Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی حسین حسین زاده چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد: آمار نهایی داوطلبان شوراهای شهر در خوزستان تا کنون ، سه هزار و 112 نفر و داوطلبان شوراهای روستایی 11 هزار و 186 نفر است.
وی اضافه کرد: با توجه به پیگیری هایی که از سوی استانداری و داوطلبان انجام شده احتمال تجدیدنظر در برخی رد صلاحیت ها و افزایش آمار نامزدهای شورای شهر وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان با اشاره به اعتراض داوطلبان رد صلاحیت شده شورای شهر، گفت: استاندار خوزستان دیروز برای پیگیری این اعتراضات به ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات کشور در تهران رفته است.
وی افزود: تعدادی از داوطلبان شورای اسلامی شهر در خوزستان با وجود تایید صلاحیت در هیات های اجرایی و هیات های نظارت شهرستان ها، توسط هیات مرکزی نظارت استان رد صلاحیت شده اند که این اقدام هیات مرکزی نظارت خلاف نص صریح قانون انتخابات شوراهاست.
حسین زاده اظهار کرد: 345 نفر از داوطلبان شورای شهر در خوزستان رد صلاحیت شده اند؛ تعدادی از تایید صلاحیت شده ها در هیات های نظارت شهرستان ها نیز در هیات مرکزی نظارت رد صلاحیت شده اند که این آمار مورد اختلاف است.
به گفته وی، تعدادی از داوطلبان رد صلاحیت شده نیز دیروز برای اعتراض، به هیات مرکزی نظارت مراجعه کرده اند.
وی تاکید کرد: استاندار خوزستان به عنوان عالی ترین مقام اجرایی استان، باید از حقوق همه شهروندان دفاع کند، که به صورت ویژه این اعتراضات را پیگیری کرده است.
حسین زاده افزود: مهلت اعلام نام نامزدهای شوراهای اسلامی شهر و روستا از 18 تا 20 بوده که با توجه به مسائلی که پیش آمده تا فردا قرار است این اسامی آگهی شود.
وی با اشاره به آغاز تبلیغات نامزدهای پنجمین دوره انتخابات شهر و روستا از 21 اردیبهشت گفت: با توجه به اینکه در این دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا و ریاست جمهوری، به صورت همزمان برگزار می شود، رعایت قانون به ویژه در حوزه تبلیغات تاکید شده است و در جلسات فرمانداران با نامزدهای انتخاباتی، به رعایت اخلاق و قانون توصیه شده است.
حسین زاده تصریح کرد: نهادهای نظارتی نیز برای رعایت قانون، تبلیغات و فعالیت های نامزدها را در فضای حقیقی و مجازی رصد می کنند و در صورت لزوم تذکر و یا برخورد قانونی هم انجام می شود.
وی هدف کلی همه نهادها و دستگاه ها و نامزدها را مشارکت حداکثری مردم در انتخابات دانست و گفت: برای دستیابی به این هدف مهم که جزو تاکیدات رهبری است، رعایت اخلاق و قانون و احترام به دیگران لازم است.

*استقبال رسمی از نامزدهای ریاست جمهوری در خوزستان
رئیس ستاد انتخابات خوزستان همچنین گفت: در استان خوشبختانه مشکلی از بابت برگزاری مراسم و سخنرانی در رابطه با انتخابات ریاست جمهوری را شاهد نبودیم و هیچکدام از برنامه ها لغو نشده است.
حسین زاده با بیان اینکه از همه نامزدهای ریاست جمهوری تا کنون در فرودگاه اهواز استقبال رسمی صورت گرفته افزود: به عنوان معاون سیاسی استاندار از حجت الاسلام رئیسی و قالیباف استقبال کرده و از مابقی نامزدها نیز (در صورت حضور در استان) استقبال می شود.
بر اساس این گزارش، پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا همزمان با دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در تاریخ 29 اردیبهشت سال جاری برگزار می شود.
16 هزار و 913 نفر در خوزستان برای انتخابات شوراهای شهر و روستا در خوزستان داوطلب شده بودند، که چهار هزار و 55 نفر برای انتخابات شورای شهر و 12 هزار و 858 نفر نیز برای شورای روستاها ثبت نام کرده بودند.
جلیل مختار عضو هیات نظارت بر انتخابات شهر و روستا استان خوزستان در خوزستان و نماینده مردم آبادان در مجلس، دیروز گفته بود: 651 داوطلب انتخابات شورای شهر و روستای خوزستان که در هیات نظارت بر انتخابات شهرستان ها رد شده بودند شکایت خود را در خصوص ردصلاحیت ها به هیات نظارت خوزستان اعلام کردند که در نهایت 298 نفر از داوطلبان تایید صلاحیت شده و صلاحیت 353 نفر نیز رد شده است. مختار علت رد صلاحیت شدن این افراد استعلام ها از مراجع چهارگانه و برخی موارد خاص عنوان کرده است.
پیش از این نیز تجری سخنگوی هیات مرکزی نظارت بر انتخابات کل کشور اعلام کرده بود: بیشترین رد صلاحیت در خوزستان ثبت شده و در این استان که رتبه سوم بیشترین شکایات ثبت شده را دارد، 603 مورد شکایت به ثبت رسیده است. بعد از بررسی مجدد پرونده ها، 144 مورد رد و 99 مورد تایید صلاحیت شدند.
رد صلاحیت گسترده اصلاح طلبان در پنجمین دوره شورای شهر در خوزستان به ویژه اهواز اخیرا خبرساز شده و اعتراض شورای سیاست گذاری اصلاح طلبان، نمایندگان اهواز در مجلس را به همراه داشته و شریعتی استاندار خوزستان نیز نسبت به این مساله اظهار نگرانی و انتقاد کرده بود.
بر اساس اعلام فرمانداری اهواز، صلاحیت 108 نفر از داوطلبان شورای اسلامی شهر در هیات اجرایی و هیات نظارت این شهرستان رد شده بود، که در نهایت صلاحیت تنها 36 نفر از آنها احراز شده است.
دیروز تعدادی از داوطلبان رد صلاحیت شده خوزستانی انتخابات شورای شهر در مقابل ساختمان ستاد مرکزی انتخابات کشور تجمع کرده بودند.

7151/6002
خبرنگار: نادره وائلی زاده**انتشار دهنده : کبری آقازری

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۲۴۷۴۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاحیه دوره ششم مجلس خبرگان رهبری اول خرداد برگزار می‌شود

آیت الله سیدمحمدرضا مدرسی یزدی در گفت‌وگو با خبرگزاری صدا و سیما، گفت که هیئت مرکزی نظارت، پس از صادر شدن اعتبارنامه دو سوم منتخبان انتخابات خبرگان، از آنها برای شرکت در افتتاحیه دعوت می‏ کند. رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات گفت که مراسم افتتاحیه در "ساختمان قدیم مجلس شورای اسلامی" برگزار می‌شود. ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری پس از انتخابات ۱۱ اسفند پارسال، نمایندگان خود را شناخت. بر اساس قانون انتخابات مجلس خبرگان رهبری، دوره نمایندگی خبرگان رهبری ۸ ساله است و ۸۸ نماینده دارد. قانون اساسی، تدوین قوانین مربوط به این مجلس را برعهده خبرگان رهبری گذاشته و شورای نگهبان مسئول نظارت بر انتخابات این مجلس است.  قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، خبرگان منتخب مردم، وظیفه تعیین رهبر و همچنین بررسی و مشورت درباره شرایط رهبر را برعهده دارند.  ساختار مجلس خبرگان رهبری از هیئت رئیسه و ۷ کمیسیون از جمله "کمیسیون بررسی راه‏‌های پاسداری و حراست از ولایت فقیه‏، کمیسیون تحقیق و کمیسیون اقتصادی" تشکیل شده است.  رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات همچنین گفت که پیام رهبر انقلاب اسلامی در مراسم افتتاحیه دوره ششم مجلس خبرگان رهبری خوانده خواهد شد.  آیت الله مدرسی یزدی افزود: در جلسه افتتاحیه اول خرداد، هیئت رئیسه سنی تشکیل می‌شود. هیئت رئیسه سنی ۴ نفر هستند که یک رئیس، نایب رئیس و ۲ منشی دارد و سپس هیئت رئیسه دائم تشکیل می‌شود. هیئت رئیسه دائم مجلس خبرگان رهبری، ۷ نفر است و یک رئیس، ۲ نایب رئیس، ۲ منشی و ۲ کارپرداز دارد.

دیگر خبرها

  • اعتبارنامه منتخبان مردم گلستان در مجلس صادر شد
  • زمان آغاز به کار مجلس ششم خبرگان رهبری اعلام شد
  • ششمین دوره مجلس خبرگان یکم خرداد با پیام رهبری آغاز به کار می‌کند
  • تایید اعتبارنامه ۶ منتخب مردم گلستان در مجلس توسط هیأت اجرایی
  • آمادگی ستاد انتخابات لرستان برای برگزاری دور دوم انتخابات
  • زمان‌برگزاری نخستین اجلاس ششمین دوره خبرگان رهبری
  • زمان برگزاری نخستین اجلاس ششمین دوره مجلس خبرگان
  • ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری اول خرداد آغاز به‌ کار می‌کند
  • ششمین دوره مجلس خبرگان اول خرداد با پیام رهبری آغاز به کار می‌کند
  • افتتاحیه دوره ششم مجلس خبرگان رهبری اول خرداد برگزار می‌شود