Web Analytics Made Easy - Statcounter

دولت تدبیر و امید امسال هم به جای توجه به مشکلات معلمان، از روز معلم هم بهره برداری سیاسی کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، روز معلم هم تمام شد و دولتی ها امسال این روز را با شور دیگری که تبلیغات روحانی در آن موج می زد برگزار کردند اما به حقوق معلمان بی توجهی کردند.

از افتتاح ستاد روحانی توسط مدیران آموزش و پروش در روز معلم گرفته تا نصب بنر روحانی بر روی ستون های خیابان معلم، برگزاری همایش های گوناگون برای معلمان و سخنان قابل تامل استاندار در دفاع از دولت و اینکه معلمان به طور جد در انتخابات ورود پیدا کنند و هراسی نداشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پرویزی در مراسم تجلیل از معلمان گفت: معلمان سردمدارن توسعه استان هستند و شما باید در حوزه سیاسی حضور پیدا کنید وهر طور که دلتان می خواهد به انتخابات جهت دهید و هر تفکری که دارید را آشکارا بیان کنید چرا باید بترسید؟

پرویزی خاطرنشان کرد: در انتخابات شورا شرکت کنید و میدان داری کنید و نقش خود را از دست ندهید.

وی تصریح کرد: هرکس هر تفکر دارد باید حضورپیدا کند آنهایی که اصول گرا هستند نیز بیایند و مردانه از تفکرشان دفاع کنند.

استاندار خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: وظیفه شما تنها آموزش دانش آموزان نیست در حوزه های سیاسی هم باید دانش آموزان را به بلوغ برسانید.

به عبارتی دیگر در روز معلم به جای توجه به حقوق و معیشت معلمان امسال روز معلم به بهانه تبلیغات و انتخابات، باز هم به معلمان توجهی شد.

چیزی که معلمان در دولت یازدهم به آن رسیده اند سیاسی کاری است و بس؛ فساد هشت هزار میلیاردی صندوق ذخیره فرهنگیان که اصلا دولت به آن توجهی نکرد به طوری که دولت در روز معلم به جای توجه به حقوق از دست رفته معلمان، برای آنها جلسات تبلیغاتی برگزار کرد.

فضای بی توجهی مسئولان به حدی رسیده است که مسئولان در روز معلم هم تنها جلسات تبلیغاتی برگزار کردند و حداقل یک بار پای درد و دل معلمان ننشستند؛ که برخی از معلمان استان به این عملکرد مسئولان معترض شدند.

دولت تدبیر و امید در بدو آغاز به کار و در زمان تبلیغات انتخاباتی خود وعده و عیدهای زیادی درباره بهبود معیشت معلمان به عنوان یکی از اقشار زحمت‌کش جامعه سر داد و از پرداخت مطالبات معلمان سخن‌های فراوان و وعده‌های متعددی داد اما در عمل می‌توان به جرأت اذعان کرد نه‌ تنها برخی از وعده‌ها تحقق عینی پیدا نکرد بلکه از صندوقی که قرار بود ذخیره فرهنگیان باشد اختلاس‌های میلیاردی بیرون آمد و تأسف و تأثر همگان را به همراه داشت.

اختلاس‌های کلانی که رئیس‌جمهور محترم با تغییر ادبیات، آن را معوقات بانکی نامید اما هیچ عقل سلیمی این را نپذیرفت که چگونه در یک صندوق ذخیره و یک موسسه مالی متعلق به فرهنگیان وام‌های چند صد میلیونی و میلیاردی با سود بسیار پایین و در آسان‌ترین شیوه ممکن به افرادی پرداخت شده که اینک در بازپس دادن این اقساط ناتوان‌اند و چه‌بسا با استفاده از رانت‌های مختلف از پرداخت دیون خود سرباز می‌زنند.

یکی از معلمان بیرجندی در گفتگو با خبرنگار خاورستان،اظهارکرد: صندوق ذخیره فرهنگیان در سال 73 تشکیل شد اما اختلاس‌ها سبب شد تا فرهنگیان نسبت به این صندوق بی اعتماد شوند.

وی افزود: یکی دیگر از مشکلاتی که معلمان با آن روبرو هستند این است که در دوره ابتدایی به دلیل کمبود نیرو نورم کلاسی بالا رفته است و این سبب شده است که تعداد دانش آموزان در کلاس ها افزایش یابند که لازم است با توجه به اجرای ارزشیابی توصیفی در مدارس، تعداد دانش آموزان در کلاس کاهش یابند.

وی خاطرنشان کرد: تخصص گرایی در آموزش و پرورش کم شده است و سامان دهی نامناسبی در خصوص معلمان صورت گرفته است.

این معلم بیرجندی تاکید کرد: در آموزش و پرورش برخی معلمان با توجه به تخصص و رشته در جای مناسبی قرار نگرفته اند.

وی گفت: میزان رفاه فرهنگیان نسبت به سایر کارمندان خیلی کمتر است که نیاز است مسئولان نسبت به این مهم چاره ای بیاندیشند.

وی بیان کرد: اجرای طرح ها در آموزش و پرورش شتاب زدگی دارد که لازم است برخی از طرح ها برای اجرای آن فکر بیشتری شود.

یکی دیگر از فرهنگیان استان با تاکید بر اینکه برخی طرح ها در آموزش و پرورش ابتر است، گفت: برخی از طرح ها بعد از فضاسازی رسانه ای رها می شود که به طور مثال طرح استعداد یابی شنا و طناب زنی در برخی مدارس اجرا و بعد رها شد.

وی توضیح داد: با استخدام معلم تربیت بدنی قرار شد ساعت تربیت بدنی را افزایش دهند اما بستر این گونه طرح ها فراهم نشده است و به ندرت مدارسی هستند که سالن ورزشی در آنها وجود دارد و این بدان معنا است که یک سربازی بدون اسلحه وارد میدان جنگ شود.

وی ادامه داد: مدارس قرآنی از ابتدا برای حفظ قرآن راه اندازی شده بود تا به فرموده مقام معظم رهبری نهضت حفظ قرآن در مدارس فراگیر شود اما در این دولت به مسائل پرورشی و تربیتی اهمیتی داده نشد.

این معلم که تاکنون در مناطق مختلفی از استان خدمت کرده است، گفت: یکی دیگر از مشکلات فرهنگیان و خصوصا مدیران با آن روبر هستند عدم واریز سرانه دانش آموز است که این امر سبب شده تا مدیران هربنه جاری مدارس را از جاهای دیگر تامین کنند.

وی بیان کرد: رتبه بندی معلمان یکی دیگر از طرح هایی بود که آموزش و پرورش برای ارتقاء منزلت معلمان اجرا کرد اما ناقص که این طرح هم رها شد.

وی ادامه داد: در این دوره رتبه‌بندی معلمان را به سخره گرفته شد و اجرای بد این طرح که هدف آن ایجاد انگیزه برای توانمندی، به‌روز شدن معلمان و افزایش کیفیت بود صورت نگرفت.

وی یادآورشد:بخش مهم دیگری از اجرای سند تحول در دانشگاه فرهنگیان بود که 25 هزار ورودی را به 5 هزار تقلیل دادند و شخصی را برای سرپرستی تعیین کردند که به فلسفه آن اعتقادی ندارد.

این معلم گفت: متأسفانه برای توانمند کردن ساختار دانشگاه فرهنگیان برنامه و انگیزه ندارند ما اگر سند تحول بنیادین را خوب اجرا کنیم می‌توانیم در دنیا حرف برای گفتن داشته باشیم؛ اقدامی که تاکنون صورت نگرفته است.

وی ادامه داد: دولت تنها در هفته معلم به یاد معلمان و فرهنگیان می افتد و در غیر این صورت به حقوق فرهنگیان هم توجهی نمی شود.

وی بیان کرد: بنا به فرموده مقام معظم رهبری سیاسی کاری در آموزش و پرورش سم مهلکی است اما متاسفانه در برخی از شهرستانهای استان شاهد سیاسی کاری و تعیین مدیر براساس خویشاوندی و روابط سیاسی هستیم که این هم سبب می شود تا بجای اینکه به امر آموزش توجه بیشتری شود به سیاسی بازی و خویشاوند گرایی توجه می شود.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه در آموزش و پرورش جلوی تحصیل معلمان گرفته می شود و این امر سبب شده تا معلمان با همان مدرکی که استخدام می شوند به خدمت بپردازند در حالی که گرفتن مدارک بالا باید مورد توجه قرار گیرد و هم چنین افتخاری برای آموزش وپرورش است.

وی بیان کرد: دانشگاه فرهنگیان باید تقویت شود علی‌رغم اینکه با کمبود معلم روبرو هستیم اما میزان ورودی های دانشگاه فرهنگیان از سال 92 کاهش یافته است و هم چنین این دانشگاه با وجود اهمیت بسیار با سرپرست اداره می شود.

این ها بخشی از خواسته های و دغدغه فرهنگیان است که متاسفانه در این دولت به جای توجه به حقوق فرهنگیان به سیاسی کاری توجه شد و فرهنگیان را هر روز نسبت به آینده ناامید کرد.

در واقع دانش آموزان این آینده سازان جامعه تحت تاثیر این فضاهای سیاسی قرار دارند و قطعا در کنار این سیاسی کاری ها آنها هستند که بیشترین آسیب را می بینند.

نیاز است فضای آموزشی بدون توجه به اینکه چه دولتی با چه تفکری بر سرکار است در آموزش و پرورش حاکم شود و این مهم در صورتی محقق خواهد شد که دولتی ها به جای توجه به روابط و سیاسی کاری به امر آموزش هم توجهی شود نه اینکه به بهانه روز معلم جلسات پرطمطراقی که تبلیغات برای دولت از بودجه بیت المال است راه بیندازند.

این روزها آنچه بیشتر برای رفع مشکلات فرهنگیان در کشور نیاز است این است که آموزش و پرورش ازسیاست زدگی خارج شده و مسئولان امر سعی کنند تا در آن شاهد رشد علمی و آموزشی تا باشیم.

با این حال فرهنگیان شریف هیچ‌گاه این اجحاف آشکار دولت یازدهم را فراموش نخواهند کرد و گلایه‌مندند که چرا رئیس دولت به جای اینکه جانب حق را بگیرد و حامی معلمان و فرهنگیان باشد، از اختلاس‌گران حمایت کرد و به سیاسی کاری و از معلمان به نفع منافع انتخاباتی خود بهره می گیرند.

نکته تأسف برانگیز آن است که وزیر این وزارتخانه که در واقع بزرگترین وزارتخانه دولت با بیش از 1 میلیون و 100 هزار نیرو و بیش از 13 میلیون دانش آموز است بجای آن که در پی حل مشکلات معلمان باشد به فکر واردات لباس کودک از ایتالیاست!!

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۲۵۰۳۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتخاب معلم دزفولی به عنوان معلم نمونه کشوری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: مرضیه باباخان‌زاده معلم شهرستان دزفول به عنوان آموزگار نمونه کشور به مناسبت هفته گرامیداشت مقام معلم معرفی شد.

عبدالله حبیبی افزود: ۱۴ معلم از خوزستان برای انتخاب معلم نمونه به مرحله کشوری راه یافتند که از این تعداد یک آموزگار از دزفول انتخاب شد.

وی ادامه داد: فرآیند شناسایی معلمان نمونه یکی از برنامه‌های عملکردی مجموعه تعلیم و تربیت کشور برای تکریم و ارج نهادن به مقام و جایگاه شامخ معلمان است و در خوزستان نیز این فرآیند با استقبال معلمان و مشارکت بالای آنان همراه بوده است.

مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان اظهار کرد: قرار گرفتن نام آموزگار دزفولی در بین معلمان نمونه کشوری نشان از توانمندی بالای معلمان خوزستانی در عرصه‌های حرفه‌ای و تخصصی آموزشی دارد.

دیگر خبرها

  • توجه به معلمان در اولویت امور قرار گیرد
  • تجلیل از مقام معلم؛ در آستانه گرامیداشت هفته معلم
  • تقدیر از معلمان مردمی‌سازی شود
  • سیروس همتی مجری شبکه آموزش شد
  • انتخاب معلم دزفولی به عنوان معلم نمونه کشوری
  • هشت معلم نمونه استان ایلام تجلیل می‌شوند
  • گرامیداشت روز معلم
  • بزرگداشت مقام معلم با اجرای صدها برنامه
  • تجلیل از ۲۴ معلم نمونه بیرجند
  • اختصاص ۱۰ امتیاز رتبه‌بندی به ۵۷۰۹ دانشجو معلم دانشگاه فرهنگیان