ایمیلی به نشریه واشنگتن پست تایید کرده است که افراد معرفی شده در مقاله نیویورک پست، از «دانشجویان تحت حمایت سال گذشته» این سازمان بوده و به عبارت دیگر آنها دیگر اصلاً «دریافتی» ندارند.

یورونیوز در پایان نوشته است: کارشناسان می‌گویند شخصیت رسانه‌ای جورج سوروس و تمایل او به خرج ثروتش برای تغییرات اجتماعی در جهان می‌تواند در پررنگ کردن نقش او در حمایت از اعتراضات اخیر آمریکا موثر بوده باشد. با این حال گستردگی تجمعات دانشجویی در سراسر خاک ایالات متحده می‌تواند نشان دهد که این اعتراضات فراتر از تصمیم یک فرد بوده و ریشه در عوامل متعدد دیگری دارد.

همزمان تا زمانی که سندی واقعی مبنی بر کمک جورج سوروس به اعتراضات پیدا نشود، کیفیت نقش او در این اعتراضات در هاله‌ای از ابهام باقی خواهد ماند.

دیگر خبرها

  • ادعای حامیان رژیم اسرائیل: جورج سوروس پول اعتراضات دانشجویان در دانشگاه‌های آمریکا را می‌دهد!
  • آیین بزرگداشت مقام معلم در دانشگاه اصفهان برگزار شد
  • اعلام اولویت‌های تولیدی از سوی رییس سازمان سینمایی
  • مراسم دهه کرامت در لرستان با محوریت مردم برگزار می‌شود
  • آغاز دور جدید تمرینات پاراتکواندو با حضور ساعی و رحیمی
  • بوشهر در تعداد اجراهای موسیقی از برترین استان‌های کشور است
  • سیاست‌های مشوق جمعیتی دولت در فرهنگ جوانی جمعیت اثرگذار است
  • تشریح ظرفیت‌های فرهنگ ولایی خراسان شمالی در دهه کرامت ضروری است
  • نوای موسیقی مقامی خراسان در سواحل خلیج فارس
  • فراخوان چهارمین گروه هنرمندان واجد شرایط مسکن هنرمندان ساکن استان تهران