Web Analytics Made Easy - Statcounter

متاسفانه قوانین دست و پاگیری وجود دارد که دست و پای تولید کننده را از نظر تولید بهتر و بیشتر و کارآفرینی بسته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان؛ در سال اقتصاد مقاومتی، تولید- اشتغال خوب است که زمینه های شغلی مختلف که نیازمند سرمایه اولیه کمتر و بازار بهتری است معرفی شود. در این خصوص تصمیم گرفتیم به گفتگو با یکی از تولیدکننگان پوشاک در خراسان جنوبی بپردازیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اکبر جمالی جوان بسیجی و تولیدکننده پوشاک بیرجندی است که در پاساژ بازار بیرجند فعالیت می کند. وی بیست سال است در این زمینه فعالیت دارد و در حال حاضر برای شش نفر در کارگاه تولیدی خود اشتغال ایجاد کرده است.

اکبر جمالی تولیدکننده پوشاک خراسان جنوبی در گفتگو با خاورستان؛ درخصوص اقتصادمقاومتی و اشتغال اظهارکرد : اقتصاد مقاومتی به معنی تکیه بر توان خود برای شکوفایی هر چه بهتر اقتصاد کشور است و خود باوری یکی از اصولی است که می تواند به اقتصاد کشور کمک کند.

وی با تاکید براینکه باید نسبت به تولیدات داخلی عرق ملی داشته باشیم، گفت: باید سرمایه در داخل کشور هزینه شود و در اینجا باید مسئولان بر بومی سازی کالاهای داخلی توجه ویژه ای داشته باشند.

این تولید کننده بیرجندی افزود: اما متاسفانه قوانین دست و پاگیری وجود دارد که دست و پای تولید کننده را از نظر تولید بهتر و بیشتر و کارآفرینی بسته است.

جمالی با بیان اینکه مسئولان از ما تولیدات داخلی بخواهند ما ظرفیت این را داریم و می توانیم در خیلی از کارها پیشرو باشیم، افزود: ولی باید قوانین به گونه ای باشد که دست و پا گیر نباشد نه اینکه برای مشخص کردن یک تاریخ برای برگزاری نمایشگاه من 15 روز به سازمان مربوطه مراجعه می کردم.

وی اظهارکرد: در خراسان جنوبی هم بیشتر تولید کنندگان پوشاک سعی می کنند تا صنعت و فن آوری را در تولید پوشاک وارد کنند که سبب بالا رفتن کیفیت کار می شود.

روانشناسی رنگ در تولید پوشاک صورت نمی گیرد

جمالی با بیان اینکه از تولیدات ما آموزش و پرورش بیرجند برای مدارس سفارش می دهد، گفت: در مدارس راهنمایی و دبیرستان باید لباس فرم دانش آموزان شاد باشد و نباید محدود به چند رنگ باشد.

وی با بیان اینکه روانشناسی رنگ در تولیدات پوشاک صورت نمی گیرد، افزود: در مدارس ابتدایی مدیر و معلمان برای لباس دانش آموزان تصمیم گیری می کنند.

جمالی عنوان کرد: نمونه کار ما زیاد است و در کشور برنامه ریزی کردیم تا مدیران مدارس نوع تولید را ببینند. باید مدل و کیفیت کار بالا ارائه داد تا بتوانیم موفقیت خوبی در این زمینه کسب کنیم.

بازدید مسئولین و مدیران مدارس از نمایشگاه های پوشاک خیلی کم است

این جوان کارآفرین گفت: در سال گذشته تنها 30 نفر از مدیران مدارس در سطح شهرستان بیرجند از نمایشگاه پوشاک بازدید کردند که این رقم نسبت به تعداد مدارس سطح شهر خیلی پایین است.

وی با بیان اینکه بیشتر ادارات برای خرید کار بنگاهی و تجاری انجام می دهند یادآورشد: نرخ گذاری را از سه سال پیش انجام دادیم اما صنعت و معدن دو سال است نرخ نامه معین کرده و نرخ ها به صورت رقابتی در سطح استان مشخص می شود.

وی با بیان اینکه در آموزش و پرورش بخشنامه ای ابلاغ شده که خود آن مجموعه تولید کننده لباس باشد در صورتی که این سازمان هم ظرفیت لازم و هم تجربه و تخصص لازم را در خصوص پوشاک مدارس ندارد.

جمالی با بیان اینکه مدیریت لازم در کار تولید کنندگان پوشاک وجود ندارد، افزود: خیلی از مشکلات پیش رو را خودمان پیگیر شدیم و برای رفع آن راهکار و تفاهم نامه انجام دادیم.

وی متذکرشد: در مشهد نیز صندوق ذخیره فرهنگیان به عنوان واسطه آمده تا کار تولید پوشاک مدارس را برعهده بگیرد که سودی نیز نصیب آنها شود. چه دلیلی دارد به وجود واسطه؟ چرا می خواهند کاری کنند لقمه حرام سر سفره تولید کننده بیاید؟

جمالی ادامه داد: در شهرستان بیرجند هم می خواستند کاری مشابه مشهد انجام دهند و به جای اینکه به دنبال پوشاک با کیفیت باشند به دنبال این هستند که بخشی از هزینه های مدرسه را از این طریق تامین کنند.

وی تاکید کرد: باید در تولید به دنبال خدمات مطلوب و خوب برای خریدار باشیم نه اینکه به دنبال این باشیم که هزینه تولید کم شود یا سودی نصیب واسطه شود.

افرادی غیر منطقی با مبحث تولید در استان برخورد می کنند

این تولید کننده پوشاک با بیان اینکه خراسان جنوبی دارای ظرفیت بالایی است و ما در استان برای برخی از استانها در کشور نمونه پوشاک می زنیم، افزود: در داخل استان کار شفاف نیست و تنها تعداد محدودی افراد از تولید با کیفیت پوشاک در استان با خبر هستند.

جمالی گفت: تولید لباس مدرسه، کار و بیمارستانی در سطح استان نیز است که می تواند تولید آن توسط تولید کننده در استان صورت بگیرد اما افرادی هستند که غیر منطقی با مبحث تولید در استان برخورد می کنند.

در هسته ای و نانو توانستیم، در تولید پوشاک هم می توانیم

وی تاکید کرد: اگر اقتصادمقاومتی بر مبنای خودباوری باشد و خودمان را باور داشته باشیم می توانیم به موفقیت های بزرگی دست پیدا کنیم و مسئولان نیز باید در اقتصاد مقاومتی به خودباوری برسند.

این کارآفرین موفق با بیان اینکه ما در انرژی هسته ای، نانو و در مباحث نظامی پیشرفت های خیلی خوبی داشته ایم چون به خودباوری رسیده ایم، تاکید کرد: پس می توانیم برای پوشاک ملی که جزء کوچکی از نیاز ما اما تاثیر گذار بر اقتصاد کشور است نیز موفق باشیم و باید به این موضوع توجه بیشتری از سوی مسئولان، مردم و تولید کنندگان شود.

جوانان تحصیل کرده خیلی کارها را در شأن خود نمی دانند

وی با اشاره به اینکه بازار کار در سطح کشور زیاد است، افزود: گاهی برخی از جوانان وقتی مدرک تحصیلی دانشگاهی دارند کاری مانند خیاطی را در شان خود نمی دانند و به دنبال کار اداری هستند.

این جوان خلاق بسیجی با بیان اینکه علاقه و پشتکار در هر کاری انسان را به دنبال کسب علم برای بهتر انجام دادن آن کار سوق می دهد، افزود: من به خودم افتخار می کنم که هنری آموخته ام و می توانم از توانایی خودم استفاده کنم. در کنار هنر خیاطی به دنبال آموختن علم دانشگاهی نیز می باشم.

جمالی مسئولین باید پاسخگوی عملکرد و نیازهای همه افراد جامعه باشند، یادآورشد: مسئولان بیشتر اوقات در برابر تقاضا و کار جمعی جواب گویی می کنند ولی باید فرهنگ سازی شود و باید ما تولید کنندگان با هم هماهنگ باشیم.

پارچه در یک سال گذشته چهار مرحله افزایش قیمت پیدا کرده است

وی با اشاره به نقش تورم بر تولید متذکرشد: تورم تاثیر بسیار زیادی در کار تولید دارد که بخشی روانی می باشد و بخش دیگر در کشور وجود دارد.

وی ادامه داد: تجهیزات و مواد اولیه که در کشور وجود دارد چه ربطی به دلار دارد تولید اولیه در داخل کشور و قیمت هم ثابت است.

این تولید کننده پوشاک با اشاره به اینکه نظارت معقولی در کشور وجود ندارد، گفت: برای همین طرف مقابل هر گونه که بخواهد برای خودش برنامه ریزی و قیمت گذاری می کند.

جمالی با بیان اینکه مواد اولیه سالهای قبل به ندرت بالا می رفت، گفت: امروز تجار بزرگ تصمیم می گیرند تا مواد اولیه را چگونه به ما بفروشند.

وی با تاکید بر اینکه پارچه در یک سال گذشته چهار مرحله افزایش قیمت پیدا کرده است، گفت: بالاترین برندها را ما در داخل ایران داریم.

پارچه جین را در داخل کشور تولید و به نام ترک به مردم می فروشند

وی با بیان اینکه بهترین پارچه، پارچه ایرانی است وکشورهای دیگر پارچه ایرانی را کپی می زنند و بعد دوباره به اسم خودشان به ایران می فروشند، گفت: برند ایرانی را هک میکنند و نوشته ای را میزنند و پارچه قلابی را به کشور می فروشند و مردم نیز از این گونه پارچه ها استفاده می کنند. این اجناس به صورت کوله بری به داخل کشور وارد می شود.

جمالی با بیان اینکه مردم استان مایل هستند که کالای ایرانی بخرند، افزود: پارچه لباس جین در کشور تولید می شود ولی به خارج از کشور می برند و بعد به اسم پارچه ترک وارد کشور می کنند.

اطلاع رسانی و فرهنگ سازی برای رقابت با بازارهای خارجی

این تولید کننده پوشاک با بیان اینکه برای اینکه به خودباوری برسیم باید اطلاع رسانی انجام شود، افزود: در سالهای گذشته برنج و چای ایرانی اطلاع رسانی خوبی در سطح کشور صورت گرفت و حال اکثر مردم از برنج و چای ایرانی استفاده می کنند و لازم است برای پوشاک داخلی نیز اطلاع رسانی خوب و صحیحی صورت گیرد و رسانه ها در این باره نقش بسزایی دارند.

بر این اساس گفته های این تولیدکننده بیرجندی؛ بازار استان ظرفیت تولید پوشاک را دارد اما به شرطی که تامین پوشاک به اهلش سپرده شود. همچنین با توجه به اینکه خراسان جنوبی کشاورزی و صنعت درخوری ندارد؛ تولید پوشاک می تواند زمینه خوبی برای اشتغال جوانان استان باشد و این امر هم حمایت مسئولین و حذف قوانین دست و پاگیر را می طلبد. اما متاسفانه افزایش قیمت و واردات بی رویه پارچه از دیگر مشکلات تولید پوشاک است که متاسفانه دولت یازدهم نظارت و عملکرد درستی در این خصوص نداشته است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۲۴۷۳۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر صمت: ظرفیت‌های تولید شناخته شده و باید در جستجوی راه‌های صادراتی باشیم

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، عباس علی آبادی در حاشیه همایش ایران و چین همزمان با ششمین همایش توانمندی‌های ایران (ایران اکسپو ۲۰۲۴) در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ظرفیت‌هایی در ایران وجود دارد که در سایر کشور‌ها وجود ندارد.

وزیر صمت افزود: آن چیزی که از شواهد مشخص است توسعه روابط چینی‌ها و ایرانی‌ها است، این مسیر از گذشته وجود داشته و آن را نه تنها با چین بلکه با بقیه کشور‌ها ادامه می‌دهیم.

وی با بیان اینکه بازار چین بسیار بزرگ است، گفت: ایران نیز کشور بزرگی است توانمندی صادراتی ایران در همه حوزه‌ها در این نمایشگاه نشان داده شده دلیل ندارد که همه نیاز‌ها را خود تامین کنیم و گاهی مقرون به صرفه نیست.

علی آبادی افزود: باید از ظرفیت یکدیگر استفاده کنیم و ظرفیت‌هایی در ایران هست که در چین نیست.ایران به روی هیچ کشوری بسته نیست و توسعه تجاری را با بقیه کشور‌های دنیا دنبال می‌کنیم.

وی با بیان اینکه اقتصاد ایران در گذشته تک محصولی بوده است، گفت: به این سمت حرکت می‌کنیم که علاوه بر حوزه انرژی که اقتدار کشور است در سایر حوزه‌ها نیز فعال باشیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: ۱۰ هزار شرکت دانش بنیان داریم و هماهنگی برای تولید محصولات انجام می‌دهیم. اکنون ظرفیت‌ها شناخته شده است باید در جستجوی راه‌های صادراتی باشیم. حوزه‌های اقتصادی کشور تنها محدود به حوزه انرژی نیست بلکه در حوزه معدن و سایر حوزه‌ها دارای ظرفیت‌های خوبی هستیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • طرح فجرانه کالابرگ تمدید می‌شود؟
  • ایران هیچ عقب گردی در حوزه اقتصاد و تولید نداشته است
  • با قرارگاه نور جواب دشمن را می‌دهیم | ثواب این مسئله بیش از ۸ سال جنگ است | افراد باندی با مامورها رفتار نامناسب می‌کنند | تشدید اقدامات در حوزه حجاب
  • ضرورت به روز رسانی قوانین حوزه رسانه
  • دستگیری ۸ نفر از متخلفان محیط زیستی در اقلید
  • وزیر صمت: ظرفیت‌های تولید شناخته شده و باید در جستجوی راه‌های صادراتی باشیم
  • آموزش و مهارت‌آموزی به ۲۰۰ هزار دانش‌آموز کشور
  • نقش کارگران در تولید بی‌بدیل است
  • طرح فهرست قوانین و احکام نامعتبر در حوزه ایثارگران اعلام وصول شد
  • برخورد پلیس با عوامل خرید و فروش سلاح گرم و اراذل و اوباش در فضای مجازی و دستگیری ۳۰۰۰ نفر