Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-05-05@07:00:01 GMT

مجلس با تحقیق و تفحص از طرح تحول سلامت مخالفت کرد

تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۲۴۹۵۶۲

مجلس با تحقیق و تفحص از طرح تحول سلامت مخالفت کرد

زندگی>سلامت - همشهری آنلاین:
نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تقاضای تحقیق و تفحص از طرح تحول سلامت مخالفت کردند.

به گزارش ایرنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی چهارشنبه 20 ارديبهشت، با 114 رأی موافق، 66 رأی مخالف و 7 رأی ممتنع از مجموع 213 نماینده حاضر با گزارش کمیسیون بهداشت و درمان درباره رد درخواست تحقیق و تفحص از نحوه اختصاص و توزیع منابع در طرح تحول سلامت، عملکرد سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و بررسی نحوه اجرای طرح نظام سلامت موافقت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدنعیم امینی فرد، سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان در توضیح گزارش کمیسیون بهداشت گفت: پس از ارجاع سه درخواست تحقیق و تفحص از سوی هیأت رئیسه مجلس در طول یک ماه به کمیسیون بهداشت و درمان با موضوعات مشترک؛ با توجه به نظر رئیس مجلس شورای اسلامی مبنی بر تجمیع سه موضوع مورد درخواست این سه تحقیق و تفحص تجمیع شد.

وی افزود: پس از تجمیع این سه درخواست کمیته ای در کمیسیون بهداشت به ریاست آقای قاضی پور تشکیل شد و مسئولیت بررسی محورهای این تحقیق و تفحص به وی واگذار شد. در اجرای ماده 214 آیین نامه داخلی مجلس پس از ارجاع پاسخ های واصله از دستگاه های مذکور و کمیته مورد نظر، گزارش تحقیق و تفحص مورد موافقت نمایندگان قرار نگرفت.

نماینده مردم ایرانشهر در مجلس با بیان اینکه سه تحقیق و تفحص مربوط به وزارت بهداشت و درمان بود که از این سه درخواست یک موضوع مربوط به سازمان غذا و دارو است که ذیل این وزارتخانه قرار دارد، اظهار داشت: بنابراین پس از بررسی های بسیار در جلسات مختلف، اعضای کمیسیون بهداشت و درمان به این نتیجه رسیدند که انجام این سه تحقیق و تفحص هیچ ضرورتی نداشته و باید فضای قبل از اجرای طرح تحول سلامت و فضای درمانی و بهداشتی پس از اجرا را مورد بررسی قرار داد.

امینی فرد با اشاره به اینکه در سه سال گذشته وتا پیش از اجرای این طرح شرایط نابسامانی در حوزه بهداشت و درمان کشور وجود داشت، افزود: اما با توجه به اینکه یکی از دغدغه های جدی این دولت حوزه بهداشت و درمان بود با اجرای این طرح تاکنون مشکلات بسیاری در حوزه بهداشت و درمان برطرف شده است.

عضو کمیسیون بهداشت خاطر نشان کرد: دولت قبل، منابع حوزه سلامت را در زمان خود هزینه نکرد و متاسفانه منابع مورد نظر برای طرح تحول سلامت نیز در دولت گذشته مورد مصرف قرار نگرفت؛ بنابراین این طرح توفیقات قابل قبولی را میان مردم کسب کرده است.

وی اجرای این طرح را شامل حدود 10 میلیون نفر دانست و تصریح کرد: هرچند که طرح تحول سلامت دارای مشکلاتی است که منکر آن نیستیم اما باید زیرساخت ها را برای رفع این مشکلات فراهم کرد ضمن اینکه باید تاکید کرد با اجرای این طرح پرداخت مردم از جیب کاهش پیدا کرد و دارو و تجهیزات پزشکی به شکل مناسب تری در اختیار مردم قرار گرفت.

امینی فرد تصریح کرد: متقاضیان تحقیق وتفحص از طرح تحول سلامت به موارد مختلفی اشاره کردند و یکی از این موارد عدم شفافیت منابع مالی ونحوه هزینه کرد طرح تحول سلامت است که کمیسیون بهداشت و درمان مجلس به این موضوع ورود جدی داشته و در تصویر برنامه ششم توسعه نمایندگان به بسیاری از این مشکلات ساختاری توجه کرده و راهکار برای ادامه اجرای این طرح مشخص شده است.

وی اظهار داشت: بنابراین بسیاری از مشکلات طرح تحول سلامت ساختاری بوده و در طول سه سال گذشته در خصوص رفع این مشکلات اقدامات قابل قبول و کارهای بزرگی صورت گرفته است.

سخنگوی کمیسیون بهداشت افزود: طبق گزارش دیوان محاسبات سه درصد انحراف در بودجه وزارت بهداشت در سال 94 وجود دارد، حدود 97 درصد طبق موازین بودجه مصرف شده است بنابراین باید به این نکته تاکید کرد که توسعه بیمه همگانی یکی از اقدامات مهم این طرح در طول سه سال گذشته بود و در حال حاضر هر ایرانی از پوشش بیمه همگانی برخوردار است.

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۲۴۹۵۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای علیرضابیگی از مخالفت احمدی‌نژاد با گشت ارشاد

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرآنلاین، بخش های مهم این مصاحبه بدین شرح است:

* گفتم مگر گربه از درب مجلس بدون اذن و اراده هیئت رئیسه می تواند وارد شود که اینهمه ماشین شاسی بلند در حیاط مجلس خالی کنند.

* کاش پیش بینی های من غلط از آب درمی آمد اما عملا همان اتفاق افتاد که پیش بینی می شد. ۶۰ درصد مردم در انتخابات شرکت نکردند. بواسطه اظهارنظر ردصلاحیت شدم.

* گفتم همه از رهگذر گشت ارشاد نان می‌خورند. مصوبه گشت ارشاد مربوط به دوره آقای خاتمی بوده و دکتر احمدی‌نژاد با آن مخالف بود. آقای مطهری و پزشکیان و ۷۰ نفر دیگر رئیس جمهور وقت را بدلیل مخالفت با گشت ارشاد مورد سوال قرار دادند.

* آقای رئیسی تصور نمیکرد استیضاح آقای فاطمی امین رای بیاورد. نمایندگان مجلس برای فرار از اتهام، رای به استیضاح دادند. وزیر که برکنار شد، قیمت خودرو شکست. دولت بجای ایجاد امکان رقابت برای مردم، خودش تصدی گری می کند.

* دولت از بنیان اعتقادی به واردات خودروی کارکرده نداشت. دولت اگر حس کند استیضاح وزیری رای می آورد، به وزیر می گوید استعفا بده.

* قیمت ارز ترجیحی را افزایش می دهیم تا جبران کسری های دولت اتفاق بیفتد ولی با این کار چه بر سر خانوار می آید، محل توجه نیست. هیچگاه مردم این ارز ارزان قیمت را در سفره های خودشان نمی توانند ببینند. چای دبش یکی از مصادیق فساد در کشور است عین همین در روغن و نهاده های دامی و .. وجود دارد. طبق آمار بانک مرکزی میزان خروج سرمایه از کشور بیش از ۱۱ میلیارد دلار در سال است.

* نظام به این نتیجه رسیده بود و تشویق مردم به ورود به بورس داشت اتفاق می افتاد. دولت بخشی از مصارف خودش را از رهگذر به یغما رفتن ثروت مردم در بورس تامین کرد. هر کاری کردیم آقای قالیباف استیضاح آقای دژپسند را اعلام وصول نکرد. در قانون بودجه سهم قابل توجهی به پرداخت سررسید اوراق اختصاص پیدا کرده یعنی به جایی خواهیم رسید که سررسیدها به اصل بدهی غلبه کند.

* ما برای تامین حقوق بازنشستگان خودمان، ناچار شدیم دست در جیب مردم ببریم.

* اگر بخواهیم در بوجود آمدن شرایط امروز سهمی را به مجلس اختصاص بدهیم، سهم قابل توجهی است. متاسفانه مجلس نتوانست موفقیتی را در برآوردن آنچه مد نظر مردم بود بدست بیاورد.

دیگر خبرها

  • تحقیق و تفحص بین المللی برای محاکمه سران جنایتکار رژیم صهیونیستی
  • کمبود ۹۰۰۰ ماما در کشور
  • ضرورت افزایش ظرفیت استخدام ماما در بخش بهداشت و درمان
  • بی‌توجهی به مشکلات معیشتی کادر درمان سلامت را به مخاطره می‌اندازد/ دولت توان افزایش حقوق پرستاران را ندارد
  • ادعای علیرضابیگی از مخالفت احمدی‌نژاد با گشت ارشاد
  • مصوبه فوق‌العاده خاص کارکنان نظام سلامت از امسال اعمال می‌شود
  • منع نمایندگان هیات مدیره شرکت‌های دولتی از داوطلبی مجلس
  • ضرورت استفاده از تکنولوژی هوش مصنوعی در علوم‌ پزشکی
  • تمرکز منتخبان مجلس دوازدهم بر ایجاد تحول باشد
  • پرداخت «فوق العاده خاص» کارکنان نظام سلامت از سال جاری