Web Analytics Made Easy - Statcounter

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کشور در بیانیه انتخاباتی خود تاکید کرد: در روزهای اخیر برخی نامزدها بیاناتی داشته اند که اگر صاحب سخن پیدا نباشد تصور می‌شود از دهان دشمنان نظام درآمده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کشور چهارمین بیانیه انتخاباتی خود را منتشر کرد.

در این بیانیه آمده است:

«برای اشخاصی که قصد دارند در نظام جمهوری اسلامی بر کرسی ریاست دولت تکیه بزنند قباحت دارد گفته هایشان شبیه کارشناسان شبکه های معاند نظام و حرف هایشان کپی برداری از لندن نشینان و آمریکا دوستان باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متاسفانه در این روزهای اخیر برخی از نامزدها بیاناتی داشته اند که اگر صاحب سخن پیدا نباشد تصور می‌شود از دهان دشمنان چندین و چندساله نظام در آمده است و نه از دهان افرادی که از روزهای آغازین انقلاب تا امروز در مسئولیت های کلان کشور حضور داشته اند.

رهبر معظم انقلاب در مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی در حرم مطهر در سال ۹۲فرمودند: «آن کسانی که امروز با مردم حرف می‌زنند، آنچه که توانائی انجام آن را دارند و مردم به آن احتیاج دارند، آن را با مردم در میان بگذارند. قول بدهند با عقل و درایت عمل خواهند کرد؛ اگر برنامه‌ای در هر موردی از مسائل دارند، آن برنامه را برای مردم ارائه کنند. قول بدهند که به مدیریت اوضاع کشور خواهند پرداخت؛ قول بدهند که به مسئله‌ اقتصاد که امروز میدان چالش تحمیلی بر ملت ایران از سوی بیگانگان است به خوبی خواهند پرداخت؛ قول بدهند حاشیه‌سازی نمی‌کنند؛ قول بدهند دست کسان و اطرافیان خود را باز نخواهند گذاشت؛ قول بدهند که به منافع بیگانگان، به بهانه‌های گوناگون، بیش از منافع ملت ایران اهمیت نخواهند داد. »

انتخابات ریاست جمهوری و مهلت قانونی تبلیغات برای نامزدها می‌تواند فرصتی باشد که بتوان به صورت کارشناسانه، دقیق و فارغ از احساسات و تمایلات حزبی و جناحی، نگاهی به برنامه ها و عملکرد هر کدام از کاندیداها داشت و با یک تصمیم درست آینده ای بهتر را برای کشور تضمین کرد و می‌تواند زمانی باشد برای بازی‌های تبلیغاتی و رنگارنگ و ایراد سخنان حاشیه ساز که تنها ثمره‌اش ملتهب کردن فضای انتخابات و کسب سوت و کف باشد که نهایتا فضای عمومی کشور از عقلانیت خارج کرده و انتخابات به عنوان عرصه تجلی مردم سالاری دینی به صحنه نزاع و کری خوانی سیاسیون بدل شود.

همچونان که قبلا به انحایمختلف توسط بسیج دانشجویی، اعلام شده است این تشکل انقلابی اولویت اول خود در انتخابات را تلاش برای حضور حداکثری آحاد جامعه در پای صندوق های رای دانسته و دغدغه خود را پیاده شدن شاخص‌های دولت انقلابی در جامعه می‌داند. در همین راستا ضمن عدم حمایت از هیچ شخصی در انتخابات، مطالبه خود را ارائه برنامه نامزدهای محترم می‌داند تا با بررسی دقیق آن ها و ارائه گزارش به مردم، زمینه انتخاب درست و همچنین نظرات عمومی در تحقق آتی آن ها را فراهم نماید.

بسیج دانشجویی معتقد است که تنها راه برون رفت از مشکلات کشور تحقق نگاه انقلابی که لازمه آن حضور مدیرانی انقلابی و جهادی در عرصه کشور است. لذا ضمن دعوت از آحاد جامعه به مشارکت حداکثری در انتخابات پیش رو انتظار می رود نامزدهای ریاست جمهوری به دور از شعار زدگی برنامه های واقعی و عملیاتی خود را ارائه نمایند. بسیج دانشجویی ارائه شاخص های مدیران انقلابی که منبعث از منویات رهبری معظم انقلاب و بیانات امام عزیز(ره) می باشد می داند و معتقد است براساس این شاخص ها مردم عزیز می توانند مدیران با صلاحیت که توان حل مشکلات کشور را دارند برگزینند.

در بیانیه شماره دو این شورا یادآور شدیم که نامزدها باید در اتخاذ مواضع و شعارهای انتخاباتی خداوند را در نظر گرفته و تقوا پیشه کنند. اشاره کردیم برای اشخاصی که قصد دارند در نظام جمهوری اسلامی بر کرسی ریاست دولت تکیه بزنند قباحت دارد گفته هایشان شبیه کارشناسان شبکه های معاند نظام و حرف هایشان کپی برداری از لندن نشینان و آمریکا دوستان باشد. متاسفانه در این روزهای اخیر برخی از نامزدها بیاناتی داشته اند که اگر صاحب سخن پیدا نباشد تصور می‌شود از دهان دشمنان چندین و چندساله نظام در آمده است و نه از دهان افرادی که از روزهای آغازین انقلاب تا امروز در مسئولیت های کلان کشور حضور داشته اند.

آیا رواست برای کسب کرسی ریاست جمهوری نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در قامت یک اپوزیسیون ایستاده و به همه آنچه اندیشه امام و رهبری نامیده می‌شود پشت پا بزنیم؟ خداوند متعال، عالم است که نیت برخی از این بازی های رسانه ای و تبلیغاتی چیست، امیدواریم نامزدها و مشاورین رسانه‌ای تبلیغاتی ایشان در راه کسب کف و سوت و رای عده ای همه چیز را حراج نکنند و اگر صلاح دیدند به جای ارعاب و ایجاد هراس از رقبا و سخنان داستان گونه از آینده در قالب این که اگر هر کس جز خودشان انتخاب شود کشور در دره‌ای سقوط خواهد کرد که کسی را یارای بازگرداندن آن نیست، اندکی به گزارش عملکرد خود در حوزه های اولویت دار در زندگی مردم و ارائه برنامه هایشان در همان حوزه ها بپردازند.

متاسفانه اخباری مبنی بر سوء استفاده عده‌ای از رانت های خبری، مالی مانند دادن وام های کم بهره در ایام نزدیک به انتخابات و مدیریتی مانند گروکشی بین رای مردم و ارائه خدمات ویژه پس از انتخابات برای جمع آوری رای از روستاها و شهرهای کوچک برای نامزدی خاص و همچنین اخباری حاکی از حضور اجباری عده ای در میتینگ های سیاسی مخابره می شود که حقیقتا امید بر کذب آن داریم. هرچند این موارد در رای مردم فهیم و با بصیرت ایران اسلامی تاثیری ندارد اما به هر حال یک بد اخلاقی سیاسی به شمار می رود. از همه نهادهای ناظر بر روند تبلیغات در انتخابات، شورای نگهبان و علی الخصوص وزارت کشور و شخص وزیر درخواست می‌کنیم که این مسئله را پیگیری و بررسی کرده و چنانچه حقیقت دارد مطابق قانون با عوامل آن برخورد کنند.

در هفته های گذشته اقدامات متعددی مبنی بر بی احترامی و برخورد برخی عناصر سیاست زده و مدیران دانشگاهی با فعالیت های بسیج دانشجویی گزارش شده است. جمع آوری و سرقت محتوای بردهای بسیج دانشجویی در کشور، لغو سخنرانی ها و تریبون های آزاد در دانشگاه ها که عمدتا به ادعای خود روسای دانشگاه ها ناشی از فشارهای بیرونی است، لغو اکران برخی مستندها و یا ایراد سخنان توهین آمیز و هنجار شکن نسبت به بسیج دانشجویی نمونه هایی از این اقدامات است.

به موازات این اقدامات اخیرا بسیج دانشجویی مورد هدف بسیاری از کانال ها و سایت های ضد انقلاب نیز قرار گرفته است. در مقابل برخی روسای دانشگاهی فضای دانشگاه را با باشگاه های سیاسی و ستادهای تبلیغاتی اشتباه گرفته اند و با کمک برخی تشکل های یک بار مصرف این قضیه را تشدید کرده و مراسمات معمولی دانشگاه ها را محل سخنرانی یک طرف نمایندگان و منسوبان یک کاندیدای خاص کرده اند.

این روند قابل تحمل نیست که افرادی که سابقه ایراد هر گونه تهمت و توهینی را به نظام و حاکمیت داشته اند به راحتی و بدون هیچ مشکلی در دانشگاه ها حضور پیدا کنند و از آن سو برخی تشکل ها بدون واهمه پسوند احزاب و گروه های سیاسی را به دنبال نام تشکل خود بیاورند و به صورت رسمی و علنی از یک کاندیدا حمایت کرده و امکانات دانشگاهی را صرف حمایت از آن کنند و در طرف دیگر دانشجویان بسیجی جهت دفاع از مواضع انقلاب و نظام و تبیین مسائل و مشکلات کشور و دعوت افرادی که عمدتا در سابقه آن ها علاقه به کشور و انقلاب دیده می‌شود در تنگنا قرار بگیرند. موقتا از انتشار اسامی مدیران دانشگاهی متخلف که تشکل های انقلابی را محدود کرده اند چشم پوشی کرده و از وزرات علوم تقاضای نظارت بیشتر و دقیق تری در این حوزه داشته و خواستار برخورد با متخلفین و سیاسی کاران در سطح دانشگاه هستیم.

بسیج دانشجویی از همان ابتدا و در تاریخ ۱۳ اردیبهشت و قبل از مناظره دوم در بیانیه شماره ۳ خود به اصل شفافیت پرداخت و خواستار اجرایی شدن بند ۴ سیاست های کلی انتخابات شد و این درخواست را به صورت رسمی به ستاد نامزدها ارسال کرد.بسیار مهم است که کاندیداها هزینه تبلیغات و ستادهای خود را از کجا تامین می‌کنند. همچنین این قضیه یک تمرین و آزمون کوچک برای برخی نامزدهاست که مشخص شود آیا زیر بار شفافیت ستاد خود می‌روند یا خیر. مشخصا کسانی که امروز با فرافکنی و ارائه استدلال‌های شاذ و غیر متعارف از رویارویی با مردم فرار می‌کنند اگر در جایگاه ریاست قوه مجریه نیز قرار بگیرند همین روند را ادامه خواهند داد و در چنین فضایی شعار مبارزه با فساد و مقابله با آن به یک شوخی بیشتر شبیه خواهد بود. این مطالبه بدون استثنا شامل تمامی نامزدهای انتخاباتی است و امیدواریم هر کدام از بزرگواران به این مهم اقدام کنند.

به عنوان کلام آخر مجددا همه سیاسیون و نامزدهای انتخاباتی چه در عرصه انتخابات ریاست جمهوری و چه در عرصه انتخابات شورای شهر را به تقوا و عدالت توصیه می‌کنیم. عرصه انتخابات، عرصه رقابت با نظام و آرمان ها و ارزش های آن که ثمره فداکاری زنان و مردان این سرزمین است، نیست. عرصه انتخابات عرصه فرافکنی و ایراد سخنان سخیف و زرد روزنامه پسند که فایده ای به حال مردم ندارد، نیست. عرصه انتخابات عرصه ارائه راهکارهای واقعی و عملی در جهت رفع چالش های کشور است، عرصه انتخابات عرصه رعایت اخلاق و پایبندی به اصول ارزشمند انقلاب اسلامی و امام راحلمان است، عرصه انتخابات نه عرصه تخریب هر آنچه رقیب و مخالف است و نه عرصه زیر سوال بردن همه داشته ها، فقط به منظور متفاوت نشان دادن خود است. امیدواریم در همین هفته آخر نامزدها آخرت و دنیای خود را در سبد این انتخابات قرار ندهند و نیم نگاهی به دیگر مسائل داشته باشند.»

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۲۴۶۷۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد چمران از تناقضات در قانون نظام شورایی کشور

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: قانون نظام شورایی کشور نسبت به قوانین سایر ساحت‌های حکومتی خیلی جوان است و پس از وضع قوانین بالادستی نسبت به تصویب مفاد قانونی درباره شوراها اقدام شد. همین موضوع، تناقضاتی را رقم زده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، مهدی چمران، شامگاه پنجشنبه در همایش روز ملی شوراها در مشهد با بیان اینکه شوراها نمایندگان صادق مردم در عرصه حکمرانی کشور هستند، اظهارداشت: اصول 101 و 106 قانون اساسی به طور محرز به ضرورت فعالیت نظام شورایی در کشور اشاره دارد و در بند 103 قانون اساسی هم تأکید می شود که مسئولان در بخش های حاکمیتی اعم از استاندار، شهردار و فرماندار، باید تابع قوانینی باشد که در شوراها به تصویب می رسند.

وی افزود: در این میان، اهمیت شوراهای محلی هم کم از مجلس شورای اسلامی نیست. شوراهای اسلامی شهر و روستا، پارلمان‌های محلی و انعکاس خواست و سلیقه مردم هستند که ارتباط بی‌واسطه و تنگاتنگی با مردم در هر بخش، شهر و استان دارند. در قانون، نظارت در مقیاس محلی و ملی بر عهده شوراها گذاشته شده و در ساحت‌های گوناگون همچون فرهنگ، اقتصاد، اجتماع و سیاست، این منتخبان ملت در شوراهای محلی هستند که به‌عنوان ناظر شایسته از طرف قانون معین شده‌اند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: مدیریت یکپارچه، حلقه مفقوده‌ای است که امروزه ضرورت آن در سطح کلانشهرهای کشور بیش از پیش احساس می‌شود. مدیریت یکپارچه هم دو رکن اساسی دارند؛ یکی در گرو کار درست و منطقی نمایندگان شوراهای اسلامی است که جز خدمت به مردم دغدغه دیگری نداشته باشند و رکن دوم هم ناظر بر همکاری مسئولان دولتی و قضایی است که همراه و همگام با نمایندگان مردم باشند.

وی ادامه داد: قانون نظام شورایی کشور نسبت به قوانین سایر ساحت‌های حکومتی خیلی جوان است و پس از وضع قوانین بالادستی نسبت به تصویب مفاد قانونی درباره شوراها اقدام شد. همین موضوع، تناقضاتی را رقم زده که می‌توانست توسط نمایندگان مردم در نظام شورایی کشور اصلاح شود اما اکنون گرفتار این مسائل هستیم و باید این چالش برطرف شود.

چمران تصریح کرد: متاسفانه امروزه شاهدیم از بین 126 هزار نماینده‌ای که امروزه در سطح شوراهای اسلامی شهر و روستا فعالیت دارند، برخی افراد گاهی اوقات گرفتار هوا و هوس‌های نفسانی خود می‌شوند و دست به تخطی از قوانین و سرپیچی از سوگندی می‌زنند که با خدا، خون شهیدان و مردم دارند. بیش از دو دهه است که در نظام شورایی کشور در عرصه های مختلف فعالیت دارم و از روی تجربه مشاهداتی که به چشم دیده‌ام، این را به شما برادران و خواهران عزیز می‌گویم که اگر کار خالصانه و مخلصانه باشد، برکت الهی هم پشتیبان آن خواهد شد.

انتهای پیام/282/.

دیگر خبرها

  • محسن رضایی: تک‌روی و سهم‌خواهی به نظام و مردم آسیب می‌زند
  • انتقاد چمران از تناقضات در قانون نظام شورایی کشور
  • شوراها عرصه ظهور حضور مردم در حکمرانی هستند
  • انتخابات مهم‌ترین نماد مردم‌سالاری دینی است
  • بیانات رهبری در جمع معلمان شور امید آفرین و انگیزه بخش بود
  • ضرورت آرایش‌جنگی رسانه‌ها دربرابر رسانه‌های نظام سلطه
  • ضرورت آرایش جنگی رسانه‌های کشور در برابر رسانه‌های نظام سلطه
  • پایداری نظام به تقویت و در صحنه‌ بودن نیروی انسانی است
  • ظریف: یکی از دلایل موافقت آمریکا با برجام، کاستن از حضور خود در منطقه بود / اعراب منطقه و اسرائیل به همین دلیل با برجام مخالف بودند؛ نمی‌خواستند شاهد کاهش حضور آمریکا در منطقه باشند / خیال می‌کنیم اگر در روندی شرکت نکنیم شکل نمی‌گیرد / در کاسپین این اشتبا
  • آیت‌الله جنتی: معلمان، مجاهدان عرصه علم و فرهنگ هستند