Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - محرومان، مستضعفان و مناطق محروم کشور مورد بي‌مهري قرار گرفته‌اند. ما حواسمان هست که هرگز به دام فريب و عوام فريبي آنها نيفتيم.

به گزارش سرويس سياسي جام نيـوز، محمدباقر قاليباف، کانديداي دوازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري عصر امروز در ديدار صميمي جهادگران و گروه هاي جهادي گفت: از اينکه در جمع پرشور و نشاط شما جوانان انقلابي، جهادي و ارزشمند حضور پيدا کرده ام، خداوند بزرگ را شاکرم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شما و همه همرزمان و همسنگرانتان در سراسر کشور که امروز در جمع ما نيستند، مايه افتخار هستيد.

وي افزود: خوشحال هستم که اگر اميدي در پيش رو داريم، اين اميد بعد از خداوند تبارک و تعالي به يکايک شما برادران و خواهران جهادي ام و جوانان غيور سراسر کشور است.

قاليباف ادامه داد: جهادي ها کساني هستند با بصيرت که در هر مقطعي اگر براي مردم و ميهن اسلامي ما دغدغه و مشکلي ايجاد شود، خارج از سيستم هاي اداري و به صورت داوطلب و با ايماني راسخ پا به عرصه مي گذارند و در آن عرصه اي که مردم نيازمند هستند و دغدغه دارند، دغدغه مردم را برطرف مي کنند.

کانديداي رياست جمهوري ادامه داد: در همان دوران ابتداي انقلاب در سال 58 که موضوع کشور پيشرفت و تحول اقتصادي بود، جوانان آن روز در اين حوزه گام نهادند. بعد که دفاع مقدس پيش آمد، دغدغه اي بزرگ تر و مهم تر به وجود آمد و همه آن عزيزان پا به ميدان دفاع مقدس گذاشتند. امروز هم که در کشور دچار بحران اقتصادي هستيم و متاسفانه محرومان، مستضعفان و مناطق محروم کشور مورد بي مهري قرار گرفته اند، باز هم شما عزيزان با بصيرت هستيد که فعاليت جهادي و داوطلبانه در عرصه خدمت به مردم را انتخاب کرده ايد و مايه اميد مردم و مستضعفان هستيد.

ما امروز نيازمند جهاد ضد دروغ هم هستيم
قاليباف گفت: بدون شک مهم ترين بحران کشور بيکاري و اشتغال است. امروز بزرگ ترين مشکل ما بيکاري، گراني و فقر است و همه بايد براي اين محروميت زدايي، ايجاد اشتغال و مبارزه با گراني تلاش کنيم. اگر موفق شويم در اين مسير حرکت کنيم از همه بحران هاي اجتماعي پيش رو پيشگيري مي کنيم.

وي با بيان اينکه يکي از ويژگي هاي نيروهاي جهادي و جوانان پر نشاط، پرکار، تلاشگر و با اخلاص اين است که هرگز به حاشيه نمي روند بلکه در متن کار که دغدغه مردم است باقي مي مانند گفت: اين روزها مخصوصا در اين ايامي که در آستانه يک انتخاب بزرگ براي مديريت اجرايي کشور هستيم متاسفانه حرف هايي زده مي شود که در مسير اصلي دغدغه مردم نيست.

قاليباف گفت: امروز بايد حواسمان باشد در کنار همه فعاليت هاي جهادي يک ماموريت جهادي ديگري هم در اين مقطع داشته باشيم، آن هم مسئوليت ما در قبال اظهارات نادرستي است که بعضا از زبان کساني که مسئول هستند جاري مي شود.

کانديداي رياست جمهوري با اشاره به اينکه من ناراحت هستم که رئيس جمهور محترم در مقابل مردم به صورت اظهارات دروغ بيان کند، عنوان کرد: ما امروز نيازمند جهاد ضد دروغ هم هستيم. ما حواسمان هست که هرگز به دام فريب و عوام فريبي آنها نيفتيم. دغدغه ما دغدغه مردم است.

قاليباف گفت: ما به آنها مي گوييم نه ما و نه کسان ديگر مخالف آزادي نيستيم، مگر پياده رو حمام زنانه و مردانه است که ديوار بکشيم؟

حرف هايي بزنيد که در خلوت خودتان، خودتان به خودتان نخنديد
وي ادامه داد: حرف هايي بزنيد که در خلوت خودتان، خودتان به خودتان نخنديد، به فهم و شعور اين ملت توهين نکنيد. اجازه بدهيد مردم از شما سوال کنند، اين حق مردم است.

قاليباف باطرح اين سوال که اجازه دهيد مردم از شما انتقاد کنند، چرا عصباني مي شويد و حاشا مي کنيد، گفت: اين حق مردم است که از رئيس جمهورشان در زماني که وعده داده است، بپرسند که بيان و تعهد شما ايجاد 4 ميليون شغل بوده است، امروز توضيح دهيد که اين 4 ميليون شغل را کجا ايجاد کرده ايد؟

کانديداي رياست جمهوري خطاب به حسن روحاني عنوان کرد: شما خود که نتوانستيد تعهد خود را عمل کنيد و در اين هفته ها و ماه هاي آخر به ياد اشتغال و بيکاري افتاديد.

قاليباف گفت: من از شما جوانان عزيز مي خواهم تاريخچه همه سايت ها را نگاه کنيد و ببينيد در ادبيات گفتاري رئيس جمهور محترم چند بار در طول سال هاي گذشته -به جز سه چهار ماه آخر که به انتخابات نزديک شديم-، واژه هاي بيکاري، شغل و محروميت در صحبت هاي ايشان بوده است؟

وي افزود: اگر شما مدافع آزادي بوديد، دستور نمي داديد که سايت سامانه ملي کار را فيلتر کنند؛ سايت کارانه را راه اندازي کرديم و دستور فيلتر آن را شما صادر کرديد اما سايت ديگري براي خودتان به عنوان کارورزي بالا آورده ايد که اين يک دزدي آشکار است.

نامزد انتخابات تصريح کرد: جناب آقاي روحاني يک مقدار تحمل خود را بالا ببريد؛ مرتب از شما شنيده ايم که گفته ايد نداريم، نمي شود و نمي توانيم حالا حداقل يک ماه تحمل کنيد ما را که مي گوييم هم داريم، هم مي شود و هم مي توانيم؛ اين تحمل عين آزادي و عدالت است. البته امروز خيلي خوشحال هستيم کساني که تا ديروز خودشان جزو تندروها بودند امروز مدافع آزادي شده اند.

جناب آقاي روحاني از شما خواهش مي کنيم صبر و تحمل کنيد
قاليباف ادامه داد: ما اين احترام را قائل هستيم و طبيعي است که جناب آقاي روحاني هم براي هوادارنشان عزيز هستند، اما حقيقت براي همه ما عزيز تر از آن است. ما نمي توانيم به خاطر شما چشم از واقعيت ها و حقيقت هاي تلخي که دولت شما درست کرده است، برداريم و آنها را نبينيم. ما نمي توانيم اين واقعيت هاي تلخ را که اين 4 درصدي ها بر اين ملت تحميل کرده اند را بيان نکنيم.

کانديداي رياست جمهوري گفت: جناب آقاي روحاني از شما خواهش مي کنيم صبر و تحمل کنيد و به جاي عوام فريبي و حرف هاي حاشيه اي بگوييد براي اين مردم و ملت در چهار سالي که گذشته است-با وجود وعده هايي که خودتان به اين مردم داده ايد- چه کرده ايد؟

وي با طرح اين سوال که بگوييد به کدام يک از وعده هاي خود عمل کرده ايد؟ خاطرنشان کرد: اگر روزي با صراحت بيان کرديد که ما تحول اقتصادي را 100 روزه انجام خواهيم داد، حالا مردم از شما مي شنوند که اين مشکلات در 100 سال هم حل نخواهد شد.

قاليباف گفت: اگر جوانان و مردم ما يکپارچه مي گويند ما به دنبال تغيير شرايط در 29 ارديبهشت هستيم، به همين دليل است که شما خود اذعان کرده ايد که توان حل مشکلات را نداريد.

يک ميليون و 250 هزار شغل را در روستاها ايجاد خواهيم کرد
قاليباف گفت: با اميد به خدا و با اتکا به پشتکار جوانان و مردم عزيز در سراسر کشور، «دولت مردم» به گونه اي اقدام خواهد کرد که بتواند به جاي حرف، کار و به جاي شعار عمل را براي خدمت به کار گيرد.

نامزد انتخابات با بيان اينکه ما به ملت عزيز خود قول داده ايم که در دولت مردم 5 ميليون شغل را به حول و قوه الهي ايجاد کنيم، تصريح کرد: در برنامه ريزي دقيقي که انجام شده است با کمک همين دوستان جهادي، يک ميليون و 250 هزار شغل از 5 ميليون شغل در حوزه مسائل مناطق محروم، صنايع کوچک و رسيدگي به بخش کشاورزي و روستاهاست، انشالله اجرا مي شود.

قاليباف گفت: ما اين کار را نه به سبک اداري و سازمان هاي پر خرج و کم خاصيت بلکه با همين رفتار جهادي، قرارگاه هاي جهادي و توان شما جوانان عزيز با پشتيباني کامل انجام خواهيم داد و يک ميليون و 250 هزار شغل را در روستاها به کمک شما ايجاد خواهيم کرد.

ما در «دولت مردم» به همان باورهاي امام راحل و ارزش هاي انقلاب متعهد هستيم
وي ادامه داد: همه شما مي دانيد که بخشي از مردم ما آنچنان محروم هستند که ضرورتي نمي بينم از محروميت آنها براي شما بگويم. مطمئن هستم شما با آنها زندگي کرده ايد و به کمک آنها رفته ايد. در حاشيه شهرها کساني هستند که حتي نان خالي را هم قرض مي کنند تا بتوانند شکم خود و فرزندانشان را سير کنند و تنها با يارانه زندگي مي کنند. اگر قول داده ام که يارانه اين اقشار را به سه برابر برسانم به دنبال اين هستم با کمک شما عزيزان هم بتوانيم به آنها کمک مالي کرده و هم اين عزيزان را توانمند کنيم.

کانديداها دوازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري تاکيد کرد: اگر براي جوانان عزيزي که اشتغال به کار ندارند و جوانان متاهلي که در سراسر کشور با تعطيلي چندين هزار کارخانه بيکار شده اند، قول پرداخت 250 هزار تومان ماهيانه به عنوان حق کارانه را داده‌ام به اين جهت است که آنها به مراکز کاري معرفي شوند و توليد کاري و توانمند سازي صورت گيرد.

وي افزود: ما به شما عزيزان متعهد هستيم که به حول و قوه الهي با پايان دادن به دولت چهاردرصدي ها، بتوانيم همه اهدافي که در 12 فروردين ماه سال 1358 داشتيم را محقق کنيم.

قاليباف خاطرنشان کرد: ما در 12 فروردين با مردم و امام مهرباني ها عهد بستيم. امامي که فرمودند آنهايي که تا آخر خط انقلاب با ما هستند محرومان و مستضعفان هستند. ما در «دولت مردم» به همان باورهاي امام راحل و ارزش هاي انقلاب در رسيدگي به اين مردم مخصوصا محرومان و مستضعفان در اقصي نقاط کشور متعهد هستيم.

کانديداي رياست جمهوري در پايان تاکيد کرد: ما در «دولت مردم» متعهد هستيم در يک دوره 4ساله بتوانيم اميد، نشاط و مهار مشکلات اقتصادي را رقم بزنيم تا کشور در مسير پيشرفت قرار گيرد و مردم ما هر سال تحولات را ببينند و ببيند هر سال وضعيت آنها بهتر شده است همانطور که در شهر تهران اين اتفاق افتاده است.

مهر



منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۲۵۰۷۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خانم ترانه علیدوستی، یک ایران نگران حال شماست!

آفتاب‌‌نیوز :

دیروز در خبر‌ها داشتیم که ترانه علیدوستی به یک بیماری سخت مبتلا شده. نادره حکیم‌الهی، مادر ترانه، اما می‌گوید با این حال اوضاع جسمانی او مساعد است. مطابق انتظارات نیز سیل واکنش‌ها روانه ترانه علیدوستی شد و چه موافق و چه مخالف او برای بهبودی‌اش آرزوی سلامتی کردند.

اما ترانه علیدوستی یکی از بازیگرانی‌ست که در سال‌های اخیر مواضعش را آشکارا بیان کرده و در زمینی قدم زده که شاید کمتر کسی بتواند حتی به او در این مسیر نزدیک شود. موج اخباری هم که طی دست‌کم دو سال گذشته از او وایرال شده مرتبط با سینما نبوده و همان خبر بازداشت و حالا نیز بیماری مهم‌ترین‌هایش بودند. در ادامه به مسیری که او طی تمام این سال‌ها گذرانده نگاهی خواهیم داشت. با ما همراه باشید.

حمایت از حسن روحانی در انتخابات

تب و تاب انتخابات سال ۹۶ به حدی بود که از خیلی از هنرمندان در مقام کنشگری برآمدند. ترانه علیدوستی نیز از آن دسته بود که برای انتخابش دلایل متعددی داشت. او با انتشار بیانیه‌ای در حمایت از حسن روحانی نوشت که در ادامه خلاصه آن را می‌خوانید: «به روحانی رأی میدهم. ‎چون شرایط هشت سالِ پیش از او را به یاد دارم، و نمیخواهم به آن روز‌ها برگردم. چون حاضر نیستم همان وضع و همان مواضع، مثل کابوسی که پیشتر دیده ایم دوباره به سراغمان بیاید. ‎به روحانی رای میدهم، چون حس افتخاری که در دولت او بسیاری از مردم را، بعد توافق تاریخی ژنو به خیابان‌ها آورد و بعد از مدت‌ها بانی آرامششان شد، به یاد دارم.»

تحریم اسکار ۲۰۱۷

در پی دستور دونالد ترامپ، رئیس جمهور وقت آمریکا در سال ۲۰۱۷ مبنی بر لغو صدور ویزا برای مهاجران ۷ کشور از جمله ایران، ترانه علیدوستی در اعتراض و واکنش به این تصمیم و با نژادپرستانه خواندن این اقدام در صفحهٔ توئیتر خود اعلام کرد که در مراسم اهدای جوایز اسکار در لس آنجلس شرکت نخواهد کرد.

ترانه علیدوستی نیز در واکنش به اظهارات «ترامپ» در صفحه توئیتر خود نوشت ممنوعیت صدور ویزا برای ایرانیان نژادپرستانه است، چه این ممنوعیت رویداد‌های فرهنگی را شامل شود یا نشود، من به نشانه اعتراض در مراسم اسکار ۲۰۱۷ شرکت نخواهم کرد.

خبر اعتراض او در بسیاری از رسانه‌های جهان از جمله نیویورک تایمز، گاردین و هالیوود ریپورتر بازتاب یافت. وی همچنین در گفتگو با نیویورک تایمز گفت: «تصمیم گرفتم حتی اگر بتوانم در این مراسم شرکت نکنم، چون این مرا عمیقاً متأثر می‌کند که می‌بینم مردم معمولی هموطنم از دیدن فرزندانشان یا ادامه تحصیل در آمریکا محروم می‌شوند در حالی که این حقِ قانونی‌شان است. مطمئنم آمریکا چندین برابر از حضور ایرانیان مهاجر و خدمات آن‌ها در آن کشور سود برده‌است؛ بنابراین برای من قابل قبول نیست به دولتی احترام بگذارم که برای مردم کشور من احترامی قائل نیست.»

صدور حکم برای ترانه علیدوستی

درتابستان ۱۳۹۹ وکیل ترانه علیدوستی، از صدور حکم پنج ماه زندان تعلیقی برای موکلش خبر داد. به نوشته کاوه راد، ترانه علیدوستی به ۳ اتهام «اقدام تبلیغی علیه نظام»، «نشر اکاذیب و افترا» و «توهین به مأموران در حین انجام وظیفه» به دادسرا احضار شد، اما از ۲ اتهام نخست تبرئه شد.

اعتراض به خاطر شنای زنان

در واپسین روز‌های سال ۱۴۰۰، ترانه علیدوستی در اظهاراتی مدعی شد که ورزش شنا در ایران برای بانوان کشورمان ممنوع است. او همچنین مدعی شد که در ایران هویت ورزشی برای بانوان وجود ندارد و شنا برای زنان در ایران رسماً ممنوع است. علیدوستی در فیلمی به نام "اورکا" با این مضمون و محتوا که یک ورزشکار زن با ثبت سه رکورد گینس در دنیا، در کشور خودش دچار محدویت است، ایفای نقش کرده است.

چگونه ترانه علیدوستی پرچمدار زنان سینما شد؟

ترانه علیدوستی همواره یک شخصیت متفاوت میان سلبریتی‌های ایرانی بوده. از انتخاب‌ها و موضع‌گیری‌های اجتماعی‌اش می‌توان این نکته را به خوبی دریافت. در واقع به اندازه رفتار می‌کند و البته معمولا هم جایی را می‌بیند که بحث‌برانگیز است.

او در نخستین موضع‌گیری خود در بهار ۱۴۰۱ در مصاحبه با بی بی سی فارسی به حواشی خشونت جنسی در سینمای ایران پرداخت. ترانه درباره علت انتشار بیانیه علیه "خشونت، آزار علیه زنان سینما" از همکارانش در سینمای ایران سوال کرد مه چه اتفاقی باید برای زنانی که کنار شما کار می‌کنند بیافتد که واکنش شما را هم بر بیانگیزد؟

کن ۲۰۲۲، بازداشت و سپس غیبت در فجر ۱۴۰۱

سال ۱۴۰۱ شاید خبرسازترین سال زندگی ترانه علیدوستی بود. اظهارات بحث‌برانگیز او با اعتراضات گسترده‌ای در داخل کشور همراه شد، اما این تازه شروع ماجرا برای دختر حمید علیدوستی بود. پس از وقایع پاییز ۱۴۰۱ خبرگزاری میزان از بازداشت ترانه علیدوستی خبر داد.

او مدتی را دربازداشت سپری کرد و پس از آزادی نیز تا به حال در هیچ محفل سینمایی حاضر نشده. ترانه در فجر ۴۱ می‌توانست با دو فیلم برادران لیلا (سعید روستایی) و تفریق (مانی حقیقی) مدعی بزرگ کسب سیمرغ بلورین باشد که به خاطر وقایع پاییز ۱۴۰۱ و قبلش هم شیوه حضور پرآب و تابش در جشــنواره کن با فیلم برادران لیلا موجب شد تا او حاشیه‌ساز شود و بقیه داستان را که خودتان می‌دانید.

منبع: تابناک

دیگر خبرها

  • تجلیل از مؤسسات خیریه، گروه‌های جهادی و مراکز نیکوکاری فارس
  • مدیریت ارشد استان بوشهر برای رفع مشکلات مردم پای کار است
  • حجاب و عفاف دغدغه امروز مردم و مسئولان است
  • مستند ستاره دنباله دار؛ روایت حضور جهادگران اصفهانی در بزنوید لرستان +فیلم
  • خانم ترانه علیدوستی، یک ایران نگران حال شماست!
  • ۳۸۵ اردوی جهادی در خراسان جنوبی برگزار شد
  • کنایه ذوالنوری به قالیباف: اگر رئیس شوم، از بیرون به صورت اتوبوسی جمعیت ناآشنا به مجلس نمی‌آورم
  • انجام بیش از ۲۵ هزار خدمت جهادی در خراسان جنوبی طی ایام نوروز
  • انجام بیش از ۲۵ هزار خدمت جهادی در خراسان جنوبی
  • ارائه بیش از ۲۵ هزار خدمت جهادی به محرومان