Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی کشور در گفت‌وگو باخبرنگارحوزه بهداشت و درمانگروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛مبنی بر مشکلات اشتغال و حیطه کاری جامعه دامپزشکان کشور، گفت:حیطه کاری و مسایل و مشکلات همکاران و پزشکان عزیز ما در حوزه دامپزشکی کاملا مرتبط با وزارت بهداشت است، ما مشابه آنچه که در پزشکی داریم در دامپزشکی هم داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به وجود کلینیک‌ها، بیمارستان‌ها و مراکزدرمانی دامپزشکی عنوان کرد: در این حوزه اطبا مختلفی هستند که کار تشخیص بیماری، درمان و جراحی دام را انجام می‌دهند و حتی رشته تخصصی دارند، همانند تخصص قلب، زایمان، استخوان که مشابه همه این‌ها در رشته‌های پزشکی خودمان وجود دارد.
وزیر بهداشت در خصوص مشکل جامعه دامپزشکان که هم اکنون تحصیلشان و حتی ادامه فعالیت و اشتغالشان کاملا خارج از حیطه این وزارتخانه است، تاکید کرد: تصمیم جدا کردن دامپزشکی از مجموعه آموزش عالی پزشکی از ابتدا اقدام اشتباهی بود. من خیلی این موضوع را گفتم و شما هم نوشتید، ولی به علت وجود رودربایستی‌ها رشته‌های مختلف پزشکی به وزارت بهداشت منتقل نشده اند.
وی یاد آورشد: شخصا از شورای عالی انقلاب فرهنگی و وزارت علوم گلایه مندم، چون وضعیت پیش آمده موضوعی نیست که صرفا مربوط به دوره و وزارت ما باشد، بلکه جریان انتقال رشته‌های پزشکی همچون دامپزشکی به وزارت بهداشت، مستقیما به سلامت مردم کشورمان ارتباط دارد و نمونه‌های بین المللی زیادی نیز این موضوع مهم را به اثبات می‌رساند.
وزیر بهداشت با تاکید بر نقش موثر دامپزشکان در تامین سلامت صنعت لبنیات که مهمترین بخش چرخه غذایی مردم کشورمان را شکل می‌دهند، تصریح کرد: حضور و نقش این همکاران عزیز در نظام سلامت، بسیار موثرتر از ماست، چون غذای مردم اگر سالم نبود و اشکال داشت حتما حوزه بهداشت و درمان از آن متاثر می‌شد.
وی ادامه داد: مطمئنم روزی افراد قاطع و دلسوزی می‌آیند و این گره را باز می‌کنند، ولی واقعیت این است که ما هم از این وضعیت گله مندیم و باید دو حوزه دامپزشکی و وزارت بهداشت در کنار هم و با هم کار کنند، زیرا دامپزشکی نباید جدای از حوزه آموزش عالی پزشکی قرار گیرد، همچنان که نمی‌شود روانشناسی بالینی را از آموزش پزشکی جدا کرد.
قاضی زاده هاشمی اظهار داشت: در طول ۲۰ سال گذشته غوغا سالاری‌ها، خودخواهی ها و بد اخلاقی‌هایی شده که مردم و بخشی از ارائه کنندگان خدمت همچون روانشناسان بالینی، دامپزشکان و نیز برخی رشته‌های مرتبط با حوزه‌های علوم پزشکی ضررش را می‌بینند؛ در حالی که این موارد باید در حوزه ما فعالیت داشته، دیده شوند، ارتقا پیدا کنند و برای کار‌هایشان از حمایت‌ها وزارت بهداشت و حتی حمایت‌های بیمه‌ای برخوردار شوند، ولی چون در این حوزه قرار ندارند، آسیب‌ها به طور مشترک متوجه آنها و مردم می‌شود.
انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۲۴۶۰۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش تصویری | تقدیر دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از سریال رستگاری

دیگر خبرها

  • دانشگاه جندی‌شاپور اهواز در مقطع ارشد «هوشبری» دانشجوی خارجی می‌پذیرد
  • گزارش تصویری | تقدیر دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از سریال رستگاری
  • برگزاری ۷۵۰۰ نفر ساعت آموزش توانمندسازی برای تشکل‌های ایثارگری
  • برگزاری آزمون سراسری دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور از صبح فردا ( ۶ اردیبهشت )
  • ایجاد زیرساخت هوشمند رصد رشته مقاطع و رشته محل‌های علوم پزشکی
  • جای خالی آموزش‌های شهروندی در تهران | ۴۰۰ مسجد در طرح فرهنگی آرمان ۱ و ۲ فعالیت کردند
  • همایش تبین دستاوردهای حوزه سلامت در خوی
  • خسروپناه: تعلیم و تربیت اولویت اصلی شورای عالی انقلاب فرهنگی است
  • حمایت شورای عالی انقلاب فرهنگی از طرح‌های فرهنگی در کشور
  • سند هوش مصنوعی به زودی تصویب می شود