Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساری - قائم مقام وزیر بهداشت گفت: با اجرای طرح تحول سلامت ۱۴ هزار میلیارد تومان سالانه برای سلامت مردم هزینه شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، ایرج حریرچی عصر چهارشنبه در سومین سالگرد اجرای طرح تحول سلامت دولت تدبیر و امید در سالن هلال‌احمر ساری، با تبریک ایام و اعیاد شعبانیه و قدردانی از همه‌کسانی که طرح تحول سلامت را در کشور و استان مازندران اجرایی کردند و با اشاره انتخابات پیش رو در روز ۲۹ اردیبهشت‌ماه سال جاری، اظهار کرد:در سال ۹۴ با اقدامی که انجام دادیم با کاهش ۱۴ درصدی پرداختی از جیب مردم با رقمی حدود ۱۴ هزار میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان که برای هر ایرانی تقریباً ۱۷۵ هزار تومان در هرسال می‌شود یعنی یک‌سوم یارانه پرداختی به مردم را از جیب مردم کم کردیم و برای سلامت آن‌ها هزینه کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قائم‌مقام وزیر و معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ضمن قدردانی از ریاست جمهوری و مقام عالی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از اجرای طرح تحول سلامت، گفت: مقام معظم رهبری در دیداری که دولت داشت ایشان ضمن حمایت از اجرای این طرح، از وزیر بهداشت حمایت و از این اقدام ابراز رضایت کردند.

حریرچی، بابیان اینکه حدود ۴۳۵ هزار نفر در وزارت بهداشت، تقریباً شبانه‌روزی در اجرای طرح تحول سلامت پای‌کار بودند و این کار آسانی نیست، ادامه داد: پس از اجرای طرح تحول ۸۰۰ میلیون بار مراجعه سرپایی به بخش بهداشت و درمان در هرسال بود درعین‌حال، بیش از دومیلیون هزار بار مراجعه روزانه و هشت میلیون بار مراجعات بستری داشتیم که پاسخگویی به این مراجعات توسط کارکنان وزارت بهداشت در بخش دولتی و به کمک خیل ۷۵۰ هزارنفری که در سیستم بهداشت همپوشانی دارند، انجام شد.

قائم‌مقام وزیر و معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با قدردانی دوباره از همه دست‌اندرکاران اجرایی طرح تحول سلامت، اعم از همه گروه‌های پزشکی، دندانپزشکی، طب سنتی، قسمت‌های مامایی، کارشناسان بهداشت حرفه‌ای و محیطی، بهورز و کارکنان بخش آموزشی و پژوهش و پشتیبانی و توسعه و حتی نگهبانان و خدمات، گفت: شاید زمانی رسیدن به برخی شاخص‌های سلامت دور از ذهن و ناممکن بود ولی اکنون در بسیاری از شاخص‌ها از کشورهایی همچون افغانستان، سوریه و عراق و.. وضعیت بهتر وبرتری داریم، گفت: قبل از اجرای طرح تحول سلامت سالانه ۷۰۰ هزار نفر در کشور ما اگر فرزندش بیمار بود نمی‌توانست برای درمانش اقدام کند.

حریرچی، افزود: اگر شاخص‌های قبلی ما ادامه پیدا می‌کرد ازآنجایی‌که در سال‌های ۸۸ تا ۹۲ پرداختی از جیب مردم ۵۰ الی ۵۸ درصد بود و اگر به قیمت سال ۹۴ هزینه‌های درمان حدود ۱۰۰ هزار میلیارد تومان بود در حدود ۵۸ هزار میلیارد تومان آن از جیب مردم پرداخت می‌شده است که افراد می‌بایست از هزینه‌های تفریح، تغذیه وهزینه های آموزش‌وپرورش خود بزنند و در بخش درمان هزینه کنند.

وی بابیان اینکه اقدامات ما در حوزه بهداشت و درمان و طرح تحول سلامت ازنظر سازمان بهداشت جهانی مورد تأیید و رضایت است، گفت: امروز رسیدن به این جایگاه جز با حمایت رییس دولت تدبیر و امید نبوده چون هم در وعده‌های انتخاباتی و هم در ادامه از سلامت مردم حمایت کردند. تشکر دیگر از دکتر هاشمی، که کاریزما و آبرویی که به حوزه سلامت دادند و اعتمادی که به بدنه کارشناسی و علمی حوزه بهداشت و درمان داشتند یک کار علمی و کارشناسی را پیش بردند.

قائم‌مقام وزیر و معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار کرد: هیچ کشوری در دنیا در ۴۰ سال اخیر موفق نشده در یک سال حدود ۱۲ و نیم درصد یعنی بیش از ۱۰ میلیون نفر جمعیت خود را بیمه کند.

وی در ادامه متذکر شد: اگر روند دولت‌های قبلی ادامه پیدا می‌کرد همان‌طور که وزیر وقت آن زمان پیش‌بینی کرده بود امروز پرداختی از جیب مردم به ۷۰ درصد می‌رسید. این دستاورد عظیمی است که کسانی آن را نمی‌بینند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۲۵۰۹۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۱۰ همت برای پرداخت فوق‌العاده شغل پرستاران

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز و در جریان بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ اظهار کرد: دوستان دولت و کمیسیون تلفیق پیشنهاد دادند که از ردیف جدول هفت مربوط به وزارت بهداشت و درمان، ۱۰ همت (۱۰ هزار میلیارد تومان) از اعتبارات این وزارتخانه برای فوق‌العاده شغل پرستاران اختصاص داده شود.

وی ادامه داد: براین اساس بنابر موافقت دولت و در راستای تراز جداول، ۱۰ همت از اعتبارات وزارت بهداشت و درمان برای پرداخت فوق‌العاده شغل پرستاران اختصاص پیدا می‌کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وزیر بهداشت: حمل دارو توسط سکو‌های اینترنتی موجب تسهیل امور مردم می‌شود
  • پرستاران بیشترین نقش را در زمینه سلامت جامعه دارند
  • سالانه ۲ میلیارد آزمایش پزشکی در کشور انجام می شود
  • خدمات رایگان وزارت بهداشت برای درمان کودکان
  • درمان رایگان هدیه به کودکان
  • انجام سالانه ۲ میلیارد آزمایش پزشکی با حداقل خطا در کشور
  • اختصاص ۱۰ همت برای پرداخت فوق‌العاده شغل پرستاران
  • بیش‌ از ۷۰ درصد مردم از عملیات وعده صادق احساس غرور کردند
  • اختصاص ۱۰ همت برای پرداخت فوق‌العاده پرستاران
  • اجرای درمان رایگان کودکان در بیمارستان‌های علوم پزشکی تهران