Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، امام جمعه پاوه روز چهارشنبه در اولین نشست برنامه ریزی این کنگره گفت: مردم اهل سنت و به ویژه مردم پاوه و اورامانات همواره محب اهل بیت پیامبر بوده و هستند و این مهم را سلف صالح و بزرگان ما در گذشته در طول تاریخ اثبات کرده اند.
ماموستا ملا قادر قادری افزود: مردم اهل سنت دوست داشتن اهل بیت و محب بودن آنان را از امام شافعی (رض) و علما، ادبا و شعرای خود از گذشته فرا گرفته اند و این موضوع ریشه در اعتقادات ما دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


امام جمعه پاوه، با اشاره به اینکه همایش بزرگداشت حضرت سید عبیدالله در سال 90 در این شهرستان برگزار شد، تصریح کرد: کنگره امسال باید حاوی مطالب تازه و متفاوت از مراسم گذشته باشد تا خروجی آن منتج به نتیجه باشد.
ماموستا قادری، هجیج را تاریخ پاوه و اورامانات عنوان کرد و گفت: این تاریخ باید بماند و همواره مورد احترام باشد و در جریان احداث سد داریان که قرار بود ارتفاع تاج سد 200 متر باشد و با این کار هجیج از بین می رفت اجازه این کار را ندادیم و ارتفاع تاج سد را کاهش دادیم تا تاریخ این دیار همچنان استوار بماند.
فرماندار پاوه نیز وجود مقبره و آرامگاه امام زادگان و بررگان دینی، علمی و فرهنگی را سرمایه های اجتماعی و فرهنگی برای هر نقطه جغرافیایی دانست.
پرویز ایده پور افزود: باید از این سرمایه ها در جهت اعتلای دین، گسترش مسائل و موضوعات فرهنگی و اجتماعی و توسعه گردشگری و رونق اقتصادی منطقه بهره گرفت.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه هم با اشاره به ارادت مردم اهل اورامانات به اهل بیت، خدمات مردم اهل سنت را در طول انقلاب اسلامی بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: در مقابل این مردم نیز مورد توجه مسئولان نظام هستند.
حجت الاسلام آیت عباسیان افزود: کنگره ملی بزرگداشت سید عبیدالله امسال با یک رویکرد جدید و محتوایی غنی تر برگزار خواهد شد.
ماموستا هادی رمضانی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه پاوه نیز به تبیین مراحل تشکیل کمیته های مختلف برای برگزاری کنگره و لزوم هم اندیشی و همکاری همه جانبه مسئولان، علما، فرهیختگان و صاحبان فکر و اندیشه برای هرچه باشکوهتر وغنی تر این کنگره پرداخت.
حضرت سید عبیداله مشهور به کوسه هجیج فرزند امام موسی کاظم (ع) است که در روستای هجیج شهرستان پاوه به خاک سپرده شده است.
شهرستان پاوه با بیش از 61 هزار نفر جمعیت در شمال غربی کرمانشاه قرار دارد.
7448/8066 خبرنگار:محمدهادی زامیاد ** انتشار دهنده:علی مولوی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۲۴۹۲۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشن‌های دهه کرامت در همه مساجد و محله‌های لرستان برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام احمدرضا غلامی، امروز دوشنبه در جلسه استانی ستاد گرامیداشت دهه کرامت که در استانداری لرستان و با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی برگزار شد، اظهار داشت: مردم ایران اسلامی ارادت ویژه‌ای به آقا و ولی‌نعمت خود حضرت علی ابن موسی‌الرضا (ع) و حضرت فاطمه معصومه (س) دارند و دهه کرامت بهترین زمان برای ابراز ارادت و ادای احترام به ساحت اهل‌بیت (ع) است.

وی افزود: در دهه کرامت امسال تمامی مساجد استان میزبان برگزاری برنامه‌های دهه کرامت و با محوریت خود مردم خواهند بود و برنامه ویژه‌ای برای تجلیل از دختران موفق و نام‌آور در سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) در سطح استان برگزار خواهد شد.

سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی لرستان، گفت: پرداختن به فریضه عفاف و حجاب از مهم‌ترین رویکردهایی است که باید در این دهه موردتوجه و بازشناسی جدی قرار گیرد.

کد خبر 6090799

دیگر خبرها

  • علت تغییر زمان برگزاری کنگره ناباروری
  • سپاه و ارتش بازوان قدرتمند نظام جمهوری اسلامی اند 
  • حرکت دسته عزاداری در روز شهادت امام جعفر صادق (ع) در تهران برگزار می شود
  • ۳۵ تا ۴۰ درصد از افرادی که از روشهای IVF برای درمان ناباروی اقدام می کنند بچه دار می شوند 
  • ظهور تحول در دانشگاه های جهان را باید نتیجه خون‌های ریخته شده در غزه دانست
  • در شورای سیاست‌گذاری کنگره ۱۲ هزار شهید استان تهران چه گذشت؟
  • توزیع ۴۰۰۰ جلد کتاب برای پویش «قهرمان شهید شهر من» در استان تهران
  • برگزاری کنگره جهانی حضرت رضا (ع) در دهه کرامت
  • برگزاری کنگره جهانی حضرت رضا(ع) در دهه کرامت
  • جشن‌های دهه کرامت در همه مساجد و محله‌های لرستان برگزار می‌شود