Web Analytics Made Easy - Statcounter

گاهی مسئولین در تمام سطوح از ریاست جمهور تا پایین تر مثل ریاست یک دانشگاه تحمل صدای مخالف دانشجو در زمینه انتخابات را ندارد.واین درحالی است که این تحمل آنقدر پایین می آید که عقاید و تفکرات شخصی باعث برخوردهای مستقیم و غیرمستقیم مسئولین با دانشجویان و تشکل های دانشجویی می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دانشجوپرس، قائم مرادیان فعال دانشجویی استان خراسان جنوبی در پی برخوردهای غیرمنطقی مسئولان دانشگاه های استان با دانشجویان و تشکل های دانشجویی در آستانه دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، یادداشتی به شرح زیر به این رسانه ارسال کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


خدالعنت کندآن دست هایی راکه تلاش کرده اند و میکنند که قشرجوان و دانشگاه ما را غیرسیاسی کنند.(امام خامنه ای)

انتخابات آنقدر کشمکش دارد که بهترین اثرگذاری آن روی دانشجو و دانشگاه است و آنقدر دانشگاه اثرگذاراست که به معنی واقعی کلمه صدای جامعه می شود تا آنجا که معمولا ستادهای دانشجویی نامزدهای انتخاباتی بعداز ستادمرکزی خیلی سریع افتتاح و مشغول به تبلیغ می شوند.

خود نامزدها هم میدانند که صدای رسای تبلیغات آن ها دانشجویان در فضای دانشگاه و مخصوصا در فضای جامعه می باشند.و ما میتوانیم این تاثیرگذاری را در میزبانی مناظره هاو نشست های سیاسی در دانشگاه هاتوسط دانشجوها ببینیم .

اما چیزی که جالب تر به نظر میرسد این است که گاهی مسئولین در تمام سطوح از ریاست جمهور تا پایین تر مثل ریاست یک دانشگاه تحمل صدای مخالف دانشجو در زمینه انتخابات را ندارد.واین درحالی است که این تحمل آنقدر پایین می آید که عقاید و تفکرات شخصی باعث برخوردهای مستقیم و غیرمستقیم مسئولین با دانشجویان و تشکل های دانشجویی می شود. و حتی اگر یک دانشجو یک واقعیت جامعه یا یک ارزش انقلاب را بخواهد حتی به صورت بی طرفانه و برای روشنگری بیان کند مورد هجمه قرار می گیرد.

این روزها که فضای انتخاباتی در بیرجند به عنوان مرکز استان خراسان جنوبی متلاطم شده و فضای دانشجویی هم متلاطم تر است .میبینیم که برخورد مسئولین دانشگاهی با دانشجویان مخالف بیشتر از حتی خود دانشجویان موافق افکار مسئول هست.

آنچه که در مناظرات یکشنبه شب دانشگاه بیرجند دیده شد این بود که با وجود دانشجویان باعقاید متفاوت ریاست دانشگاه با یک دانشجویی که شعار مرگ برامریکارا سرداد که یک ارزش درجامعه انقلابی ما تلقی میشود برخورد کرد ..

و سه شنبه هم دیدیم که برد بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور بیرجند به دلیل نوشتن واقعیت های اقتصادی کشور و حمایت از تولید ملی به دستور ریاست پیام نورمرکز بیرجند جمع آوری می شود.
هرچند که همه ما واقف به افکار ریاست های دانشگاه ها هستیم اما اینکه این چنین عجولانه و بدون تحمل صدای مخالف حتی با تشکل های بی طرف ان هم به صورت کاملا علنی برخورد می شود جای بسی تعجب دارد.

امروزکه رهبر انقلاب در دانشگاه امام حسین(ع) فرمودند:انتخابات یکی از زمینه‌هایی است که هم میتواند مایه‌ی اعتلا و آبرو بشود هم میتواند مایه‌ی ضعف و سستی و ایجاد مشکلات بشود. به این نکته پی بردم بالاخره انتخابات تمام خواهد شد و برای بعضی ها که خویشتندار بودند اعتلا و آبرو خواهد ماند و بعضی افراد که حب دنیایی داشتند و صدای مخالف نمیشنیدند و تحمل مخالف نداشتند ضعف و سستی.

درواقع :
پایان انتخابات و روسیاهی زغال برای مسئولینی که زغال فروش بودند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۲۵۱۲۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اوج گیری مبارزات انتخاباتی در هند

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از دهلی نو، در سرتاسر هند چند هفته‌ای است که رقابت‌های انتخاباتی برای ورود به مجلس نمایندگان موج می‌زند.
از نخست وزیر گرفته تا وزرا و نامزد‌های احزاب مخالف به شهر‌های مختلف می‌روند تا آرای مردم را به نفع خود جلب کنند.
در هفته‌های اخیر هر ادعا و کنشی از سوی ائتلاف حاکم موسوم به ان دی‌ای (NDA) با پاسخ و واکنشی از سوی ائتلاف مخالف آنها یعنی آی ان دی آی‌ای (I.N.D.I.A) روبرو می‌شد یا بالعکس.
احزاب مختلف با صدور بیانیه‌ها و منشور‌های انتخاباتی به مردم وعده می‌دهند که در صورت پیروزی در انتخابات، رفاه را برای شهروندان هندی به ارمغان می‌آورند.
راهول گاندی از رهبران سرشناس مخالف دولت مرکزی هند، حزب حاکم را به تضعیف، تبدیل و یا و تعویض قانون اساسی متهم کرد و مدعی شد هدف حزب ما یعنی حزب کنگره و احزاب مخالف دولت، حفظ قانون اساسی و دموکراسی در کشور است.
نخست وزیر هند در واکنش به این ادعای مخالفان، آنرا بی‌مبنا خواند و مدعی شد که حزب حاکم حافظ قانون اساسی هند است.
حزب حاکم و احزاب هم ائتلافی اش مدعی
تصاحب ۴۰۰ صندلی از ۵۴۵ صندلی مجلس نمایندگان در انتخابات پیش رو هستند.
احزاب مخالف، این هدف را تخیلی و بلند پروانه توصیف کردند.
از جمعه ۳۱ فروردین انتخابات مجلس نمایندگان هند شروع می‌شود.
۴۲ روز طول می‌کشد تا رای ۹۶۹ میلیون نفر از واجدان شرایط جمع‌آوری شود.
۱۲ خرداد انتخابات به پایان می‌رسد و سه روز بعد یعنی پانزدهم، پیروز انتخابات مشخص می‌شود.

 

 

اظهارات:
پریانکا گاندی: دبیر کل حزب کنگره
نارندرا مودی: نخست وزیر هند

دیگر خبرها

  • نشست مطالبه گری به‌وقت دانشجو با حضور فرماندار کرمانشاه
  • دانشجویان رسالت بزرگی در احیای حرکت‌های فرهنگی و هنری دانشگاه‌ها دارند
  • تربیت علمی و فرهنگی دانشجویان به بهترین شکل انجام پذیرد
  • المپیاد ورزش‌های فناورانه زمینه‌ساز شکوفایی استعداد‌های برتر دانشجویی
  • از آخرین وضعیت ثبت نام وام شهریه تا نقل و انتقال دانشجویان
  • بودجه آموزش عالی برای همه دانشجویان؛ آری یا خیر؟
  • جزئیات اعطای تسهیلات به دانشجویان برتر المپیاد ورزش‌های فناورانه اعلام شد
  • اوج گیری مبارزات انتخاباتی در هند
  • اشتغال دانشجویان در واحدهای بزرگ تولیدی بر مبنای توانایی/ پایان‌نامه‌ها را کاربردی کردیم
  • آغاز ثبت نام وام شهریه دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی از اول اردیبهشت