Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا-پايگاه اينترنتي العهد با اشاره به توهين اخير محمد بن سلمان جانشين وليعهد سعودي به اعتقاد شيعيان درباره ظهور حضرت مهدي (عج) نوشت نگراني از ظهور حضرت مهدي (عج) خواب از چشمان بن سلمان ربوده است.
به گزارش سرويس فرهنگي خبرگزاري آريا، پايگاه اينترنتي العهد در يادداشتي به قلم «ياسمين مصطفي» با عنوان «ظهور مهدي منتظر (عج) بن سلمان را بي خواب و چهره آل سعود را برملا کرد» نوشت: اين که مبلغان و شيوخ وابسته به آل سعود در مجالس و مناسبت هاي مختلف به ناحق درباره باورهاي ديني دوستداران اهل بيت و به گونه اي که ارتباطي با اين باورها ندارد سخن بگويند،‌ چيز عجيبي نيست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ولي اينکه يک مسئول سياسي در حد و اندازه محمد بن سلمان جانشين وليعهد سعودي با سخناني تحريک آميز و لحني طايفه گرايانه به باور انتظار مهدي (عج) بپردازد که احساسات طايفه شيعه را در عربستان و يک ميليارد مسلمان را در جهان به جوش آورد، موضوعي کاملا غير قابل قبول و ناشي از نداشتن کمترين درک سياسي و ديپلماسي است و به کرامت مسلمانان خدشه وارد مي کند. اين سخنان صرفا نشان دهنده ناداني بن سلمان از اعتقاد مسلمانان و اتفاق نظر آنها درباره بسياري از مسائل و در رأس آنها حتمي بودن ظهور امام مهدي (عج) است. بن سلمان ظاهرا کتاب هاي متعدد اهل سنت و جماعت مثل کتاب حمود التويجري را نخوانده که در آن فصل هايي درباره باور به امام زمان (عج) وجود دارد، يا اين که وجود چنين باوري را پنهان مي کند. شايد هم ورشکستگي حاکمان رياض پس از تحمل شکست در جنگ هاي منطقه اي او را به اين حد از بيچارگي رسانده است.
فؤاد ابراهيم مخالف عربستاني در گفتگو با پايگاه خبري «العهد» در اين باره گفت: «اين جوانک که حتي از ادبيات اعتقاد وهابيت نيز اطلاع ندارد و تاکنون مسئوليت سياسي و حکومتي نداشته، از همه خطوط قرمز عبور کرده و در چارچوبي که قاعدتا بايد سياسي باشد، به باور ديني گروه بزرگي از مسلمانان به ويژه در داخل عربستان و در کل جهان اسلام تعرض کرده است».
ابراهيم افزود، عربستان يد طولايي در دامن زدن به اختلافات طايفه اي و مقابله با تلاش ها براي نزديک کردن مذاهب اسلامي به يکديگر دارد از اين رو وقتي محمد بن سلمان چنين سخناني بيان مي کند در واقع طبق عقيده وهابي خود عمل مي کند که از هر اختلافي در داخل جوامع اسلامي براي تقويت دو دستگي بر مبناي مذهبي بهره برداري مي کند. فؤاد ابراهيم افزود برنامه وهابيت که در سخنان بن سلمان بروز يافته است ، فقط گروهي از مسلمانان را هدف قرار نمي دهد بلکه همه مسلمانان را هدف قرار مي دهد.
وي گفت: «حاکمان سعودي نگران ظهور امام مهدي (عج) هستند و حتي افرادي را به يمن فرستاده اند زيرا اعتقاد دارند افرادي «يمني» بخشي از برنامه ظهور هستند از اين رو بدون شک از اين مسئله مي ترسند و آن را در مناسبت هاي متعدد بيان کرده اند. اين ها از هر چيزي که خطري براي حکومتشان باشد مي ترسند از اين رو مي بينيم با گفتمان هاي ديني مغاير با اعتقاد وهابيت مي جنگند».
سخنان فؤاد ابراهيم تا حد زيادي به ديدگاه معن الجربا رئيس اتحاديه قبايل و شخصيت هاي عربي براي حمايت از محور مقاومت شبيه است. الجربا پرداختن بن سلمان را به اعتقاد بخشي از مردم که بيش از هرچيزي تحت تأثير باورهاي ديني قرار دارند، محکوم کرد. او گفت «سخنان محمد بن سلمان ناشي از تجربه سياسي و عمق ديدگاه سياسي نيست بلکه نوعي تحريک احساسات عامه مردم است و فاصله زيادي با منطق سياسي محکم دارد».
الجربا با اشاره به جايگاه ريشه دار و تاريخي شيعيان در شبه جزيره عربستان گفت دست درازي به باور ظهور مهدي منتظر(عج) نه فقط تعرض به شيعيان بلکه تعرض به سني هاست زيرا اين باوري مشترک بين دو طايفه است.
جربا به عنوان يکي از روشنفکران جامعه عربستان، سخنان بن سلمان را رد کرد و آن را تحريک کشورهاي همسايه دانست. او گفت: بهتر است عربستان سعودي به تعميق روابط با همسايگانش به ويژه ايران بپردازد زيرا همه ما مي دانيم آمريکا اگر لازم باشد از متحدانش دست خواهد کشيد.
الجربا در گفتگو با پايگاه خبري العهد همچنين گفت بن سلمان زير نفوذِ جناح راست افراطي است که جهان را به سوي انفجار پيش مي برد. او محمد بن سلمان را شخصي بي پروا توصيف کرد که به جاي آرام کردن منطقه، آن را به سوي انفجار پيش مي برد به ويژه آنکه حکومت عربستان به رياست يک جوان سي و چند ساله، اين کشور را در جنگ هايي از يمن گرفته تا عراق و سوريه غرق کرده است.
الجربا همچنين اين سياست عربستان را با سياست واشنگتن پس از به قدرت رسيدن دونالد ترامپ مرتبط دانست.
شيخ ماهر حمود رئيس اتحاديه جهاني علماي مقاومت نيز با دروغ توصيف کردن سخنان بن سلمان گفت ديدگاه سيطره شيعيان بر جهان اسلام در ادبيات انقلاب اسلامي و در خط مشي سياسي آن وجود ندارد. حمود گفت آنچه اتفاق افتاده اين است که انتظار مثبت براي انتظار مهدي(عج) از زاويه ولايت فقيه، جايگزين انتظار منفي شده است.
شيخ حمود افزود، سخنان بن سلمان نشان مي دهد او فردي بي مسئوليت با سخناني بررسي نشده و غيردقيق است که موضوع اختلافات مذهبي را وارد اختلافات سياسي موجود در جهان اسلام مي کند.
شيخ حمود گفت سخنان بن سلمان نوعي تفرقه افکني است... و براي نخستين بار از يک مسئول ارشد سياسي در رياض مي شنويم که به عقيده بخش قابل توجهي از جامعه عربستان و مسلمانان جهان تعرض مي کند.
وي افزود،‌ جنگ نظامي و مذهبي که با جنگ رسانه اي همراه است در سياست عربستان چيز تازه اي نيست در حالي که مي دانيم محافل داخل خاندان سعودي از شکست در جنگ يمن و بحران سوريه به شدت خسته شده اند. شيخ حمود در پايان براز اميدواري کرد در عربستان خردمنداني باشند که به اين ديوانگي پايان دهند.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۲۴۸۵۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با توافق الاتحاد: بنزما به رئال بازگشت (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، تابستان گذشته کریم بنزما با تصمیم خود برای جدایی از رئال مادرید، بسیاری را شگفت زده کرد. این احساس زمانی بیشتر شد که او به تعداد زیادی از ستاره‌هایی که عازم عربستان سعودی بودند، پیوست و با الاتحاد قرارداد امضا کرد.

برنده توپ طلای 2022 فصل آسانی را پشت سر نگذاشته است، چون مصدومیت به خصوص در آخرین فصل حضور او در رئال مادرید، اجازه نداد پتانسیل خود را به صورت کامل نشان دهد.

بنزما در طول فصل جاری چند مرتبه به مادرید سفر کرده و اکنون باشگاه الاتحاد نیز تایید کرده که او دوباره این کار را انجام داده است. در بیانیه‌ای رسمی، آن‌ها تایید کردند که بنزما در حال گذراندن برنامه درمانی‌اش در کمپ تمرینی رئال مادرید است.

متخصصان پزشکی دو باشگاه به طور منظم در ارتباط هستند و هدف آن‌ها کمک به بهبود هر چه بهتر این بازیکن فرانسوی است. بنزما تا هفته آینده در رئال مادرید خواهد ماند و در آن زمان به عربستان سعودی برمی‌گردد تا برای 5 بازی آخر فصل در دسترس باشد.

نکته جالب زمان حضور بنزما در رئال بوده که  با مرحله نهایی لیگ قهرمانان اروپا مصادف شده است؛ مطمئنا کارلو آنچلوتی و شاگردانش این روزها چند مرتبه با بنزما که روزگاری کاپیتان ارزشمند آن‌ها بوده، رو به رو شده و گفتگوهای مختلفی خواهند داشت.

دیگر خبرها

  • رهبر شیعیان کشور مالی به زیارت حرم حضرت معصومه(س) مشرف شد
  • چراغ سبز عربستان به اسرائیل با بازداشت حامیان فلسطین
  • رهبر شیعیان کشور مالی به زیارت حرم حضرت معصومه (س) مشرف شد
  • با توافق الاتحاد: بنزما به رئال بازگشت (عکس)
  • سیل شدید در شمال مکه مکرمه
  • عربستان و اسرائیل سازش می‌کنند؟
  • نخست‌وزیر مالزی: برای برقراری عدالت در قبال فلسطینی‌ها قاطعانه عمل می‌کنیم
  • (ویدئو) سیل وحشتناک در عربستان سعودی همه را ترساند
  •  واکنش اصلاح‌طلبان به سخنان نصیری درباره اتحاد شاهزاده و تاجزاده؛ تکرار یک شوخی بی‌مزه است | ارتباطی به جریان اصلاحات ندارد | واقعا یک توهم است
  • فیلمی از هوای طوفانی شهر مدینه در عربستان سعودی