Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون فنی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از اجرای طرح مدارس حامی سلامت که در جهتاقدامات مشارکتی و فعال برای ارتقای سلامت مدارس و مربیان در خراسان جنوبی تلاش می‌کنند خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، مهدی زنگویی‌مطلق ظهر امروز در مراسم اختتامیه جشنوارهدانش‌آموزی سفیران سلامت خراسان جنوبی اظهار داشت: افزایش نقش ما در مراقبت و سلامت خود و اطرافیان‌مان برای سالم زیستن و مدیریت بیماری‌های مزمن حاد یا ناخوشی‌های جزیی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تربیت مستقیم 3 هزار و 70 سفیر دانش‌آموز، تربیت غیرمستقیم 15 هزار سفیر دانش آموز در مقاطع مختلف، برگزاری نمایشگاه غذای سالم توسط سفیران سلامت، تهیه و توزیع منابع آموزشی مورد نیاز و تجلیل از سفیران سلامت از دیگر عملکردهای کلی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند است.

معاون فنی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از طرح مدارس حامی سلامت که در جهتاقدامات مشارکتی و فعال برای ارتقای سلامت مدارس و مربیان در خراسان جنوبی تلاش می‌کنند خبر داد و گفت: خود‌مراقبتیامری اکتسابی، آگاهانه و هدفدار برای فرد و اعضای خانواده‌هاست.

زنگویی‌مطلق افزود: خود مراقبتی به معنای استفاده از دانش و توان هر فرد به عنوان یک منبع است و هر کدام از ما مسئولیم به اندازه حفظ حیات خود آگاه و توانمند باشیم و از آنچه که خداوند در روح ما دمیده مراقبت کنیم.

وی بیان کرد: 65 تا 85 درصد از مراقبت‌ها خود مراقبتی است که شامل کنترل استرس، مصرف داور، و فعالیت‌های بدنی است و این فعالیتها توسط خود فرد انجام می‌شود و شامل پیشگیری، درمان و کاهش عوارض است.

معاون فنی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: سلامت روانی جزو نیازهای روانی و عاطفی ما است که نسبت ما به توانایی‌های‌مانبرای مواجه شدن در برابر مشکلات است.

زنگویی افزود: سلامتی انواع مختلفی از جمله سلامت معنوی، سلامت روانی، جسمانی و اجتماعی دارد که سلامت معنوی به ما کمک می‌کند تا با خالق هستی آشنا شویم و سلامت جسمانی نیازمند زیستن سالم است.

در این مراسم از 160 دانش‌آموز برتر در بخش‌های فردی و گروهی سفیران سلامت تجلیل شد.

انتهای پیام/

R41348/P1377/S6,56/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۲۵۰۴۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نواختن زنگ سلامت در مدرسه حاج کاظمی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ همزمان با آغاز هفته سلامت و در اولین روز از هفته سلامت، زنگ سلامت در مدرسه حاج کاظمی اراک به صدا درآمد.

از یکم تا هفتم اردیبهشت ۱۴۰۳ به عنوان هفته ملی سلامت نامگذاری شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی در مراسم نواختن زنگ سلامت در دبستان حاج کاظمی گفت: حدود ۶۲ هزار دانش آموز با عنوان همیاران سلامت آموزش دیدند که یک چهارم دانش آموزان استان مرکزی می‌شود.

مولوی افزود: اگر دانش آموزی سلامت جسمی داشته باشد، میتواند هم آموزش خوب ببیند و هم پرورش خوبی داشته باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک هم با بیان اهمیت سلامت در جامعه گفت: هرکشوری برای پیشرفت نیاز به نیروی جوان سالم دارد بنابراین باید از خانواده‌ها و آموزش و پرورش اقدام کرد، زیرا خانواده رکن مهمی است.

امانی افزود: برنامه‌های مختلفی در مدارس باهمکاری دانشگاه علوم پزشکی در زمینه‌های مختلف از جمله آموزش بهداشت جسمی، دهان و دندان و سایر موارد برگزار می‌شود که به عنوان سفیران و همیاران سلامت همکاری می‌کنند.

روغنی، معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان مرکزی هم با اشاره به شعار هفته سلامت با عنوان سلامت خانواده و مردمی سازی سلامت گفت: دانش آموزان سفیران سلامت هستند که همراه با مراقبان سلامت آموزش‌های لازم در زمینه بهداشت فردی و اجتماعی، تحرک بدنی و سایر موارد را می‌بینند و به خانواده منتقل می‌کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ۹۵ هزار نفر از دانش‌آموزان کرمانشاهی سفیر سلامت هستند
  • پایان هشتمین جشنواره سفیران سلامت دانش آموزی در خراسان رضوی
  • مراسم اختتامیه طرح سفیران سلامت در مهاباد
  • اجرای طرح سفیران سلامت در مدارس
  • نواختن زنگ سلامت در مدرسه حاج کاظمی
  • صفحه نخست روزنامه خراسان جنوبی - دوشنبه ۳ اردیبهشت
  • نواخته شدن زنگ سلامت در مدارس بافق +عکس
  • پزشکان موسسه محکم از امروز در بیرجند آغاز به کار کردند
  • تداوم اجرای طرح سفیران ۱۲۵ در مدارس یزد
  • نواخته شدن زنگ سلامت در مدارس بافق