Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-04@21:30:05 GMT

«حسين ضروري» با گروه «آواي شفق» روي صحنه رفت

تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۲۵۰۰۲۸

خبرگزاري آريا - موسيقي ما – کنسرت گروه «آواي شفق» به سرپرستي و خوانندگي «حسين ضروري» چهاردهم ارديبهشت در تالار ايوان شمس برگزار شد. در اين برنامه 40 خواننده گروه کُر و 8 نوازنده ارکستر مجلسي همراه حسين ضروري روي صحنه بودند و قطعات فاخر و غني اقوام ايراني و منتخبي از قطعات برگزيده موسيقي کلاسيک جهان را اجرا کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته در بخش اجراي قطعات اقوام ايراني، آثار کلاسيک آذري بخش عمده کارها را تشکيل مي‌داد. حسين ضروري در ارتباط با نحوه انتخاب آثارش به خبرنگار «موسيقي ما» گفت:«در طول سال‌ها فعاليت خود تلاش کرده‌ام آثاري را اجرا کنم که ريشه در فرهنگ اقوام ايراني دارند و به نحوي روايتگر تاريخ و داستان‌هاي کهن ايراني هستند. مخاطبان زيادي تشنه شنيدن اينگونه آثار هستند ولي اين سبک با تمام زيبايي‌هايي که دارد بسيار مهجور مانده و شايد ديگر وقت آن رسيده باشد که  تهيه‌کنندگان موسيقي کشور در کنار فعاليت‌هاي به اصطلاح بازاري‌پسندي که دارن، هم‌قدم با ما و گروه‌هاي مشابه براي حفظ وتوليد آثار فاخر و ماندگار گام بردارند.»

اين کنسرت در دو بخش اجرا شد و حسين ضروري در پايان پارت اول، قطعه «جان مريم» را به روح هنرمند بزرگ و ماندگار زنده‌ياد «محمد نوري» تقديم کرد و در پايان پارت دوم قطعه باشکوه «ايرانم اي وطن» که از ساخته‌هاي خود او بود را اجرا کرد.

از هنرمندان و مسئولين حاضر در سالن مي‌توان به مرتضي شايسته، عبدالجبار کاکايي، کيهان ملکي، مهدي ميامي، کسري ذولفقاري، فاطيما درستکار، سعيد هاشمي، اميرهوشنگ زند، مهدي وجداني، فضل‌الله احمدي، سرهنگ بخشنده رئيس مبارزه با مواد مخدر، محمدجبارزاده، سمير يثربي و آقاي اسکندري از مديران ارشد قوه‌قضائيه اشاره کرد.

برنامه آينده من اين است که بتوانيم کارهايي با ملودي‌هاي خوب و ماندگار را اجرا کنيم و نمي‌خواهيم فقط فضاهاي تنظيم‌محور داشته باشيم. فقط نمي‌خواهم بازخواني داشته باشم و سعي دارم کارهاي آذري و جديد ملودي‌محور براي کنسرت‌هاي آينده تهيه کنم. مي‌خواهم به ساخت برسم ولي قبل از آن بايد ديني که به قطعات و کارهاي گذشته داريم را ادا کنيم. قطعه «ايرانم اي وطن» را خودم ساختم و در تلويزيون هم اجرا کردم و تلاشم بود که فضاي ماندگاري داشته باشد. دوست دارم اشعار ماندگار باشد و به دنبال کارهاي ساده نيستم. دوست دارم از لحاظ هنري، آثار پرباري را توليد کنيم. براي آينده در بخش آلبوم هم مي‌خواهم کارهاي تلفيقي پاپ – کلاسيکي را انجام دهيم. چند قطعه آماده داريم که يکي از آنها «صحنه خالي» بود و در اين کنسرت اجرا کرديم. در بخش کنسرت‌ها هم هدفم اين است که اجراي بعدي در تالار وحدت با ارکستر زهي بزرگ باشد.»

دغدغه هميشگي ما در اين فضا عدم حمايت از سوي تهيه‌کننده‌ها است. آنها دوست دارند کارها بازاري‌پسند باشد ولي هميشه از کنسرت‌هاي من با ارکستر بزرگ استقبال خوبي به عمل مي‌آيد. به عنوان مثال يک هفته پيش از اين کنسرت، همه بليت‌ها به اتمام رسيد و اين به دليل استقبال مردم بوده است. مردم هميشه از آثار کلاسيک و ماندگار حمايت مي‌کنند ولي اين فضا دغدغه اسپانسرها نيست. چنين اجراهايي در موسيقي کم داريم و همه مي‌گويند که اگر اين کارها بهتر شنيده شود، مي‌تواند مخاطبان را به سمت خود جذب کند. فضاهاي محلي و سنتي زياد است ولي تلفيق موسيقي کلاسيک با قطعات محلي کم است. من جوايز زيادي از جشنواره فجر و جشنواره‌هاي مختلف دارم و به همين دليل دغدغه ارائه موسيقي کلاسيک و تلفيق آن با فضاهاي محلي و پاپ را دارم اما از سوي تهيه‌کننده‌ها و اسپانسرها حمايت نمي‌شوم.»

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۲۵۰۰۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلیت‌فروشی «دوازده سی‌وشش» آغاز شد

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، نمایش «دوازده سی‌وشش» به نویسندگی و کارگردانی امید دانشوران و تهیه‌کنندگی کوروش شاهونه کاری از کمپانی تئاتر جوانان است که از 25 اردیبهشت 1403، ساعت 18:15 در سالن سایه تئاتر شهر روی صحنه می‌رود. 

زهره محمدی، امیر نصیری و امید دانشوران به‌عنوان بازیگر در این نمایش به ایفای نقش می‌پردازند. آیدا عارفی، محمدرضا فدایی، مهسان یحیی پور نیز بازیگران سیاه‌پوش این نمایش هستند.

نمایش «دوازده سی‌وشش» سال گذشته در جشنواره «هم آغاز» تئاتر شهر شرکت کرده بود و توانست جایزه دوم کارگردانی و سوم طراحی صحنه را از آن خود کند.

داستان این نمایش درباره لکه سیاهی است که در سازمان سفید کننده پیدا می‌شود و …

امید دانشوران (طراح صحنه و لباس)، شیدا آذرپور (طراح  صدا)، لعیا شمس‌الدینی (نور)، امید دانشوران (طراح گرافیک)، سعید راسخی پور (ساخت آنونس)، آیدا عارفی (دستیار کارگردان)، هومن مظهری (مجری طرح)، علیرضا ربانی زاده (برنامه‌ریز)، مجتبی راوش (مشاور کارگردان)، سعید راسخی پور (مدیر تبلیغات)، مهسان یحیی پور (مدیریت صحنه)، سعید مشی، امیر عباسی، ساسان سبک‌روح (دستیار صحنه)، حمید تن، محمد غفاری (عوامل فنی)، محمدرضا فدایی، لعیا شمس‌الدینی، آیدا عارفی (گروه صحنه) و علی کیهانی (روابط عمومی و مشاور رسانه‌ای) دیگر عوامل این اثر نمایشی هستند.

علاقه‌مندان برای تهیه بلیت این اثر نمایشی می‌توانند به سایت ایران کنسرت و گیشه تئاتر مراجعه کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بازیگران اصلی «بیرون‌پشتِ‌در» معرفی شدند/ اجرا در تالار قشقایی
  • تماشای یک منظومه عاشقانه و انسانی در تهران/ چرا کارگردان شدم؟
  • اجراهای متنوع گروه‌های موسیقی محیطی در خانه هنرمندان ایران
  • بلیت‌فروشی «دوازده سی‌وشش» آغاز شد
  • بلیت‌فروشی «دوازده سی‌وشش» آغاز شد/ آغاز اجرا از ۲۵ اردیبهشت
  • کنسرت سامان احتشامی دو شب دیگر تمدید شد/ پنج شب اجرا در تالار رودکی
  • تصاویر جدید جاستین بیبر که طرفدارانش را نگران کرد + عکس
  • «شب نغمه‌های اذان ایرانی» روی صحنه می‌رود
  • آقای همایون شجریان، تو را به خدا بیایید و بگویید ما اشتباه کردیم!
  • شب نغمه‌های اذان ایرانی روی صحنه می‌رود